Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
10 kwietnia 2025 @ 07:44
Raz w roku egzamin w TDT dla każdego diagnosty i problem badań zniknie razem z diagnostami.
Owszem szkolenia itp są jak najbardziej potrzebne ale jakieś odnawiania uprawnień co kilka lat to sobie darujcie bo ta praca i bez tego to wariatkowo a środowisko samo sobie chce to jeszcze „upiększać” wątpię czy ktoś się pod tym podpisze.
Prościej niech TDT zatrudni diagnostę i po kłopocie. Wzorcowe stacje lepsze od tych „gorszych” bzdury piszecie , były już państwowe i były tak wzorowe że aż strach .
Część pomysłów dobra i podnosząca jakość badań ale nie w tym kraju gdzie zamyka się konkurencyjne telewizje rękami sędziów zrzeszonych w politycznych organizacjach.
10 kwietnia 2025 @ 10:40
Także ten dokument przysłano nam/mi z Bydgoszczy.
Mam nieodparte wrażenie, że też stworzony został przez Sztuczną Inteligencję.
Dobrze jest wiedzieć, w jakim kierunku biegną rozważania najlepszego i najinteligentniejszego tworu na świecie.
A ja mam nadzieję, że my – tym razem – nie postąpimy tradycyjnie, jak to u nas . . .
Bo lepiej stracić z mądrym, niż zyskać z głupim (jak to miało miejsce do tej pory)!
Dziękując za przysłany materiał
pozdrawiam
dP
10 kwietnia 2025 @ 13:56
Jeżeli państwo tak chce dbać o bezpieczeństwo i wysoką kulturę badań pojazdów niech przyjmie wszystkich diagnostów pod swoją opiekę ( płaca państwowa) z zarazem diagnosta zostanie urzędnikiem państwowym. Właściciele będą dzielić się przychodami z państwem na płace diagnostów i tak dotychczas płaca pensje. Dlaczego prywatny obywatel ma płacić za państwo od 20 lat nie zmieniono rozporządzenia w sprawie stawek za badania – dlaczego taki stan trwa. Właściciele SKP oprócz zysków również muszą inwestować w sprzęt do obsługi stacji.
Pytanie na dzień dzisiejszy jest takie – Ile zarabiają diagności w instytucjach państwowych ( MON, Policja ITS, PZMot i inne – 13-nastki nagrody świąteczne, jubileuszowe itp.)?.
Brak podniesienia stawek przez 20 lat skutkuje taką patologią jak jest dzisiaj.
Prywatny właściciel SKP chce z prowadzenia SKP mieś jak najwyższe przychody. Niech państwo włączy się w końcu w utrzymanie tego sektora gospodarki i wspomoże właścicieli SKP.
10 kwietnia 2025 @ 14:49
A propos sztucznej to kolegi syn student „logistyk” już ma zapowiedziane że to sztuczne coś pozbawi go pracy w zawodzie. Fajnie mieć taki inteligentny twór.
10 kwietnia 2025 @ 15:11
Koledzy.
Jeszcze nigdy i nikomu na świecie nie udała się ta sztuka, aby powstrzymać postęp techniczny.
Ziemia nie jest płaska, rzucanie kamieniami w pierwsze pociągi nic nie dało, rewolucja kwantowa puka do naszych drzwi. Nie musimy ich otwierać. Ale musimy mieć świadomość, że zostaniemy w ogonie….
pozdrawiam
dP
11 kwietnia 2025 @ 06:50
Z obecną polityką Niemiec ( UE) już dawno jesteśmy w części pod ogonem. Najwyższy czas zacząć myśleć o ludzkości a nie ciągle o portfelu 1 procenta ludzi trzymających za pysk resztę:)
11 kwietnia 2025 @ 06:55
W chwili obecnej kilka krajów już pracuje nad zabezpieczeniem miejsc pracy na wypadek masowego korzystania z sztucznej inteligencji , wypracowują normy prawne itd , ciekawe jak to wygląda w naszej „uśmiechniętej” bo jeśli podobnie jak system badań i opieka medyczna a raczej jej brak to znowu jesteśmy pod ogonem… .
11 kwietnia 2025 @ 12:42
kiedyś takim zawodem był wozak, który powoził wozem konnym. Teraz takiego zawodu już nie ma, bo stał się niepotrzebny. I żadne państwo na świecie nawet nie starało się objąć opieką tego lub podobnego zawodu (pastuch krów, świniopas, itd., itp., et’cetera).
Jeśli ktokolwiek czuje, że jego zawód może zostać zastąpiony przez SI (Sztuczna Inteligencja), to musi się już przebranżowić. Chyba, że nie posiada za grosz inteligencji.
Pozdrawiam
dP
11 kwietnia 2025 @ 14:40
Na tym etapie rozwoju techno. naszego kraju można zostać konstruktorem wózków markietowych bo tyle nam po „rządach” KO zostanie. Już bezrobocie galopuje a przedsiębiorstwa zamykają się ekspresowo. Brawo za podejście i wrodzoną inteligencję której nie brakuje. Przyszłościowo można by popracować przy budowie CPK niestety nie w Polsce takie numery Bruner zadbał i o to.
11 kwietnia 2025 @ 14:49
Jako kraj rządzony przez idiotów wybieranych przez jeszcze większych idiotów zostajemy w tyle w każdej dziedzinie, jedynie rozkręcamy import inżynierów i lekarzy dla dobra ojczyzny. Tak samo będzie ze sztuczną i. bo z komentarzy widać że niektórzy mają zbyt krótki wzrok a może brak im inteligencji by to zauważyć. W „świecie” jest taka jednostka chorobowa jak uzależnienie od sprzętów typu smartfon i można się bezpłatnie leczyć , u nas oczywiście nawet nikt o czymś takim nie mówi. Nie dziwię się skoro jest tylu mądrych ludzi z nadmiarem sztucznej , wrodzonej inteligencji.
11 kwietnia 2025 @ 18:50
Jak rozumiem – zdaniem Anonima – apel do PISKP jest bez sensu, bo sporządziła go SI (Sztuczna Inteligencja).
Nie bardzo rozumiem intencje. Bo co stało na przeszkodzie, aby wcześniej podobny apel napisał „Anonim”? Nie chciał, nie mógł, nie potrafił, nie wpadł na to?
O co tu chodzi?
Ma nas nic nie obchodzić sytuacja w branży?
dP
12 kwietnia 2025 @ 09:26
Jak nie mamy być krajem palet, wafelków i ogórków skoro urzędnicy starostw oraz diagności mając przed oczyma jasny przepis i tak powiedzą, że nikt nam nie wmówi, że czarne jest czarne a białe białe. 😉
Kreując nielegalnymi rejestracjami i nielegalnymi I-OBT popyt na tanie stare wyeksploatowane pojazdy (bywa że zezłomowane) z zachodu i nowe ze wschodu, nie spełniające norm, dołowano popyt na nowe pojazdy krajowe do poziomu poniżej minimum produkcyjnego, gwarantującego pokrywanie kosztów stałych, które by być rejestrowane po raz pierwszy musiały wypełniać normy Unii.
W końcu upadły zakłady produkujące pojazdy: FSO, Nysa, Lublin, Jelcz, Starachowice, Waryński, HSW, Ursus i kilka mniejszych, za nimi silniki Mielec, Andrychów, Wola oraz ich podwykonawcy.
Pozbyliśmy się na własne życzenie produkcji o wysokiej wartości dodanej, staliśmy się podwykonawcą podzespołów dla koncernów zachodnich. Teraz takim nielegalnym importem z USA, Chin, Białorusi podcinamy ponownie gałąź, na której siedzimy.
Każdy tylko patrzy, żeby można było kupić taniej auto. O tym skąd brać pieniądze by zatankować jak już nie będzie pracy, nikt się nie zastanawia.
Jak przemysł motoryzacyjny w Niemczech, Francji, Włoszech upadnie to już tylko zbijanie palet nam pozostanie i wytykanie sobie, który rząd był głupszy. Spór pomoże rozstrzygnąć SI.
P.S. Ogórków uprawiać nie będziemy, bo już tańsze z Rosji są do Polski przywożone.