sie 8 2018
WYBUCH SAMOCHODU Z GAZEM I ROLA TDT
Wybuch samochodu z GAZ-em i rola TDT w świetle prokuratorskich ustaleń.
W komentarzu do artykułu pt. „GAZ a WK” z dnia 28 czerwca 2018 r. – http://www.diagnostasamochodowy.pl/2018/gaz-a-wk/ Pan/Kolega „simtek” był uprzejmy wskazać link do internetowej strony1 sugerując tym samym, że posiadanie instalacji gazowej w samochodach samo w sobie jest niebezpieczne i rzekomo wymaga dodatkowej interwencji ze strony TDT (?).
Jak Wam zapowiadałem i relacjonowałem, zwróciłem się więc Sandomierskiej Policji z prośbą o informację. Ale oni nabrali wody w usta, i pomimo upływu miesięcznego terminu nie byli w stanie odpowiedzieć mi/nam, co ustalili w wyniku prowadzonego pod nadzorem swojej Prokuratury postępowania przygotowawczego.
Mając do nich pewien sentyment postanowiłem im odpuścić, i zwrócić się w tej sprawie bezpośrednio do Prokuratury.
I oto otrzymaliśmy stosunkowo szybko (w stosunku do opieszałej Policji w Sandomierzu) odpowiedź, w którą warto wczytać się uważnie (poniżej).
Jedno nie ulega wątpliwości, instalacje GAZ-owe w naszych samochodach są bezpieczne, a niebezpieczeństwa stwarzają tylko Ludzie swoimi błędami.
Na początku pozwalam sobie przytoczyć i przypomnieć treść pytań, a potem już to pismo z odpowiedzią.
I pozdrawiam
dP
– – – – – – – –
„Prokuratura Okręgowa w Kielcach
Szanowni Państwo.
Zwracam się z uprzejmą prośbą o pomoc w uzyskaniu informacji z uwagi na fakt, że Policja nie udziela mi odpowiedzi w poniższej sprawie.
Bardzo proszę o DS tej sprawy, jej wynik oraz odpowiedź na poniższe pytania, które przedstawiłem także Policji w Sandomierzu.
Generalnie chodzi o odpowiedź na pytanie, co było przyczyną opisanego zdarzenia z kwietnia 2015 r. (sobota) na internetowych stronach http://www.echodnia.eu/swietokrzyskie/wiadomosci/sandomierz/art/8125300,wybuch-samochodu-w-sandomierzu-poparzony-mezczyzna-trafil-do-szpitala,id,t.html
W szczególności o ewentualne potwierdzenie, czy:
1/ przyczyną była nieszczelność instalacji gazowej w tym pojeździe,
2/ jaki termin minął od ostatniego badania technicznego do dnia wypadku,
3/ czy w DR (dowodzie rejestracyjnym) był wpis „GAZ”,
4/ czy w chwili wypadku instalacja gazowa posiadała dopuszczenie TDT.
Informuję uprzejmie, że jestem właścicielem internetowego portalu „Informator insp. UDS-a” pod adresem www.diagnostasamochodowy.pl skierowanego do środowiska uprawnionych diagnostów samochodowych, a poruszane zagadnienie mieści się w zakresie naszych codziennych powinności..
W oczekiwaniu odpowiedzi pozostaję,
z poważaniem (…).”
– – – – – – – – – – – – – – – –
1 http://www.echodnia.eu/swietokrzyskie/wiadomosci/sandomierz/art/8125300,wybuch-samochodu-w-sandomierzu-poparzony-mezczyzna-trafil-do-szpitala,id,t.html
simtek
8 sierpnia 2018 @ 07:09
Napisał Pan: „4/ czy w chwili wypadku instalacja gazowa posiadała dopuszczenie TDT.”
miał Pan( jak i Prokuratura) na myśli zapewne uprawnionego diagnostę wykonującego badanie techniczne pojazdu?
To ten pojazd poruszał się od trzech lat bez ważnego okresowego badania technicznego z niekompletna instalacją i nieszczelną.
A instalacja gazowa jest nie szczelna od kiedy ?
Czy ustalono konkretne miejsce nieszczelności instalacji wykonując próbę szczelności instalacji gazowej w postępowaniu prowadzonym przez Prokuraturę?
Czy ustalono, kto zdekompletował obudowę wielozaworu i w następstwie jakich czynności?
Proszę drążyć temat dalej w celu uzyskania odpowiedzi na postawione powyżej pytania
dP
8 sierpnia 2018 @ 16:11
no cóż, postaram się dowiedzieć czegoś jeszcze.
Bo ta sprawa jest ciekawa i wstępnie wygląda na jakiś żart.
TDT, który chce mieć nadzór nad naszym środowiskiem i nadzoruje procedury dopuszczające zbiorniki na GAZ sam nie przestrzega tych procedur?
Ale tu trzeba już zwrócić się do Sądu, co może potrwać kolejne tygodnie, bo być może sprawa jeszcze nie jest ostatecznie rozstrzygnięta.
Pozdrawiam
dP
dP
13 sierpnia 2018 @ 20:05
Zgodnie z uzupełniającą informacją z Prokuratury, ustalono dwóch podejrzanych w tej sprawie, którym przedstawiono prokuratorskie zarzuty:
1.
Inspektor Transportowego Dozoru Technicznego w związku z niedopełnieniem obowiązków podczas badania zbiorników LPG poprzez nieprawidłowe przeprowadzenie badania, w efekcie którego wydana została decyzja o zezwoleniu na eksploatację niekompletnego urządzenia, co zaskutkowało zaistnieniem zdarzenia z dnia 18 kwietnia 2015 r.
2.
uprawnionemu diagnoście samochodowemu z Okręgowej Stacji Kontroli Pojazdów w związku z poświadczeniem nieprawdy w dokumencie co do okoliczności przeprowadzenia BT pojazdu z GAZ-em
dP