Wtorkowo – małe „to i owo”, ale jednak nie nerwowo. Czyli Nowoczesny Warsztat wrześniowy, bardzo interesujący, choć już nie nowy. I choć zapowiadają w nim rewolucję, to ja proponuję zwyczajnie obstrukcję.
I. Rewolucja w badaniach.
Takim tytułem opatrzono we wrześniowym wydaniu NW artykuł umieszczony na pierwszej stronie (sic!). To zaszczytne miejsce przewidziane jest zawsze dla spraw najważniejszych. A rzecz dotyczy czekających nas od stycznia zmian w zakresie BT. Jest tu mowa o karach za nieterminowe OBT oraz o tym, co rzekomo wzbudza w nas największy niepokój. Chodzi o niespodziewane wizyty inspektorów TDT przebranych za tajemniczego klienta i ucharakteryzowanych (bo ich znamy z egzaminów i odbiorów), którzy będą przyjeżdżać na nasze SKP celowo uszkodzonymi pojazdami (poniżej).
No cóż, niedawno pisałem o tym, że z takiej inicjatywy wycofał się podmiot, z którym Dekra prowadziła rozmowy o jej wdrożeniu. Przedsięwzięcie to miało mieć dwa etapy. Pierwszy etap miał być realizowany wyłącznie dla Dekry i jej sieci SKP, a drugi etap miał obejmować zewnętrzne podmioty na zlecenie (resortowe).
Nie możemy wykluczyć, że wycofanie się tego podmiotu spowodowało, że tę inicjatywę przejęło TDT. Ciekawe, czy nasze środowisko tego chce, czy też nie?
O pewnym aspekcie tej sprawy udało mi się zamienić parę słów z mec. Marcinem Barankiewiczem na szkoleniu w Legnicy. Niesprawiedliwie restrykcyjne podejście do naszego zawodowego środowiska może spowodować kolosalne luki na rynku pracy. Gdy na chwilę obecną szacuje się, że w naszej branży motoryzacyjnej już brakuje 3 tys. inżynierów (NW 9/2015, str. 4), to za parę miesięcy okaże się, że brakują setki dalszych + personel naszych SKP z wykształceniem niższym niż inżynierskie. Bo może okazać się, że obecne wynagrodzenie nie rekompensuje „przyjemności” ewentualnego spotkania z inspektorami z TDT przebranymi za . . . . (brodaczy?).
II. Prezes Alfred Franke z SDCM rozwiązuje problemy.
O problemach z CEPiK pisałem ostatnio parę razy. A tu mamy kolejną odsłonę walki o normalność. Bo dzięki aktywności niektórych organizacji branżowych zainicjowano spotkanie, a teraz już „trwają przymiarki do wprowadzenia zmian w systemie CEP” – i dobrze. Może wreszcie skończą się te pseudo-profesjonalne oceny naszego motoryzacyjnego rynku w zakresie roczników jeżdżących po naszych ulicach.
III. Angliki.
Na internetowych forach zapadła przykra cisza na temat „anglików” i ich rzekomo negatywnego wpływu na BRD w naszym kraju. Ci wszyscy, którzy tak straszyli zamknęli się w sobie i czekają, czekają, czekają (na gorsze jutro?).
Na szczęście coraz częściej zdarzają się głosy rozsądku, czego dowodem były słowa Dyr. M. Barankiewicza z PISKP na naszej konferencji/szkoleniu w Legnicy. Więc przypomnę jeszcze raz, że pojazdy zabijają tylko w bajkach (Trans-formers), a w realu za BRD odpowiadają Ludzie.
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
paź 13 2015
WTORKOWO
Wtorkowo – małe „to i owo”, ale jednak nie nerwowo. Czyli Nowoczesny Warsztat wrześniowy, bardzo interesujący, choć już nie nowy. I choć zapowiadają w nim rewolucję, to ja proponuję zwyczajnie obstrukcję.
I. Rewolucja w badaniach.
Takim tytułem opatrzono we wrześniowym wydaniu NW artykuł umieszczony na pierwszej stronie (sic!). To zaszczytne miejsce przewidziane jest zawsze dla spraw najważniejszych. A rzecz dotyczy czekających nas od stycznia zmian w zakresie BT. Jest tu mowa o karach za nieterminowe OBT oraz o tym, co rzekomo wzbudza w nas największy niepokój. Chodzi o niespodziewane wizyty inspektorów TDT przebranych za tajemniczego klienta i ucharakteryzowanych (bo ich znamy z egzaminów i odbiorów), którzy będą przyjeżdżać na nasze SKP celowo uszkodzonymi pojazdami (poniżej).
No cóż, niedawno pisałem o tym, że z takiej inicjatywy wycofał się podmiot, z którym Dekra prowadziła rozmowy o jej wdrożeniu. Przedsięwzięcie to miało mieć dwa etapy. Pierwszy etap miał być realizowany wyłącznie dla Dekry i jej sieci SKP, a drugi etap miał obejmować zewnętrzne podmioty na zlecenie (resortowe).
Nie możemy wykluczyć, że wycofanie się tego podmiotu spowodowało, że tę inicjatywę przejęło TDT. Ciekawe, czy nasze środowisko tego chce, czy też nie?
O pewnym aspekcie tej sprawy udało mi się zamienić parę słów z mec. Marcinem Barankiewiczem na szkoleniu w Legnicy. Niesprawiedliwie restrykcyjne podejście do naszego zawodowego środowiska może spowodować kolosalne luki na rynku pracy. Gdy na chwilę obecną szacuje się, że w naszej branży motoryzacyjnej już brakuje 3 tys. inżynierów (NW 9/2015, str. 4), to za parę miesięcy okaże się, że brakują setki dalszych + personel naszych SKP z wykształceniem niższym niż inżynierskie. Bo może okazać się, że obecne wynagrodzenie nie rekompensuje „przyjemności” ewentualnego spotkania z inspektorami z TDT przebranymi za . . . . (brodaczy?).
II. Prezes Alfred Franke z SDCM rozwiązuje problemy.
O problemach z CEPiK pisałem ostatnio parę razy. A tu mamy kolejną odsłonę walki o normalność. Bo dzięki aktywności niektórych organizacji branżowych zainicjowano spotkanie, a teraz już „trwają przymiarki do wprowadzenia zmian w systemie CEP” – i dobrze. Może wreszcie skończą się te pseudo-profesjonalne oceny naszego motoryzacyjnego rynku w zakresie roczników jeżdżących po naszych ulicach.
III. Angliki.
Na internetowych forach zapadła przykra cisza na temat „anglików” i ich rzekomo negatywnego wpływu na BRD w naszym kraju. Ci wszyscy, którzy tak straszyli zamknęli się w sobie i czekają, czekają, czekają (na gorsze jutro?).
Na szczęście coraz częściej zdarzają się głosy rozsądku, czego dowodem były słowa Dyr. M. Barankiewicza z PISKP na naszej konferencji/szkoleniu w Legnicy. Więc przypomnę jeszcze raz, że pojazdy zabijają tylko w bajkach (Trans-formers), a w realu za BRD odpowiadają Ludzie.
i pozdrawiam wtorkowo
i trochę wieczorowo
dziadek Piotra
– – – – – – – – – – – – –
By dP • Różne sprawy, nie zdiagnozujesz bez kawy 0 • Tags: branżowe organizacje, branżowe wydawnictwa, BRD, coroczna kontrola SKP, decyzje urzędnicze, diagnosta, diagnosta samochodowy, konferencje branżowe, konsultacje Ministerstwa Transportu, motoryzacja, PISKP, Prawo o Ruchu Drogowym (PoRD), rola TDT, SDCM, TDT