maj 19 2017
DIAGNOSTA A ŚMIERTELNY WYPADEK
Diagnosta samochodowy a wypadek drogowy ze skutkiem śmiertelnym (dwie ofiary w młodym wieku), ciąg dalszy w sprawie: http://www.diagnostasamochodowy.pl/2017/diagnosta-a-wypadek-drogowy/
– – – – – – – – – – – – –
Pan dr inż. dopuścił się niespotykanej i błędnej interpretacji przepisów i na tej podstawie oskarżono diagnostkę bez wskazania dokumentów źródłowych, jakim jest wyciąg z rejestru badań technicznych, gdzie pod numerem 319 figuruje badanie przyczepy GLOGGER a pod numerem 306 MANA zgodnie z zapisami w dowodach rejestracyjnych.
To jest dowód na to, że te dwa badania techniczne są niezależne od siebie i figurują w odrębnych pozycjach. Badania te nie mają nic wspólnego ze sobą poza tym, że pojazdy w
po kilku miesiącach od przeglądu okresowego uczestniczyły w nieszczęśliwym wypadku drogowym.
Po pierwsze.
Pan dr.inż. biegły sugeruje, że badania techniczne przeprowadza się łącznie dla pojazdu i przyczepy i w ten sposób ustala się DMC dla zespołu pojazdu.
Takie pojęcie jest nie do przyjęcia, niezgodne z rzeczywistością i sugeruje, że ciągnik MAN może współpracować wyłącznie z przyczepą GLOGGER i nie może:
- zamiast przyczepy
- ciągnąć naczepę.
Ciągnik z wypadku. http://allegro.pl/man-tgs-26-400-6×4-hydraulika-z-niemiec-2009-i6810432340.html
parametry dopuszczalna masa całkowita [kg]: 26000
Ponadto
Charakterystyka – Naczepa HRD do transportu sprzętów ciężkich 3 osie
Ładowność 36,3 Tony, Masa własna 11,6 Tony,
Rzeczywista masa całkowita 48 Ton, Dopuszczalna masa całkowita 48 Ton.
Zapytamy się pana Dr inż., jak oni to wyliczyli ???
http://www.wspolnota.org.pl/aktualnosci/aktualnosc/zespol-pojazdow
A co z tym wyjaśnieniem ?
– dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów – masa własna ciągnika siodłowego i dopuszczalna masa całkowita naczepy
albo
masa całkowita ciągnika balastowego i dopuszczalna masa całkowita przyczepy.
Do tego tematu jeszcze wrócimy!
Błędne lub celowe działania biegłego doprowadziło do postawienia zarzutów diagnostce,
co do ustalenia DMC w dowodzie rejestracyjnym ciągnika MAN.
Pan biegły nie zauważył, że jest to który może być używany nie tylko z przyczepą ale również z naczepą. Wtedy do poniższego policzenia
diagnosta bezwzględnie powinien zastosować poniższy przepis.
http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20030320262
Diagnosta powinien ustalić najwyższą dopuszczalną masę całkowitą właśnie dlatego, aby po zmianie przyczepy na naczepę nie zmieniać dowodu rejestracyjnego i dokonywać nowego wpisu. Takie rozwiązanie jest logiczne i praktyczne i nie stanowi żadnego zagrożenia w ruchu drogowym. Pan biegły i rzeczoznawca dr inż. celowo zapomniał, że diagnosta ustalając dmc zespołu pojazdów, musi uwzględniać także ten przepis:
Łatwo, więc policzyć, że zgodnie z § 3.1. 3) 6 osi razy 8t = 48 t DMC.
Pan biegły będzie musiał wyjaśnić, jak wyliczyć DMC dla tego samego ciągnika samochodowego przy tak różnych zestawach. https://www.google.pl/search?q=naczepy&client=firefox-b&sa=N&tbm=isch&tbo=u&source=univ&ved=0ahUKEwiNiMj52fPTAhXMI8AKHa7pDRg4ChCwBAhs&biw=1025&bih=493 W tej sytuacji, niezrozumiałe jest stanowisko pana dr inż., że tego zarzutu nie przedstawił w prokuraturze wszystkim diagnostom, którzy takie badania wykonywali od 06.01.1998 r.
Będzie musiał wyjaśnić, dlaczego zarzut ten postawił tylko ostatniej osobie, która wykonywała badanie okresowe na kilka miesięcy przed wypadkiem.
W świetle moich wyjaśnień nic w dowodzie rejestracyjnym nie jest zawyżone
Oskarżenie jest bezpodstawne i niesłuszne i nikt nie uwierzy, że ten sam błąd popełniło kilkunastu diagnostów przez 18 lat.
Kolejna skandaliczna ocena, która kompletnie rozmija się z obowiązującymi przepisami, co świadczy o jej nierzetelności, skan:
To twierdzenie jest wręcz karygodne i sprawą powinna się zająć niezależna prokuratura.
Proszę, więc ocenić, ile osi ma ciągnik samochodowy MAN według przepisów, które na tamten czas obowiązywały, na podstawie widocznego zdjęcia po wypadku.
Kolejny nieprawdziwy i skandaliczny zarzut, co do niezgodności danych zawartych w dowodzie rejestracyjnym. Dr inż. biegłemu chodzi o ten zapis w dowodzie rejestracyjnym ciągnika samochodowego MAN.
Kolejny zarzut, który przeczy zdrowej logice i świadczy o braku podstawowych znajomości przepisów. To już ewidentny skandal.
KOLEŻANKI, KOLEDZY.
Jak może ekspert biegły sądowy stawiać tak absurdalne zarzuty diagnostce?
Opinie sporządził BIEGŁY SĄDOWY 28 marca 2013 wobec zdarzenia drogowego
z dnia 21.06 2012 roku. Po 10-ciu miesiącach.
Szanowne koleżanki i koledzy diagności, jaki to ma związek z wypadkiem drogowym nawet, gdyby te zarzuty były prawdziwe?
Ciąg dalszy niebawem……..
PRAKTYK
Podobno, podobno....
19 maja 2017 @ 14:41
…do akcji włączył się Naczelny Koordynator d/s wszelakich z klubudiagnostów z Krosna.
Zobaczymy jak to będzie, bo przecież reprezentuje ogromną rzesze członków.
W tej sytuacji bezinteresowna pomoc Pani DIAGNOSTCE to „pestka” tym bardziej, że pisze opinie i szkoli diagnostów.
Ma ogromne doświadczenie, gdyż codziennie spotyka się z tymi problemami na stacjach kontroli pojazdów, gdyż na co dzień koordynuje wszelakie działania.
Oczekujemy oficjalnej reakcji SITK z Krosna
i aby odpowiedź była radosna.
Dziadek Piotra
22 maja 2017 @ 19:51
Uważam, że ktokolwiek zechce pomóc, jest i będzie bardzo mile widziany.
Tonący nie pyta i nie docieka, kto podaje mu rękę, bo nie ma na takie pierdoły czasu.
Pozdrawiam
dP