WYROK ETS W SPRAWIE C-170/07 I UZASADNIENIE MI DO ZMIAN W PORD

Rate this post

Wyrok ETS w sprawie C-170/07 i celowo wadliwe uzasadnienie MI do zmian w PoRD po tym wyroku z 2008 r.

Bardzo proszę, abyśmy przeczytali to „uzasadnienie” z odrobiną zainteresowania, która pomoże je zrozumieć. Zaś czytając je miejmy na uwadze następujące informacje:

  1. Ten wyrok i to uzasadnienie dla wprowadzonych zmian w naszej części ustawy PoRD dotyczy tylko i wyłącznie pojazdów, które wcześniej były już zarejestrowane w Unii Europejskiej.
  2. Zlikwidowano tzw. pierwsze badanie techniczne pojazdu używanego, gdyż wcześniej Polska nie respektowała OBT wykonywanych w innych krajach UE.
  3. Identyfikacja pojazdu służy jego klasyfikacji oraz wymogom przepisów podatkowych, choć kłóci się to z codzienną praktyką, co jest widoczne od wielu lat w wyrokach sądownictwa administracyjnego (różnica między samochodem ciężarowym a osobowym – na potrzeby podatkowe).
  4. Niechlujna lub intencjonalnie niezrozumiała część tego „uzasadnienia” powodowana jest brakiem w jej treści słów „z Unii Europejskiej” lub „z UE” zamiast zwrotu „z zagranicy” lub ewentualnie po słowach „dla wszystkich pojazdów sprowadzonych z zagranicy.
    W ten sposób urzędnicy MI celowo spowodowali mylne wyobrażenie, że pod pojęciem „zagranicy” rozumiemy także obszar poza UE.
  5. Na naszą uwagę zasługują tez dwa ostatnie zdania tego kłamliwego „uzasadnienia”, a mianowicie:
    a/ „Projekt ustawy nie podlega notyfikacji zgodnie z trybem przewidzianym w przepisach dotyczących sposobu funkcjonowania krajowego systemu notyfikacji norm i aktów prawnych ponieważ jest wykonaniem wyroku.”, co jest akurat prawdą;
    b/ „Projekt ustawy jest zgodny z przepisami Unii Europejskiej.”, bo jeśli nawet ten projekt jest w całości zgodny, to jego wykonanie jest oczywiście niezgodne z Prawem UE. A ta niezgodność w realizacji tego prawa zaczęła się od celowo błędnego lub co najmniej niechlujnego uzasadnienia, z którym mamy do czynienia – poniżej.

dP

Loading