Na naszych forach pojawił się wątek lekceważący tę ostatnią interpretację resortową dotyczącą sumowania pobieranych opłat z tytułu niektórych BT (Taxi, „L”, „pierwsze”, „ustalenie danych”).
Jeśli nawet jest prawdą, że nasz (?) resort transportu nie ma uprawnień do interpretacji obowiązującego nas zakresu PoRD, to pamiętam przypadki, gdy składy WSA uznawały takie dokumenty za dowody przesądzające w danej sprawie (np. bez tablic rejestracyjnych).
Ale w tym wypadku chciałem zwrócić uwagę na inną kwestię. Otóż u większości forumowiczów panuje powszechna i akceptowalna zgoda co do dotychczasowej praktyki, aby sprawy wątpliwe uzgadniać ze swoim WK/starostwem i robić tak, jak oni sugerują (niezależnie od interpretacji własnych lub niezależnie od tego, czy ta interpretacja jest na tyle specyficzna, że jedyna w Kraju). A mi chodzi o to, że za parę miesięcy już nie będzie WK/starostwa, tylko TDT. I nie wiemy, czy będą chcieli z nami podobnie rozmawiać i indywidualnie uzgadniać (brak czasu lub odgórny zakaz). A późniejsza kontrola coroczna może być jedynie stwierdzeniem faktu, że dana SKP realizuje resortowe wytyczne lub „nie” – z poleceniem wdrażania sankcji administracyjnych dla niepokornych.
I tu mam właśnie pytanie, jak zamierzacie się bronić przed takim postawieniem sprawy?
Zamiast pracować będziemy włóczyć się po sądach, jak wielu naszych Kolegów we Wrocławiu, tracąc czas, pieniądze i nerwy?
II. Ostatnie przygotowania do OTDS.
Informuję Kolegów (nie tylko uczestników), że część praktyczna Turnieju odbędzie się na urządzeniach firmy UNIMETAL, które są wyeksponowane na internetowej stronie tej firmy – http://www.unimetal.pl/pl/diagnostyka/
Podając link do strony Unimetalu mam nadzieję, że ci wszyscy, którzy są zainteresowani mogą dowiedzieć się u źródła o parametrach i obsłudze tych urządzeń (np. Quantum 3D).
Zaś Uczestników Turnieju zapraszamy już na godz. 9,oo w dniu 1 kwietnia br. do pawilonu nr 14, gdzie przydzielono nam biuro Turnieju. Tu dokonamy czynności rejestracyjnych oraz omówimy sprawy organizacyjne.
W tym pawilonie będzie możliwość przebrania się uczestników/zawodników Turnieju w osobnym pomieszczeniu, a także o godz. 10,30 obędzie się nasz test teoretyczny. Po teście przejdziemy na „Żywy Warsztat”, gdzie rozegrana zostanie część praktyczna naszego OTDS.
III. Życzenia Wielkanocne.
Wyjeżdżam w dość długą trasę na Rodzinne Spotkanie już bardzo wcześnie rano, skoro świt. I z tego powodu zwalniam tempo . . .
Życzę Wam miłego wypoczynku i pogodnych Świąt Wielkanocnych.
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
mar 25 2016
TO I OWO
To i owo, tak świątecznie, jak i branżowo.
Czyli o skutkach resortowej interpretacji, o ostatnich przygotowaniach do OTDS oraz o tym co . . . – no wiesz . . .
I. W sprawie resortowej interpretacji – http://www.diagnostasamochodowy.pl/2016/12843/
Na naszych forach pojawił się wątek lekceważący tę ostatnią interpretację resortową dotyczącą sumowania pobieranych opłat z tytułu niektórych BT (Taxi, „L”, „pierwsze”, „ustalenie danych”).
Jeśli nawet jest prawdą, że nasz (?) resort transportu nie ma uprawnień do interpretacji obowiązującego nas zakresu PoRD, to pamiętam przypadki, gdy składy WSA uznawały takie dokumenty za dowody przesądzające w danej sprawie (np. bez tablic rejestracyjnych).
Ale w tym wypadku chciałem zwrócić uwagę na inną kwestię. Otóż u większości forumowiczów panuje powszechna i akceptowalna zgoda co do dotychczasowej praktyki, aby sprawy wątpliwe uzgadniać ze swoim WK/starostwem i robić tak, jak oni sugerują (niezależnie od interpretacji własnych lub niezależnie od tego, czy ta interpretacja jest na tyle specyficzna, że jedyna w Kraju). A mi chodzi o to, że za parę miesięcy już nie będzie WK/starostwa, tylko TDT. I nie wiemy, czy będą chcieli z nami podobnie rozmawiać i indywidualnie uzgadniać (brak czasu lub odgórny zakaz). A późniejsza kontrola coroczna może być jedynie stwierdzeniem faktu, że dana SKP realizuje resortowe wytyczne lub „nie” – z poleceniem wdrażania sankcji administracyjnych dla niepokornych.
I tu mam właśnie pytanie, jak zamierzacie się bronić przed takim postawieniem sprawy?
Zamiast pracować będziemy włóczyć się po sądach, jak wielu naszych Kolegów we Wrocławiu, tracąc czas, pieniądze i nerwy?
II. Ostatnie przygotowania do OTDS.
Informuję Kolegów (nie tylko uczestników), że część praktyczna Turnieju odbędzie się na urządzeniach firmy UNIMETAL, które są wyeksponowane na internetowej stronie tej firmy – http://www.unimetal.pl/pl/diagnostyka/
Podając link do strony Unimetalu mam nadzieję, że ci wszyscy, którzy są zainteresowani mogą dowiedzieć się u źródła o parametrach i obsłudze tych urządzeń (np. Quantum 3D).
Zaś Uczestników Turnieju zapraszamy już na godz. 9,oo w dniu 1 kwietnia br. do pawilonu nr 14, gdzie przydzielono nam biuro Turnieju. Tu dokonamy czynności rejestracyjnych oraz omówimy sprawy organizacyjne.
W tym pawilonie będzie możliwość przebrania się uczestników/zawodników Turnieju w osobnym pomieszczeniu, a także o godz. 10,30 obędzie się nasz test teoretyczny. Po teście przejdziemy na „Żywy Warsztat”, gdzie rozegrana zostanie część praktyczna naszego OTDS.
III. Życzenia Wielkanocne.
Wyjeżdżam w dość długą trasę na Rodzinne Spotkanie już bardzo wcześnie rano, skoro świt. I z tego powodu zwalniam tempo . . .
Życzę Wam miłego wypoczynku i pogodnych Świąt Wielkanocnych.
Dziadek Piotra
By dP • Różne sprawy, nie zdiagnozujesz bez kawy 0 • Tags: art. 84 ust. 3 PoRD, coroczna kontrola SKP, decyzje urzędnicze, diagnosta, diagnosta samochodowy, Prawo o Ruchu Drogowym (PoRD), resort transportu, TDT