Transportowy Dozór Techniczny (TDT) zaproponował propozycję zmiany brzmienia w definicji pojazdu zasilanego paliwem alternatywnym z „objęty świadectwem homologacji typu WE pojazdu” na „który uzyskał dopuszczenie do ruchu zgodnie z dyrektywą 2007/46/WE”.
Proponowana modyfikacja treści przepisu znajduje uzasadnienie w fakcie, iż dyrektywa ramowa 2007/46/WE obejmuje zakresem system homologacji pojazdów, a zatem homologacje typu WE pojazdu, jak również, dopuszczenie jednostkowe oraz dopuszczenie indywidualne WE pojazdu.
W treści opiniowanego materiału uwzględniono jedynie pojazdy posiadające świadectwo homologacji typu WE, co jak wynika z powyższego nie obejmuje procedur związanych z dopuszczeniem jednego pojazdu. Anglojęzyczna wersja dyrektywy, która ma zostać implementowana przy pomocy opiniowanego projektu rozporządzenia, w treści definicji określającej pojazd zasilany paliwem alternatywnym odnosi się do dopuszczenia pojazdu („approved”) co wskazuje na fakt, iż pojazd taki niekoniecznie musi posiadać świadectwo homologacji typu WE, lecz wtedy może być dopuszczony do ruchu na podstawie pozostałych procedur ujętych w dyrektywie ramowej, takich jak dopuszczenie jednostkowe oraz dopuszczenie indywidualne WE pojazdu.
W związku z tym, że w akcie wdrażającym nie powinno się odsyłać do przepisów dyrektywy projektodawca uzupełnił definicję pojazdu zasilanego paliwem alternatywnym poprzez zmianę brzmienia z „objęty świadectwem homologacji typu WE pojazdu” na sformułowanie: „zarejestrowany na podstawie dokumentów, o których mowa w art. 72 ust. 1 pkt 3 ustawy”.
– – – – – – – –
Z internetowej strony:
1/
http://legislacja.rcl.gov.pl/projekt/12296603/katalog/12422068#12422068
2/
http://legislacja.rcl.gov.pl/docs//523/12296603/12422068/12422071/dokument296029.pdf
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
sty 3 2018
TDT DLA DTD
Transportowy Dozór Techniczny (TDT) zaproponował propozycję zmiany brzmienia w definicji pojazdu zasilanego paliwem alternatywnym z „objęty świadectwem homologacji typu WE pojazdu” na „który uzyskał dopuszczenie do ruchu zgodnie z dyrektywą 2007/46/WE”.
Proponowana modyfikacja treści przepisu znajduje uzasadnienie w fakcie, iż dyrektywa ramowa 2007/46/WE obejmuje zakresem system homologacji pojazdów, a zatem homologacje typu WE pojazdu, jak również, dopuszczenie jednostkowe oraz dopuszczenie indywidualne WE pojazdu.
W treści opiniowanego materiału uwzględniono jedynie pojazdy posiadające świadectwo homologacji typu WE, co jak wynika z powyższego nie obejmuje procedur związanych z dopuszczeniem jednego pojazdu. Anglojęzyczna wersja dyrektywy, która ma zostać implementowana przy pomocy opiniowanego projektu rozporządzenia, w treści definicji określającej pojazd zasilany paliwem alternatywnym odnosi się do dopuszczenia pojazdu („approved”) co wskazuje na fakt, iż pojazd taki niekoniecznie musi posiadać świadectwo homologacji typu WE, lecz wtedy może być dopuszczony do ruchu na podstawie pozostałych procedur ujętych w dyrektywie ramowej, takich jak dopuszczenie jednostkowe oraz dopuszczenie indywidualne WE pojazdu.
W związku z tym, że w akcie wdrażającym nie powinno się odsyłać do przepisów dyrektywy projektodawca uzupełnił definicję pojazdu zasilanego paliwem alternatywnym poprzez zmianę brzmienia z „objęty świadectwem homologacji typu WE pojazdu” na sformułowanie: „zarejestrowany na podstawie dokumentów, o których mowa w art. 72 ust. 1 pkt 3 ustawy”.
– – – – – – – –
Z internetowej strony:
1/
http://legislacja.rcl.gov.pl/projekt/12296603/katalog/12422068#12422068
2/
http://legislacja.rcl.gov.pl/docs//523/12296603/12422068/12422071/dokument296029.pdf
By dP • Nasi Goście i Współpracownicy diagnozują 0 • Tags: branżowe organizacje, decyzje urzędnicze, konsultacje Ministerstwa Transportu, Prawo o Ruchu Drogowym (PoRD), projekt PoRD, rola TDT, TDT