paź 7 2015
AFERA VW
Afera VW jest ilustracją tego zjawiska, jak destrukcyjną rolę mogą pełnić wielkie ponadnarodowe koncerny. A tu chodzi jeszcze o naszą branżę . . . .
Przypomnę tylko, że także u nas produkuje się silniki do VW.
A ja czekam na te wytyczne Departamentu Transportu Drogowego (DTD) i nie mogę się doczekać. Czyżby nasi urzędnicy biegali na krótkiej smyczy PNP (lobbystów zabiegających wyłącznie, Wyłącznie o interesy Producentów Nowych Pojazdów), czy też może przysypiają? Czy już nie czas ich obudzić?
A może trzeba nimi trochę potrząsnąć i spowodować, że jeśli nawet śpią, to niech śpią z bronią u nogi, zawsze czujni i gotowi?
Nic poszanowania dla naszego zdrowia, dla ochrony środowiska?
Dlaczego tym oszustwem na ogromną skalę nie zajmuje się jeszcze nasza Prokuratura? Dlaczego nie słyszymy, że prezesów tej firmy przesłuchuje już nasza Policja lub Prokuratura?
Przecież Pani Premier jest lekarzem i wie, jaki wpływ na zdrowie naszych dzieci mają tlenki azotu! ?
Ale może wielu z was zaciekawi ten artykuł (poniżej), który ukazał się w Angorze nr 40.
Poleca dP
– – – – – – – –
, mające destrukcyjny wpływ na
10 października 2015 @ 23:37
Szanowny Imienniku 🙂
A ja czekam, aż mi wyjaśnisz, na jakie to „wytyczne” z ministerstwa czekasz i w jakim charakterze. Bo ja myślałem, że SKP i Diagności działają w oparciu o przepisy zawarte w źródłach prawa określonych Konstytucją RP, a nie w oparciu o „wytyczne”… Widzę że tęskni się za czasami Pana Bogdanowicza i jego „ukazami 😉
Nadal też nie wiem w jaki sposób na stacjach SKP miano by badać i weryfikować normy emisji spalin… Zadałem to pytanie w innym temacie – bez rezultatu. Więc skąd ten postulat, że badania takich aut powinny się zakończyć wynikiem negatywnym?
No i najważniejsze – skoro to SKP mają teraz być ogniwem w eliminacji tych pojazdów, to jak to możliwe, że do tej pory żadna SKP nie wykryła „wady” w tych pojazdach? 🙂
12 października 2015 @ 08:23
Witam W. Szan. Interlokutora (i to z rana, a nie z wieczora).
Zawieszenie sprzedaży niektórych VW przez władze Szwajcarii i Rumunii wytycza kierunek, o którym i ja myślę i piszę.
Ponadto, to wielkie niemieckie oszustwo wymaga wielkiego polskiego śledztwa prowadzonego przez naszą prokuraturę, albowiem:
– w naszym kraju także oszukiwano naszych konsumentów (przestępstwo oszustwa co do jakości na wielką skalę),
– w naszym kraju produkujemy też ich silniki, więc możemy być w tym ubabrani (patrz casus więzień CIA i my, jako współodpowiedzialni?).
pozdrawiam
dP
13 października 2015 @ 18:20
Koncern samochodowy Volkswagen poinformował, że wycofuje z Chin 1 950 samochodów w celu – jak to ujął – poprawienia oszukańczego oprogramowania, wyłączającego neutralizowanie spalin w trakcie normalnej eksploatacji samochodu z silnikiem Diesla.
I, czy wiecie, że . . . – nie trzeba było do tego insp. UDS-ów zatrudnionych na SKP.
Jak sprecyzowano, wycofanie dotyczy 1 946 Volkswagenów Tiguan Sport oraz czterech Passatów B6 sedan.
http://www.msn.com/pl-pl/finanse/najpopularniejsze-artykuly/volkswagen-wycofuje-z-chin-blisko-2-tys-aut-w-celu-poprawienia-oprogramowania/ar-AAfm1op?li=AA5a4a&ocid=iehp
14 października 2015 @ 18:51
A ja nadal nie wiem dlaczego w ten proceder takiego czy innego eliminowania tych pojazdów próbuje Pan zaangażować SKP i na jakich zasadach.
Jakich wytycznych, w jakiej formie oczekuje Pan od Ministerstwa?
Proszę rzeczowo ustosunkować do tych konkretnych tez (swoich!)
Pozdrawiam
Błażej Kopka
16 października 2015 @ 15:17
Tomasz Tonder z Volkswagen Group Polska poinformował nas, że naprawy obejmą zarówno auta sprzedane w polskich salonach koncernu, jak też z prywatnego importu. Szacunki mówią, że może to być około 200 tys. pojazdów. „Niezależnie od tego, w jakim kraju zakupiony był samochód, każdy właściciel auta z oprogramowaniem optymalizującym emisję tlenków azotu na stanowisku badawczym będzie mógł zgłosić się do autoryzowanego serwisu na wykonanie akcji serwisowej. Jej koszty oczywiście pokryje Volkswagen” – napisał nam Tonder. Przypomniał, że na stronach internetowych marek VW (Audi, Seat, Skoda i VW) jest zakładka, na której kierowcy mogą sprawdzić, czy silniki ich aut nie mają takiego oprogramowania, i zostawić swoje dane. „W Polsce w najbliższych dniach skontaktujemy się bezpośrednio z osobami, które kupiły samochody w naszej sieci dilerskiej, oraz z osobami, które pozyskały samochody w ramach prywatnego importu, następnie odwiedziły autoryzowany serwis jednej z marek należących do grupy, np. podczas okresowego przeglądu, zostawiając swoje dane” – dodał Tonder.
Read more: http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,19031187,vw-naprawi-oszukujace-auta-w-polsce-z-salonow-i-importu.html#ixzz3ojiqjp35
18 października 2015 @ 21:01
No i cieszę się, że w końcu Pan zrozumiał, że kwestia tych pojazdów to jest sprawa producenta i właścicieli, tudzież Państwa na poziomie naszego rządu, ale z pewnością nie SKP, bo:
– SKP nie jest w stanie określić normy emisji spalin i jej parametrów podczas SKP
– SKP nie jest w stanie w związku z powyższym „wyłapać” takich pojazdów na SKP
– SKP nie byłyby w stanie nawet po zmianie oprogramowania w tych autach sprawdzić, czy faktycznie wprowadzono jakieś zmiany…
Zatem owszem – niech rząd jakoś tam zaradza problemowi – ale na pewno nie rękami SKP, bo brak ku temu podstaw prawnych i praktycznych wynikających z metodologii badań i sprzętu na SKP.
Innymi słowy – NIE TĘDY DROGA, żeby tym autom „N” dawać, a już na pewno nie w oparciu o „wytyczne” takiego czy innego organu, bo z państwem prawa miałoby to już miało wspólnego.
Pozdrawiam
Błażej K.
19 października 2015 @ 11:25
W. Szan. Interlokutorze!
Ja też się cieszę, że Pan się cieszy – i nic ponadto mnie w tej sytuacji nie cieszy.
Bo nie chce Pan przyjąć do swojej uprzejmiej wiadomości, że nigdy i ani razu nie postulowałem załatwienia tego problemu na SKP naszymi rękoma.
dP
20 października 2015 @ 17:24
Taaak?? To po co pytania kiedy ministerstwo da wytyczne i postulat „N dla pojazdów z silnikiem…”???
4 grudnia 2015 @ 17:01
W. Szan. Interlokutorze!
Więc wyjaśnię już to może, co jest tak ewidentne, że aż pisanie moje o tym jest tak niechętne.
W oparciu o listę pojazdów VW szkodzących środowisku naturalnemu i Człowiekowi:
1/
eliminacja tych pojazdów z obrotu prawnego w Polsce,
2/
do tej eliminacji można wykorzystać także nasze SKP.
pozdrawiam
dP