Przypomnijmy, że ta grupa przestępcza popełniła bardzo wiele przestępstw. Ale na naszą uwagę zasługuje tu nie tylko fakt popełnienia tych 8 „wirtualnych” przestępstw przez naszego kolegę działającego w zorganizowanej grupie przestępczej, która dokonała dziesiątków innychbranżowych przestępstw. Ważne jest także to, że w odróżnieniu od innych i podobnych spraw z naszym udziałem, tutaj mamy do czynienia z czynami, które godziły w funkcjonowanie naszych urzędów, w tym WK (Wydział Uprawnień Komunikacyjnych). A nasz kolega z „tej właśnie” okręgowej skp (z brakiem jakiegokolwiek nadzoru!) przyłożył do tego rękę w dość istotny sposób.
Ponadto te nielegalnie rejestrowane pojazdy sprzedawali za kwoty od 50 do 250 tys. zł. I to z takimi współpracownikami/gansterami działał nasz kolega M.S. z okręgówki koło Bydgoszczy. A do tego był ten recydywista/współpracownik naszego kolegi M.S. i miał na sumieniu jeszcze i inne przestępstwa (nielegalne posiadanie amunicji!)1, jak np. był tzw. uciekinierem, bo bez usprawiedliwionej przyczyny nie powrócił do Aresztu Śledczego po wcześniejszej sprawie.
W tym całym kontekście tej sprawy musi dziwić opieszałość urzędników naszych WK/starostw w zakresie zamykania takich SKP, które są wylęgarnią przestępczych praktyk i negatywnie rzutują na nasze całe środowisko branżowe. Ta urzędnicza opieszałość dotyczy całej Polski i jest jak rak, który toczy nasze środowisko.
To właśnie takie zaniechanie tworzy specyficzny klimat (smrodek?) urzędniczego przyzwolenia na łamanie prawa na naszych SKP. Parasol ochronny, jaki tworzą urzędnicy nad tymi SKP, gdzie ewidentnie łamane jest prawo, uderza bezpośrednio w nasze zawodowe środowisko i czas, aby się tym urzędniczym praktykom zdecydowanie przeciwstawić!
Dziwić musi brak jakiejkolwiek inicjatywy w tym zakresie poszkodowanych urzędów, które biernie przyjmują na siebie dezorganizującą działalność przestępców.
Popatrzmy/poczytajmy więc na te czyny, których – tylko przykładowo! – dokonano w okresie 7 czerwca 2010 r. – 11 stycznia 2011 r. w Bydgoszczy, Toruniu, R., D. oraz M. w ramach zorganizowanej grupy przestępczej, wykonując bezpośrednie polecenia prowodyra B. Ś., w ramach ustalonego wcześniej podziału ról, w warunkach jednego czynu zabronionego, w krótkich odstępach czasu, w wykonaniu z góry powziętego zamiaru oraz w celu osiągnięcia korzyści majątkowej przez podstępne wprowadzenie w błąd funkcjonariuszy publicznych oraz inne osoby upoważnione do wystawienia dokumentu, wyłudził poświadczenia nieprawdy, czyniąc sobie z tego stałe źródło dochodu, w ten sposób, że:
7 czerwca 2010 r. w Pierwszym Urzędzie Skarbowym w Bydgoszczy, działając wspólnie i w porozumieniu z A. M. podczas czynności związanych ze złożeniem wniosku o wydanie zaświadczenia potwierdzającego brak obowiązku uiszczenia podatku od towarów i usług z tytułu nabycia z innego państwa środka transportu, poprzez podstępne wprowadzenie w błąd osoby upoważnionej do wystawienia dokumentu, polegające na użyciu jako autentycznej podrobionej w całości umowy kupna-sprzedaży z dnia 27 maja 2010 r., samochodu o podrobionym numerze identyfikacyjnym nadwozia rok produkcji 2009, gdzie A. M. figuruje jako nabywca pojazdu, wyłudził poświadczenie nieprawdy w postaci wydania zaświadczenia o braku obowiązku uiszczenia podatku od towarów i usług z dnia 10 czerwca 2010 r., podczas gdy A. M. nigdy nie dysponowała i nie była właścicielem tego pojazdu,
14 czerwca 2010 r. w Urzędzie Miasta w Bydgoszczy Wydział Uprawnień Komunikacyjnych, działając wspólnie i w porozumieniu z A. M. oraz w celu legalizacji pojazdu na terenie kraju, w trakcie pierwszej rejestracji samochodu o podrobionym numerze identyfikacyjnym nadwozia rok produkcji 2009, poprzez podstępne wprowadzenie w błąd osoby upoważnionej do wystawienia dokumentu, polegające na użyciu jako autentycznych podrobionych dokumentów w postaci niemieckiego dowodu rejestracyjnego, niemieckiej książki pojazdu, umowy kupna-sprzedaży z dnia 27 maja 2010r., gdzie A. M. figuruje jako nabywca pojazdu oraz poświadczającego nieprawdę zaświadczenie o I-BT wyłudził poświadczenie nieprawdy w decyzji Prezydenta Miasta Bydgoszczy z dnia 14 czerwca 2010 r. o czasowej rejestracji i z dnia 30 czerwca 2010 r. o rejestracji pojazdu, uzyskując rejestrację tego auta oraz DR i kartę pojazdu na dane osobowe A. M., podczas gdy ta nigdy nie dysponowała i nie była jego właścicielem, otrzymując od prowodyra i współoskarżonego w tej sprawie B.Ś. pieniądze w kwocie 5.000 złotych, z czego kwota 2.000 zł stanowiła jego wynagrodzenie,
22 czerwca 2010 r. w Drugim Urzędzie Skarbowym w Bydgoszczy, (… ), poprzez podstępne wprowadzenie w błąd osoby upoważnionej do wystawienia dokumentu, polegające na użyciu przez K. R. jako autentycznej podrobionej w całości umowy kupna-sprzedaży z dnia 10 czerwca 2010r. samochodu osobowego o podrobionym numerze identyfikacyjnym nadwozia rok produkcji 2009, gdzie K. R. figuruje jako nabywca pojazdu, wyłudził poświadczenie nieprawdy w postaci wydania zaświadczenia o braku obowiązku uiszczenia podatku od towarów i usług z dnia 22 czerwca 2010 r., podczas gdy K. R. nigdy nie dysponował i nie był właścicielem tego pojazdu,
22 czerwca 2010 r. w Urzędzie Miasta w Bydgoszczy Wydział Uprawnień Komunikacyjnych, (…) samochodu osobowego pochodzącego z przestępstwa kradzieży z włamaniem, o podrobionym numerze identyfikacyjnym nadwozia rok produkcji 2009, poprzez podstępne wprowadzenie w błąd osoby upoważnionej do wystawienia dokumentu, polegające na użyciu przez K. R. jako autentycznych podrobionych dokumentów w postaci niemieckiego dowodu rejestracyjnego, niemieckiej książki pojazdu, umowy kupna-sprzedaży z dnia 10 czerwca 2010 r., gdzie ten figuruje jako nabywca pojazdu oraz poświadczającego nieprawdę zaświadczenia o przeprowadzonym BT pojazdu, wyłudził poświadczenie nieprawdy w decyzji Prezydenta Miasta Bydgoszcz z dnia 22 czerwca 2010 r. o czasowej rejestracji i z dnia 5 lipca 2010r. o rejestracji pojazdu, uzyskując rejestrację wymienionego samochodu oraz DR i KP na dane osobowe K. R., podczas gdy ten nigdy nie dysponował i nie był właścicielem tego pojazdu, przekazując K. R. pieniądze w kwocie 1.200 złotych oraz otrzymując w zamian od B. Ś. pieniądze w kwocie 5.000 złotych, z czego kwota 2.000 zł stanowiła jego wynagrodzenie,
5 lipca 2010 r. w Drugim Urzędzie Skarbowym w Bydgoszczy, (…), podczas czynności związanych ze złożeniem wniosku o wydanie zaświadczenia potwierdzającego brak obowiązku uiszczenia podatku od towarów i usług z tytułu nabycia z innego państwa środka transportu, poprzez podstępne wprowadzenie w błąd osoby upoważnionej do wystawienia dokumentu, polegające na użyciu przez M. R. jako autentycznej podrobionej w całości umowy kupna-sprzedaży z dnia 1 lipca 2010 r. samochodu osobowego o podrobionym numerze identyfikacyjnym nadwozia rok produkcji 2009, gdzie M. R. figuruje jako nabywca pojazdu, wyłudził poświadczenie nieprawdy w postaci wydania zaświadczenia o braku obowiązku uiszczenia podatku od towarów i usług z dnia 5 lipca 2010 r., podczas gdy ta nigdy nie dysponowała i nie była właścicielem tego pojazdu,
8 lipca 2010 r. w Urzędzie Miasta w Bydgoszczy Wydział Uprawnień Komunikacyjnych, działając wspólnie i w porozumieniu z M. R. oraz w celu legalizacji pojazdu na terenie kraju, w trakcie pierwszej rejestracji samochodu osobowego pochodzącego z przestępstwa kradzieży z włamaniem, o podrobionym numerze identyfikacyjnym nadwozia rok produkcji 2009, poprzez podstępne wprowadzenie w błąd osoby upoważnionej do wystawienia dokumentu, polegające na użyciu przez M. R. jako autentycznych podrobionych dokumentów w postaci niemieckiego dowodu rejestracyjnego, niemieckiej książki pojazdu, umowy kupna-sprzedaży z dnia 1 lipca 2010 r., gdzie M. R. figuruje jako nabywca pojazdu oraz poświadczającego nieprawdę zaświadczenia o przeprowadzonym BT, wyłudziła poświadczenie nieprawdy w decyzji Prezydenta Miasta Bydgoszczy z dnia 8 lipca 2010 r. o czasowej rejestracji i z dnia 22 lipca 2010 r., uzyskując rejestrację wymienionego samochodu oraz DR i KP na dane osobowe M. R., podczas gdy ta nigdy nie dysponowała i nie była właścicielem tego pojazdu, przekazując M. R. pieniądze w kwocie 1.000 złotych oraz otrzymując w zamian od B. Ś. pieniądze w kwocie 5000 złotych, z czego kwota 2.000 zł stanowiła jego wynagrodzenie,
19 sierpnia 2010 r. w Trzecim Urzędzie Skarbowym w Bydgoszczy, działając wspólnie i w porozumieniu z K. A., podczas czynności związanych ze złożeniem wniosku o wydanie zaświadczenia potwierdzającego brak obowiązku uiszczenie podatku od towarów i usług z tytułu nabycia z innego państwa środka transportu, poprzez podstępne wprowadzenie w błąd osoby upoważnionej do wystawienia dokumentu, polegające na użyciu przez K. A. jako autentycznej podrobionej w całości umowy kupna-sprzedaży z dnia 13 sierpnia 2010 r. samochodu osobowego o podrobionym numerze identyfikacyjnym nadwozia rok produkcji 2009, gdzie K. A. figuruje jako nabywca pojazdu, wyłudził poświadczenie nieprawdy w postaci wydania zaświadczenia o braku obowiązku uiszczenia podatku od towarów i usług z dnia 23 sierpnia 2010 r., podczas gdy ta nigdy nie dysponowała i nie była właścicielem tego pojazdu,
23 sierpnia 2010 r. w Urzędzie Miasta w Bydgoszczy Wydział Uprawnień Komunikacyjnych, działając wspólnie i w porozumieniu z K. A. oraz w celu legalizacji pojazdu na terenie kraju, w trakcie pierwszej rejestracji samochodu osobowego o podrobionym numerze identyfikacyjnym nadwozia rok produkcji 2009, poprzez podstępne wprowadzenie w błąd osoby upoważnionej do wystawienia dokumentu, polegające na użyciu przez K. A. jako autentycznych podrobionych dokumentów w postaci niemieckiego dowodu rejestracyjnego, niemieckiej książki pojazdu, umowy kupna-sprzedaży z dnia 13 sierpnia 2010 r., gdzie K. A. figuruje jako nabywca pojazdu oraz poświadczającego nieprawdę zaświadczenia o przeprowadzonym BT pojazdu, wyłudził poświadczenie nieprawdy w decyzji Prezydenta Miasta Bydgoszcz z dnia 23 sierpnia 2010 r. o czasowej rejestracji i z dnia 1 września 2010 r. o rejestracji pojazdu, uzyskując rejestrację wymienionego samochodu oraz DR i KP na dane osobowe K. A., podczas gdy ta nigdy nie dysponowała i nie była właścicielem tego pojazdu, przekazując K. A. pieniądze w kwocie 1.000 złotych oraz otrzymując w zamian od B. Ś. pieniądze w kwocie 5.000 złotych, z czego kwota 2.000 zł stanowiła jego wynagrodzenie,
10 sierpnia 2010 r. w Pierwszym Urzędzie Skarbowym w Toruniu, działając wspólnie i w porozumieniu z M. K., podczas czynności związanych ze złożeniem wniosku o wydanie zaświadczenia potwierdzającego brak obowiązku uiszczenia podatku od towarów i usług z tytułu nabycia z innego państwa środka transportu, poprzez podstępne wprowadzenie w błąd osoby upoważnionej do wystawienia dokumentu, polegające na użyciu przez M. K. jako autentycznej podrobionej w całości umowy kupna-sprzedaży z dnia 6 sierpnia 2010 r. samochodu osobowego o podrobionym numerze identyfikacyjnym nadwozia rok produkcji 2009, gdzie M. K. figuruje jako nabywca pojazdu, wyłudził poświadczenie nieprawdy w postaci wydania zaświadczenia o braku obowiązku uiszczenia podatku od towarów i usług z dnia 11 sierpnia 2010 r., podczas gdy ten nigdy nie dysponował i nie był właścicielem tego pojazdu,
1 września 2010 r. w Wydziale Ewidencji i Rejestracji Urzędu Miasta Toruń, działając wspólnie i w porozumieniu z M. K. oraz w celu legalizacji pojazdu na terenie kraju, w trakcie pierwszej rejestracji samochodu osobowego o podrobionym numerze identyfikacyjnym nadwozia rok produkcji 2009, poprzez podstępne wprowadzenie w błąd osoby upoważnionej do wystawienia dokumentu, polegające na użyciu przez M. K. jako autentycznych podrobionych dokumentów w postaci niemieckiego dowodu rejestracyjnego, niemieckiej książki pojazdu, umowy kupna-sprzedaży z dnia 6 sierpnia 2010 r., gdzie M. K. figuruje jako nabywca pojazdu oraz poświadczającego nieprawdę zaświadczenia o przeprowadzonym BT pojazdu, wyłudził poświadczenie nieprawdy w decyzji Prezydenta Miasta Torunia z dnia 1 września 2010 r. o czasowej rejestracji i z dnia 7 września 2010 r. o rejestracji pojazdu, uzyskując rejestrację wymienionego samochodu oraz DR i KP na dane osobowe M. K., podczas gdy ten nigdy nie dysponował i nie był właścicielem tego pojazdu, przekazując M. K. pieniądze w kwocie 1.000 złotych oraz otrzymując w zamian od B. Ś. pieniądze w kwocie 5.000 zł, z czego kwota 2.000 zł stanowiła jego wynagrodzenie,
10 grudnia 2010 r. w Trzecim Urzędzie Skarbowym w Bydgoszczy, działając wspólnie i w porozumieniu z W. J., podczas czynności związanych ze złożeniem wniosku o wydanie zaświadczenia potwierdzającego brak obowiązku uiszczenia podatku od towarów i usług z tytułu nabycia z innego państwa środka transportu, poprzez podstępne wprowadzenie w błąd osoby upoważnionej do wystawienia dokumentu, polegające na użyciu przez W. J. jako autentycznej podrobionej w całości umowy kupna-sprzedaży z 3 grudnia 2010 r., samochodu osobowego o podrobionym numerze identyfikacyjnym nadwozia rok produkcji 2010, gdzie W. J. figuruje jako nabywca pojazdu, wyłudził poświadczenie nieprawdy w postaci wydania zaświadczenia z dnia 17 grudnia 2010 r. potwierdzającego brak obowiązku uiszczenie podatku od towarów i usług, podczas gdy ta nigdy nie dysponowała i nie była właścicielem tego pojazdu,
17 grudnia 2010 r. w Urzędzie Miasta w Bydgoszcz Wydział Uprawnień Komunikacyjnych, działając wspólnie i w porozumieniu z W. J. oraz w celu legalizacji pojazdu na terenie kraju, w trakcie pierwszej rejestracji samochodu osobowego o podrobionym numerze identyfikacyjnym nadwozia rok produkcji 2010, poprzez podstępne wprowadzenie w błąd osoby upoważnionej do wystawienia dokumentu, polegające na użyciu przez W. J. jako autentycznych podrobionych dokumentów w postaci niemieckiego dowodu rejestracyjnego, niemieckiej karty pojazdu, umowy kupna-sprzedaży z 3 grudnia 2010 r., gdzie W. J. figuruje jako nabywca pojazdu oraz poświadczającego nieprawdę zaświadczenia o przeprowadzonym BT pojazdu, usiłował wyłudzić poświadczenie nieprawdy w postaci rejestracji wymienionego wyżej pojazdu na dane osobowe W. J., podczas gdy ta nigdy nie dysponowała i nie była właścicielem tego pojazdu, przekazując W. J. pieniądze w kwocie 1.000 zł oraz M. R. w kwocie 500 zł, otrzymując w zamian od B. Ś. pieniądze w kwocie 5.000 zł, z czego kwota 2.000 zł stanowiła jego wynagrodzenie,
11 stycznia 2011 r. w B. i R., działając w celu osiągnięcia korzyści majątkowej oraz w zamiarze legalizacji na terenie kraju samochodu osobowego pochodzącego z przestępstwa kradzieży z włamaniem, o podrobionym numerze identyfikacyjnym nadwozia, rok produkcji 2009, celem wprowadzenia w błąd osoby upoważnionej do wystawienia dokumentu, polegające na użyciu jako autentycznych podrobionych dokumentów w postaci niemieckiego dowodu rejestracyjnego, niemieckiej książki pojazdu oraz poświadczającego nieprawdę zaświadczenia o przeprowadzonym BT, udzielił pomocy B. Ś. i nieustalonej osobie celem wyłudzenia poświadczenia nieprawdy w postaci rejestracji wymienionego wyżej pojazdu w ten sposób, że przekazał je nieustalonej osobie celem ich użycia podczas pierwszej rejestracji, otrzymując w zamian od B. Ś. pieniądze w kwocie 5.000 zł, z czego kwota 2.000 zł stanowiła jego wynagrodzenie,
przy czym czynu tego dopuścił się w warunkach recydywy,2 kazał go na karę 1 roku i 6 miesięcy pozbawienia wolności;3
dP
– – – – –
1że dniu 11 stycznia 2012 r. w B. w celu użycia za autentyczny podrobił na upoważnieniu dla J. L. z dnia 11 stycznia 2012 r. do odbioru przesyłki kurierskiej podpis W.
2tj. przestępstwa z art. 270 § 1 k.k. w zw. z art. 272 k.k. w zw. z art. 11 § 2 k.k. i art. 13 § 1 k.k. w zw. z art. 270 § 1 k.k. w zw. z art. 272 k.k. w zw. z art. 11 § 2 k.k. i art. 18 § 3 k.k. w zw. z art. 270 § 1 k.k. w zw. z art. 272 k.k. w zw. z art. 11 § 2 k.k. i art. 273 k.k. w zw. z art. 271 § 1 k.k. w zw. z art. 12 k.k. w zw. z art. 64 § 1 k.k. i art. 65 § 1 k.k. i za to na podstawie art. 270 § 1 k.k. przy zastosowaniu art. 11 § 3 k.k. i art. 65 § 1 k.k. s
3uznał go także za winnego tego, że w okresie od 14 czerwca 2010 r. do 1 grudnia 2010 r. w ramach zorganizowanej grupy przestępczej opisanej w punkcie piątym wraz z B. Ś., w ramach ustalonego wcześniej podziału ról, w warunkach jednego czynu zabronionego, w krótkich odstępach czasu, w wykonaniu z góry powziętego zamiaru oraz w celu osiągnięcia korzyści majątkowej, dokonywał zbycia aut pochodzących z kradzieży z włamaniami znając źródło ich pochodzenia, czyniąc sobie z tej działalności stałe źródło dochodu,
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
lis 6 2017
POSZKODOWANE URZĘDY
Poszkodowane urzędy i ich niemota, jak np. WK w Bydgoszczy i inne jeszcze instytucje. Czyli c.d. afery z dnia wczorajszego – http://www.diagnostasamochodowy.pl/2017/afera-z-bydgoszczy/
Przypomnijmy, że ta grupa przestępcza popełniła bardzo wiele przestępstw. Ale na naszą uwagę zasługuje tu nie tylko fakt popełnienia tych 8 „wirtualnych” przestępstw przez naszego kolegę działającego w zorganizowanej grupie przestępczej, która dokonała dziesiątków innych branżowych przestępstw. Ważne jest także to, że w odróżnieniu od innych i podobnych spraw z naszym udziałem, tutaj mamy do czynienia z czynami, które godziły w funkcjonowanie naszych urzędów, w tym WK (Wydział Uprawnień Komunikacyjnych). A nasz kolega z „tej właśnie” okręgowej skp (z brakiem jakiegokolwiek nadzoru!) przyłożył do tego rękę w dość istotny sposób.
Ponadto te nielegalnie rejestrowane pojazdy sprzedawali za kwoty od 50 do 250 tys. zł. I to z takimi współpracownikami/gansterami działał nasz kolega M.S. z okręgówki koło Bydgoszczy. A do tego był ten recydywista/współpracownik naszego kolegi M.S. i miał na sumieniu jeszcze i inne przestępstwa (nielegalne posiadanie amunicji!)1, jak np. był tzw. uciekinierem, bo bez usprawiedliwionej przyczyny nie powrócił do Aresztu Śledczego po wcześniejszej sprawie.
W tym całym kontekście tej sprawy musi dziwić opieszałość urzędników naszych WK/starostw w zakresie zamykania takich SKP, które są wylęgarnią przestępczych praktyk i negatywnie rzutują na nasze całe środowisko branżowe. Ta urzędnicza opieszałość dotyczy całej Polski i jest jak rak, który toczy nasze środowisko.
To właśnie takie zaniechanie tworzy specyficzny klimat (smrodek?) urzędniczego przyzwolenia na łamanie prawa na naszych SKP. Parasol ochronny, jaki tworzą urzędnicy nad tymi SKP, gdzie ewidentnie łamane jest prawo, uderza bezpośrednio w nasze zawodowe środowisko i czas, aby się tym urzędniczym praktykom zdecydowanie przeciwstawić!
Dziwić musi brak jakiejkolwiek inicjatywy w tym zakresie poszkodowanych urzędów, które biernie przyjmują na siebie dezorganizującą działalność przestępców.
Popatrzmy/poczytajmy więc na te czyny, których – tylko przykładowo! – dokonano w okresie 7 czerwca 2010 r. – 11 stycznia 2011 r. w Bydgoszczy, Toruniu, R., D. oraz M. w ramach zorganizowanej grupy przestępczej, wykonując bezpośrednie polecenia prowodyra B. Ś., w ramach ustalonego wcześniej podziału ról, w warunkach jednego czynu zabronionego, w krótkich odstępach czasu, w wykonaniu z góry powziętego zamiaru oraz w celu osiągnięcia korzyści majątkowej przez podstępne wprowadzenie w błąd funkcjonariuszy publicznych oraz inne osoby upoważnione do wystawienia dokumentu, wyłudził poświadczenia nieprawdy, czyniąc sobie z tego stałe źródło dochodu, w ten sposób, że:
przy czym czynu tego dopuścił się w warunkach recydywy,2 kazał go na karę 1 roku i 6 miesięcy pozbawienia wolności;3
dP
– – – – –
1 że dniu 11 stycznia 2012 r. w B. w celu użycia za autentyczny podrobił na upoważnieniu dla J. L. z dnia 11 stycznia 2012 r. do odbioru przesyłki kurierskiej podpis W.
2 tj. przestępstwa z art. 270 § 1 k.k. w zw. z art. 272 k.k. w zw. z art. 11 § 2 k.k. i art. 13 § 1 k.k. w zw. z art. 270 § 1 k.k. w zw. z art. 272 k.k. w zw. z art. 11 § 2 k.k. i art. 18 § 3 k.k. w zw. z art. 270 § 1 k.k. w zw. z art. 272 k.k. w zw. z art. 11 § 2 k.k. i art. 273 k.k. w zw. z art. 271 § 1 k.k. w zw. z art. 12 k.k. w zw. z art. 64 § 1 k.k. i art. 65 § 1 k.k. i za to na podstawie art. 270 § 1 k.k. przy zastosowaniu art. 11 § 3 k.k. i art. 65 § 1 k.k. s
3 uznał go także za winnego tego, że w okresie od 14 czerwca 2010 r. do 1 grudnia 2010 r. w ramach zorganizowanej grupy przestępczej opisanej w punkcie piątym wraz z B. Ś., w ramach ustalonego wcześniej podziału ról, w warunkach jednego czynu zabronionego, w krótkich odstępach czasu, w wykonaniu z góry powziętego zamiaru oraz w celu osiągnięcia korzyści majątkowej, dokonywał zbycia aut pochodzących z kradzieży z włamaniami znając źródło ich pochodzenia, czyniąc sobie z tej działalności stałe źródło dochodu,
By dP • DIAGNOSTA od PoRD 0 • Tags: coroczna kontrola SKP, decyzje urzędnicze, diagnosta, kodeks karny, nadzór nad SKP, Prawo o Ruchu Drogowym (PoRD), Prokurator, resort transportu, rola policji, rola starostwa, wyrok sądu