Śmierć na drodze i destrukcyjna rola prokuratora, gdy grozi nam ewentualna odpowiedzialność.
W dniu 4 sierpnia 2016 r. przyszło mi napisać o ostatecznym orzeczeniu w nieco (?) podobnej sprawie, gdzie pęknięty dyszel także spowodował śmierć na drodze. W tamtej sprawie ostatecznie jednak uznano winę naszego kolegi, któremu „umknęło” między innymi w czasie OBT, że na dyszlu przyczepy nie było nr VIN: http://www.diagnostasamochodowy.pl/2016/cudza-smierc-a-nasza-odpowiedzialnosc/
A tu mamy także do czynienia z pojazdem i przyczepą, tyle że „dłużycową”, a więc służącą do przewozu między innymi rur lub bali drewnianych. I na tym kończą się podobieństwa, a zaczyna się . . . . .???
No właśnie, co się zaczyna? Serial korupcyjny z udziałem organów ścigania, czyli policji i prokuratury? Tylko kto zgłosi wniosek o zbadanie tego wątku?
Nie można udzielić odpowiedzi na tak postawione pytanie bez zapoznania się z materiałem tv2 z dnia 2 maja 2017 r. Więc bardzo proszę, najpierw zapoznajcie się z tą drugą częścią reportażu, który dostępny jest w internecie pod internetowym adresem http://vod.tvp.pl/29907900/02052017
To było tytułem wprowadzenia.
A teraz już mamy nieprawomocny, ale jednak wyrok sądu karnego, gdzie aktem oskarżenia objęto także naszą koleżankę pracującą na Okręgowej SKP – poniżej część sentencji tego wyroku.
I jest problem, albowiem w wyniku tego wypadku śmierć poniosło dwoje Ludzi. A do tego niewiele pozostało czasu, aby się odwołać. A tu:
zabrakło naszego branżowego prawnika,
nikt nie podniósł w tej sprawie, jak destrukcyjną rolę ma nasz (?) resort transportu tworząc tak sprzeczne przepisy,
nikt nie podniósł w tej sprawie, czy dopuszczenie do ruchu tych pojazdów przez stosowny WK było zgodne z przepisami,
nikt nie wniósł o postawieniu zarzutów świadkowi, który w tak ważnej sprawie składał fałszywe zeznania,
nikt nie wniósł o zbadanie przyczyny, dla której tak szybko wydano przedsiębiorcy dowody rzeczowe oraz o zbadanie, jaki to miało skutek dla tej sprawy,
złamano zasadęin dubio pro reo wyrażoną w art. 5 § 2 Kodeksu postępowania karnego1, gdy nasza Koleżanka podtrzymuje, że to przyczepa uczestnicząca w tym wypadku nie była tą przyczepą, której wykonywała OBT na Okręgowej SKP (szkoda, że zabrakło monitoringu),
stan techniczny tego pojazdu może budzić zastrzeżenia. Choć na uwzględnienie zasługuje też ten fakt, że od OBT do chwili wypadku minęło 4 miesiące i 7 dni. A biorąc pod uwagę niegodne i nielegalne praktyki przedsiębiorcy prowadzącego usługi transportowe także pojazdami „dłużycowymi”, a ujawnione w telewizyjnym reportażu2, to opisane usterki mogły powstać już po OBT,
prokuratorskim zarzutem objęto także rzekomą niezgodność danych w DR pojazdu ze stanem faktycznym w zakresie ilości osi, która to sprawa nie ma żadnego związku z zaistniałym wypadkiem, a świadczyć może jedynie o ewentualnym błędzie lub próbie zdyskredytowania wyjaśnień naszej Koleżanki.
A za wszelkie sugestie w tej sprawie z góry dziękujemy.
Dziadek Piotra
– – – – – – – – – – – –
1jest ona ściśle powiązana z zasadą domniemania niewinności. Istotą tej zasady jest to, iż wątpliwości nie dające się usunąć w drodze czynności dowodowych sąd musi rozstrzygać na korzyść oskarżonego.
2 Jedyne posiadane urządzenie sprzęgające zakładano tylko na potrzeby OBT do różnych przyczep.
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
maj 8 2017
ŚMIERĆ NA DRODZE
Śmierć na drodze i destrukcyjna rola prokuratora, gdy grozi nam ewentualna odpowiedzialność.
W dniu 4 sierpnia 2016 r. przyszło mi napisać o ostatecznym orzeczeniu w nieco (?) podobnej sprawie, gdzie pęknięty dyszel także spowodował śmierć na drodze. W tamtej sprawie ostatecznie jednak uznano winę naszego kolegi, któremu „umknęło” między innymi w czasie OBT, że na dyszlu przyczepy nie było nr VIN: http://www.diagnostasamochodowy.pl/2016/cudza-smierc-a-nasza-odpowiedzialnosc/
A tu mamy także do czynienia z pojazdem i przyczepą, tyle że „dłużycową”, a więc służącą do przewozu między innymi rur lub bali drewnianych. I na tym kończą się podobieństwa, a zaczyna się . . . . .???
No właśnie, co się zaczyna? Serial korupcyjny z udziałem organów ścigania, czyli policji i prokuratury? Tylko kto zgłosi wniosek o zbadanie tego wątku?
Nie można udzielić odpowiedzi na tak postawione pytanie bez zapoznania się z materiałem tv2 z dnia 2 maja 2017 r. Więc bardzo proszę, najpierw zapoznajcie się z tą drugą częścią reportażu, który dostępny jest w internecie pod internetowym adresem http://vod.tvp.pl/29907900/02052017
To było tytułem wprowadzenia.
A teraz już mamy nieprawomocny, ale jednak wyrok sądu karnego, gdzie aktem oskarżenia objęto także naszą koleżankę pracującą na Okręgowej SKP – poniżej część sentencji tego wyroku.
I jest problem, albowiem w wyniku tego wypadku śmierć poniosło dwoje Ludzi. A do tego niewiele pozostało czasu, aby się odwołać. A tu:
A za wszelkie sugestie w tej sprawie z góry dziękujemy.
Dziadek Piotra
– – – – – – – – – – – –
1 jest ona ściśle powiązana z zasadą domniemania niewinności. Istotą tej zasady jest to, iż wątpliwości nie dające się usunąć w drodze czynności dowodowych sąd musi rozstrzygać na korzyść oskarżonego.
2 Jedyne posiadane urządzenie sprzęgające zakładano tylko na potrzeby OBT do różnych przyczep.
By dP • DIAGNOSTA od PoRD 0 • Tags: art. 84 ust. 3 PoRD, BRD, coroczna kontrola SKP, decyzje urzędnicze, diagnosta, diagnosta samochodowy, kodeks karny, Prawo o Ruchu Drogowym (PoRD), Prokurator, resort transportu, rola policji, stan techniczny ciężarówek, stan techniczny pojazdów, wyrok sądu