Fałszywe miliardy w CEP, czyli w Centralnej Ewidencji Pojazdów.
Jest to stara prawda, że urzędnicy nie potrafią wydawać naszych pieniążków. Szastają nimi na lewo i prawo. Nie jeden raz pisałem o aferach związanych z funkcjonowaniem naszej (?) Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców (CEPiK). I w tym duchu jest właśnie ten interesujący artykuł, który ukazał się w sierpniowym miesięczniku nr 62 „Wiadomości, wolny rynek, wolny warsztat” (poniżej).
Nie tylko sam tytuł jest bulwersujący.
Takie same bulwersujące i skandaliczne informacje o CEP zawarte są w jego treści, jak np.:
aż 6,7 miliona nieaktywnych pojazdów od min. 8 lat,
kłamstwa o rzekomym „złomie” zalewającym nasz kraj, co uderza bezpośrednio w nasze zawodowe środowisko insp. UDS-ów, gdy w rzeczywistości celowo zawyża się średni wiek samochodów w Polsce,
błędne przeszacowanie rynku napraw i części zamiennych w Polsce aż o 9 miliardów zł, co uderza w rynek warsztatów,
miliony „martwych dusz” pojazdów, które nie zostały wyrejestrowane (np. po sprzedaży lub wyzłomowaniu).
W artykule jest także mowa o tym, jak te nieprawidłowości tolerowane przez naszych (?) urzędników wpływają na system kontroli stanu technicznego pojazdów. I tu musimy się zgodzić, że jest to cyt.: „niezwykle groźne ekonomicznie zjawisko”. Bo stworzony na tej bazie system funkcjonuje źle, a wiele naszych SKP staje się nierentownych. Mamy tego pełną świadomość. Sam pracowałem na takiej zamkniętej już PSKP w Żarach (żal bezzasadnie włożonych i zmarnowanych pieniążków, wysiłku, własnej pracy, straconego czasu i nerwów!).
Zgodzić się także należy z prezentowaną w tym artykule tezą, że zbudowanie takiej patologicznej „sytuacji, w której SKP zmuszone są ostro ze sobą rywalizować”, to ewidentna wina naszych resortowych urzędników. A degrengolada BRD i praktyczne stosowanie art. 84 ust. 3 PoRD przez starostowych urzędników, to bardzo często pokłosie właśnie tej chorej rywalizacji.
I choć w końcowej części tego artykułu mamy kierunkowskaz, jak wyjść z tej patologicznej sytuacji, to jednak bez wsparcia pozostałych naszych branżowych organizacji będzie to trudne. Dlatego rekomenduję wsparcie inicjatywy „Kampania R2RC – Kierunek 2020” zarządom naszego OSDS-u, SIiTK-u i PISKP.
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
wrz 11 2015
FAŁSZYWE MILIARDY
Fałszywe miliardy w CEP, czyli w Centralnej Ewidencji Pojazdów.
Jest to stara prawda, że urzędnicy nie potrafią wydawać naszych pieniążków. Szastają nimi na lewo i prawo. Nie jeden raz pisałem o aferach związanych z funkcjonowaniem naszej (?) Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców (CEPiK). I w tym duchu jest właśnie ten interesujący artykuł, który ukazał się w sierpniowym miesięczniku nr 62 „Wiadomości, wolny rynek, wolny warsztat” (poniżej).
Nie tylko sam tytuł jest bulwersujący.
Takie same bulwersujące i skandaliczne informacje o CEP zawarte są w jego treści, jak np.:
W artykule jest także mowa o tym, jak te nieprawidłowości tolerowane przez naszych (?) urzędników wpływają na system kontroli stanu technicznego pojazdów. I tu musimy się zgodzić, że jest to cyt.: „niezwykle groźne ekonomicznie zjawisko”. Bo stworzony na tej bazie system funkcjonuje źle, a wiele naszych SKP staje się nierentownych. Mamy tego pełną świadomość. Sam pracowałem na takiej zamkniętej już PSKP w Żarach (żal bezzasadnie włożonych i zmarnowanych pieniążków, wysiłku, własnej pracy, straconego czasu i nerwów!).
Zgodzić się także należy z prezentowaną w tym artykule tezą, że zbudowanie takiej patologicznej „sytuacji, w której SKP zmuszone są ostro ze sobą rywalizować”, to ewidentna wina naszych resortowych urzędników. A degrengolada BRD i praktyczne stosowanie art. 84 ust. 3 PoRD przez starostowych urzędników, to bardzo często pokłosie właśnie tej chorej rywalizacji.
I choć w końcowej części tego artykułu mamy kierunkowskaz, jak wyjść z tej patologicznej sytuacji, to jednak bez wsparcia pozostałych naszych branżowych organizacji będzie to trudne. Dlatego rekomenduję wsparcie inicjatywy „Kampania R2RC – Kierunek 2020” zarządom naszego OSDS-u, SIiTK-u i PISKP.
I pozdrawiam
dziadek Piotra
– – – – – – – – – – – –
By dP • Różne sprawy, nie zdiagnozujesz bez kawy 0 • Tags: art. 84 ust. 3 PoRD, branżowe organizacje, BRD, Cepik, coroczna kontrola SKP, decyzje urzędnicze, diagnosta samochodowy, konsultacje Ministerstwa Transportu, motoryzacja, MOVEO, PISKP, praca na SKP, rola starostwa, rola Zarządu OSDS, SDCM, Stacja Kontroli Pojazdów (SKP), STM, ZPBM