lut 23 2025
AKCJA „BEZPIECZNY AUTOKAR” NA PÓŁMETKU I BEZ ZMIAN
Półmetek ferii zimowych – wyniki akcji „Bezpieczny Autokar”
07.02.2025
Skończyły się ferie zimowe dla uczniów z siedmiu województw. Nad bezpieczeństwem najmłodszych czuwali inspektorzy Inspekcji Transportu Drogowego, sprawdzając kierowców i autokary, którymi podróżowali na zimowiska. Najwięcej kontroli, w tym czasie, przeprowadzili inspektorzy z Rzeszowa.
Inspektor w kamizelce odblaskowej pokazuje ręką kierowcy autokaru stojącego przed podestem do kontroli kierunek jazdy.
Ponad 800 kontroli autokarów przeprowadzili już inspektorzy Inspekcji Transportu Drogowego w trakcie tegorocznych ferii zimowych. Z powodu stwierdzonych usterek stanu technicznego pojazdów zatrzymano 18 dowodów rejestracyjnych, a w jednym przypadku nie dopuszczono autokaru do dalszej jazdy. Zastrzeżenia funkcjonariuszy dotyczyły działania układów odpowiedzialnych za bezpieczeństwo jazdy, braku ważnego badania technicznego, braku legalizacji tachografu, czy też niekompletnego wymaganego wyposażenia pojazdu.
Na kierowców nałożono 93 mandaty karne i wszczęto 60 postępowań administracyjnych o nałożenie kary pieniężnej na przewoźników. Wszyscy kierowcy byli trzeźwi. Najwięcej kontroli (105) przeprowadzili inspektorzy z Rzeszowa, Krakowa (103) i Łodzi (99).
Przypominamy!
W ramach akcji „Bezpieczny Autokar” każdy zainteresowany może zgłosić prośbę o przeprowadzenie kontroli pojazdu kontaktując się z najbliższym miejscowo Wojewódzkim Inspektoratem Transportu Drogowego. Ze względu na rosnącą liczbę kontroli realizowanych na wniosek rodziców i opiekunów, warto jednak zgłosić ją z kilkudniowym wyprzedzeniem. Dane poszczególnych WITD znajdują się na stronie internetowej.
Inspektorzy, w miarę możliwości, przeprowadzą kontrolę w miejscu wyjazdu autokaru lub wskażą punkt kontrolny, do którego należy skierować autokar przed wyjazdem. W większych miejscowościach, inspektorzy i policjanci kontrolować będą autokary w wyznaczonych do tego celu miejscach.
23 lutego 2025 @ 19:49
800 kontroli i 93 mandaty dla kierowców to chyba dużo za dużo zważywszy, że wypadek autobusu przewożącego ludzi należy traktować jako katastrofę w ruchu lądowym.
Kiepsko na co dzień z tym BRD.
23 lutego 2025 @ 20:10
no i ciągle, od bardzo wielu lat powielany jest ten sam schemat.
Chodzi o to, że GITD i WITD:
– nie tylko nie informują nas o tym, kiedy było ostatnie OBT w przypadku zatrzymania DR, ale także ukrywają te informacje – traktując je bezpodstawnie jako tajne,
– przez wiele lat wykorzystywali nasze SKP do robienia własnej „propagandówki”, nie płacąc za wykonywane na ich rzecz BT (koszt zakupu mobilnych SKP był po stokroć większy, niż ewentualne wniesienie standardowej opłaty za BT na SKP).
Ten brak rozwagi, niekompetencja i szastanie publicznym groszem zaowocowało kilkoma nieprawidłowościami, które teraz bada Prokuratura.
Widoczny był przez cały okres poprzednich 8 lat rządów PiS-u brak właściwego nadzoru nad tą strukturą. I mam wątpliwości, czy ten nadzór jest już właściwy…..
dP