Nielegalne „Potwierdzenie” i inicjatywy Prezesa Dąbrowskiego ze SPCMiP tutaj macie. Czyli pismo do pani Premier oraz zdanie p. Oleksiaka w tym temacie.
Stowarzyszenie Producentów Części Motoryzacyjnych i Pojazdów
Warszawa 27.10.2017 r.
Informacja Biura SPCMiP Nr 23 /2017
Nasze pismo do p. Premier B. Szydło
ws ” potwierdzenia” po odpowiedzi dyr. Oleksiaka
Przedstawione w piśmie przez dyr. Oleksiaka podstawy prawne wprowadzenia przez niego ” potwierdzenia” nie dają takiej postawy.
Podane paragrafy rozporządzenia (Załączam ich teksty dla ułatwienia ) nie zawierają żadnego zapisu pozwalającego na wprowadzenie dodatkowego, obowiązkowego dokumentu bezwzględnie wymaganego przy rejestracji pojazdu po przebudowie.
Tak więc „potwierdzenie” zostało wprowadzone bezprawnie i jest nielegalne.
W tej sytuacji wystąpiliśmy do p. Premier informując ją o bezprawnym działaniu urzędnika dep. TD MIiB, które toleruje kierownictwo MIiB z prośbą o skuteczną interwencję i przywrócenie praworządności. ( pismo załączam)
Na razie dostaliśmy pismo z Kancelarii Prezesa Rady Ministrów informujące, że sprawa została przesłana do dyr. Biura Ministra MIiB p. Macieja Michałowskiego.
W dniu 11.10.2017 r odbyło się posiedzenie Sejmowej Komisji Infrastruktury ws zmian w przepisach o rejestracji czasowej i wydawaniu tablic.
Był na nim nowy Podsekretarz Stanu p. Marek Chodkiewicz, który zastąpił p. J. Szmita. P. Szmit odszedł na własne życzenie (???????).
Odbyłem z p. MC rozmowę i uzgodniłem, że przyjmie naszą delegację. Będzie w niej uczestniczyć 5 producentów. To ważne żeby w MIiB wiedzieli że producenci angażują się społecznie w swoje sprawy na rzecz całego środowiska. Zorganizowana społeczność stanowi siłę, z którą urzędnicy wiedzą że muszą się liczyć.
Nowy p. Podsekretarz Stanu twierdził że jest otwarty na nasze sprawy i będzie rzeczowo do nich podchodził.
Tematem spotkania będzie likwidacja „potwierdzenia”.
Będziemy się domagali oficjalnego zlikwidowania wymogu przedstawiania „potwierdzenia” i przekazania tej informacji pismem do Wydz. komunikacji w całej Polsce z kopią do nas.
Szanowne Producentki i Producenci
Zapraszam do wstępowania do Stowarzyszenia. Wasz udział jest potrzebny i niezbędny, bo zwiększa nasz prestiż a członkowskie składki stworzą fundusz statutowy z którego pokrywamy koszty naszych działań w interesie producentów.
Teksty § – ów rozporządzenia, które wg pisma dyr. Oleksiaka rzekomo upoważniły go do wprowadzenia ” potwierdzenia”
§8 ust. 4 pkt. 9
9)24) w samochodzie ciężarowym o podrodzaju VAN, o maksymalnej masie całkowitej do 7,5 tony, powinno być oddzielone od przestrzeni ładunkowej trwałą przegrodą o wytrzymałości określonej w § 1 załącznika nr 14 do rozporządzenia, z zastrzeżeniem pkt 10; spełnienie tych wymagań powinno być potwierdzone przez jednostkę uprawnioną do prowadzenia badań homologacyjnych typu WE pojazdu/typu pojazdu kategorii N; stosuje się do pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy po dniu 31 grudnia 2016 r., w którym dokonano zmian konstrukcyjnych lub wymiany elementów powodujących zmianę danych w dowodzie rejestracyjnym;
§8 ust. 4 pkt 10
10)24) przestrzeń ładunkowa może być wyposażona tylko w elementy do mocowania ładunku przeznaczone do ochrony przewożonych osób w przypadku przemieszczenia się ładunku w czasie jazdy, w tym przy gwałtownym hamowaniu lub pokonywaniu zakrętu, o ile elementy te odpowiadają wymaganiom określonym w § 2 załącznika nr 14 do rozporządzenia; spełnienie tych wymagań powinno być potwierdzone przez jednostkę uprawnioną do prowadzenia badań homologacyjnych typu WE pojazdu/typu pojazdu kategorii N; stosuje się do pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy po dniu 31 grudnia 2016 r., w którym dokonano zmian konstrukcyjnych lub wymiany elementów powodujących zmianę danych w dowodzie rejestracyjnym.
§ 9b.32) W samochodzie ciężarowym o maksymalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony (kategorii N1 ) i samochodzie ciężarowym o maksymalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 7,5 tony (kategorii N2 ) o nadwoziu rodzaju BB mogą być wprowadzone zmiany konstrukcyjne polegające na zmianie liczby siedzeń, jeżeli pojazd spełnia wymagania, o których mowa w pkt 3.5., pkt 3.6. oraz pkt 3.8. dla pojazdów kategorii N1 , części A załącznika II do dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2007/46/WE z dnia 5 września 2007 r. ustanawiającej ramy dla homologacji pojazdów silnikowych i ich przyczep oraz układów, części i oddzielnych zespołów technicznych przeznaczonych do tych pojazdów i spełnione są wymagania techniczne dotyczące wytrzymałości siedzeń i ich mocowania, kotwiczenia pasów bezpieczeństwa, potwierdzone badaniami na zgodność z wymaganiami Regulaminów nr 14, 17 EKG ONZ, wykonanymi przez jednostkę uprawnioną. Siedzenia powinny być wyposażone w pasy bezpieczeństwa spełniające wymagania Regulaminu nr 16 EKG ONZ; z zastrzeżeniem § 9c.
§ 9d.32) W samochodzie ciężarowym o maksymalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony (kategorii N1 ) i samochodzie ciężarowym o maksymalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 7,5 tony (kategorii N2 ) o nadwoziu rodzaju BB mogą być wprowadzone zmiany konstrukcyjne polegające na zmianie liczby siedzeń powodującej zmianę rodzaju pojazdu na autobus, o którym mowa w przepisach o rejestracji pojazdu, jeżeli spełnione są wymagania techniczne dotyczące wytrzymałości siedzeń i ich mocowania, kotwiczenia pasów bezpieczeństwa, potwierdzone badaniami na zgodność z wymaganiami Regulaminów nr 14, 17 lub 80 EKG ONZ, wykonanymi przez jednostkę uprawnioną. Siedzenia powinny być wyposażone w pasy bezpieczeństwa spełniające wymagania Regulaminu nr 16 EKG ONZ.
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
paź 31 2017
NIELEGALNE ”POTWIERDZENIE”
Nielegalne „Potwierdzenie” i inicjatywy Prezesa Dąbrowskiego ze SPCMiP tutaj macie. Czyli pismo do pani Premier oraz zdanie p. Oleksiaka w tym temacie.
Zarejestrowane od 1999 r.
00-992 Warszawa, ul. Jagiellońska 88 p. 23A
Tel. 607 097 892
E-mail: [email protected] www.spcm.pl
Stowarzyszenie Producentów Części Motoryzacyjnych i Pojazdów
Warszawa 27.10.2017 r.
Informacja Biura SPCMiP Nr 23 /2017
Nasze pismo do p. Premier B. Szydło
ws ” potwierdzenia” po odpowiedzi dyr. Oleksiaka
Przedstawione w piśmie przez dyr. Oleksiaka podstawy prawne wprowadzenia przez niego ” potwierdzenia” nie dają takiej postawy.
Podane paragrafy rozporządzenia (Załączam ich teksty dla ułatwienia ) nie zawierają żadnego zapisu pozwalającego na wprowadzenie dodatkowego, obowiązkowego dokumentu bezwzględnie wymaganego przy rejestracji pojazdu po przebudowie.
Tak więc „potwierdzenie” zostało wprowadzone bezprawnie i jest nielegalne.
W tej sytuacji wystąpiliśmy do p. Premier informując ją o bezprawnym działaniu urzędnika dep. TD MIiB, które toleruje kierownictwo MIiB z prośbą o skuteczną interwencję i przywrócenie praworządności. ( pismo załączam)
Na razie dostaliśmy pismo z Kancelarii Prezesa Rady Ministrów informujące, że sprawa została przesłana do dyr. Biura Ministra MIiB p. Macieja Michałowskiego.
W dniu 11.10.2017 r odbyło się posiedzenie Sejmowej Komisji Infrastruktury ws zmian w przepisach o rejestracji czasowej i wydawaniu tablic.
Był na nim nowy Podsekretarz Stanu p. Marek Chodkiewicz, który zastąpił p. J. Szmita. P. Szmit odszedł na własne życzenie (???????).
Odbyłem z p. MC rozmowę i uzgodniłem, że przyjmie naszą delegację. Będzie w niej uczestniczyć 5 producentów. To ważne żeby w MIiB wiedzieli że producenci angażują się społecznie w swoje sprawy na rzecz całego środowiska. Zorganizowana społeczność stanowi siłę, z którą urzędnicy wiedzą że muszą się liczyć.
Nowy p. Podsekretarz Stanu twierdził że jest otwarty na nasze sprawy i będzie rzeczowo do nich podchodził.
Tematem spotkania będzie likwidacja „potwierdzenia”.
Będziemy się domagali oficjalnego zlikwidowania wymogu przedstawiania „potwierdzenia” i przekazania tej informacji pismem do Wydz. komunikacji w całej Polsce z kopią do nas.
Szanowne Producentki i Producenci
Zapraszam do wstępowania do Stowarzyszenia. Wasz udział jest potrzebny i niezbędny, bo zwiększa nasz prestiż a członkowskie składki stworzą fundusz statutowy z którego pokrywamy koszty naszych działań w interesie producentów.
Warunki członkowstwa w SPCMiP http://spcm.pl/pl/warunki-czonkowstwa.html
Z poważaniem
Antoni T. Dąbrowski
Prezes Zarządu SPCMiP
– – – – – – – –
Teksty § – ów rozporządzenia, które wg pisma dyr. Oleksiaka rzekomo upoważniły go do wprowadzenia ” potwierdzenia”
§8 ust. 4 pkt. 9
9)24) w samochodzie ciężarowym o podrodzaju VAN, o maksymalnej masie całkowitej do 7,5 tony, powinno być oddzielone od przestrzeni ładunkowej trwałą przegrodą o wytrzymałości określonej w § 1 załącznika nr 14 do rozporządzenia, z zastrzeżeniem pkt 10; spełnienie tych wymagań powinno być potwierdzone przez jednostkę uprawnioną do prowadzenia badań homologacyjnych typu WE pojazdu/typu pojazdu kategorii N; stosuje się do pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy po dniu 31 grudnia 2016 r., w którym dokonano zmian konstrukcyjnych lub wymiany elementów powodujących zmianę danych w dowodzie rejestracyjnym;
§8 ust. 4 pkt 10
10)24) przestrzeń ładunkowa może być wyposażona tylko w elementy do mocowania ładunku przeznaczone do ochrony przewożonych osób w przypadku przemieszczenia się ładunku w czasie jazdy, w tym przy gwałtownym hamowaniu lub pokonywaniu zakrętu, o ile elementy te odpowiadają wymaganiom określonym w § 2 załącznika nr 14 do rozporządzenia; spełnienie tych wymagań powinno być potwierdzone przez jednostkę uprawnioną do prowadzenia badań homologacyjnych typu WE pojazdu/typu pojazdu kategorii N; stosuje się do pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy po dniu 31 grudnia 2016 r., w którym dokonano zmian konstrukcyjnych lub wymiany elementów powodujących zmianę danych w dowodzie rejestracyjnym.
§ 9b.32) W samochodzie ciężarowym o maksymalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony (kategorii N1 ) i samochodzie ciężarowym o maksymalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 7,5 tony (kategorii N2 ) o nadwoziu rodzaju BB mogą być wprowadzone zmiany konstrukcyjne polegające na zmianie liczby siedzeń, jeżeli pojazd spełnia wymagania, o których mowa w pkt 3.5., pkt 3.6. oraz pkt 3.8. dla pojazdów kategorii N1 , części A załącznika II do dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2007/46/WE z dnia 5 września 2007 r. ustanawiającej ramy dla homologacji pojazdów silnikowych i ich przyczep oraz układów, części i oddzielnych zespołów technicznych przeznaczonych do tych pojazdów i spełnione są wymagania techniczne dotyczące wytrzymałości siedzeń i ich mocowania, kotwiczenia pasów bezpieczeństwa, potwierdzone badaniami na zgodność z wymaganiami Regulaminów nr 14, 17 EKG ONZ, wykonanymi przez jednostkę uprawnioną. Siedzenia powinny być wyposażone w pasy bezpieczeństwa spełniające wymagania Regulaminu nr 16 EKG ONZ; z zastrzeżeniem § 9c.
§ 9d.32) W samochodzie ciężarowym o maksymalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony (kategorii N1 ) i samochodzie ciężarowym o maksymalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 7,5 tony (kategorii N2 ) o nadwoziu rodzaju BB mogą być wprowadzone zmiany konstrukcyjne polegające na zmianie liczby siedzeń powodującej zmianę rodzaju pojazdu na autobus, o którym mowa w przepisach o rejestracji pojazdu, jeżeli spełnione są wymagania techniczne dotyczące wytrzymałości siedzeń i ich mocowania, kotwiczenia pasów bezpieczeństwa, potwierdzone badaniami na zgodność z wymaganiami Regulaminów nr 14, 17 lub 80 EKG ONZ, wykonanymi przez jednostkę uprawnioną. Siedzenia powinny być wyposażone w pasy bezpieczeństwa spełniające wymagania Regulaminu nr 16 EKG ONZ.
By dP • Nasi Goście i Współpracownicy diagnozują 0 • Tags: branżowe organizacje, decyzje urzędnicze, diagnosta, konsultacje Ministerstwa Transportu, Prawo o Ruchu Drogowym (PoRD), projekt PoRD, resort transportu, SPCMiP, zmiany konstrukcyjne