Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
12 lutego 2025 @ 09:36
Ale o co chodzi?
Otóż relacja z posiedzenia Rady przy Rzeczniku MŚP potwierdza, że pomimo ,,śmiałej,, interwencji Dyrektora Generalnego Biura Rzecznika MŚP wskazującego na tworzenie dziurawego systemu nadzoru rynku w opracowywanej ustawie o systemach homologacji pojazdów i ich wyposażenia urzędnicy DTD Ministerstwa Infrastruktury, Pani Olga Tworek i Pan Jerzy Król z pełną świadomością rozdzielają kompetencje wyznaczanego ustawą organu nadzoru rynku – Dyrektora TDT na dwie oddzielne ustawy projektów UC80 i UC113. Pani Olga Tworek w końcu wypowiedzi potwierdza, że z tego powodu do czasu wejścia w życie ustawy o nadzorze rynku UC113 procedowanej przez Ministra Gospodarki, Dyrektor TDT nie będzie miał kompetencji do stosowania sankcji względem podmiotów nielegalnie wprowadzających do obroty pojazdy bez homologacji.
Urzędnicy DTD potwierdzają słuszność uwag przedsiębiorców (zgłaszanych rzecznikowi od dwóch lat), jednak nie widzą problemu w tym, że pomimo wdrażania do prawa krajowego przepisów Unii – rozporządzeń o homologacji i nadzorze rynku pojazdów kategorii T, C, S, L, M, N, O ustawą z 14 kwietnia 2023 r. „o systemach homologacji pojazdów oraz ich wyposażenia” nadzór rynku w praktyce nadal nie będzie realizowany aż do czasu uchwalenia ustawy projektu UC113, za którego realizację w ogóle nie odpowiadają.
Oczywiście projekt ten nie wszedł w życie do chwili obecnej, a rok po posiedzeniu tej bezRady Dyrektor TDT w odpowiedzi na zgłoszenie o udostępnieniu na rynku pojazdów bez homologacji zasłania się brakiem narzędzi do skutecznej interwencji wskazując przepisy omawianej ustawy, o czy można się przekonać z załączonego pisma.
Natomiast ten nie bardzo (….. – admin), jak widać na filmie dr nauk prawnych Pan Marek Woch, który wskazywał, że Rzecznik MŚP posiada w rękach instrumenty do skutecznych działań nawet już po wejściu w życie procedowanej ustawy, jakoś nie zrealizował tych interwencji i dzisiaj ma nieskromną ambicję kandydować na urząd Prezydenta RP.
Być może brak tej interwencji ma drugie dno, gdyż Pan Marek Woch jest członkiem Fundacji Rzecznika MŚP, w której w radzie nadzorczej zasiada główny bohater niedawno wyemitowanego reportażu przez TVN pt. „Kucharze Łukaszenki”, czyli człowieka związanego ze sprzedażą białoruskich ciągników MTZ Belarus ?
A może to tylko przypadek, a nie podejmowanie skutecznych działań od 2020 roku przez Rzecznika MŚP ma zupełnie inną przyczynę, np. natury poznawczej, nieudolności, barku logicznego myślenia, etc. ? Nie wiem.
Tak, czy inaczej, jeszcze dziś oferty sprzedaży fabrycznie nowych ciągników Belarus wprowadzonych do obrotu w RP pomimo braku homologacji ciągle można spotkać w internecie choćby na portalu olx jak również na placach ,,dilerów,,.
Brak ustawowej reakcji TDT można jedynie usprawiedliwić jakąś przedłużającą się awarią internetu, brakiem pieniędzy na paliwo dla kontrolerów TDT, skończeniem się papieru w drukarce, co uniemożliwia przesłaniem wezwań do importerów o wykazanie dokumentacji potwierdzającej zgodność pojazdów z normami UE, bądź brakiem pieniędzy na znaczki pocztowe.
Żadnych złych intencji i celowego niedopełniania obowiązków w działaniach TDT oraz Rzecznika MŚP bym się nie dopatrywał. 😉
12 lutego 2025 @ 14:39
Jeszcze nie tak dawno bardzo wielu z nas pokładało bardzo duże nadzieje we wsparciu, jakiego oczekiwaliśmy po zwróceniu się o pomoc do Rzecznika MiŚP. Chodziło oczywiście o waloryzację naszego Cennika BT na SKP.
Niektórzy liderzy naszych organizacji branżowych wręcz prawie zaprzyjaźnili się z tym „towarzystwem”.
A efekty tych i takich „przyjaźni” są, jakie są (jaki jest wielbłąd, to każdy widzi).
Ale nie ma złego, co by na dobre nie wyszło. Mam nadzieję, że już wszyscy branżowcy wiedzą, czym to się kończy. Gdy zamiast szukać wsparcia we własnej branży szukamy wiecznie wsparcia . . . . – u Twardowskiego na księżycu?
dP