Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
25 lutego 2025 @ 13:13
właśnie poprawiłem widoczność dokumentów.
Dziękuję Koledze za zwróconą mi uwagę.
Pozdrawiam
dP
25 lutego 2025 @ 15:40
Wystarczyłoby, żeby urzędnicy WK potrafili czytać ze zrozumieniem, że okresowe badanie techniczne przy pierwszej rejestracji nie może zastępować dokumentu homologacyjnego.
Jeśli producent albo importer przy wniosku o rejestrację (PC) nie dysponuje świadectwem zgodności (homologacji, CoC), to dla takich przypadków rozporządzenie UE 2018/858 (obowiązujące w RP przed przepisami PoRD) przewiduje procedury unijnego dopuszczenia indywidualnego dla nowych pojazdów bądź krajowego dopuszczenia indywidualnego dla nowych i używanych pojazdów samochodowych zgodnie z art. 3 pkt 53 stanowiącym, że rejestracja to administracyjne zezwolenie na dopuszczenie homologowanego pojazdu.
W związku, że OBT swym zakresem nie obejmuje ustalania faktu, że badany pojazd jest pojazdem homologowanym, a jedynie zakresem obejmuje sprawdzenie 7-miu wskazanych w rozporządzeniu elementów wyposażenie to takie I-OBT nie może w sposób oczywisty zastępować dokumentów homologacyjnych, o których mowa w art. 72 ust. 1 pkt 3.
No ale na to, że w zakresie OBT diagnosta nie ma obowiązku ustalania faktu czy pojazd był homologowany na zgodność z normami UE, to sprawujący nadzór nad SKP urzędnicy WK najprawdopodobniej nie wpadli i rejestrują jak przed 22 czerwca 2013 r., tak jakby ustawa z 10 października 2012 r. „o zmianie ustawy o prawie drogowym” nigdy nie weszła w życie.
Może ktoś mógłby im to podpowiedzieć ? 😉
13 marca 2025 @ 08:03
Ale w Rozporządzeniu poz. 1137 , w rozdziale 2 , par 10 , w pierwszym zdaniu jest napisane o znakach homologacji EKG ONZ lub homologacji typu. W rozporządzeniu poz. 266 , w załączniku, nie spełnienie warunków z 1137 skutkuje wynikiem N. i tu jest rola diagnosty.