Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
24 września 2024 @ 09:05
Są trzy prawdy.
W przypadkach odpowiedzi Dyrektora TDT można mówić wyłącznie o tej trzeciej.
W kwestii dotyczącej możliwości stosowania sankcji Karta Praw Podstawowych UE stanowi, że:
2.2. Przepisy krajowe nadające skuteczność prawu Unii, mimo że nie zostały uchwalone w tym celu:
Państwo członkowskie niekoniecznie musi przyjmować nowe przepisy, aby wypełnić swoje obowiązki wynikające z prawa Unii. Nie ma takiej potrzeby, gdy istniejące przepisy krajowe umożliwiają już zapewnienie zgodności krajowego systemu prawnego z takimi obowiązkami.
Nie ma znaczenia, czy środek krajowy został przyjęty w celu wykonania obowiązku unijnego, jeśli został już zastosowany w celu wykonania takiego obowiązku, czy też został przyjęty wyłącznie z inicjatywy wewnętrznej. Oznacza to, że środki krajowe, które przyjęto przed powstaniem obowiązku wynikającego z wdrożonego prawa Unii, mogą wchodzić w zakres stosowania karty.
* * *
W kwestii wielokrotnego wskazywania Dyrektorowi TDT przypadków udostępnianiu na rynku pojazdów bez homologacji już było pisane na tym forum.
Mając na uwadze, że TDT jest instytucją samofinansującą, a kary jakie były określone od 2013 r., w art. 140m PoRD stanowiłyby dochód TDT jest co najmniej niezrozumiałe i zastanawiające dlaczego przez 10 lat TDT ich nie nałożył – np. na importerów białoruskich ciągników MTZ Belarus i rosyjskich Kirowiec ?
O możliwych przyczynach uchylenia przez Ministerstwo Infrastruktury wspólnie z TDT art. 140m oraz art. 70g ust. 4 PoRD w 2023 r., wbrew prawu Unii, nawet nie będę wspominał.
A przecież te przepisy miał służyć by:
… nakładany na podmiot dopuszczający się naruszenia obowiązek wycofania pojazdu z obrotu na swój koszt, odkupienia pojazdu od osoby, która nim faktycznie włada ma celu zapewnienie bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz nieprzenoszenie negatywnych konsekwencji na osoby, które nabyły takie pojazdy…
… W ocenie resortu transportu wprowadzenie procedury określonej w art. 70g jest współmierne do zagrożenia, jakie może być spowodowane na skutek wprowadzenia do obrotu pojazdów, przedmiotów wyposażenia lub części bez odpowiednich dokumentów. Proponowane rozwiązania mają przede wszystkim charakter prewencyjny zmierzający do zapewnienia wysokiego poziomu bezpieczeństwa uczestników ruchu drogowego….
* * *
Przynajmniej takie było uzasadnienie do ustawy wprowadzającej w życie art. 140m .