wrz 28 2017
DYR. OLEKSIAK I „POTWIERDZENIE”
|
00-992 Warszawa, ul. Jagiellońska 88 p. 205 Tel. 607 097 892E-mail: [email protected] www.spcm.pl |
|
Stowarzyszenie Producentów Części Motoryzacyjnych i Pojazdów |
Warszawa 27.09.2017 r.
Informacja Biura SPCMiP Nr 21 /2017
Odpowiedź MIiB na nasze pismo do p. Premier B. Szydło
ws ” potwierdzenia”
Otrzymaliśmy odpowiedź podpisaną przez dyr. Oleksiaka na nasze pismo do p. Premier. (załączam)
Z treścią jednolitego tekstu rozporządzenia można się zapoznać. Link niżej.
http://www.patronat.pl/Akty_prawne/Pliki_PDF/2016/Dz.U.2016-000_2022.pdf
W piśmie są przywołane paragrafy, które mają sankcjonować wprowadzenie „potwierdzenia”. Załączam ich teksty dla ułatwienia.
Proszę zainteresowanych sprawą producentów o nadesłanie swoich uwag czy z treści tych paragrafów wynika możliwość wprowadzenia ” potwierdzenia”?
Państwa uwagi i sugestie wykorzystam opracowując pismo do p. Premier jako odpowiedź na pismo dyr. Oleksiaka z żądaniem zniesienia „potwierdzenia”.
Dostaliśmy zaproszenie
na przyszłoroczne targi motoryzacyjne ” Latin Auto Parts Expo ” które odbędą się w Panama City w terminie: 25 – 27 lipca 2018 roku.
Targi są organizowane przez firmę Latin Auto Parts Expo z siedzibą w Miami na Florydzie i posiadają rekomendację m.in. US Commercial Service.
Targi w Panamie to szybko rozwijający się kierunek targowy branży motoryzacyjnej znajdujący się w strefie wolnocłowej i logistycznej Ameryki Środkowej, za pośrednictwem której odbywa się import/ eksport towarów do krajów obu Ameryk i Karaibów.
Więcej informacji o targach znajduje się na stronie: www.latinpartsexpo.com .
Podaję dane kontaktowe w temacie dofinansowanie wyjazdów na targi zagraniczne;
1. Regionalne Programy Operacyjne ( RPO )- siedziby w różnych województwach, np. woj. Mazowieckie : www.funduszedlamazowsza.eu ; e-mail: [email protected]; ul. Jagiellońska 74, 03-301 Warszawa
2. Ministerstwo Rozwoju we współpracy z Polską Agencją Rozwoju Przedsiębiorczości, www.biznes.gov.pl; Pani Monika Sasiak, email: [email protected]
Może warto także pomyśleć o jednym wspólnym STOISKU INFORMACYJNYM dla członków STOWARZYSZENIA i nie tylko ?!
Z poważaniem, Dariusz Deckert. tel. kom.:+602 440 979 Latin Auto Parts Expo
Szanowne Producentki i Producenci
Zapraszam do wstępowanie do Stowarzyszenia. Wasz udział jest potrzebny i niezbędny, bo zwiększa nasz prestiż a członkowskie składki stworzą fundusz statutowy z którego pokrywamy koszty naszych działań w interesie producentów.
Warunki członkowstwa w SPCMiP http://spcm.pl/pl/warunki-czonkowstwa.html
Z poważaniem
Antoni T. Dąbrowski
Prezes Zarządu SPCMiP
Zapisy w § -ch rozporządzenia, które wg pisma dyr. Oleksiaka upoważniły go do wprowadzenia ” potwierdzenia”
§8 ust. 4 pkt. 9
9)24) w samochodzie ciężarowym o podrodzaju VAN, o maksymalnej masie całkowitej do 7,5 tony, powinno być oddzielone od przestrzeni ładunkowej trwałą przegrodą o wytrzymałości określonej w § 1 załącznika nr 14 do rozporządzenia, z zastrzeżeniem pkt 10; spełnienie tych wymagań powinno być potwierdzone przez jednostkę uprawnioną do prowadzenia badań homologacyjnych typu WE pojazdu/typu pojazdu kategorii N; stosuje się do pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy po dniu 31 grudnia 2016 r., w którym dokonano zmian konstrukcyjnych lub wymiany elementów powodujących zmianę danych w dowodzie rejestracyjnym;
§8 ust. 4 pkt 10
10)24) przestrzeń ładunkowa może być wyposażona tylko w elementy do mocowania ładunku przeznaczone do ochrony przewożonych osób w przypadku przemieszczenia się ładunku w czasie jazdy, w tym przy gwałtownym hamowaniu lub pokonywaniu zakrętu, o ile elementy te odpowiadają wymaganiom określonym w § 2 załącznika nr 14 do rozporządzenia; spełnienie tych wymagań powinno być potwierdzone przez jednostkę uprawnioną do prowadzenia badań homologacyjnych typu WE pojazdu/typu pojazdu kategorii N; stosuje się do pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy po dniu 31 grudnia 2016 r., w którym dokonano zmian konstrukcyjnych lub wymiany elementów powodujących zmianę danych w dowodzie rejestracyjnym.
§ 9b.32) W samochodzie ciężarowym o maksymalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony (kategorii N1 ) i samochodzie ciężarowym o maksymalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 7,5 tony (kategorii N2 ) o nadwoziu rodzaju BB mogą być wprowadzone zmiany konstrukcyjne polegające na zmianie liczby siedzeń, jeżeli pojazd spełnia wymagania, o których mowa w pkt 3.5., pkt 3.6. oraz pkt 3.8. dla pojazdów kategorii N1 , części A załącznika II do dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2007/46/WE z dnia 5 września 2007 r. ustanawiającej ramy dla homologacji pojazdów silnikowych i ich przyczep oraz układów, części i oddzielnych zespołów technicznych przeznaczonych do tych pojazdów i spełnione są wymagania techniczne dotyczące wytrzymałości siedzeń i ich mocowania, kotwiczenia pasów bezpieczeństwa, potwierdzone badaniami na zgodność z wymaganiami Regulaminów nr 14, 17 EKG ONZ, wykonanymi przez jednostkę uprawnioną. Siedzenia powinny być wyposażone w pasy bezpieczeństwa spełniające wymagania Regulaminu nr 16 EKG ONZ; z zastrzeżeniem § 9c.
§ 9d.32) W samochodzie ciężarowym o maksymalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony (kategorii N1 ) i samochodzie ciężarowym o maksymalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 7,5 tony (kategorii N2 ) o nadwoziu rodzaju BB mogą być wprowadzone zmiany konstrukcyjne polegające na zmianie liczby siedzeń powodującej zmianę rodzaju pojazdu na autobus, o którym mowa w przepisach o rejestracji pojazdu, jeżeli spełnione są wymagania techniczne dotyczące wytrzymałości siedzeń i ich mocowania, kotwiczenia pasów bezpieczeństwa, potwierdzone badaniami na zgodność z wymaganiami Regulaminów nr 14, 17 lub 80 EKG ONZ, wykonanymi przez jednostkę uprawnioną. Siedzenia powinny być wyposażone w pasy bezpieczeństwa spełniające wymagania Regulaminu nr 16 EKG ONZ.
dP
28 września 2017 @ 20:43
Odpowiedź z naszego (?) resortu transportu, to takie pitu, pitu, pitu.
Choć pisałem już o tym, to przypomnę urzędnikom naszego (?) resortu transportu:
wszystkie obowiązki wszystkich obywateli muszą, Muszą, MUSZĄ mieć mocną, jasną i czytelną Ustawową Podstawę.
Za pojęciem „ustawowa podstawa” nie kryje się jakieś nie-wiadomo-co, ale zapis w jakiejkolwiek Ustawie
a/
bezpośrednio przyzwalający na wprowadzenie takiego właśnie obowiązku (jak uzyskanie „potwierdzenia”) lub
b/
wskazujący, że ten konkretnie wskazany problem rozwiązany zostanie aktem prawnym niższego rzędu, jak rozporządzenie.
Jak widzicie, sprawa ta jest stosunkowo prosta, choć jak widać nie dla wszystkich urzędników państwowych.
I pozdrawiam
dP