mar 4 2025
REJESTRACJA POJAZDU WE FRANCJI I W NIEMCZECH
Rejestracja pojazdu z Unii Europejskiej we Francji
Umowy między krajami Unii Europejskiej znacznie ułatwiają procedury i obniżają koszty, w szczególności dzięki brak opłat celnych i podatku VAT.
a) Jeśli pojazd ma mniej niż 30 lat
Po zakupie pojazdu należy go zarejestrować:
Uzyskaj COC (Europejski Certyfikat Zgodności) od producenta pojazdu. Dokument ten można uzyskać bezpośrednio od producenta za pośrednictwem usługi, która często jest przeznaczona do tego celu, lub za pośrednictwem ogólnych stron internetowych, które mogą go dostarczyć. Koszt uzyskania tego dokumentu wynosi średnio od 150 do 300 euro.
COC nie jest wymagany we Francji, jeśli pola „K” i „D.2” w zagranicznym dowodzie rejestracyjnym pojazdu zostały wypełnione!
Poproś o potwierdzenie zapłaty podatku w SIE (Service d’Impôt Entreprises) w miejscu zamieszkania. swobodne podejście i zdematerializowane.
Przeprowadzenie badania przydatności do ruchu drogowego, jeśli pojazd go nie posiada. Dzisiaj, Większość europejskich testów zdatności do ruchu drogowego sprzed mniej niż 6 miesięcy jest akceptowana przez francuską administrację
Faktura zakupu, jeśli pojazd został zakupiony od profesjonalisty, lub umowa sprzedaży, jeśli pojazd został zakupiony od osoby prywatnej.
Wszystko, co musisz zrobić, to wybrać :
Zrób to samodzielnie na stronie ANTS, w zakładce „Złóż kolejny wniosek”.
Szybko i łatwo wykonaj swoją aplikację dzięki naszym Usługa rejestracji online
Ważne uwagi:
Pojazd musi być sprzedawane po raz pierwszy w kraju UE i być pochodzenia europejskiego. Pojazdowi pochodzącemu spoza UE, który został zarejestrowany w kraju UE, można odmówić wjazdu do Francji, jeśli nie spełnia on francuskich kryteriów homologacji (patrz poniższe studium przypadku: Rejestracja pojazdu spoza UE we Francji).
Jeśli pojazd ma mniej niż 6 miesięcy lub przejechał mniej niż 6000 km: jeśli pojazd spełnia jeden z tych dwóch warunków, będziesz zobowiązany do zapłaty podatku VAT, który we Francji wynosi 20% ceny zakupu.
b) Jeśli pojazd ma więcej niż 30 lat
Jeśli pojazd ma ponad 30 lat, możesz skorzystać z poprzedniej procedury (jeśli uda Ci się uzyskać COC) lub rozważyć zarejestrowanie go jako pojazdu klasycznego.
Potrzebne będą :
Uzyskać certyfikat od FFVE (https://www.ffve.org/attestation-ffve-pour-l-ex-carte-grise-de-collection). Formalności będą kosztować około 60 euro.
Prośba o pokwitowanie podatkowe z SIE (Service d’Impôt Entreprises) w miejscu zamieszkania to łatwy sposób na uniknięcie konieczności płacenia podatku. swobodne podejście i zdematerializowane.
Przeprowadzenie badania przydatności do ruchu drogowego, jeśli pojazd go nie posiada. Dzisiaj, Większość europejskich testów zdatności do ruchu drogowego sprzed mniej niż 6 miesięcy jest akceptowana. przez francuską administrację
Poprzedni dowód rejestracyjny lub, w przypadku jego braku, dowód pochodzenia własności pojazdu.
Wszystko, co musisz zrobić, to wybrać :
Zrób to samodzielnie na stronie ANTS, w zakładce „Złóż kolejny wniosek”.
Szybko i łatwo wykonaj swoją aplikację dzięki naszym Usługa rejestracji online
Ważna uwaga:
Rejestracja jako pojazd klasyczny jest możliwa tylko w przypadku pojazdów w ich oryginalnej konfiguracji: pojazdy, które zostały mocno zmodyfikowane (zwłaszcza silnik), mogą zostać odrzucone, z wyjątkiem wyjątkowych przypadków (szczególnie bardzo starych i rzadkich pojazdów, dla których nie można znaleźć oryginalnych części).
Rejestracja pojazdu spoza UE we Francji
Jeśli pojazd ma ponad 30 lat, zapoznaj się z powyższą rejestracją „pojazdu klasycznego”, która jest zdecydowanie najprostszym rozwiązaniem.
Jeśli pojazd ma mniej niż 30 lat, nie pochodzi z Europy i został po raz pierwszy zarejestrowany w kraju spoza UE.Jeśli jesteś producentem samochodów, musisz przejść przez proces zatwierdzania, znany również jako „Réception à Titre Isolé” lub RTI, wydany przez DREAL.
Istnieje kilka możliwych przypadków, w zależności od tego, czy pojazd był sprzedawany w Europie w podobnej konfiguracji. We wszystkich przypadkach pierwszym krokiem jest zwrócenie się do producenta o certyfikat „niezgodności” lub „częściowej zgodności”.
Następnie należy dokonać niezbędnych modyfikacji, aby dostosować pojazd do norm europejskich: często wiąże się to z modyfikacją reflektorów, systemu zapobiegającego zanieczyszczeniom lub poziomu hałasu. Złożoność modyfikacji różni się w zależności od pojazdu i zawsze najlepiej jest zasięgnąć porady specjalistów przed podjęciem decyzji.
Na koniec funkcjonariusz DREAL dokona inspekcji pojazdu i będą trzy możliwe wyniki:
a) Twój pojazd jest zgodny z przepisami
Jeśli modyfikacje są wystarczające i zgodne z przepisami, DREAL wyda ci RTI i będziesz mógł złożyć wniosek o rejestrację, jak wyjaśniono powyżej dla pojazdów z UE.
b) Twój pojazd nie spełnia wymogów
Albo agent wyznaczy nowy termin, jeśli problem można naprawić, albo uzna, że testy są niezbędne do potwierdzenia zgodności (patrz następny punkt), albo nie podejmie żadnych działań i nie będzie można zarejestrować pojazdu.
c) Pojazd musi przejść testy
Jeśli agent uzna, że testy są niezbędne do potwierdzenia zgodności, będziesz musiał udać się do UTAC, aby przeprowadzić serię testów. W takim przypadku koszt wynosi około 2000 euro. Po zakończeniu testu UTAC stwierdzi, że pojazd jest zgodny z wymogami, wyznaczy nowy termin, jeśli problem można naprawić, lub nie podejmie dalszych działań i nie będzie można zarejestrować pojazdu. Jeśli pojazd spełnia wymagania, gratulacje, otrzymasz RTI!
– – – – – – – –
Źródło na podstawie: https://benzin.fr/pl/articles/show/comment-immatriculer-un-vehicule-etranger-en-france-614c3a78b3b99?utm_source=chatgpt.com
Rejestracja pojazdu z Unii Europejskiej we Francji
Umowy między krajami Unii Europejskiej znacznie ułatwiają procedury i obniżają koszty, w szczególności dzięki brak opłat celnych i podatku VAT.
a) Jeśli pojazd ma mniej niż 30 lat
Po zakupie pojazdu należy go zarejestrować:
Uzyskaj COC (Europejski Certyfikat Zgodności) od producenta pojazdu. Dokument ten można uzyskać bezpośrednio od producenta za pośrednictwem usługi, która często jest przeznaczona do tego celu, lub za pośrednictwem ogólnych stron internetowych, które mogą go dostarczyć. Koszt uzyskania tego dokumentu wynosi średnio od 150 do 300 euro.
COC nie jest wymagany we Francji, jeśli pola „K” i „D.2” w zagranicznym dowodzie rejestracyjnym pojazdu zostały wypełnione!
Poproś o potwierdzenie zapłaty podatku w SIE (Service d’Impôt Entreprises) w miejscu zamieszkania. swobodne podejście i zdematerializowane.
Przeprowadzenie badania przydatności do ruchu drogowego, jeśli pojazd go nie posiada. Dzisiaj, Większość europejskich testów zdatności do ruchu drogowego sprzed mniej niż 6 miesięcy jest akceptowana przez francuską administrację
Faktura zakupu, jeśli pojazd został zakupiony od profesjonalisty, lub umowa sprzedaży, jeśli pojazd został zakupiony od osoby prywatnej.
Wszystko, co musisz zrobić, to wybrać :
Zrób to samodzielnie na stronie ANTS, w zakładce „Złóż kolejny wniosek”.
Szybko i łatwo wykonaj swoją aplikację dzięki naszym Usługa rejestracji online
Ważne uwagi:
Pojazd musi być sprzedawane po raz pierwszy w kraju UE i być pochodzenia europejskiego. Pojazdowi pochodzącemu spoza UE, który został zarejestrowany w kraju UE, można odmówić wjazdu do Francji, jeśli nie spełnia on francuskich kryteriów homologacji (patrz poniższe studium przypadku: Rejestracja pojazdu spoza UE we Francji).
Jeśli pojazd ma mniej niż 6 miesięcy lub przejechał mniej niż 6000 km: jeśli pojazd spełnia jeden z tych dwóch warunków, będziesz zobowiązany do zapłaty podatku VAT, który we Francji wynosi 20% ceny zakupu.
b) Jeśli pojazd ma więcej niż 30 lat
Jeśli pojazd ma ponad 30 lat, możesz skorzystać z poprzedniej procedury (jeśli uda Ci się uzyskać COC) lub rozważyć zarejestrowanie go jako pojazdu klasycznego.
Potrzebne będą :
Uzyskać certyfikat od FFVE (https://www.ffve.org/attestation-ffve-pour-l-ex-carte-grise-de-collection). Formalności będą kosztować około 60 euro.
Prośba o pokwitowanie podatkowe z SIE (Service d’Impôt Entreprises) w miejscu zamieszkania to łatwy sposób na uniknięcie konieczności płacenia podatku. swobodne podejście i zdematerializowane.
Przeprowadzenie badania przydatności do ruchu drogowego, jeśli pojazd go nie posiada. Dzisiaj, Większość europejskich testów zdatności do ruchu drogowego sprzed mniej niż 6 miesięcy jest akceptowana. przez francuską administrację
Poprzedni dowód rejestracyjny lub, w przypadku jego braku, dowód pochodzenia własności pojazdu.
Wszystko, co musisz zrobić, to wybrać :
Zrób to samodzielnie na stronie ANTS, w zakładce „Złóż kolejny wniosek”.
Szybko i łatwo wykonaj swoją aplikację dzięki naszym Usługa rejestracji online
Ważna uwaga:
Rejestracja jako pojazd klasyczny jest możliwa tylko w przypadku pojazdów w ich oryginalnej konfiguracji: pojazdy, które zostały mocno zmodyfikowane (zwłaszcza silnik), mogą zostać odrzucone, z wyjątkiem wyjątkowych przypadków (szczególnie bardzo starych i rzadkich pojazdów, dla których nie można znaleźć oryginalnych części).
Rejestracja pojazdu spoza UE we Francji
Jeśli pojazd ma ponad 30 lat, zapoznaj się z powyższą rejestracją „pojazdu klasycznego”, która jest zdecydowanie najprostszym rozwiązaniem.
Jeśli pojazd ma mniej niż 30 lat, nie pochodzi z Europy i został po raz pierwszy zarejestrowany w kraju spoza UE.Jeśli jesteś producentem samochodów, musisz przejść przez proces zatwierdzania, znany również jako „Réception à Titre Isolé” lub RTI, wydany przez DREAL.
Istnieje kilka możliwych przypadków, w zależności od tego, czy pojazd był sprzedawany w Europie w podobnej konfiguracji. We wszystkich przypadkach pierwszym krokiem jest zwrócenie się do producenta o certyfikat „niezgodności” lub „częściowej zgodności”.
Następnie należy dokonać niezbędnych modyfikacji, aby dostosować pojazd do norm europejskich: często wiąże się to z modyfikacją reflektorów, systemu zapobiegającego zanieczyszczeniom lub poziomu hałasu. Złożoność modyfikacji różni się w zależności od pojazdu i zawsze najlepiej jest zasięgnąć porady specjalistów przed podjęciem decyzji.
Na koniec funkcjonariusz DREAL dokona inspekcji pojazdu i będą trzy możliwe wyniki:
a) Twój pojazd jest zgodny z przepisami
Jeśli modyfikacje są wystarczające i zgodne z przepisami, DREAL wyda ci RTI i będziesz mógł złożyć wniosek o rejestrację, jak wyjaśniono powyżej dla pojazdów z UE.
b) Twój pojazd nie spełnia wymogów
Albo agent wyznaczy nowy termin, jeśli problem można naprawić, albo uzna, że testy są niezbędne do potwierdzenia zgodności (patrz następny punkt), albo nie podejmie żadnych działań i nie będzie można zarejestrować pojazdu.
c) Pojazd musi przejść testy
Jeśli agent uzna, że testy są niezbędne do potwierdzenia zgodności, będziesz musiał udać się do UTAC, aby przeprowadzić serię testów. W takim przypadku koszt wynosi około 2000 euro. Po zakończeniu testu UTAC stwierdzi, że pojazd jest zgodny z wymogami, wyznaczy nowy termin, jeśli problem można naprawić, lub nie podejmie dalszych działań i nie będzie można zarejestrować pojazdu. Jeśli pojazd spełnia wymagania, gratulacje, otrzymasz RTI!
– – – – – – – –
Źródło na podstawie: https://benzin.fr/pl/articles/show/comment-immatriculer-un-vehicule-etranger-en-france-614c3a78b3b99?utm_source=chatgpt.com
4 marca 2025 @ 08:28
Gupie te Francuzy. Od Polaków widelcem się jeść nauczyli ale na rejestracji się nie znajo.
Ja tam idę do zaprzyjaźnionego reksia, rzucam szynkę za 98 zyla, później uprzejmej pani w okienku rafaelo i bez żadnych durnych CoC mam każde auro zarejestrowane bez względu na wiek i szerokość geograficzną kraju z którego pochodzi.
Klepio a w razie czego powołają się na opinię pana Bittla, pani Tworek albo pani Rychter oraz na problemy w interpretacji. I szluz. Ostatecznie zadba się o abolicję.
Bizens is biznes.
W końcu Polacy nie gęsi i swój język mają. 😉
8 marca 2025 @ 13:49
Właśnie mają i potrafią poprawnie pisać w tym języku choć oczywiście nie wszyscy.