lut 16 2025
EFEKTY KONTROLI STANU TECHNICZNEGO POJAZDÓW NA DROGACH
Podsumowanie działań pn. „Stan techniczny” realizowanych na terenie całego Dolnego Śląska
Data publikacji 13.02.2025
(…), 12 lutego br., od wczesnych godzin porannych na terenie Dolnego Ślaska policjanci prowadzili działania pod nazwą „Stan Techniczny”. Funkcjonariusze sprawdzali przede wszystkim czy kierowcy poruszają się sprawnymi pojazdami. Kontroli podlegały między innymi ogumienie, oświetlenie pojazdu, zawieszenie, układ hamulcowy a także ilość przewożonych osób i stan trzeźwości kierowców. Warto stale pamiętać, że dobry stan techniczny pojazdu zapewnia bezpieczną jazdę nam, naszym pasażerom, którymi często są członkowie rodziny, ale także zapewnia bezpieczeństwo innym uczestnikom ruchu drogowego.
Rolą Policji jest dbałość i troska o bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchu drogowego i czasowa eliminacja z dróg pojazdów, które nie spełniają wymogów bezpieczeństwa.
Wczoraj, 12 lutego br., od wczesnych godzin porannych policjanci głównie Wydziałów Ruchu Drogowego prowadzili działania pod nazwą „Stan Techniczny”. Funkcjonariusze sprawdzali czy poruszające się po drogach województwa pojazdy są sprawne i nie zagrażają uczestnikom ruchu drogowego. Kontroli podlegały między innymi:
- ogumienie,
- oświetlenie pojazdu,
- zawieszenie,
- układ hamulcowy
a także ilość przewożonych osób i stan trzeźwości kierowców.
Warto pamiętać, że dobry stan techniczny pojazdu zapewnia bezpieczną jazdę nam, naszym pasażerom, którymi często są członkowie rodziny, ale także zapewnia bezpieczeństwo innym uczestnikom ruchu drogowego.
Tego typu działania ukierunkowane są głównie na eliminowanie z dróg niesprawnych pojazdów, ujawnianie wszelkich nieprawidłowości związanych z przewozem towarów i osób, a także kontrolą dokumentacji oraz tego czy przestrzegany jest czas pracy kierowców.
W ciągu kilkunastu godzin dolnośląscy policjanci skontrolowali niemal 1500 pojazdów i okazało się, że prawie 1/3 z nich była w niewłaściwym stanie technicznym, co spowodowało zatrzymanie dowodów rejestracyjnych.
Prawidłowy stan techniczny pojazdu, obok przestrzegania przepisów oraz doświadczenia kierującego mają ogromny wpływ na bezpieczeństwo. Dlatego każdy kierowca powinien sprawdzać czy porusza się sprawnym pojazdem oraz co roku wykonywać kompleksowy przegląd samochodu na stacji diagnostycznej.
st. asp. Aleksandra Pieprzycka
Sekcja Prasowa KWP we Wrocławiu
– – – – – – – – –
źródło: https://dolnoslaska.policja.gov.pl/wr1/aktualnosci/biezace-inf/138240,Podsumowanie-dzialan-pn-Stan-techniczny-realizowanych-na-terenie-calego-Dolnego-.html
16 lutego 2025 @ 16:29
I co, zabrali dowody ??
Czy kogoś obchodzi , że część aut świeżo po przeglądzie ?
16 lutego 2025 @ 17:36
Z uwagi na wrodzoną złośliwość nie skomentuję. 😉
18 lutego 2025 @ 11:18
Pytanie: Jak długo po wykonaniu BT , diagnosta jest odpowiedzialny za stan techniczny dopuszczonego do ruchu pojazdu ? Pomijam zaawansowaną korozję.
18 lutego 2025 @ 13:37
Cyt.: „jak długo…”
– to wynika z naszej teoretycznej wiedzy, praktycznego doświadczenia i i rodzaju usterki.
Wszystkie te trzy elementy są równie ważne i muszą być rozpatrywane łącznie. A to przesądza o tym, że nie ma jednej odpowiedzi dla wszystkich możliwych usterek.
Po to mamy egzamin państwowy za sobą, po to cieszymy się zaufaniem społecznym, po to dysponujemy specjalistyczną wiedzą, aby w każdej sytuacji właściwie odpowiedzieć na to pytanie „jak długo” w zależności od konkretnej sytuacji (a nie teoretycznie).
Pozdrawiam
dP
18 lutego 2025 @ 21:43
To w zasadzie sprawa dla Rzecznika Konsumentów powinna być. Właściciele pojazdów dla których wydano wynik P powinni teraz powołać rzeczoznawców, zwrócić się do SKP o zwrot pieniędzy za wykonane OBT i żądać pokrycia kosztów mandatu. Gwarantuje im to prawo rękojmi wynikające wprost z ustawy.
A może by tak coś zaorać ?… 😉
19 lutego 2025 @ 09:59
To jeszcze trzeba udowodnić, że usterki powstały przed BT. albo do BT nie zostały celowo ukryte.
19 lutego 2025 @ 10:16
W razie W sąd opiera się na opiniach rzeczoznawców. Ostateczna decyzja należy do sądu. A jeśli sprawą zajmuje się Rzecznik to nic to nie kosztuje.
19 lutego 2025 @ 22:37
A co stwierdzi rzeczoznawca gdy od BT minęło kilka tygodni , a co dopiero miesięcy? Jak udowodni , że podczas BT żarówka była spalona, opony zużyte, był wyciek płynów eksploatacyjnych, niesprawne hamulce….? Pan Radecki jest może diagnostą?
20 lutego 2025 @ 10:05
Nie ma co gdybać. Jak sprawa trafia do sądu to już sąd w swojej niezawisłości i niezależności ustala co jest dla niego wiarygodne a co nie. No i w końcowym rozrachunku sąd kierując się swoim życiowy doświadczeniem może uwzględnić racje właściciela pojazdu z przykrym rezultatem dla diagnosty.
A może ja się mylę bo znane mi wyroki zapadały w innym państwie?… 😉
20 lutego 2025 @ 12:59
Dlatego jako były rzeczoznawca , a obecny diagnosta z niepokojem myślę , że kiedyś mi się wydarzy sytuacja kiedy moją pracę bedzie przed sądem opiniował rzeczoznawca – jeden utytułowanych teoretyków mechaniki pojazdowej, którego łączy z jemu podobnymi fakt, że nigdy w życiu nie miał w ręku żadnych narzędzi. Niestety w naszej branży , by móc powiedzieć coś mądrego , trzeba przynajmniej część zawodowej kariery przejść z brudnymi rękami. Sąd da wiarę jemu, bo ma więcej skrótów przed nazwiskiem.