Krótkie migawki z naszej branżowej sadzawki lub ciekawsze informacje, których nie wolno traktować, jak przejściową sensację. Czyli opowiem o tym pokrótce, co ciekawego mówiono na Konferencji Szkoleniowej w Ustce.
Chciałbym rozpocząć od zagadnień związanych z CEP2,0 z prezentacji Ministerstwa Cyfryzacji oraz o tym, co w tej kwestii omawiano w panelu dyskusyjnym.
Na początek zacznę od tej kłopotliwej nieco (?) sprawy organizacyjnej, jaką było ograniczenie czasowe tej części Konferencji (o ograniczonej liczebności sali już pisałem wcześniej). Mogło to spowodować, że wielu uczestników nie uzyskało odpowiedzi na pytanie . . . (?), którego . . . – nie mogli zadać (sic!).
Ale Prezes L. Turek zapewnił jednak, że kontakt e-mailowy i telefoniczny pozostaje do dyspozycji Uczestników Konferencji i żadne z pytań nie pozostanie bez odpowiedzi.
A na podkreślenie zasługuje, że oprócz słusznych podziękowań dla Prezesa L. Turka za zorganizowanie pierwszej takiej Konferencji, które wyraził jeden z jej Uczestników, to jednak większość pytań, które udało się zadać, także dotyczyła CEP2,0.
Dwóch przedstawicieli Ministerstwa Cyfryzacji miało co robić, gdy omawiali problematykę CEP2,0 i odpowiadając na pytania z sali:
pierwszy w Polsce negatywny wynik BT (tzw. „N”) zarejestrowany został w Jastrzębiu Zdroju w dniu 13 listopada 2017 r., o godz. 7,49 – vivat Jastrzębie Zdrój!
Oprócz naszej branży z ilością ok. 5.000 SKP, z CEP2,0 korzysta jeszcze 60 innych podobnych interesariuszy,
w związku ze zbliżającą się likwidacja konieczności posiadania przy sobie DR w czasie jazdy samochodem, to ewentualne zatrzymanie DR nastąpi w formie „wirtualnej”, z wydanie realnego Pokwitowania Policyjnego,
łączenie BT (np. OBT + DBT) to tylko kwestia oprogramowania na danej SKP (?),
brak wielu istotnych informacji (GAZ, HAK, zatrzymanie DR przez Policję, ostatni nr rej., aktualizacja TNBT, korekta prerejestracji, zmiana nr VIN, nowa TZ, itd., itp., et’cetera) – trwają intensywne prace nad zmianą tej sytuacji,
rok produkcji i jak poprawić błąd – poprawiać tylko w porozumieniu z WK/starostwem! Kwestionowano zasadność ustalania roku produkcji w zakresie BT1,
a ja zapytałem w kuluarach o to, czy można sprawdzić czas każdego BT wykonanego przez każdego insp. UDS-a na każdej SKP – otrzymałem pozytywną odpowiedź (sic!) o tym, że taką informację może już otrzymać każdy „uprawniony przez Prawo” podmiot,
zbyt krótki jest 3-dniowy tryb awaryjny, bo np. na 6 SKP otwartych w 2017 r. tylko 2 mogły normalnie pracować. Tym samym 4 pracowały w trybie awaryjnym z przekroczeniem jego okresu. Były WK/starostwa, które podchodzą literalnie do tego terminu 3 dni,
„prerejestracja” nie jest właściwie wykorzystywana – tylko po wcześniejszym sprawdzeniu w CEP2.0, że tego pojazdu tam nie ma i tylko wówczas, gdy pojazd pochodzi z UE,
zgłoszenie niezgodności może nastąpić tylko wówczas, gdy nie ma możliwości wprowadzenia pojazdu do systemu CEO2.0,
liczne błędy w systemie, np. stan licznika 100.000, a na zaświadczeniu 12.000 km,
od 2019 r. system identyfikacji insp. UDS-a ma być w gestii TDT,
od 2020 r. to insp. UDS otrzymywać będzie certyfikat, a nie SKP,
w czerwcu ma być ogłoszony nowy cennik za BT.
I tyle na tę chwilę.
I poniedziałkowo pozdrawiam,
i do wydłużenia czasu BT namawiam
dziadek Piotra
– – – – – – – – – – –
1gdzie są właściwe dekodery na każdej SKP? – to pytanie nie padło, choć może powinno
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
maj 27 2018
KRÓTKIE MIGAWKI Z KONFERENCJI PISKP
Krótkie migawki z naszej branżowej sadzawki lub ciekawsze informacje, których nie wolno traktować, jak przejściową sensację. Czyli opowiem o tym pokrótce, co ciekawego mówiono na Konferencji Szkoleniowej w Ustce.
Jak się zapewne domyślacie, przyszedł czas na uzupełnienie tego, co zacząłem w sobotę, czyli http://www.diagnostasamochodowy.pl/2018/sukces-prezesa-l-turka/
Chciałbym rozpocząć od zagadnień związanych z CEP2,0 z prezentacji Ministerstwa Cyfryzacji oraz o tym, co w tej kwestii omawiano w panelu dyskusyjnym.
Na początek zacznę od tej kłopotliwej nieco (?) sprawy organizacyjnej, jaką było ograniczenie czasowe tej części Konferencji (o ograniczonej liczebności sali już pisałem wcześniej). Mogło to spowodować, że wielu uczestników nie uzyskało odpowiedzi na pytanie . . . (?), którego . . . – nie mogli zadać (sic!).
Ale Prezes L. Turek zapewnił jednak, że kontakt e-mailowy i telefoniczny pozostaje do dyspozycji Uczestników Konferencji i żadne z pytań nie pozostanie bez odpowiedzi.
A na podkreślenie zasługuje, że oprócz słusznych podziękowań dla Prezesa L. Turka za zorganizowanie pierwszej takiej Konferencji, które wyraził jeden z jej Uczestników, to jednak większość pytań, które udało się zadać, także dotyczyła CEP2,0.
Dwóch przedstawicieli Ministerstwa Cyfryzacji miało co robić, gdy omawiali problematykę CEP2,0 i odpowiadając na pytania z sali:
I tyle na tę chwilę.
I poniedziałkowo pozdrawiam,
i do wydłużenia czasu BT namawiam
dziadek Piotra
– – – – – – – – – – –
1 gdzie są właściwe dekodery na każdej SKP? – to pytanie nie padło, choć może powinno
By dP • Różne sprawy, nie zdiagnozujesz bez kawy 0 • Tags: branżowe organizacje, decyzje urzędnicze, diagnosta, konferencje branżowe, konsultacje Ministerstwa Transportu, PISKP, Prawo o Ruchu Drogowym (PoRD), projekt PoRD