sty 24 2025
SKARGA DO KOMISJI EUROPEJSKIEJ W SPRAWIE BRAKU HOMOLOGACJI
KOKOMISJA EUROPEJSKA Skargi – naruszenia prawa Unii |
Przed wypełnieniem niniejszego formularza prosimy przeczytać Jak złożyć skargę do Komisji Europejskiej:
https://ec.europa.eu/assets/sg/report-a-breach/complaints_en/
Wszystkie pola oznaczone * są obowiązkowe. Podane informacje powinny być zwięzłe. W razie potrzeby można użyć oddzielnej kartki.
Komisja może otrzymywać e-maile z certyfikowanej usługi poczty elektronicznej (np. …@pec.it), ale z powodów technicznych nie możemy wysłać odpowiedzi na certyfikowany adres e-mail. Dlatego prosimy o podanie w formularzu skargi zwykłego adresu e-mail lub pocztowego, na który będziemy mogli wysłać odpowiedź.
1 Dane identyfikacyjne i dane kontaktowe
Skarżący* |
Przedstawiciel prawny (jeśli dotyczy): |
|
Tytuł Pan/Pani |
Pan |
|
Imię* |
xxx |
|
Nazwisko* |
xxx |
|
Organizacja: |
||
Adres* |
xxx |
|
Miejscowość* |
xxx |
|
Kod pocztowy* |
xxx |
|
Kraj* |
Polska |
|
Telefon |
xxx |
|
Adres e-mail |
xxx |
|
Języki* |
polski |
|
Osoba, do której mamy przesyłać korespondencję*: |
X |
☐ |
2 Jak doszło do naruszenia prawa UE?*
Urząd lub organ, którego dotyczy skarga: |
|
Nazwa* |
1. Minister Infrastruktury 2. Transportowy Dozór Techniczny 3. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta 4. Prezes Rady Ministrów |
Adres |
|
Miejscowość |
|
Kod pocztowy |
|
Kraj UE* |
Polska |
Telefon |
|
Telefon komórkowy |
|
Adres e-mail |
2.1 Jakie środki krajowe, Państwa zdaniem, naruszają prawo UE i dlaczego?*
Przepisy Ustawy z 20 czerwca 1997r – Prawo o ruchu drogowym nie zostały w pełni poprawnie znowelizowane i dostosowane do wymagań rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 167/2013 z dnia 5 lutego 2013 r. w sprawie homologacji i nadzoru rynku pojazdów rolniczych i leśnych , które obowiązuje od dnia 01.01.2016r . Dotyczy to przede wszystkim definicji pojęcia nowy pojazd. Definicja nowego pojazdu w art.2 ust.62 Prawa o ruchu drogowym jest sprzeczna z definicją z rozporządzenia unijnego 167/2013 jak również innych powiązanych ze sobą rozporządzeń unijnych tj. określoną dla wyrobu nowego w dyrektywie maszynowej 2006/42/WE i nowego produktu przyjętą w rozporządzeniu 765/2008. Wg Ustawy z 20 czerwca 1997r – Prawo o ruchu drogowym art.2 ust.62 nowy pojazd to pojazd fabrycznie nowy, który nie był zarejestrowany; Wg definicji z Rozporządzenia (UE) 167/2013 art.3 ust.37) „nowy pojazd” oznacza pojazd, który nigdy wcześniej nie był rejestrowany ani dopuszczony, 40) „dopuszczenie” oznacza pierwsze wykorzystanie w pojazdu w Unii. Błędna i niezgodna z przepisami Unii definicja implikuje błędne interpretowanie pozostałych przepisów szczegółowych powiązanych z Prawem drogowym a co za tym idzie błędne stosowanie prawa. To się tyczy między innymi rozporządzenia Ministra Transportu Budownictwa i Gospodarki Morskiej dotyczącego dopuszczenia jednostkowego pojazdu (Dz.U. poz.148 z 2015) . Poprzez stosowanie definicji nowy pojazd zawartej w Ustawie o Prawie drogowym zgodnie z art.2 ust.62 tylko w stosunku do pojazdów fabrycznie nowych i nierejestrowanych (bez względu gdzie ta rejestracja miała miejsce) rozporządzenie o dopuszczeniu jednostkowym pojazdu nie jest stosowane do sprowadzanych fabrycznie nowych pojazdów ale już rejestrowanych poza obszarem celnym UE i pozwala się w RP takie pojazdy wprowadzać do obrotu bez procedury badań na zgodność z wymaganymi warunkami technicznymi. Ten sposób interpretacji i stosowania prawa znajduje swoje potwierdzenie na stronie internetowej krajowej służby technicznej uprawnionej do badań homologacyjnych i na dopuszczenia jednostkowe Instytutu Transportu Samochodowego (ITS) co ukazuję w załączniku nr 29 (zrzut ekranu ze strony internetowej ITS). W ten sposób umożliwia się wprowadzanie do obrotu importowanych pojazdów bez konieczności weryfikowania wymaganych warunków technicznych określonych w pawie wspólnotowym Unii i uniemożliwia się osiąganie celów jakim te rozporządzenia Unii mają służyć. Błędna definicja nowego pojazdu rzutuje też na nie przestrzeganie przepisów Unii dotyczących nadzoru rynku. |
2.2 Które przepisy UE zostały naruszone?
Naruszenia polegają na ciągłym i uporczywym nie przestrzeganiu praworządności przez organy administracji rządowej Rzeczpospolitej Polskiej tj. Ministra Infrastruktury, Transportowy Dozór Techniczny, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta poprzez nie stosowanie się do orzeczenia TSUE C-513/15 z 15 czerwca 2017r ( w szczególności wykładni pkt.31 – 37) oraz orzeczenia TSUE C-170/07 z 05 czerwca 2008r (wykładni pkt.49). Ponadto naruszanie praworządności UE następuje poprzez organy administracji RP poprzez nie stosowanie się do prawa wspólnotowego określonego w Rozporządzeniu Parlamentu i Rady (UE) 765/2008r w zakresie monitorowania krajowego systemu nadzoru rynku zgodnie z art.18 ust.1 tego rozporządzenia oraz w zakresie nadzoru rynku przez uprawniony organ krajowy – Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (Prezesa UOKiK). Ponadto nie realizowaniu zadań nadzoru w zakresie egzekwowania wymaganych warunków formalnych i technicznych przez udostępniane na rynku ciągniki rolnicze importowane spoza obszaru wspólnotowego określonych w rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 167/2013 przez krajowy organ homologacyjny Dyrektora Transportowego Dozoru Technicznego (TDT). TDT wykazany zgodnie z art. 5 rozporządzenia (UE) 167/2013 na stronach KE ( https://ec.europa.eu/docsroom/documents/36002 ) z mocy tego rozporządzenia jako organ krajowy uczestniczący w systemie nadzoru i który jest uprawniony do nakładania sankcji z art.72 tego rozporządzenia. Należy wskazać, że UOKiK oraz TDT wykazane są na liście krajowych organów nadzoru rynku opublikowanej na stronach Komisji Europejskiej pod adresem internetowym https://ec.europa.eu/docsroom/documents/44344?locale=en . Organem naruszającym praworządność UE jest też Minister Infrastruktury, który jest krajowym ministrem do spraw transportu odpowiedzialnym za prawidłową realizację rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 167/2013 z dnia 5 lutego 2013 r. w sprawie homologacji i nadzoru rynku pojazdów rolniczych i leśnych , a któremu proces nielegalnego wprowadzania do obrotu ciągników rolniczych jest znany co najmniej od czerwca 2019r. Minister Infrastruktury do chwili obecnej nie podjął żadnych efektywnych działań naprawczych w celu wstrzymania nielegalnego udostępniania na rynku, następnie nielegalnego rejestrowania i dopuszczania do użytkowania ciągników nie odpowiadających warunkom formalnym i technicznym określonych przepisami szczegółowymi harmonizowanego prawa UE co jest naruszeniem art.5 ust.2 rozporządzenia (UE) 167/2013. Nadmieniam, że Ministerstwo Infrastruktury jest beneficjentem środków budżetowych UE, a zarazem nie przestrzega praworządności unijnej. Z odpowiedzi udzielanych przez Departament Prawny UOKiK oraz Prezesa UOKiK wynika, że Rzeczpospolita Polska co najmniej od pięciu lat nie realizuje powyższych obowiązków nie wyznaczając organów nadzoru rynku, o których mowa w rozporządzeniu (UE) 167/2013 , a które to rozporządzenie weszło w życie z dniem 01 stycznia 2016r. Na brak kompetentnego organu do realizacji zadań nadzoru rynku określonych w rozporządzeniu 167/2013 wskazuje też Minister Infrastruktury w swoich licznych odpowiedziach. Nie stosowanie się ww organów państwa do przepisów Unii narusza art.37 Praw podstawowych Unii, utrudnia osiąganie celów Unii jakim mają służyć ww rozporządzenia dla zapewnienia bezpieczeństwa funkcjonalnego i środowiskowego udostępnianych na rynku pojazdów oraz rozwijania wspólnego rynku z poszanowaniem praw konsumentów i konkurencji. Naruszaniu ww przepisów Unii nie zapobiega również Krajowa Administracja Skarbowa podległa Ministrowi Finansów w skład której wchodzą urzędy celno-skarbowe dokonujące odpraw celnych importowanych pojazdów nie posiadających wymaganych na tabliczkach znamionowych oznaczeń homologacyjnych uprawniających do dopuszczenia na obszar UE tych pojazdów bez konieczności badań na zgodność. Podstawą prawną, z której wywodzi się obowiązek implementacji prawa Unii Europejskiej jest art.4 ust. 3 Traktatu o Unii Europejskiej. Przepis ten nakłada na państwa członkowskie szeroko pojęty obowiązek współpracy w osiąganiu celów Unii poprzez zapewnieniu pełnej skuteczności prawu unijnemu, a RP tego obowiązku nie wypełnia we wskazywanym przeze mnie powyżej zakresie. O słuszności moich zarzutów względem organów państwa RP utwierdziła mnie odpowiedź z dnia 02 lipca 2021r centrum informacyjnego Europe Direct do zapytania 220161 . |
2.3 Proszę opisać problem, podając fakty i przyczyny dotyczące składanej skargi* (maks. 7000 znaków):
Od lutego 2019r do chwili obecnej zgłaszałem wielokrotnie (kilkadziesiąt interwencji) polskim organom rządowym wyznaczonym do realizacji zadań wskazanych w rozporządzeniu (UE) 765/2008r oraz dyrektywie maszynowej 2006/42/UE, dyrektywie 97/68/UE zastąpionej rozporządzeniem (UE) 2016/1628 tj. Głównemu Inspektoratowi Ochrony Środowiska, Prezesowi UOKiK oraz w rozporządzeniu (UE) 167/2013 tj. krajowemu ministrowi do spraw transportu Ministrowi Infrastruktury i podległemu mu krajowemu organowi homologacyjnemu – Dyrektorowi Transportowego Dozoru Technicznego (TDT) proces nielegalnego udostępniania i stałego wprowadzania do obrotu białoruskich ciągników rolniczych MTZ Belarus nie posiadających wymaganych zezwoleń na wprowadzanie ich do obrotu na obszar wspólnotowy UE tj. ważnych świadectw homologacji, ważnych świadectw zgodności bądź ważnej decyzji o dopuszczeniu jednostkowym pojazdu wydanej przez kompetentny organ, a także bez wymaganych oznaczeń na zgodność z normami UE wg definicji art.2 pkt.20 rozporządzenia (UE) 765/2008 tj. oznaczeń homologacyjnych zgodnych z obowiązującymi przepisami szczególnymi prawa harmonizowanego tj. rozporządzeniem (UE) 167/2013 oraz nie wypełniających warunków technicznych określonych ( do dnia 31.12.2015r) w dyrektywie maszynowej 2006/42/UE dla ciągników rolniczych nie podlegających homologacji oraz dla ciągników podlegających homologacji dyrektywą 2003/37/UE, a następnie (od 01.01.2016r) warunków technicznych wymaganych rozporządzeniem (UE) 167/2013 w tym w zakresie norm emisji spalin określonych najpierw w dyrektywie 97/68/UE, a następnie w rozporządzeniu (UE) 2016/1628. Na wskutek nie przestrzegania prawa i nie egzekwowania przepisów wspólnotowych przez wyżej wymienione organy na rynku polskim były w latach ubiegłych i są obecnie udostępniane i wprowadzane do obrotu po raz pierwszy na obszar UE, przerejestrowywane i dopuszczane do ruchu w RP fabrycznie nowe uprzednio rejestrowane w Białorusi ciągniki rolnicze MTZ Belarus z datą produkcji 2019, 2020, 2021r bez wymaganych zezwoleń tj. ważnej homologacji zgodnej z rozporządzeniem (UE) 167/2013, nie wypełniające wymagań formalnych i technicznych określonych w rozporządzeniu (UE) 167/2013, wyposażone w silniki o emisji spalin poziomu Stage 0 (Euro 0 – nie spełniające żadnych norm emisyjnych UE) gdy dla tej kategorii mocy i daty produkcji wymagany jest poziom minimalny Stage 4. Są to ciągniki dedykowane na rynek rosyjski bez prawa wprowadzania na rynek wspólnotowy UE. Podmioty gospodarcze wprowadzające do obrotu takie ciągniki bez wymaganych zezwoleń działają wspólnie i w porozumieniu. Obrót ciągnikami wprowadzonymi do obrotu i pozyskanymi w tym celu w wyniku czynu zabronionego i obciążonych wadą prawną, które nie wypełniają warunków technicznych co jest wiedzą powszechną ma znamiona przestępstwa opisanego w art. 291 Kodeksu Karnego RP tj. paserstwa. Dotyczy to głównie modeli sprzedawanych pod marką handlową MTZ Belarus 820 , Belarus 920.2, Belarus 892.2, Belarus 952.2 , Belarus 1025.2 , Belarus 1221.2. Udostępniane ciągniki, które nie odpowiadają warunkom technicznym czasem są rejestrowane w jednym z państw UE (która to rejestracja jest dopuszczalna pod warunkiem, że będą eksportowane poza obszar celny UE), a czasem rejestrowane w Białorusi, następnie niezgodnie z prawem UE wprowadzane są do obrotu w Polsce, przerejestrowywane i dopuszczane do ruchu drogowego. Podmiot gospodarczy wprowadzający do obrotu ciągnik na obszar UE posługując się dowodem rejestracyjnym wydanym na ten ciągnik w innym państwie fałszywie zaświadcza, że udostępniany ciągnik spełnia warunki techniczne. To powinno skutkować sankcjami w stosunku do tego podmiotu opisanymi w art.72 ust.1 za naruszenia opisane w ust.2 lit. c) i f) . Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Minister Infrastruktury oraz podległy mu Transportowy Dozór Techniczny odmawiają podjęcia działań wstrzymujących proces nielegalnego wprowadzania do obrotu i przerejestrowywania w Polsce takich ciągników oraz dopuszczania do użytkowania co w efekcie ogranicza konkurencję i narusza zbiorowe interesy konsumentów. Wyszczególnione organy krajowe przez przeszło dwa lata od kiedy zgłaszam im ten nielegalny proceder nie podjęły działań w celu jego wstrzymania twierdząc, że w tym zakresie nie posiadają kompetencji i wprowadzają w błąd inne organy administracji rządowej podając fałszywą interpretację obowiązujących w RP przepisów. Należy przy tym podkreślić, że dzieje się to za sprawą niedostosowania do prawa Unii definicji nowego pojazdu wpisanej do krajowej Ustawy z 20 czerwca 1997r- Prawo o ruchu drogowym, która określa w art.2 ust.62 nowy pojazd jako pojazd fabrycznie nowy wcześniej nierejestrowany. Definicja nowego pojazdu ustanowiona w prawie wspólnotowym tj. rozporządzeniu (UE) 167/2013 art.3 pkt.37, określa nowy pojazd jako pojazd, który wcześniej nie był rejestrowany ani dopuszczony (na obszarze UE). To należy uznać za niewłaściwą transpozycję przepisów Unii do prawa krajowego. Ponadto dzieje się tak za sprawą ograniczania ustawą krajową Prawo o ruchu drogowym kompetencji krajowego organu homologacyjnego jakie ten organ powinien posiadać z mocy rozporządzenia (UE) 167/2013. W krajowej ustawie Prawo o ruchu drogowym w art.70w ust.1 pkt.3 lit. a) ograniczono kompetencje organu homologacyjnego – Dyrektora TDT do możliwości kontroli zgodności produkcji (homologacji) udostępnianych na rynku RP pojazdów, do kontroli homologacji pojazdów, które TDT sam wydał. Na wskutek tego nie są egzekwowane obowiązki importerów pojazdów, na które homologacje wydane zostały w innych państwach, lub które udostępniane są na rynku w ogóle bez homologacji. TDT nie realizuje też obowiązków wynikających z art.70x Ustawy o Prawie o ruchu drogowym. Obowiązki importerów, które nie są egzekwowane przez organy krajowe RP obejmują cały rozdział II rozporządzenia 167/2013. Z tego też powodu dochodzi do naruszenia praw podstawowych Unii zapisanych w preambule tj. swobody przedsiębiorczości ponieważ dochodzi do nierównego traktowania podmiotów gospodarczych udostępniających na rynku pojazdy przez organy państwowe, gdy od krajowych producentów organ homologacyjny egzekwuje obowiązki zapisane w rozporządzeniu 167/2013 a od importerów ciągników zarejestrowanych w państwach trzecich takich obowiązków TDT nie egzekwuje i nie egzekwuje ich też żaden inny organ krajowy. Udostępnianie i dopuszczanie do użytkowania takich ciągników trwa od wielu lat (co najmniej siedmiu) jest niezgodne z prawem wspólnotowym, niesie ryzyko dla bezpieczeństwa funkcjonalnego , niszczy środowisko, narusza zbiorowe interesy konsumentów i ogranicza konkurencje. Ciągniki takie podlegają procedurze dostosowującej je do wymaganych norm UE lub wycofaniu z użytkowania i od użytkowników. Udostępnianie i wprowadzanie do obrotu takich ciągników stanowi nieuczciwą konkurencję bo są one oferowane poza systemem nadzoru rynku i nie spełniając norm UE oferowane są po zaniżonej cenie w stosunku do tej samej kategorii ciągników konkurencyjnych. To przyczyniło się do upadku w ostatnich latach kilku krajowych producentów ciągników rolniczych z sektora MŚP ((…) sp. z o.o., (…) sp. z o.o.) i co również bezpośrednio dotknęło przedsiębiorstwo (…) sp. z o.o. w którym pełnię funkcje (…) i którego (…). Ponadto w lipcu 2021r sąd ogłosił upadłość kolejnego polskiego producenta ciągników rolniczych tj. firmy URSUS S.A., która również była skazana na taką nieuczciwą konkurencję. W 2019r wg danych CEPiK skala nielegalnego wprowadzania do obrotu ciągników MTZ Belarus przekroczyła ponad 10 procent ogólnej liczby wszystkich sprzedanych i zarejestrowanych fabrycznie nowych ciągników w Polsce. W segmencie ciągników średniej mocy (75-110KM) udział w rynku takich nielegalnych ciągników sięga 30%. Nielegalnie wprowadzane do obrotu w Polsce ciągniki rolnicze i leśne są następnie udostępniane też w innych krajach UE. W ten sam sposób oprócz marki Belarus na rynek polski trafiają także rosyjskie ciągniki Kirovets (Kirowiec) i ukraińskie XTZ (HTZ). Proceder jest ciągły, zorganizowany i koordynowany, uczestniczy w nim wiele podmiotów handlowych działających wspólnie i w porozumieniu wiązanych ze sobą umowami dilerskimi, a możliwy jest tylko przy niedopełnianiu obowiązków określonych w prawie wspólnotowym i nie egzekwowaniu prawa Unii przez ww organy administracji rządowej. Problem ten zgłaszałem też do Głównego Inspektoratu Ochrony Środowiska, który jest organem nadzoru rynku kompetentnym do realizacji zadań określonych w rozporządzeniu (UE) 2016/1628 z dnia 14 września 2016r. w sprawie wymogów dotyczących wartości granicznych emisji zanieczyszczeń gazowych i pyłowych oraz homologacji typu w odniesieniu do silników spalinowych wewnętrznego spalania przeznaczonych do maszyn mobilnych nieporuszających się po drogach, zmieniające rozporządzenia (UE) nr 1024/2012 i (UE) nr 167/2013 oraz zmieniające i uchylające dyrektywę 97/68/WE oraz do Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Organy te przekierowały każdorazowo sprawę według kompetencji do Ministra Infrastruktury. Za każdym razem Ministerstwo Infrastruktury wskazywało brak swoich kompetencji w przedmiotowej sprawie wskazując, że za proces rejestracji pojazdów odpowiadają urzędy komunikacji podlegające pod władzę samorządową – Starostę Powiatu. Sprawę zgłaszałem również kilku posłom na Sejm RP w tym do posła na Sejm RP Pana Mateusza Morawieckiego sprawującego od kilku lat urząd premiera lecz zgłoszenia te zostały zignorowane. W wyżej wymienionej sprawie nie skuteczna okazała się też instytucja skargi w trybie kodeksu postępowania administracyjnego ponieważ zgodnie z prawem administracyjnym RP skarga na postanowienie organu administracyjnego rozpatrywana jest przez organ, który ją wydał. Ponadto od przeszło 8 miesięcy sprawę zgłaszam do Rzecznika MŚP jednak również bez realnych efektów. Sprawa nieprzestrzegania praworządności przez organy administracji RP i przepisów rozporządzeń w zakresie pierwszego dopuszczania pojazdów na obszar UE poprzez rynek RP dotyczy też importu rejestrowanych samochodów spoza obszaru celnego UE. Takich pojazdów z samych Stanów Zjednoczonych Ameryki Północnej sprowadza się do Polski ponad 30 tys. sztuk rocznie za kwotę około 1 mld PLN. Pojazdy te nie przechodzą szczegółowej weryfikacji wymaganych warunków administracyjnych (nie weryfikuje się ważności homologacji) i technicznych określonych w przepisach szczególnych UE, a jedynie bada się je pod względem wypełniania warunków technicznych określonych w prawie krajowym dla pojazdów podlegających okresowym badaniom technicznym dopuszczonym do ruchu zamiast badaniom na zgodność, które to przepisy nie są równoważne przepisom wspólnotowym zezwalającym na pierwsze wprowadzanie do obrotu pojazdu na obszar UE. Sytuacja taka ma miejsce już od 2009r. Na takim nielegalnym imporcie zyskuje budżet państwa z tytułu danin celno-skarbowych ( 23% VAT i 18% akcyzy za auta o pojemności powyżej 2000ccm) co sprawia, że państwo polskie nie przestrzegając praworządności UE czerpie korzyści z nielegalnej działalności podmiotów gospodarczych naruszających przepisy Unii, a jednocześnie szkodzi własnym obywatelom tracącym miejsca pracy i krajowym przedsiębiorcom zmagającym się z nieuczciwą konkurencją i nierównym traktowaniem przez organy państwa. Nadmieniam, że w związku z powyżej opisaną sprawą złożyłem zawiadomienie do Prokuratury o możliwości popełnienia przestępstwa z art. 231 Kodeksu Karnego polegającego na niedopełnieniu obowiązków przez Dyrektora Transportowego Dozoru Technicznego oraz przez Dyrektora Departamentu Transportu Drogowego Ministerstwa Infrastruktury ze względu na nie stosowanie się ww organów do prawa wspólnotowego i nie realizowaniu zadań wyznaczonych w ustawach krajowych. Wyznaczony przez Prokuraturę Prokurator Prokuratury Rejonowej Poznań Grunwald odmówił wszczęcia postępowania wyjaśniającego (śledztwa) bez podania przyczyn i następnie w odpowiedzi na mój wniosek o dostęp do informacji publicznej odmówił mi wskazania podjętych czynności w sprawie z uwagi, że przez Prokuratora potraktowany zostałem jako osoba zgłaszająca możliwość popełnienia przestępstwa, a nie jako osoba pokrzywdzona i nie nadał mi statusu osoby pokrzywdzonej. Zażalenie na odmowę wszczęcia postępowania przygotowawczego przez Prokuratora również zostało oddalone z powodu występowania w sprawie jako podmiot zgłaszający a nie jako osoba pokrzywdzona. Po podjęciu przeze mnie interwencji u Prokuratora nadrzędnego sprawa dotycząca mojego zażalenia i konieczności ponownego rozpatrzenia mojego zawiadomienia o podejrzeniu przestępstwa została przesłana za pośrednictwem Prokuratora do Sądu Rejonowego Poznań Grunwald i Jeżyce w Poznaniu, który to sąd stwierdzając swą niekompetencję do rozpatrywania sprawy ze względu na miejsce zaistnienia ewentualnego przestępstwa postanowieniem z dnia 21 lipca 2021r odesłał ją do Sądu Rejonowego Warszawa Mokotów w Warszawie. Natomiast pismem datowanym na 29 lipca 2021r (!) zostałem powiadomiony przez Prokuratora Rejonowego Prokuratury Poznań Grunwald, że moja korespondencja w sprawie kierowana do Prokuratury z okresu 26 kwiecień 2021 do 12 lipiec 2021r przesłana została do Sądu Rejonowego Poznań Grunwald i Jeżyce w Poznaniu (!). Ponadto w związku z rejestracją przez wydziały komunikacyjne Starostw Powiatowych ciągników nie spełniających wymagań administracyjnych i technicznych złożyłem oddzielne zawiadomienie do Prokuratury o możliwości popełnienia przestępstwa przez pracowników wydziału komunikacji polegającego na poświadczaniu nieprawdy w dokumentach. Pomimo, że zgodnie z przepisami przy pierwszej rejestracji nowego pojazdu właściciel zobowiązany jest przedłożyć ważną homologację, ważne świadectwo zgodności lub decyzje o dopuszczeniu jednostkowym pojazdu, które to dokumenty poświadczają zgodność pojazdu z wymaganiami technicznymi nakładanymi przepisami UE, a pracownicy wydziałów komunikacji tego wymogu nie egzekwują dokonując rejestracji ciągników, która jest administracyjnym dopuszczeniem do użytkowania i zarazem w tym przypadku fałszywie poświadcza w wydanym na pojazd dowodzie rejestracyjnym, że taki pojazd spełnia wymagane dla pierwszej rejestracji w UE warunki techniczne prokurator nie uznał tego za przestępstwo i odmówił wszczęcia śledztwa, a Sąd Rejonowy w Wałczu po moim odwołaniu od decyzji prokuratora do sprawy o sygnaturze PR Ds 499.2021 podtrzymał decyzje prokuratora postanowieniem II Kp 106/21 z dnia 17 sierpnia 2021r nie stosując się do orzeczenia TSUE C513/15 z 15 czerwca 2017r. |
2.4 Czy kraj, którego dotyczy skarga, otrzymuje (lub może otrzymywać w przyszłości) dofinansowanie z funduszy unijnych w związku z przedmiotem Państwa skargi?
Tak – proszę wyjaśnić poniżej Nie X Nie wiem
2.5 Czy Państwa skarga dotyczy naruszenia postanowień Karty praw podstawowych Unii Europejskiej?
Komisja może badać takie sprawy tylko wtedy, jeśli naruszenie jest spowodowane wdrażaniem przepisów UE na szczeblu krajowym.
XTak – proszę wyjaśnić poniżej Nie Nie wiem.
Naruszane są prawa podstawowe Unii zapisane w preambule tj. swobody przedsiębiorczości ponieważ dochodzi do nierównego traktowania przez organy państwowe podmiotów gospodarczych udostępniających na rynku pojazdy, gdy od krajowych producentów organ homologacyjny egzekwuje obowiązki zapisane w rozporządzeniu (UE) 167/2013 a od importerów ciągników zarejestrowanych w państwach trzecich takich obowiązków krajowy organ homologacyjny TDT nie egzekwuje i nie egzekwuje ich też żaden inny organ krajowy. Naruszany jest też art.37 Praw podstawowych Unii w zakresie ochrony środowiska. |
3 Dotychczasowe czynności podjęte w celu rozwiązania problemu*
Czy już podejmowali Państwo jakiekolwiek czynności w celu rozwiązania tego problemu w kraju UE, którego dotyczy sprawa?*
JEŚLI TAK, to czy były to: Czynności administracyjne Prawne?
3.1 Proszę opisać: (a) organ/urząd/sąd, które były w nie zaangażowane i rodzaj decyzji, jaką podjęto; (b) wszelkie inne czynności, o których Państwu wiadomo.
Czynności administracyjne – zawiadomienia, wnioski, zażalenia i skargi do; Transportowy Dozór Techniczny- organ wskazał brak kompetencji w przedmiotowej sprawie, Minister Infrastruktury – organ wskazał brak kompetencji w przedmiotowej sprawie, Prezes UOKiK – organ wskazał brak kompetencji w przedmiotowej sprawie, Departament Nadzoru Rynku UOKiK – organ wskazał brak kompetencji w przedmiotowej sprawie, Inspekcji Handlowej – organ wskazał brak kompetencji w przedmiotowej sprawie, Departament Ochrony Konkurencji UOKiK – organ wskazał brak kompetencji w przedmiotowej sprawie, Główny Inspektor Ochrony Środowiska – organ odesłał sprawę zgodnie z kompetencjami do Ministra Infrastruktury, Kancelaria Prezesa Ministrów RP – organ odesłał sprawę zgodnie z kompetencjami do Ministra Infrastruktury. Minister Infrastruktury każdorazowo podtrzymał stanowisko o braku kompetencji w sprawie. Wnioski o interwencje do posłów na Sejm RP – ignorowanie lub brak reakcji ww organów na interwencje poselskie. Wniosek o interwencje w sprawie do samorządu rolniczego Krajowej Izby Rolniczej – brak odzewu ww organów na interwencję KIR. Wniosek o interwencję do Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorstw – bezskuteczny Czynności prawne – zgłoszenie do prokuratury. Prokuratura – umorzyła postępowanie przygotowawcze dotyczące możliwości popełnienia przestępstwa przez urzędników TDT i Ministerstwa Infrastruktury, Sąd nie rozpatrzył jeszcze zażalenia na postanowienie o umorzeniu śledztwa przez Prokuraturę. |
3.2 Czy Państwa skarga została rozstrzygnięta przez organ/urząd/sąd, czy nadal jest rozpatrywana? Jeśli nadal jest rozpatrywania, kiedy można się spodziewać wydania decyzji?*
Skargi kierowane w trybie kodeksu postępowania administracyjnego na bezczynność organu publicznego rozpatrywane były przez ten sam organ którego dotyczyły i rozpatrywane były negatywnie. |
JEŚLI NIE, proszę zaznaczyć właściwą odpowiedź poniżej
Postępowanie w innej sprawie dotyczącej tej samej kwestii toczy się przed sądem krajowym lub sądem UE.
X Nie istnieją środki odwoławcze, które pozwoliłyby rozwiązać problem.
Istnieją środki odwoławcze, które pozwoliłyby rozwiązać problem, lecz są zbyt kosztowne.
Termin podjęcia działań upłynął.
Nie mam zdolności prawnej (nie jestem zgodnie z prawem upoważniony do wniesienia sprawy do sądu) – proszę wyjaśnić dlaczego:
Nie mam dostępu do pomocy prawnej ani prawnika.
Nie wiem, jakie środki odwoławcze można zastosować w przypadku tego problemu.
Inne – należy określić
4 Jeżeli kontaktowali się już Państwo z innymi instytucjami lub organami UE, które zajmują się tego rodzaju problemami, proszę podać numer referencyjny Państwa sprawy / korespondencji.
Petycja do Parlamentu Europejskiego – nr ref.::…………………………………..
X Komisja Europejska – nr ref.:Europe Direct 220161………………………………………..
Europejski Rzecznik Praw Obywatelskich – nr ref.:.::………………………………………..
Inne – nazwa instytucji lub organu, z którymi się Państwo kontaktowali, oraz odniesienie do Państwa skargi (np. SOLVIT, FIN-Net, Europejskie Centra Konsumenckie)
Europe Direct zapytanie 220161 Komisja Europejska Przedmiot: Wniosek o dostęp do dokumentów – GestDem nr 2021/1885 – Druga odpowiedź uzupełniająca Ares (2021)3445545-25/05/2021 Komisja Europejska Przedmiot: Wniosek o dostęp do dokumentów – GestDem nr 2021/1885 Ares (2021)2576795-16/04/2021 |
5 Proszę przedstawić listę dokumentów lub dowodów potwierdzających, które – w razie potrzeby – mogą Państwo przesłać Komisji.
Na tym etapie proszę nie załączać żadnych dokumentów.
Wykaz najistotniejszych dokumentów mogących być przydatne w rozpatrywaniu skargi – Załączniki; 1. Pismo Ministra Infrastruktury DTD.IV.4400.5.2.2015.MS/MB.2 z 04 grudnia 2015r do Komisji Europejskiej. 2. Zawiadomienie mailowe (x x x) o nielegalnym udostępnianiu ciągników z dnia 09.06.2019, 12.06.2019 i przesłanym pocztą 15.06.2019r do Dyrektora TDT. 3. Odpowiedź Dyrektora TDT (pismo TDT.HZC-818-22024/19 z 28.08.2020r) 4. Wniosek o dostęp do informacji publicznej do Ministra Infrastruktury z 12.11.2019r. 5. Odpowiedź Ministra Infrastruktury (pismo DTD-4.400.113.2019.1 z dnia 25.11.2019r) na wniosek z 12.11.2019r . 6. Pismo GIOŚ do Ministra Infrastruktury (pismo DKGO-0701-35/2020/mk z 10.02.2020r). 7. Odpowiedź Ministra Infrastruktury (pismo DTD-4.4400.38.2020 z 21.02.2020r) na pismo GIOŚ z 10.02.2020r 8. Skarga do Premiera RP z 17.02.2020r. 9. Odpowiedź Ministra Infrastruktury (pismo DTD-4.4400.52.2020 z 12.03.2020r) na skargę do Premiera RP z 17.02.2020). 10. Zawiadomienie Prezesa UOKiK z 09.06.2020r o nielegalnym udostępnianiu ciągników Belarus. 11. Odpowiedź Prezesa UOKiK (pismo DPR.051.43.2020 z 13.10.2020r) na zgłoszenie z 09.06.2020r. 12. Wniosek o dostęp do informacji publicznej do Prezesa UOKiK z 20.10.2020r 13. Odpowiedź UOKiK (pismo DPR.0143.423.2020 z 03.11.2020r) na wniosek z 20.10.2020r. 14. Treść e-maila przesłanego do Prezesa UOKiK w dniu 23.11.2020r 15. Artykuł w internetowym wydaniu Tygodnika Rolniczego ukazujący skalę nielegalnego udostępniania ciągników MTZ Belarus w RP w 2020r. 16. Zapytanie poselskie 1795 z 21.10.2020r . 17. Odpowiedź Ministra Infrastruktury z 19.11.2020r na zapytanie poselskie 1795. 18. Pismo Ministra Infrastruktury z 06.11.2020r w którym informuje Komisję Europejską o realizacji zadań dotyczących nadzoru rynku. 19. Pismo DNR UOKiK DNR-3.81.3.2020.AMS z 28.12.2020r w którym UOKiK informuje o braku wyznaczonego organu nadzoru rynku. 20. Pismo Departamentu Ochrony Konkurencji DOK-3.81.37.2021/TM z 11.02.2021r podtrzymujące opinię o braku kompetencji Prezesa UOKiK w zakresie nadzoru rynku ciągników rolniczych, braku organu nadzoru rynku w RP w tym zakresie oraz braku przesłanek świadczących o ograniczaniu konkurencji. 21. Zdjęcie tabliczki znamionowej przykładowego ciągnika MTZ Belarus. 920.2 VIN; Y4R900Z07K1128330 rok produkcji/pierwszej rejestracji 2020r udostępnianego na autoryzowany punkcie dilerskim spółki MTZ Belarus Traktor sp. z o.o. 22. Zdjęcie tabliczki znamionowej silnika ciągnika MTZ Belarus. 920.2 nr VIN; Y4R900Z07K1128330 o normie emisji spalin STAGE 0 wskazanego w pkt..21. 23. Opinia organu homologacyjnego – Dyrektora Transportowego Dozoru Technicznego H.818.84.2021.H dotycząca braku wypełniania warunków formalnych przez udostępniany ciągnik Belarus 920.2 wykazany w pkt. 21 24. Odpowiedź Dyrektora TDT H.818.63.2021.H z 16 marca 2021r na pismo Rzecznika MŚP dotyczące wprowadzania do obrotu ciągników bez ważnej homologacji. 25. Pismo Rzecznika MŚP KRK-WPL.58.2021.MP.GG z 28 maja 2021r do UOKiK 26. Odpowiedź UOKiK DNR-3.731.78.2020.AMS z 07 lipca 2021r na pismo Rzecznika MŚP. 27. Historia ciągnika Belarus 920.2 nr VIN; Y4R900Z07K1128330 na podstawie CEPiK . 28. Postanowienie Sądu Rejonowego w Wałczu II Kp 106/21 z 17 sierpnia 2021r. 29. Strona internetowa ITS (zrzut ekranu) |
6 Dane osobowe*
Czy upoważniają Państwo Komisję do ujawniania Państwa tożsamości w kontaktach z organami, przeciwko którym skierowana jest skarga?
X TAK Nie
Ujawnienie Państwa tożsamości może w niektórych przypadkach ułatwić nam rozpatrzenie Państwa skargi.
Cywil
24 stycznia 2025 @ 20:11
A dlaczego wstyd napisać dane osobowe osoby skarżącej? Czy to tajemnica? To sprawa krajowa,nie europejska
Radecki
25 stycznia 2025 @ 11:24
A kto pyta ?
Poproszę imię, nazwisko, imię ojca, adres zamieszkania, PESEL, nr buta…
Atomek
25 stycznia 2025 @ 11:35
Wystarczy przeczytać, w treści jest wyjaśnione kto pisze.
Radecki
25 stycznia 2025 @ 11:39
Z załączników można się dowiedzieć, że wszelkie organy państwa podległe Premierowi Mateuszowi Morawieckiemu i sam Premier Morawiecki były poinformowane i ktoś je wstrzymywał przed działaniem. Kto mógł ?
Ale bajki o elektrycznych samochodach to Pan Mateusz prawić pięknie potrafił…
No i do namawiania przywódców państw europejskich do wprowadzania sankcji na Białoruś i Rosje też był pierwszy.
Szkoda tylko, że w tym samym czasie wjechało kilka tysięcy kolejnych MTZ-ów do Polski zasilając fabrykę produkującą uzbrojenie. Dla niezorientowanych wyjaśniam, że produkcja cywilna zakładów zbrojeniowych służy obniżeniu kosztów produkcji wojskowej.
No i działo się to wszystko w czasie gdy Nasi Chłopcy i Nasze Dziewczyny mokli w lasach pilnując granicy destabilizowanej przez migrantów Pana Łukaszenki.
Obłuda i hipokryzja piramidalnych rozmiarów.
SUNGK
25 stycznia 2025 @ 17:39
Radecki wiesz co jest też karygodne, że w woj. świętokrzyskim, być może nie tylko w tym, niektóre organy rejestrujące pojazdy ustaliły brak możliwości przeprowadzenia OBT pojazdu określonego w art. 81 ust 3, w szczególności z poza UE, bez PC i tablic, i tak w przypadku pozytywnego wyniku BT nie będą ich rejestrować. To jest jawne naciąganie obywateli na „kasę”!!!!
Radecki
26 stycznia 2025 @ 00:08
Z jednym się muszę zgodzić z Kolegą SUNG, że naciąganiem ludzi na kasę jest robienie im pierwszego OBT przed rejestracją pojazdu sprowadzonego spoza UE gdy przepis mówi jasno;
USTAWA z dnia 14 kwietnia 2023 r. o systemach homologacji pojazdów oraz ich wyposażenia
Rozdział 4 Indywidualne dopuszczenie pojazdu
Art. 59. 1. Spełnienie odpowiednich warunków lub wymagań technicznych przez dany pojazd potwierdza się świadectwem indywidualnego dopuszczenia pojazdu.
3. Krajowemu indywidualnemu dopuszczeniu pojazdu podlega pojazd, o którym mowa w art. 4 rozporządzenia 167/2013, art. 4 rozporządzenia 168/2013 oraz art. 4 ust. 1 rozporządzenia 2018/858, z wyjątkiem pojazdu, o którym mowa w art. 2 ust. 3 oraz 4 tego rozporządzenia:
1) przed wprowadzeniem do obrotu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, na którego typ producent nie uzyskał świadectwa homologacji typu UE pojazdu, świadectwa homologacji typu ONZ, świadectwa krajowej homologacji typu pojazdu albo świadectwa krajowej homologacji typu pojazdów produkowanych w małych seriach;
2) na którego typ zostało wydane świadectwo homologacji typu UE pojazdu, świadectwo homologacji typu ONZ, świadectwo krajowej homologacji typu pojazdu albo świadectwo krajowej homologacji typu pojazdów produkowanych w małych seriach i w którym to pojeździe, w jego przedmiocie wyposażenia lub części przed rejestracją zostały wprowadzone zmiany wpływające na zmianę warunków stanowiących podstawę do wydania świadectwa homologacji typu tego pojazdu.
4. Producent pojazdu, o którym mowa w art. 2 ust. 3 oraz 4 rozporządzenia 2018/858, może wystąpić o wydanie krajowego indywidualnego dopuszczenia pojazdu, jeżeli pojazd spełnia odpowiednie warunki lub wymagania techniczne, określone w:
1) przepisach wydanych na podstawie art. 68 ust. 1 lub
2) art. 66 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym, w tym przepisach wydanych na podstawie art. 66 ust. 5 tej ustawy.
5. Krajowego indywidualnego dopuszczenia pojazdu nie stosuje się do tramwaju i trolejbusu.
* * *
Nikt nie zabrania sprowadzać pojazdów z USA itp., i ich rejestrować zgodnie z prawem.
Ale zgodnie z prawem to wniosek o rejestracje musi zawierać:
– albo świadectwo zgodności,
– albo decyzje o krajowym dopuszczeniu indywidualnym,
– albo decyzje Dyrektora TDT uznające homologacje lub dopuszczenia wydane w innym kraju załączane do wniosku.
Sygnalista
26 stycznia 2025 @ 08:08
Od:
Ja
30 sie 2021 18:55 (3 lata temu)
Do:
[email protected]
Temat:
złożona skarga do Komisji Europejskiej
Prezes Rady Ministrów
Ministrowie Rządu Pana Premiera Mateusza Morawieckiego
Szanowni Państwo,
Przesyłam Państwu w załączeniu skargę jaką zdecydowałem się złożyć do Komisji Europejskiej. Jest ona załączona w wymaganym przez KE formularzu oraz jako treść w pliku pdf w celach informacyjnych dla pozostałych instytucji. Sprawa, której skarga dotyczy może spotkać się ze szczególnym zainteresowaniem KE bo dotyczy uregulowań prawnych kluczowych dla swobodnego przepływu towarów na rynku wspólnotowym, a te kwestie były fundamentem powstania UE ewoluującej z EWG, a wcześniej ze Wspólnoty Węgla i Stali.
Zdecydowałem się ją złożyć po wyczerpaniu wszelkich znanych mi krajowych środków odwoławczych i dróg interwencji, w tym powiadomieniu kompetentnych do sprawy organów o planach jej złożenia jeszcze w grudniu 2020r. Pomimo, że nie mogę przewidzieć skutków jakie przyniesie ta skarga po ewentualnym uwzględnieniu jej przez KE to jestem przekonany, że bez jej złożenia interesy RP były by jeszcze bardziej narażone ze względu na rozmiary szkód jakie pociągałoby za sobą dalsze obecne interpretowanie przepisów i błędne stosowanie prawa przez organy państwowe. W skardze została też wykazana ułomność i niewydolność biurokratycznej machiny państwa powodowana spychologią z nie uwzględnianiem ustawowego obowiązku wzajemnej współpracy jednostek państwowych, brakiem poczucia odpowiedzialności urzędników za podejmowane decyzje, zaniechania oraz nie liczenie się z interesem państwa.
Obecny sposób interpretacji przepisów, a co za tym idzie stosowania prawa przez organy państwowe naraża RP na sankcje ze strony instytucji unijnych oraz stwarza na rynku warunki dla nieuczciwej konkurencji wyjętej poza ramy nadzoru rynku. W obecnej formie ,,postawionej na głowie,, stosowania przepisów dotyczących wprowadzania do obrotu pojazdów, rejestracji i ich dopuszczania mamy sytuację, w której na rynku są i mogą być w przyszłości oferowane pojazdy z pominięciem obowiązku homologacyjnego, nie spełniające żadnych norm i poza jakąkolwiek kontrolą organów nadzoru. Pomimo, że wydaje się to nieprawdopodobne to jednak jest prawdziwe w Naszym państwie. Tym samym np. takie sztandarowe programy jak elektromobilność z zaangażowaniem finansowym państwa w budowę polskiego samochodu elektrycznego IZERA mogą okazać się prawdziwym zerem bo w obecnej sytuacji prawnej można być pewnym, że ten nowy samochód spotka się z nieuczciwą konkurencją importowanych aut elektrycznych nie spełniających wymagań technicznych narzucanych obowiązkiem homologacyjnym np. z Chin lub Indii, które to kraje są dużo bardziej zaawansowane od Polski w budowie aut elektrycznych. Obecnie wg praktyk tolerowanych przez odpowiedzialne za ten segment gospodarki i rynku organy państwa m. innymi krajowego ministra do spraw transportu, możliwym jest import i rejestracja w RP fabrycznie nowych ale już zarejestrowanych pojazdów w Rosji, Chinach, Indiach, Bangladeszu Burkina Faso etc. z pominięciem badań dodatkowych na zgodność z wymaganiami technicznymi i z pominięciem obowiązku homologacyjnego, który to obowiązek jednocześnie egzekwowany jest od krajowych producentów. Nierówność ta dotyczy wszystkich krajowych producentów pojazdów silnikowych oraz producentów silników spalinowych i jest ona głównym przyczynkiem upadku krajowych producentów tego sektora. To oczywiście bezsens, patologia i narażanie pieniędzy podatników jakie państwo przekierowało na budowę polskiego samochodu elektrycznego i innych podobnych programów ale tak się dzieje naprawdę o czym można się przekonać z załączonej skargi.
Z poważaniem,
dP
25 stycznia 2025 @ 13:06
Po tylu latach bezprawnych działań naszej (a nie białoruskiej?) administracji publicznej, bo co najmniej od 1 stycznia 2016 r. – co wskazał NSA w wyroku z 4 grudnia2024) aż trudno uwierzyć, że żadna z naszych branżowych organizacji nie wsparła tej samotnej walki o PRAWORZĄDNOŚĆ!
Gdzie były przez te lata:
1/
nasze organizacje, jak OSDS, OSSWK-Poznań, PISKP, WSSKP, SITK O. Krosno + G.K., STM oraz nasze internetowe fora z licznym gronem rzekomych rzeczoznawców i z para-merytorycznym wsparciem wielu mądrali i fachmanów,
2/
podmioty państwowe i samorządowe, jak
– 350 prawników w każdym powiecie (co najmniej, licząc po jednym na każdy powiat),
– ZPP (Związek Powiatów Polskich) z rzekomo utrwalonym poziomem wiedzy prawnej,
– ITS (Instytut Transportu Samochodowego, który zdegradował się do roli „wielkiego i posłusznie milczącego”,
– kierownictwo naszych SKP prowadzonych przez instytucje naukowe (wyższe uczelnie, szkoły),
– kierownictwo naszych SKP prowadzonych przez instytucje rządowe typu MON, Policja,
3/
Podmioty prywatne o utrwalonej renomie (także na świecie i w UE), które przecież także funkcjonują na naszym rynku.
Także one nie miały odwagi powiedzieć prawdy o łamaniu w Polsce Prawa.
Moralne bagno prowadzi do tego typu sytuacji, że skala łamania Prawa przybrała niewyobrażalny zakres.
dP
– – – – – –
A wszyscy liderzy tych organizacji zawsze deklarowali, że po czynach ich poznacie. Więc dlaczego żaden z nich nie napisał takiej skargi? Nie potrafią pisać, czy nie potrafią myśleć w kategoriach „dobra wspólnego”?
No cóż . . . ., już ich poznaliśmy, także po przegranych skutkach walki o waloryzację Cennika BT na SKP.
Ale oni nadal trzymają się swoich stołków, jak tonący brzytwy. Nie mają ani odwagi, ani honoru aby zwolnić miejsce dla tych, którzy nie tylko więcej wiedzą, ale także więcej potrafią.
SUNGK
25 stycznia 2025 @ 17:10
Dp jak zwykle wypisuje bezpodstawne zarzuty pod SITK RP z Krosna i moim.
Samotna walka?
Nie usuwaj podawanych linków:
cytat, „Przedstawione poniżej materiały stanowią uzupełnienie ogólnodostępnej informacji opublikowanej dnia 17.01.2013 r. na stronie (… – admin) (… – admin). Celem tej publikacji jest ukazanie problemu związanego z pracą diagnostów samochodowych i rejestracją pojazdów.”
Wydawanie pozwoleń czasowych, w sytuacji braku wiedzy ze strony urzędników o stanie technicznym pojazdu.
(… – admin)
Publikacja zawiera:
W wyniku przeprowadzonej analizy przytaczamy konkluzję zawartą w sporządzonej przez Radcę Prawnego opinii prawnej:
„Moim zdaniem pracownik wydziału komunikacji starostwa powiatowego wydający pozwolenie czasowe bez posiadania wiedzy dotyczącej stanu technicznego pojazdu – w sytuacji kiedy pojazd ten uległby wypadkowi – ponosi odpowiedzialność w każdej dziedzinie: administracyjną, karną i cywilną. Szczegóły tej odpowiedzialności uzależnione będą tak od specyfiki danej gałęzi, jak i – przede wszystkim – okoliczności konkretnego przypadku.”
Jeżeli jednak prezentowane przez nas stanowisko/a, przytoczone materiały zamieszczone na stronach Prokuratury Generalnej oraz wskazane potwierdzenie ze strony Komendy Głównej Policji nie przekonują do właściwego stosowania obowiązujących przepisów to proponujemy odpowiedzieć na wydawałoby się dwa proste pytania:
1) Czy musi dojść do śmiertelnego wypadku, aby wszyscy urzędnicy zrozumieli, że nie można wydać pozwolenia czasowego, które dopuszcza pojazd do ruchu, bez wiedzy o stanie technicznym pojazdu i jego aktualnym badaniu technicznym?
2) Czy urzędnik, który widziałby poniższe zdjęcia wydałby pozwolenie czasowe, dopuszczając ten pojazd do ruchu drogowego?
Zdjęcia są na podanej stronie.
Były też inne dokumenty wysyłane, nie tylko w powyższych kwestiach.
Składający skargę nigdy nie nawiązał kontaktu w przedmiocie sprawy z nami.
DP podnosi larum jacy to wszyscy źli, a sam od kiedy ma wiedzę?
Już raz napisałem i powtórzę; dokonałem w sprawie nowelizacji cennika więcej niż inni z dużym zaangażowaniem ze strony SITK RP z Krosna.
Kto krytykował i dyskredytował od wielu lat działalność SITK RP z Krosna i moją i robi to nadal krasnoludki, czy dp? Jaki ma dP w tym interes?
dP
25 stycznia 2025 @ 20:22
Cyt.: „Były też inne dokumenty ”
– no super. Nie ma sprawy.
Więc już tylko proszę o ich przysłanie, a je je opublikuję i omówię. Przecież nie jeden raz już to przerabialiśmy, prawda?
dP
SUNGK
26 stycznia 2025 @ 00:26
Nie przerabialiśmy i nie będę nic przerabiać razem z dp. Na tym kończę dyskusję w sprawie braku homologacji. Nie będę dp nabijał oglądalności.
SUNGK
25 stycznia 2025 @ 17:21
Opinia
Cel sporządzenia opinii: udzielenie odpowiedzi na pytanie Nr 1, oraz skłonienie do refleksji nad pytaniami retorycznymi Nr 2 i 3.
Pytanie Nr 1: Czy diagności samochodowi zatrudnieni w stacjach kontroli pojazdów, w przypadku przeprowadzania badania technicznego określonego w art. 81 ust 3 ustawy – Prawo o ruchu drogowym, mają obowiązek określania wyniku jako negatywny w sytuacji braku tablic rejestracyjnych pojazdów niezarejestrowanych w Polsce oraz pojazdów niezarejestrowanych w Polsce doposażonych w tablice rejestracyjną np. z Niemiec?
Pytanie Nr 2: Czy musi dojść do śmiertelnego wypadku, aby wszyscy urzędnicy zrozumieli, że nie można wydać pozwolenia czasowego, które dopuszcza pojazd do ruchu, bez wiedzy o stanie technicznym pojazdu i jego aktualnym badaniu technicznym?
Pytanie Nr 3: Czy urzędnik, który widziałby 4 poniższe zdjęcia wydałby pozwolenie czasowe, dopuszczając ten pojazd do ruchu drogowego?
(. . . . – admin)
Radecki
26 stycznia 2025 @ 00:02
Proszę nie mylić BT bez tablic rejestracyjnych z BT na pojeździe nierejestrowanym, bo to dwie oddzielne sytuacje.
Pojazd rejestrowany może nie mieć tablic, gdy te zostaną np. uszkodzone, zgubione itp., ale nadal jest przecież pojazdem rejestrowanym.
Radecki
26 stycznia 2025 @ 11:14
Proszę nie mylić BT na pojeździe bez tablic rejestracyjnych z BT na pojeździe nierejestrowanym…