lis 21 2015
WEEKENDOWO TO I OWO
Weekendowo, to i owo. Czyli przy sobocie i już po robocie: stan spraw we Wrocławiu, kopia badania zbiornika po wypadku i spotkanie w Jastrzębiej Górze.
I. Sprawy wrocławskie.
Jeżdżę do tego Wrocka i jeżdżę. Ostatnio byłem już trzy razy we wrocławskim Wojewódzkim Sądzie Administracyjnym (WSA) i . . . nadal bez ostatecznego rozstrzygnięcia. Strata czasu i pieniędzy (i nie wiem do dziś, czego mi bardziej żal: czasu, czy pieniędzy?). Bo najpierw odroczono ogłoszenie wyroku, a potem się (od tych problemów?) rozchorowano.
A wczoraj ponownie odroczono dwie wrocławskie sprawy do 30 listopada, gdyż cyt. „sprawa jest trudna i skomplikowana”.
Bo choć sprawa idzie, jak po grudzie, to sędziowie też są Ludzie i mają prawo do L4, choć od przeciągających się sądowych terminów można dostać cholery.
Ale między nami mówiąc, to bardzo ciekawy prognostyk, że wrocławskie składy sędziowskie chcą tak dokładnie analizować, aby Kolegów nie skrzywdzić bezzasadnym pozbawianiem uprawnień i pracy, i już innych wyroków nigdy nie kopiować, czyli samodzielnie myśleć i prawnie nie błaznować . . .
II. Potrzebna jest nam kopia badania zbiornika z TDT.
Nasza redakcja zwraca się z prośbą o pomoc w ewentualnym uzyskaniu kopii poświadczenia z badania DORAŹNEGO POWYPADKOWEGO zbiornika, jako wynik ustawy PoRD i załącznika do rozporządzenia 996 pkt 1.4 z późniejszymi zmianami.
Prosimy o przysłanie takiej kopii/skanu na nasz adres: [email protected]
III. Spotkanie w Jastrzębiej Górze.
Obiecałem Wam, więc wypełniam tę obietnicę. To spotkanie odbyło się właśnie tam, w dniach 1 do 2 października br. Organizatorem spotkania było Ogólnopolskie Stowarzyszenie Szefów Wydziałów Komunikacji. Debatowano na temat proponowanych zmian stanu prawnego w zakresie zadań wydziałów komunikacji.
Uczestniczyli w niej szefowie wydziałów komunikacji z jednej strony, zaś z drugiej strony przedstawiciele obu resortów, jak i organizacji i jednostek rządowych.
Wystąpienia dotyczyły między innymi:
- Dyr. Twardowski omówił temat wydawania uprawnień do kierowania pojazdami w kontekście zmian ustawy prawo o ruchu drogowym i o kierujących.
- Naczelnik Cabańska omówiła temat CEPIK 2.0 w aspekcie przygotowań do jego wdrożenia z początkiem roku 2016.
- Przedstawiciele Państwowej Wytwórni Papierów Wartościowych omówili zmiany w aplikacji ADSxP, wymianę sprzętu komputerowego oraz przygotowań w kontekście wdrożenia CEPiK 2.0.
- Przedstawiciele Głównego Inspektora Transportu Drogowego omówił zadania starostw w związku z tworzeniem ewidencji przedsiębiorców prowadzących działalność transportową.
Wspólna dyskusja toczyła się wokół tematu wdrożenia aplikacji CEPiK 2.0 w aspekcie współpracy organów uczestniczących w procesie wydawania uprawnień do kierowania pojazdami i rejestracji pojazdów.
Jak została poinformowana nasza redakcja, spotkanie to było kolejnym branżowym spotkaniem o charakterze wyłącznie roboczym i wewnętrznym „na potrzeby ujednolicenia zasad procedowania spraw”, jakimi zajmują się wydziały komunikacji.
Myślę, że to może się wreszcie udać tym bardziej, gdy weźmiemy pod uwagę postulaty niektórych środowisk, aby do WK ponownie skierować NIK. Bo od ostatniej kontroli minęło już (…) lat, a tu wciąż nowe problemy . . . .?
Ale rozwiązanie jest prostsze, niż się wielu wydaje. I nie potrzeba do tego NIK-u i nie jest potrzebna kosztowna rozbudowa struktur administracyjnych w naszym (?) resorcie transportu. Wystarczy nasz własny samorząd zawodowy, na co już dawno temu, bo na początku 2012 r. wskazywał dr. Wiesław Czerwiński.
I tym pozytywnym akcentem, z nadzieją na ostateczne ujednolicenie zasad procedowania spraw w naszym zakresie PoRD przez nasze własne środowisko pozdrawia Was
dziadek Piotra
– – – – – – – – – – – – –
P.S.
W niedzielę na Polsacie warto oglądać „Państwo w Państwie”. Będzie podobno o naszej branży . . . .
dziadek Piotra
21 listopada 2015 @ 20:40
Zapomniałem dopisać, że informację o spotkaniu w Jastrzębiej Górze napisałem po otrzymaniu odpowiedzi z TDT (Transportowy Dozór Techniczny) i OSSWK (Ogólnopolskie Stowarzyszenie Szefów Wydziałów Komunikacji).
dP
Błażej K.
21 listopada 2015 @ 22:13
Oprócz „planu zajęć” nie bardzo Panu odpisano zatem…
Pozdrawiam
Błażej kopka
dziadek Piotra
22 listopada 2015 @ 10:16
W. Szan. Imienniku.
Podejrzewa Pan, że znowu knuli przeciwko naszemu środowisku?
pozdrawiam
dP
Grzegorz Krzemieniecki
22 listopada 2015 @ 02:35
Znaczy się w Gdańsku dyr. Ł.T. DTD był po ustaleniach w Jastrzębiej Górze, no to w odpowiednim momencie ………
dziadek Piotra
22 listopada 2015 @ 10:15
Panie Grzegorzu!
Nie rozumiem, co z tym Gdańskiem . . . .
pozdrawiam
dP
SZOKUJĄCE ?
22 listopada 2015 @ 15:05
” 22 listopada 2015 @ 02:35
Znaczy się w Gdańsku dyr. Ł.T. DTD był po ustaleniach w Jastrzębiej Górze, no to w odpowiednim momencie ………”
no to w odpowiednim momencie ………Grzegorz Krzemieniecki znalazł się w Gdańsku,
nie wiecie o co chodzi ?, taka informacja ma szokować !!!!!!
………………………..
o 2,35 w nocy, przypomniało mu się, poco go tam diabli ponieśli ? Teraz potrzebuje czasu aby oprawić, to tajemnicze spotkanie z odpowiednią „l e g e n d ę” .
Drżycie diagności bo Grzegorza Krzemienieckiego ściągają do ministerstwa. Poznali się na nim i brawo mu bili. Są potrzebne opinie prawne tak znakomitego fachowca ale już bez SITK z Krosna. Teraz jest zwyczaj obsadzania stanowisk tylko specjalistami.
Jarolud już tam się przeniósł, był rzeczoznawca samochodowym i doradzał w klubie diagnostów i jeszcze jeden z SKP Sro ma tam szansę się dostać, jakiś :WODIAG: czarny się zrobił jak Jarolud. To jest ta uzupełniająca się para.
A co do poczytności lub poczytalności tej znakomitej stronki::::::::::::
„9 zarejestrowanych użytkowników odwiedziło forum przez ostatnie 24 godzin: SUNGK, astrah, blakop, denderys, genek, Jacek, Jan Gadomski, łysy, Michał 2 ”
Pozdrawiam
„Praktyk „
Grzegorz Krzemieniecki
22 listopada 2015 @ 17:36
Proponowane brzmienie jest awykonalne od 4 stycznia 2016 roku w CEPiK 2.0. Z otrzymanej w dniu 2 czerwca 2015 roku ustnej informacji w MSW wynika, że w momencie wprowadzenia CEPiK 2.0 wyeliminowana Powyższy tryb postępowania powinien być obecnie stosowany w zakresie wszczynania ponownego postępowania rejestracyjnego pojazdu z powodu zatrzymania dowodu rejestracyjnego pojazdu – prezentowany powyżej pogląd przedstawił radca prawny dla SITK RP O/Krosno w sporządzonej opinii dnia 10 listopada 2014 roku, w podobnym tonie wypowiedział się także ZPP w 2014 roku.
http://www.dlid.pl/images/stories/Projekty/2015/2015-11-04%20miir-instrukcja%20czasowa%20rejestracja%20pojazdu-uwagi%201.pdf
Powyższe ma związek z tym co się wydarzyło we Wrocławiu. Problem przedstawiłem 2 czerwca 2015 roku na spotkaniu w MSW, mimo to usiłowano w projekcie zalegalizować reguły postępowania sprzeczne z ustawą.
4 listopada 2015 roku przesłałem uwagę, a 5 listopada byłem w Gdańsku na które zaproszono także p. Łukasza Twardowskiego – dyr. DTD MIIR. Dotarłem na godz. 13, więc jedynie zdążyłem na panel związany z zadawaniem pytań. Było ciekawie. Dyr. Ł.T. zdziwiony był dlaczego nie zaproszono dyr. CEP, więc mu odpowiedziałem dlaczego. W przerwie przed jego odjazdem i naszą 1,5 godzinną prezentacją związaną z podłączeniem SKP do CEP była okazja porozmawiać. Krótko rzecz ujmując ma wiedzę, że co innego jest w przepisach między tym co wymaga CEP.
Wniosek
System Pojazd nie powinien pozwalać na możliwość czasowej rejestracji pojazdu zarejestrowanego w RP już teraz.
W CEP system powinien odrzucać tj. działać podobnie.
Błażej K.
22 listopada 2015 @ 10:52
Knują nie knują – po prostu dziwne są te „spotkania o charakterze WEWNĘTRZNYM”. To w końcu mają jakieś tajemnice, czy jak?
Pozdrawiam
Błażej Kopka
admin
22 listopada 2015 @ 14:28
Panie Błażeju!
Chodzi o Pańskie pytanie „to w końcu maja jakieś tajemnice, czy jak?”
Ja doprawdy nie wiem:
1/ czy to do mnie skierowane jest to pytanie o „ich” tajemnice”?
2/ czy tego pytania nie powinien Pan lub Pańskie SPWK postawić OSSWK, TDT, PISKP lub pracownikom MSW lub naszego (?) resortu transportu?
3/ czy tego pytania nie powinien Pan postawić naszym reprezentantom, którzy tam nie byli, aby się z tej ważnej dla całego naszego środowiska nieobecności usprawiedliwili?
pyta i pozdrawia
dP
Błażej K.
22 listopada 2015 @ 18:14
Dobrze – zapytam tych reprezentantów. Zacznę może od Pana i SITK o/Legnica. Jak Pan wytłumaczy tą nieobecność?
Pozdrawiam
Błażej Kopka
dziadek Piotra
22 listopada 2015 @ 21:26
Ponownie witam W. Szan. Interlokutora!
Po pierwsze primo zapraszam do zapoznania się z lekcjami wcześniejszymi, bo na ten temat pisałem parę razy, ostatnio: http://www.diagnostasamochodowy.pl/2015/a-u-was-bija/
Proszę się więc przypomnieć, gdy już zapozna się Pan z zaległą lekcją.
Pozdrawiam i zapraszam
dP
Błażej K.
23 listopada 2015 @ 01:18
Po pierwsze primo – czytałem.
Po drugie primo, to ja ciągle nie wiem, kiedy SITK o/Legnica jest z branży, a kiedy nie… Bo jak widzę, kiedy się pytam dlaczego SITK o/Legnica nie działa aktywnie w takich czy innych akcjach dotyczących SKP, to pisze mi Pan, że oni się tym nie zajmują.
Ale jak w temacie dotyczącym debaty zapytałem dlaczego w takim razie są zaproszeni do rozmów to odpowiedzi Pan unika…
Proszę się zatem odezwać jak Pan uzgodni już wewnętrznie ze sobą jakieś stanowisko 🙂
Pozdrawiam
Błażej Kopka