Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
22 lipca 2024 @ 12:20
Tylko jak przekonać urzędników wydziałów komunikacji (szczególnie tych zrzeszonych w OSSWK), że to sędziowie Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej prawidłowo interpretują przepisy, a nie Oni, gdy rejestrując sprowadzane używane pojazdy spoza obszaru wspólnotowego po raz pierwszy w RP na podstawie OBT traktują je jako pojazdy zarejestrowane (czyli wg nieobowiązującej w tym przypadku definicji z art.2 pkt.62 PRD – jako pojazdy nienowe), tak jakby ani prawo Unii ani art.72 ust.1 pkt.3 w zw z art.72 ust.2 pkt.1 PRD w ogóle nie istniały?…
W końcu klasyk przekonywał – ,,nikt nam nie wmówi, że czarne jest czarne, a białe jest białe,,
Widać wielu wzięło sobie to do serca. 🙂
22 lipca 2024 @ 21:36
Uniwersalność wyroku zawiera się w kilku tezach;
1. Postępująca harmonizacja przepisów homologacyjnych Unii ma na cellu zapewnienie bezpieczeństwa funkcjonalnego i środowiskowego przez udostępniane pojazdy przy jednoczesnym zapewnieniu konkurencyjności rynku ( co leży w interesie konsumentów) i swobody przepływu towarów wewnątrz Unii, a każde Państwo Członkowskie zobowiązane jest realizować cele Unii – zapisane jest to w traktatach.
2. Żadne z Państw Członkowski nie może samo ustanawiać wymagań technicznych dla pojazdów, które mają trafić do obrotu w Unii po raz pierwszy i być rejestrowane jeśli pojazdy te objęte są wymaganiami harmonizowanego prawa Unii określonymi w rozporządzeniach homologacyjnych. ( Dotyczy to również wymagań technicznych OBT stosowanych przez SKP dla celów pierwszej rejestracji pojazdów sprowadzanych z państw spoza obszaru wspólnotowego bo prawo Unii stosuje się przed krajowymi ustawami i rozporządzeniami)
3. Każdy pojazd sprowadzony spoza obszaru wspólnotowego, który nie był wcześniej rejestrowany w Unii musi wypełniać wymagania techniczne określone w prawie homologacyjnym Unii dla pojazdów nowych pierwszy raz wprowadzanych do obrotu z uwzględnieniem kategorii pojazdu bez względu czy jest to pojazd fabrycznie nowy czy używany (rejestrowany w państwie nieunijnym).