Konferencja szkoleniowa w Krakowie, czyli co dP powie o policyjnych rekontrolach SKP i tamtejszych najlepszych oraz o atmosferze – i zawsze w dobrej wierze.
Autostradą do Krakowa bardzo wygodnie jechałem tylko 4 poranno-nocne godziny. Ale humor popsuły mi:
aż 3 punkty poboru opłat,
roboty drogowe i związane z tym ograniczenia w ruchu,
chmury/chmary pyłów/dymów, które przykro odczuwałem we wnętrzu pojazdu na odcinku od Katowic do samego Krakowa, więc sami powiedzcie, czy to nie powinno być Naszą MISJĄ: http://www.diagnostasamochodowy.pl/2016/n/
A na miejscu zaczęło się nieomal tradycyjnie. Konferencja rozpoczęła się zgodnie z planem. A moje wcześniejsze słowo „nieomal” jest wynikiem tego faktu, że tym razem nie było tradycyjnego wystąpienia przedstawiciela TDT, co jest pewnym ewenementem branżowym. Nie było też pytań z sali w tym zakresie, czego nie potrafię już całkiem wytłumaczyć (?).
Pan Kierownik Konrad Kuźma poinformował, że celem tej konferencji szkoleniowej jest tradycyjnie:
poprawa pracy diagnostów,
podsumowanie roku poprzedniego, czyli 2015.
Na miejscu zjawili się W. Szan. Goście i Prelegenci. Przedstawiciel Inspekcji Transportu Drogowego, Policji, TDT i ościennych Starostw. Sala tradycyjnie wypełniona po brzegi, co jest ilustracją partnerskiej atmosfery tego tradycyjnego naszego spotkania branżowego w Krakowie.
Jak należało się spodziewać – nie tylko po ubiegłorocznej konferencji – i tym razem położono dość duży nacisk na nasze pro-ekologiczne zachowania i dalsze w tym zakresie społeczne oczekiwania.
Rozpoczął przedstawiciel tamtejszej Inspekcji Transportu Drogowego (GITD), która jest w posiadaniu jedynej w Polsce Mobilnej SKP. Wyposażona jest także w analizator i dymomierz, a którą wyrywają sobie z rąk inne Oddziały.
Merytoryczne wystąpienie zaczęło się także od ekologii. Trudno nie zgodzić się w przypadku Krakowa, że u nich mandat za naruszanie ekologicznych norm jest zbyt niski, bo nie przekracza 200 zł dla użytkownika pojazdu i 300 zł dla zarządzającego transportem.
W 2015 r. skontrolowano pod kątem ekologii 198 pojazdów, gdzie zatrzymano tylko 6 DR, co nie wydaje się rzeczywistym odzwierciedleniem problemu.
Ponadto poddano kontroli ponad 14 tys. pojazdów, w tym 8 tys. polskich, zaś pozostałe były zagranicznymi. Na uwagę zasługuje ten fakt, że spośród tych wszystkich kontrolowanych pojazdów zatrzymano 802 DR, w tym aż 700 polskich DR. Z prostego rachunku wynika, że pojazdy zagraniczne nie stanowią aż takiego zagrożenia dla BRD, jak nasze polskie pojazdy, które my corocznie kontrolujemy na naszych SKP (sic!). Sytuacja ta jest podobna do ubiegłorocznej, o czym można się przekonać sięgając do http://www.diagnostasamochodowy.pl/2015/konferencja-w-krakowie/
Najczęściej przyczyną zatrzymania DR były usterki (w kolejności od najczęściej występującej usterki do najrzadziej stwierdzonej usterki):
układu hamulcowego,
układu kierowniczego,
wycieki płynów eksploatacyjnych,
korozja konstrukcji nośnej,
wadliwe ogumienie,
korozja innych elementów,
niesprawne/luźne fotele, itp., itd., et’cetera.
Istotną rolę w ujawnianiu wykroczeń drogowych z zakresu techniki motoryzacyjnej mają tamtejsi Inspektorzy na motocyklach. To ich sygnały są częstą przyczyną kontroli pojazdów na tamtejszych drogach.
W dalszej części konferencji Kierownik K. Kuźma zasadnie podziękował ITD za współpracę, gdyż zagrożenia ekologiczne są nie tylko widoczne, ale dokuczliwe dla wszystkich środowisk, także tych skupionych wokół SKP.
To może z tego faktu wynikają nieco (?) lepsze wyniki „ekologicznych” kontroli, w porównaniu do ITD (której nikt nie zobligował, czy też mają inne i ważniejsze zadania?).
Krakowska Policja stwierdza, że w 2015 r. aż ¼ z kontrolowanych 2060 pojazdów nie spełniała norm emisji. Ten obserwowany wzrost może być efektem:
zwiększenia ilości urządzeń będących w dyspozycji Policji do tego typu badań (UM-Kraków sponsorem),
wzrost ilości tego typu badań, jako efekt zapotrzebowania społecznego i wytycznych Kierownictwa służbowego,
Z punktu widzenia powyższych statystyk i sytuacji ekologicznej Krakowa decyzja o policyjnych rekontrolach SKP wydaje się zasadna i była zapowiedziana na ubiegłorocznej konferencji szkoleniowej. Ale wynik tych rekontroli musi zastanawiać, czy warto je nadal kontynuować. Bo na 48 przypadków ponownego wjazdu na SKP kontrolowanego wcześniej pojazdu, tylko w 11 przypadkach stwierdzono drobne nieprawidłowości związane z wcześniej przeprowadzonym BT. Te 11 przypadków jednak nie dotyczyło problemów ekologii, jak np. zadymienie, analiza spalin, wycieki płynów eksploatacyjnych, nieszczelności układów wydechowych. Nie wiem więc dlaczego nie podjąć inicjatywy, aby zaangażowanych w to Policjantów przerzucić do innych i ważniejszych zadań (?). Czy nie lepiej, żeby także ich motocykliści szukali smrodzących pojazdów na drodze, co może być przyczynkiem do szerszej kontroli – podobnie jak to czyni ITD?
A resztę potem opowiem/napiszę, bo już ze zmęczenia ledwie dyszę.
I serdecznie – nie tylko! – Krakusów pozdrawiam,
a urzędnikom, którzy zechcieli mnie zaprosić do nóg się nisko kłaniam.
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
kwi 28 2016
KONFERENCJA SZKOLENIOWA W KRAKOWIE
Konferencja szkoleniowa w Krakowie, czyli co dP powie o policyjnych rekontrolach SKP i tamtejszych najlepszych oraz o atmosferze – i zawsze w dobrej wierze.
Autostradą do Krakowa bardzo wygodnie jechałem tylko 4 poranno-nocne godziny. Ale humor popsuły mi:
A na miejscu zaczęło się nieomal tradycyjnie. Konferencja rozpoczęła się zgodnie z planem. A moje wcześniejsze słowo „nieomal” jest wynikiem tego faktu, że tym razem nie było tradycyjnego wystąpienia przedstawiciela TDT, co jest pewnym ewenementem branżowym. Nie było też pytań z sali w tym zakresie, czego nie potrafię już całkiem wytłumaczyć (?).
Pan Kierownik Konrad Kuźma poinformował, że celem tej konferencji szkoleniowej jest tradycyjnie:
Na miejscu zjawili się W. Szan. Goście i Prelegenci. Przedstawiciel Inspekcji Transportu Drogowego, Policji, TDT i ościennych Starostw. Sala tradycyjnie wypełniona po brzegi, co jest ilustracją partnerskiej atmosfery tego tradycyjnego naszego spotkania branżowego w Krakowie.
Jak należało się spodziewać – nie tylko po ubiegłorocznej konferencji – i tym razem położono dość duży nacisk na nasze pro-ekologiczne zachowania i dalsze w tym zakresie społeczne oczekiwania.
Rozpoczął przedstawiciel tamtejszej Inspekcji Transportu Drogowego (GITD), która jest w posiadaniu jedynej w Polsce Mobilnej SKP. Wyposażona jest także w analizator i dymomierz, a którą wyrywają sobie z rąk inne Oddziały.
Merytoryczne wystąpienie zaczęło się także od ekologii. Trudno nie zgodzić się w przypadku Krakowa, że u nich mandat za naruszanie ekologicznych norm jest zbyt niski, bo nie przekracza 200 zł dla użytkownika pojazdu i 300 zł dla zarządzającego transportem.
W 2015 r. skontrolowano pod kątem ekologii 198 pojazdów, gdzie zatrzymano tylko 6 DR, co nie wydaje się rzeczywistym odzwierciedleniem problemu.
Ponadto poddano kontroli ponad 14 tys. pojazdów, w tym 8 tys. polskich, zaś pozostałe były zagranicznymi. Na uwagę zasługuje ten fakt, że spośród tych wszystkich kontrolowanych pojazdów zatrzymano 802 DR, w tym aż 700 polskich DR. Z prostego rachunku wynika, że pojazdy zagraniczne nie stanowią aż takiego zagrożenia dla BRD, jak nasze polskie pojazdy, które my corocznie kontrolujemy na naszych SKP (sic!). Sytuacja ta jest podobna do ubiegłorocznej, o czym można się przekonać sięgając do http://www.diagnostasamochodowy.pl/2015/konferencja-w-krakowie/
Najczęściej przyczyną zatrzymania DR były usterki (w kolejności od najczęściej występującej usterki do najrzadziej stwierdzonej usterki):
Istotną rolę w ujawnianiu wykroczeń drogowych z zakresu techniki motoryzacyjnej mają tamtejsi Inspektorzy na motocyklach. To ich sygnały są częstą przyczyną kontroli pojazdów na tamtejszych drogach.
W dalszej części konferencji Kierownik K. Kuźma zasadnie podziękował ITD za współpracę, gdyż zagrożenia ekologiczne są nie tylko widoczne, ale dokuczliwe dla wszystkich środowisk, także tych skupionych wokół SKP.
W dalszej kolejności wystąpił przedstawiciel Policji, który poinformował o tym, że ponownie zobligowano ich „wzmożonej kontroli emisji spalin i zadymienia” – podobnie jak w roku ubiegłym: http://www.diagnostasamochodowy.pl/2015/konferencja-w-krakowie/
To może z tego faktu wynikają nieco (?) lepsze wyniki „ekologicznych” kontroli, w porównaniu do ITD (której nikt nie zobligował, czy też mają inne i ważniejsze zadania?).
Krakowska Policja stwierdza, że w 2015 r. aż ¼ z kontrolowanych 2060 pojazdów nie spełniała norm emisji. Ten obserwowany wzrost może być efektem:
Z punktu widzenia powyższych statystyk i sytuacji ekologicznej Krakowa decyzja o policyjnych rekontrolach SKP wydaje się zasadna i była zapowiedziana na ubiegłorocznej konferencji szkoleniowej. Ale wynik tych rekontroli musi zastanawiać, czy warto je nadal kontynuować. Bo na 48 przypadków ponownego wjazdu na SKP kontrolowanego wcześniej pojazdu, tylko w 11 przypadkach stwierdzono drobne nieprawidłowości związane z wcześniej przeprowadzonym BT. Te 11 przypadków jednak nie dotyczyło problemów ekologii, jak np. zadymienie, analiza spalin, wycieki płynów eksploatacyjnych, nieszczelności układów wydechowych. Nie wiem więc dlaczego nie podjąć inicjatywy, aby zaangażowanych w to Policjantów przerzucić do innych i ważniejszych zadań (?). Czy nie lepiej, żeby także ich motocykliści szukali smrodzących pojazdów na drodze, co może być przyczynkiem do szerszej kontroli – podobnie jak to czyni ITD?
A resztę potem opowiem/napiszę, bo już ze zmęczenia ledwie dyszę.
I serdecznie – nie tylko! – Krakusów pozdrawiam,
a urzędnikom, którzy zechcieli mnie zaprosić do nóg się nisko kłaniam.
Dziadek Piotra
By dP • Różne sprawy, nie zdiagnozujesz bez kawy 0 • Tags: BRD, coroczna kontrola SKP, decyzje urzędnicze, diagnosta, diagnosta samochodowy, GITD, praca diagnosty, Prawo o Ruchu Drogowym (PoRD), rola policji, rola starostwa, Stacja Kontroli Pojazdów (SKP), stan techniczny pojazdów