Dzięki Koledze Wojtkowi, który przysłał nam poniższy skan, otrzymaliśmy pierwszą informację o przebiegu tradycyjnej, bo corocznej konferencji PISKP, która tym razem odbyła się w dniach 24-26 maja br. w Zakopanem.
Tę konferencję NW opatrzył tytułem „Stacje Kontroli Pojazdów 2017 – nowe regulacji i co się zmienia?”, a autorem tego artykułu jest Rafał Dobrowolski. Mottem przewodnim zaś jest „największa od 20 lat zmiana w systemie BT”, która rzekomo wynika z potrzeby dostosowania obecnych zmian do naszej unijnej Rewolucyjnej Dyrektywy nr 45/2014 r.. Piszę „rzekomo”, bo w projektowanych zmianach uciekła nie tylko duch tej dyrektywy, ale i jej litera (a przynajmniej główne i najważniejsze litery).
Okazuje się, że w Zakopanem dopisało 300 uczestników, na liczbę 4.887 SKP w Polsce.
Zdaniem W. Szan. Autora tego artykułu, to najwięcej emocji wywołała propozycja naszego (?) resortu transportu, aby wyłączyć dotychczasowych przedsiębiorców prowadzących nasze SKP z tych regulacji, które jeszcze na dziś gwarantuje nam ustawa o swobodzie działalności gospodarczej (sic!).
Jest znamiennym faktem, że z udziału w tej konferencji wymigał się cyt.: „główny beneficjent zmian” (stchórzył wystraszony własnymi planami?), czyli dyr. Jan Urbanowicz. Tym samym nie było komu odpowiadać na większość stawianych pytań. Bo sam bym zadał pytanie o ostatnie przegrane sprawy w sądach administracyjnych oraz np., czy dopełniamy do 3 i 5-ciu lat w przypadku pierwszego tzw. zagranicznego, czy też nie dopełniamy wcale?
W zaprezentowanym stanowisku Alvina Gajadhura z GITD tradycyjnie zabrakło informacji o tym, jaki jest procent pojazdów skontrolowanych przez jego Inspektorów w stosunku do ilości pojazdów poruszających się po naszych drogach. Bez takich danych epatowanie 50% rzekomą skutecznością, to zwykła propaganda. Bo statystyką można manipulować, np. jeśli skontrolowali tylko 10 lub 100 pojazdów, to 5 lub 50 z usterkami nigdy nie będzie stanowić zagrożenia dla milionów pojazdów na naszych drogach, NIGDY – choć to też 50 %.
A wracając do poruszanych tam problemów, to tradycyjnie dla przedstawicieli naszego (?) resortu transportu zabrakło merytorycznego i racjonalnego uzasadnienia dla projektowanych zmian – poza wycieraniem sobie gęby Naszą Rewolucyjną Dyrektywą 45/2014, którą na dodatek zamierzają realizować jedynie w ułamku potrzebnym/niezbędnych nam zapisów.
Na naszą uwagę zasługuje też stanowisko, które wyrazili na tej konferencji:
mec. dr Marcin Barankiewicz – Dyrektor w PISKP,
Dyrektor Grzegorz P. Kubalski – Związek Powiatów Polskich.
A zresztą poczytajcie sami i sami pomyślcie nad wnioskami
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
cze 25 2017
KONFERENCJA PISKP OCZAMI NW
Konferencja PISKP oczami NW (Nowoczesnego Warsztatu).
Dzięki Koledze Wojtkowi, który przysłał nam poniższy skan, otrzymaliśmy pierwszą informację o przebiegu tradycyjnej, bo corocznej konferencji PISKP, która tym razem odbyła się w dniach 24-26 maja br. w Zakopanem.
Tę konferencję NW opatrzył tytułem „Stacje Kontroli Pojazdów 2017 – nowe regulacji i co się zmienia?”, a autorem tego artykułu jest Rafał Dobrowolski. Mottem przewodnim zaś jest „największa od 20 lat zmiana w systemie BT”, która rzekomo wynika z potrzeby dostosowania obecnych zmian do naszej unijnej Rewolucyjnej Dyrektywy nr 45/2014 r.. Piszę „rzekomo”, bo w projektowanych zmianach uciekła nie tylko duch tej dyrektywy, ale i jej litera (a przynajmniej główne i najważniejsze litery).
Okazuje się, że w Zakopanem dopisało 300 uczestników, na liczbę 4.887 SKP w Polsce.
Zdaniem W. Szan. Autora tego artykułu, to najwięcej emocji wywołała propozycja naszego (?) resortu transportu, aby wyłączyć dotychczasowych przedsiębiorców prowadzących nasze SKP z tych regulacji, które jeszcze na dziś gwarantuje nam ustawa o swobodzie działalności gospodarczej (sic!).
Jest znamiennym faktem, że z udziału w tej konferencji wymigał się cyt.: „główny beneficjent zmian” (stchórzył wystraszony własnymi planami?), czyli dyr. Jan Urbanowicz. Tym samym nie było komu odpowiadać na większość stawianych pytań. Bo sam bym zadał pytanie o ostatnie przegrane sprawy w sądach administracyjnych oraz np., czy dopełniamy do 3 i 5-ciu lat w przypadku pierwszego tzw. zagranicznego, czy też nie dopełniamy wcale?
W zaprezentowanym stanowisku Alvina Gajadhura z GITD tradycyjnie zabrakło informacji o tym, jaki jest procent pojazdów skontrolowanych przez jego Inspektorów w stosunku do ilości pojazdów poruszających się po naszych drogach. Bez takich danych epatowanie 50% rzekomą skutecznością, to zwykła propaganda. Bo statystyką można manipulować, np. jeśli skontrolowali tylko 10 lub 100 pojazdów, to 5 lub 50 z usterkami nigdy nie będzie stanowić zagrożenia dla milionów pojazdów na naszych drogach, NIGDY – choć to też 50 %.
A wracając do poruszanych tam problemów, to tradycyjnie dla przedstawicieli naszego (?) resortu transportu zabrakło merytorycznego i racjonalnego uzasadnienia dla projektowanych zmian – poza wycieraniem sobie gęby Naszą Rewolucyjną Dyrektywą 45/2014, którą na dodatek zamierzają realizować jedynie w ułamku potrzebnym/niezbędnych nam zapisów.
Na naszą uwagę zasługuje też stanowisko, które wyrazili na tej konferencji:
A zresztą poczytajcie sami i sami pomyślcie nad wnioskami
dziadek Piotra
– – – – – – – – – – –
By dP • Różne sprawy, nie zdiagnozujesz bez kawy 0 • Tags: branżowe organizacje, branżowe wydawnictwa, BRD, coroczna kontrola SKP, decyzje urzędnicze, diagnosta samochodowy, GITD, konferencje branżowe, konsultacje Ministerstwa Transportu, PISKP, Prawo o Ruchu Drogowym (PoRD), projekt PoRD, rola starostwa, rola TDT, stan techniczny pojazdów, TDT