Często na naszych internetowych forach dotykamy problematyki współpracy lub funkcjonowania firm transportowych – w kontekście naszej branży związanej z SKP i koniecznością wykonywania OBT. Więc popatrzmy, posłuchajmy lub poczytajmy zeznań szefa takiej firmy w znanej nam sprawie: http://www.diagnostasamochodowy.pl/2017/sad-moze/
A z protokołu przebiegu sprawy najbardziej zapamiętałem wyjaśnienia, jakich udziela ten sąd bardzo zdziwionym pokrzywdzonym, że tu i teraz na tej sali sądowej nie ma już miejsca na składanie wniosków o objęcie kogoś aktem oskarżenia . . . . . . . (sic!).
Czyżby w całej tamtejszej okolicy zabrakło Prawnika, który by się odważył poinstruować tak tragicznie Pokrzywdzonych, jak to się robi?
– – – – – – – – – – – – – – –
Bo szef firmy transportowej zeznaje, np:
„Ja jestem właścicielem firmy.”
– ale:
„ja nie decyduję o naprawie samochodów.”
Z tego może wynikać, że o tym decyduje w jego firmie Babcia Klozetowa (?) ze złotowskiego Rynku lub Duch Święty (?).
„Zatrudniam około 230 – 250 osób i 250 pojazdów.”
– ale:
„generalnie nie ma procedur podejmowania decyzji o naprawie samochodów. To kierowca zgłasza usterki najczęściej prowadzącemu dyspozytorowi, czy spedytorowi i równolegle warsztatowi.”
Z tego może wynikać, że każdy pracownik może naprawiać co chce i kiedy chce oraz niezależnie od tego, jaką kwotę wyda na naprawę (z własnej kieszeni?).
„Wiem co to jest urządzenie sprzęgające”
– ale:
„Nie wiem jak był wyposażony samochód, kiedy wyjeżdżał w dniu wypadku.”
Bo decyzję o tym podejmuje w firmie . . . ., no niech zgadnę (?) – Babcia Klozetowa?
Ale zaraz potem zeznaje, bo przypomniał sobie jednak, że:
„Pojazd w momencie wypadku nie miał urządzenia sprzęgającego.”
– ale:
„(…) był technicznie przystosowany do takiego stanu rzeczy” (???)
Tylko zabrakło w tych zeznaniach jakiegoś potwierdzenia w postaci podstawy prawnej lub intelektualnej dla takiego twierdzenia, gdyż doszło do tego tragicznego wypadku ze skutkiem śmiertelnym.
„Ja nie kontroluję stanu technicznego pojazdów, które są moją własnością.”
– albowiem
„Pełną odpowiedzialność za stan techniczny pojazdu ponosi kierowca.”
Tak, jak i rzekomo kierowca ponosi odpowiedzialność za naprawy pojazdów w tej firmie transportowej (???).
„Zakładam, że odrobinę znam się na mechanice.”
– ale:
„nie jestem w stanie ocenić, jakie uszkodzenia powstały w wyniku wypadku, przed wypadkiem lub w trakcie” (???).
„Moja wiedza na temat tych pojazdów jest szczątkowa”
– ale:
„Wiem co to jest urządzenie sprzęgające” i „Zakładam, że odrobinę znam się na mechanice.”
„Moja wiedza na temat tych pojazdów jest szczątkowa”
– ale:
„My przystosowaliśmy ten pojazd do sprzęgu w celu dokonywania poprawnych BT. Bez sprzęgu nie można było zrobić testu hamulcowego, to kluczowa rzecz,(…)”
„Moja wiedza na temat tych pojazdów jest szczątkowa”
– ale:
„… że ten pojazd nie ma koniecznego sprzęgu wiedziałem już w momencie zakupu pojazdu”
„ja nie decyduję o naprawie samochodów.”
ale:
„ . . . to ja zdecydowałem o założeniu sprzęgu w tym pojeździe. Wynikało to z konieczności wykonania BT”.
„Zakładam, że odrobinę znam się na mechanice.”
ale:
„Po wypadku widziałem korozję elementów, ale nie wiem, czy mogły one być przyczyną wypadku.”
„ja nie decyduję o naprawie samochodów.”
ale:
„O zakupie nowych pojazdów i również o wycofaniu starych pojazdów decyduję ja. To są racje ekonomiczne. (…).
Starość i stan techniczny pojazdu też o tym decydują – to się zawiera w czynnikach kosztów eksploatacji, wielość napraw, czas napraw – jest jednoznaczne z wyłączeniem z eksploatacji. (…).
Jeśli trzeba kupić części zamienne, które są drogie, jeśli wydatek jest wyższego rzędu niż klasyczny, najczęściej do mnie trafia to pytanie, co robimy.”
– – – – – – – – – – – – – – –
Trzymajcie się,
bo na naszym wymiarze sprawiedliwości za bardzo nie możemy polegać.
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
lip 16 2017
ZEZNAJE SZEF FIRMY TRANSPORTOWEJ
Zeznaje w sądzie szef firmy transportowej.
Często na naszych internetowych forach dotykamy problematyki współpracy lub funkcjonowania firm transportowych – w kontekście naszej branży związanej z SKP i koniecznością wykonywania OBT. Więc popatrzmy, posłuchajmy lub poczytajmy zeznań szefa takiej firmy w znanej nam sprawie: http://www.diagnostasamochodowy.pl/2017/sad-moze/
A z protokołu przebiegu sprawy najbardziej zapamiętałem wyjaśnienia, jakich udziela ten sąd bardzo zdziwionym pokrzywdzonym, że tu i teraz na tej sali sądowej nie ma już miejsca na składanie wniosków o objęcie kogoś aktem oskarżenia . . . . . . . (sic!).
Czyżby w całej tamtejszej okolicy zabrakło Prawnika, który by się odważył poinstruować tak tragicznie Pokrzywdzonych, jak to się robi?
– – – – – – – – – – – – – – –
Bo szef firmy transportowej zeznaje, np:
– ale:
„ja nie decyduję o naprawie samochodów.”
Z tego może wynikać, że o tym decyduje w jego firmie Babcia Klozetowa (?) ze złotowskiego Rynku lub Duch Święty (?).
– ale:
„generalnie nie ma procedur podejmowania decyzji o naprawie samochodów. To kierowca zgłasza usterki najczęściej prowadzącemu dyspozytorowi, czy spedytorowi i równolegle warsztatowi.”
Z tego może wynikać, że każdy pracownik może naprawiać co chce i kiedy chce oraz niezależnie od tego, jaką kwotę wyda na naprawę (z własnej kieszeni?).
– ale:
„Nie wiem jak był wyposażony samochód, kiedy wyjeżdżał w dniu wypadku.”
Bo decyzję o tym podejmuje w firmie . . . ., no niech zgadnę (?) – Babcia Klozetowa?
Ale zaraz potem zeznaje, bo przypomniał sobie jednak, że:
– ale:
„(…) był technicznie przystosowany do takiego stanu rzeczy” (???)
Tylko zabrakło w tych zeznaniach jakiegoś potwierdzenia w postaci podstawy prawnej lub intelektualnej dla takiego twierdzenia, gdyż doszło do tego tragicznego wypadku ze skutkiem śmiertelnym.
– albowiem
„Pełną odpowiedzialność za stan techniczny pojazdu ponosi kierowca.”
Tak, jak i rzekomo kierowca ponosi odpowiedzialność za naprawy pojazdów w tej firmie transportowej (???).
– ale:
„nie jestem w stanie ocenić, jakie uszkodzenia powstały w wyniku wypadku, przed wypadkiem lub w trakcie” (???).
– ale:
„Wiem co to jest urządzenie sprzęgające” i „Zakładam, że odrobinę znam się na mechanice.”
– ale:
„My przystosowaliśmy ten pojazd do sprzęgu w celu dokonywania poprawnych BT. Bez sprzęgu nie można było zrobić testu hamulcowego, to kluczowa rzecz,(…)”
– ale:
„… że ten pojazd nie ma koniecznego sprzęgu wiedziałem już w momencie zakupu pojazdu”
ale:
„ . . . to ja zdecydowałem o założeniu sprzęgu w tym pojeździe. Wynikało to z konieczności wykonania BT”.
ale:
„Po wypadku widziałem korozję elementów, ale nie wiem, czy mogły one być przyczyną wypadku.”
ale:
„O zakupie nowych pojazdów i również o wycofaniu starych pojazdów decyduję ja. To są racje ekonomiczne. (…).
Starość i stan techniczny pojazdu też o tym decydują – to się zawiera w czynnikach kosztów eksploatacji, wielość napraw, czas napraw – jest jednoznaczne z wyłączeniem z eksploatacji. (…).
Jeśli trzeba kupić części zamienne, które są drogie, jeśli wydatek jest wyższego rzędu niż klasyczny, najczęściej do mnie trafia to pytanie, co robimy.”
– – – – – – – – – – – – – – –
Trzymajcie się,
bo na naszym wymiarze sprawiedliwości za bardzo nie możemy polegać.
dP
By dP • Różne sprawy, nie zdiagnozujesz bez kawy 0 • Tags: art. 84 ust. 3 PoRD, BRD, diagnosta, diagnosta samochodowy, kodeks karny, nadzór nad SKP, Prawo o Ruchu Drogowym (PoRD), Prokurator, rola policji, stan techniczny ciężarówek, wyrok sądu