lip 27 2018
WARSZAWSKIE STOWARZYSZENIE SKP
Warszawskie Stowarzyszenie SKP, czyli na branżowej scenie umacnia się nowy i znaczący podmiot. Przewodzi mu doświadczony i zaprawiony w branżowych bojach Prezes Kazimierz Zbylut.
Warszawskie Stowarzyszenie Stacji Kontroli Pojazdów jest organizacją pozarządową, reprezentującą przedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą w zakresie badań technicznych pojazdów. Powstało w 2017 roku.
To niedawne pojawienie się nowego gracza na branżowym rynku ma tylko i wyłącznie dwa aspekty:
- dodatni
i
- ujemny.
I. Zacznijmy od ujemnego.
Oznacza to dalsze i trochę niekorzystne dla naszej branży rozdrobnienie ośrodków organizacyjnych związanych z naszymi organizacjami non profit, które w jakiejś tam części kształtują jednak opinię o środowisku i urzędowych przedsięwzięciach wobec branży. Urzędnicy naszego (?) resortu transportu dowiedli już, że potrafią dość skutecznie rozgrywać małe liczebnie, więc słabe jeszcze nasze organizacje. Powstanie kolejnej organizacji pracodawców i konkurencyjnej wobec PISKP może (choć nie musi!) je osłabiać w negocjacjach o pożądany stan naszej branży – patrz próby wdrożenia Nowej Rewolucyjnej Dyrektywy nr 45 z 2014 r.
My dzisiaj nie potrzebujemy kolejnej słabej i mało liczebnej organizacji, którą urzędnicy będą manipulowali. My potrzebujemy silnych i zjednoczonych organizacji już teraz, czemu nie sprzyja powstawanie kolejnych drobnych podmiotów non profit.
II. Dodatnie aspekty.
Konkurencja kształtuje charaktery i jest korzystna z punktu widzenia społecznego. Podmioty rywalizując ze sobą muszą wyciągać wnioski nie tylko i wyłącznie z własnych błędów, ale brać pod uwagę, więc uczyć się także na osiągnięciach konkurencji. Jest to uniwersalna zasada, więc stosuje się także dla organizacji non profit. Kłopot tylko w tym, że ten pozytywny efekt wynikający z nauki branżowej jest nieco (?) odroczony w czasie. A my potrzebujemy korzystnych zmian już dziś.
Oczywiście, że jest i na to rada, bo nic przecież nie stoi na przeszkodzie, aby nasze branżowe podmioty mogły ze sobą współpracować, zamiast tylko konkurować. Ale o tym zadecydują nieliczne zarządy naszych branżowych organizacji, więc ogół (i ja) ma niewielki wpływ na takie decyzje.
Osobiście powstanie Warszawskiego Stowarzyszenia SKP obserwuję nie tylko z ciekawością, ale także z nadzieją, że jego działalność nie będzie wymierzona w PISKP. Jest możliwość i pole dla współpracy na zasadzie uzupełniania się.
A oto garść podstawowych informacji z internetowej strony:
„Stowarzyszenie jest zrzeszeniem osób fizycznych, zawiązanym w celu wspólnej reprezentacji interesów osób prowadzących działalność gospodarczą w zakresie badań technicznych pojazdów. Celem Stowarzyszenia jest tworzenie warunków organizacyjno – prawnych, sprzyjających funkcjonowaniu i rozwojowi systemu badań technicznych pojazdów w Polsce.
Do podstawowych zadań Stowarzyszenia w realizacji celów statutowych należy:
- Podejmowanie działalności wspomagającej rozwój gospodarczy, w tym rozwój przedsiębiorczości.
- Reprezentowanie interesów zbiorowych swoich członków wobec organów władzy publicznej.
- Opiniowanie projektów i programów związanych z funkcjonowaniem systemu badań technicznych pojazdów oraz organizacją stacji kontroli pojazdów.
- Dokonywanie ocen funkcjonowania przepisów prawnych w zakresie systemu badań technicznych pojazdów oraz prowadzenie doradztwa prawnego i technicznego.
- Uczestniczenie w pracach instytucji ustawodawczych, rządowych i samorządowych, a także opiniodawczo – doradczych, w zakresie dotyczącym systemu technicznej kontroli pojazdów.
- Nawiązywanie i utrzymywanie współpracy z krajowymi i zagranicznymi organizacjami i instytucjami.
- Podejmowanie działań służących uzyskiwaniu funduszy pomocowych oraz wsparcia instytucji pomocowych.
- Współpraca z samorządami terytorialnymi i organami państwowymi.
- Prowadzenie działalności gospodarczej w celach niezarobkowych o charakterze promocyjnym, propagującej zasady etyki i osiągnięcia zawodowe w systemie technicznej kontroli pojazdów.
- Organizowanie stoisk wystawowych prezentujących dorobek Stowarzyszenia i jego członków, na wystawach i targach krajowych i regionalnych.
- Wykonywanie zadań powierzonych przez organy państwowe, instytucje lub inne podmioty gospodarcze.
- Organizowanie i stwarzanie warunków do rozstrzygania sporów w drodze postępowania polubownego i pojednawczego.
- Współpraca ze środkami społecznego przekazu
Władzami Stowarzyszenia są: Walne Zebranie Członków, Zarząd i Komisja Rewizyjna.”
Warszawskie Stowarzyszenie Stacji Kontroli Pojazdów, ul. Świętokrzyska 30 lokal 63, 00-116 Warszawa, czynne poniedziałek – Piątek 9.00 – 17.00;
kom. 517-676-848;
e-mail: [email protected]
dziadek Piotra – na podstawie: www.wsskp.pl
marko
29 lipca 2018 @ 16:42
Za kadencji Pana Zbyluta w PISKP bardzo dobzre sie ukladala wspolpracaz Dyr TDT I na co nam wyszlo?????
Moze teraz tez go wspiera???
Pozdrawiam
dP
29 lipca 2018 @ 21:29
Cyt.: „też go wspiera???”
– kolejny n/n autor komentarza wydaje się celowo prowokować.
Bardzo proszę o merytoryczne wypowiedzi, prowokacje są może i interesujące (podnoszą poczytność?), ale niewiele wnoszą do obiektywnej oceny naszej branżowej rzeczywistości.
dP
Anonim
29 lipca 2018 @ 18:39
Że co? Pan Zbylut dobrze współpracował z TDT? Dobre sobie. To niby czemu go wywalili z PISKP? Bo za odważny był. Taka prawda.