Odmowa wykonania BT na SKP to sądowo-prawny zamach na BRD. Czyli kolejny wyrok – na szczęście nieprawomocny! – w tej starej sprawie, która od lat ciągnie się za nami niczym smród za wojskiem Napoleona.
Na niejawnym (?) posiedzeniu i w trybie uproszczonym WSA w Gorzowie Wlkp. 22 listopada 2023 roku rozpatrywało tę znaną nam od dość dawna sprawę ze skargi ob./ob. I.Ś., i M.Ś. na postanowienie SKO w przedmiocie odmowy wszczęcia postępowania.1
Z uporem godnym lepszej sprawy tamtejsze środowisko urzędnicze, skupione w WK/starostwie oraz wspierające ich środowisko administracyjno-prawne okopało się na stanowisku, że z powodu widzimisię naszych niektórych kolegów może dojść do pozbawienia możliwości wykonania BT na SKP każdego użytkownika pojazdu w Polsce. Czy w tej sytuacji niektórzy mogą jeździć złomami i bez OBT? Czy to nie jest czasem zalegalizowane bezprawie?
W ten sposób też przyjęto też, że każdy w Polsce może być pozbawiony swoich praw do wykonania BT na SKP swojego pojazdu w celu stwierdzenia, czy dany pojazd nie stanowi zagrożenia dla BRD!
W tym skandalicznym – i kolejnym już podobnym wyroku – nie chodzi tylko o to, że:
uniemożliwiono komuś wykonanie jego ustawowego obowiązku (ustawa PoRD), który polega na okresowym wykonaniu BT, którego zadaniem jest ewentualna eliminacja z RD pojazdów stanowiących zagrożenie dla BRD,
pozbawiono kogoś ustawowego prawa do skorzystania ze zbudowanego w 2004 roku systemu SKP, co jest naruszeniem jego praw obywatelskich.
Bo ten kolejny i podobny wyrok wskazuje na to, że zbudowany system SKP, na których wykonujemy BT pojazdów jest wadliwy u swoich podstaw. Odpowiadają za to nie tylko ministerialni urzędnicy resortu transportu (DTD), ale także realizujący to prawo urzędnicy WK/starostwa. Aprobata dla sytuacji, że można nie wykonywać BT bo pracownik mówi „nie, bo nie” jest nie do przyjęcia z punktu widzenia Prawa, Dobrego Obyczaju, Logiki, Konstytucji, PoRD, BRD, itp., itp., et’cetera.
Sprawa wydaje się tak oczywista, że aż trudno oprzeć się pokusie do bardziej zdecydowanego określenia psychofizycznych cech osób, które biorą udział w tej administrtacyjno-prawnej farsie.
Wystarczy wspomnieć o tym, że np.: od 1 stycznia 2024 roku obowiązuje rejestracja samochodu, którą trzeba będzie wykonać w ciągu 30 dni (dla osób kupujących auto na prywatny użytek) lub 90 dni (dla przedsiębiorców handlujących autami). Za brak realizacji tego obowiązku wprowadzono kary!
Więc jakim prawem, ci gorzowscy urzędnicy różnej maści chcą doprowadzić do sytuacji, że zamykając SKP przed jakimkolwiek klientem będzie on zmuszony do zapłacenia kary!
Co to ma być?
Czy to ma być jakaś forma naszego branżowego szantażu na grupie wybranych klientów?!?
To może już zacznijmy zamykać nasze SKP, odmawiając prawa do wykonania BT zwolennikom Dudy i PiS-u, urzędnikom DTD i TDT, pracownikom WK/starostwa, właścicielom naszych SKP, rudym i ubranym w dżinsy, itd., itp., et’cetera?
No niech tam, niech płacą te kary!
Ludzie, gdzie my jesteśmy, co tu się w tym Gorzowie dzieje!
Przecież ten pojazd nie ma BT od lipca 2021 r.!
Takie rozstrzygnięcie jest niewątpliwie demoralizujące. Powoduje to taką sytuację dla wnioskodawców, że od 2014 roku do dnia obecnego nie mogą oni dokończyć czynności rejestracyjnych oraz użytkować pojazdu w RD zgodnie z jego przeznaczeniem i wolą właścicieli. A jeśli pojazd miał być przeznaczony do działalności gospodarczej, to kto zapłaci za powstałą szkodę, a wynikającą z naszego zaniechania?
Ten koszt poniosą nasi koledzy, czy też właściciele tych OSKP?
Bo ja skłaniam się ku tezie, że ten koszt powinna ponieść właśnie właściciel OSKP, która zamknęła swoje podwoje dla określonej grupy klientów – rękoma własnych pracowników!
Przypomnę tylko, że nasi koledzy – jak dobrze pamiętam chyba ze czterech – odmówili przeprowadzenia BT na swoich Okręgowych SKP. Prawdopodobnie z braku posiadania wystarczającej wiedzy o tym, czy dany pojazd kwalifikował się do wyniku „P”, czy też do „N”. Zaś wsparcie ze strony urzędników WK/starostwa oraz ze strony właścicieli tychże SKP w tym zakresie może także wynikać z tego samego faktu, że i oni i ich prawnicy nie mieli stosownej wiedzy w tym zakresie.
Paradoksem w tej sprawie są przytaczane po wielokroć stwierdzenia, jakoby pokrzywdzeni w tej sprawie nie mieli interesu prawnego do składania jakichkolwiek wniosków. Ale, gdyby to był TDT, to oczywiście wszyscy polscy urzędnicy w te pędy by wykonywali wszelkie mniej i bardziej absurdalne polecenia. Zdaniem tamtejszych urzedników SKO, WK/starostwa, cyt.:
„Postępowania te mogą być wszczęte wyłącznie z urzędu i stanowią narzędzia nadzoru starostów nad funkcjonowaniem stacji diagnostycznych, zaś stronami tych postępowań są odpowiednio diagnosta i przedsiębiorca prowadzący stację diagnostyczną.”
Więc wszystkie sprawy wszczęte z inicjatywy TDT były nielegalne?
A co uchwałą NSA w składzie 7 sędziów z 21 marca 2012 r., sygn. akt II GPS 2/11, w której NSA orzekł, że cyt.:
„sposób ujawnienia dopuszczenia się przez diagnostę naruszenia określonego w art. 84 ust. 3 pkt 2 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – PoRD2 nie ma znaczenia dla oceny możliwości zastosowania sankcji przewidzianej w tym przepisie”.
Przypominam, że o tej skandalicznej sprawie pisałem już wcześniej:
1II SA/Go 445/23 – Wyrok WSA w Gorzowie Wlkp.; Data orzeczenia: 2023-11-22; orzeczenie nieprawomocne; Data wpływu: 2023-07-20; Symbol z opisem: 6038 Inne uprawnienia do wykonywania czynności i zajęć w sprawach objętych symbolem 603; Hasła tematyczne: Administracyjne postępowanie; Skarżony organ: Samorządowe Kolegium Odwoławcze (SKO); Treść wyniku: Oddalono skargę;
2(tekst jednolity: Dz. U. z 2005 r. Nr 108, poz. 908 ze zm.)
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
sty 5 2024
SKP ZAMKNIĘTE PRZED KLIENTEM A BRD I NOWY OBOWIĄZEK REJESTRACJI POJAZDU W 30 DNI
Odmowa wykonania BT na SKP to sądowo-prawny zamach na BRD. Czyli kolejny wyrok – na szczęście nieprawomocny! – w tej starej sprawie, która od lat ciągnie się za nami niczym smród za wojskiem Napoleona.
Na niejawnym (?) posiedzeniu i w trybie uproszczonym WSA w Gorzowie Wlkp. 22 listopada 2023 roku rozpatrywało tę znaną nam od dość dawna sprawę ze skargi ob./ob. I.Ś., i M.Ś. na postanowienie SKO w przedmiocie odmowy wszczęcia postępowania.1
Z uporem godnym lepszej sprawy tamtejsze środowisko urzędnicze, skupione w WK/starostwie oraz wspierające ich środowisko administracyjno-prawne okopało się na stanowisku, że z powodu widzimisię naszych niektórych kolegów może dojść do pozbawienia możliwości wykonania BT na SKP każdego użytkownika pojazdu w Polsce. Czy w tej sytuacji niektórzy mogą jeździć złomami i bez OBT? Czy to nie jest czasem zalegalizowane bezprawie?
W ten sposób też przyjęto też, że każdy w Polsce może być pozbawiony swoich praw do wykonania BT na SKP swojego pojazdu w celu stwierdzenia, czy dany pojazd nie stanowi zagrożenia dla BRD!
W tym skandalicznym – i kolejnym już podobnym wyroku – nie chodzi tylko o to, że:
uniemożliwiono komuś wykonanie jego ustawowego obowiązku (ustawa PoRD), który polega na okresowym wykonaniu BT, którego zadaniem jest ewentualna eliminacja z RD pojazdów stanowiących zagrożenie dla BRD,
pozbawiono kogoś ustawowego prawa do skorzystania ze zbudowanego w 2004 roku systemu SKP, co jest naruszeniem jego praw obywatelskich.
Bo ten kolejny i podobny wyrok wskazuje na to, że zbudowany system SKP, na których wykonujemy BT pojazdów jest wadliwy u swoich podstaw. Odpowiadają za to nie tylko ministerialni urzędnicy resortu transportu (DTD), ale także realizujący to prawo urzędnicy WK/starostwa. Aprobata dla sytuacji, że można nie wykonywać BT bo pracownik mówi „nie, bo nie” jest nie do przyjęcia z punktu widzenia Prawa, Dobrego Obyczaju, Logiki, Konstytucji, PoRD, BRD, itp., itp., et’cetera.
Sprawa wydaje się tak oczywista, że aż trudno oprzeć się pokusie do bardziej zdecydowanego określenia psychofizycznych cech osób, które biorą udział w tej administrtacyjno-prawnej farsie.
Wystarczy wspomnieć o tym, że np.: od 1 stycznia 2024 roku obowiązuje rejestracja samochodu, którą trzeba będzie wykonać w ciągu 30 dni (dla osób kupujących auto na prywatny użytek) lub 90 dni (dla przedsiębiorców handlujących autami). Za brak realizacji tego obowiązku wprowadzono kary!
Więc jakim prawem, ci gorzowscy urzędnicy różnej maści chcą doprowadzić do sytuacji, że zamykając SKP przed jakimkolwiek klientem będzie on zmuszony do zapłacenia kary!
Co to ma być?
Czy to ma być jakaś forma naszego branżowego szantażu na grupie wybranych klientów?!?
To może już zacznijmy zamykać nasze SKP, odmawiając prawa do wykonania BT zwolennikom Dudy i PiS-u, urzędnikom DTD i TDT, pracownikom WK/starostwa, właścicielom naszych SKP, rudym i ubranym w dżinsy, itd., itp., et’cetera?
No niech tam, niech płacą te kary!
Ludzie, gdzie my jesteśmy, co tu się w tym Gorzowie dzieje!
Przecież ten pojazd nie ma BT od lipca 2021 r.!
Takie rozstrzygnięcie jest niewątpliwie demoralizujące. Powoduje to taką sytuację dla wnioskodawców, że od 2014 roku do dnia obecnego nie mogą oni dokończyć czynności rejestracyjnych oraz użytkować pojazdu w RD zgodnie z jego przeznaczeniem i wolą właścicieli. A jeśli pojazd miał być przeznaczony do działalności gospodarczej, to kto zapłaci za powstałą szkodę, a wynikającą z naszego zaniechania?
Ten koszt poniosą nasi koledzy, czy też właściciele tych OSKP?
Bo ja skłaniam się ku tezie, że ten koszt powinna ponieść właśnie właściciel OSKP, która zamknęła swoje podwoje dla określonej grupy klientów – rękoma własnych pracowników!
Przypomnę tylko, że nasi koledzy – jak dobrze pamiętam chyba ze czterech – odmówili przeprowadzenia BT na swoich Okręgowych SKP. Prawdopodobnie z braku posiadania wystarczającej wiedzy o tym, czy dany pojazd kwalifikował się do wyniku „P”, czy też do „N”. Zaś wsparcie ze strony urzędników WK/starostwa oraz ze strony właścicieli tychże SKP w tym zakresie może także wynikać z tego samego faktu, że i oni i ich prawnicy nie mieli stosownej wiedzy w tym zakresie.
Paradoksem w tej sprawie są przytaczane po wielokroć stwierdzenia, jakoby pokrzywdzeni w tej sprawie nie mieli interesu prawnego do składania jakichkolwiek wniosków. Ale, gdyby to był TDT, to oczywiście wszyscy polscy urzędnicy w te pędy by wykonywali wszelkie mniej i bardziej absurdalne polecenia. Zdaniem tamtejszych urzedników SKO, WK/starostwa, cyt.:
„Postępowania te mogą być wszczęte wyłącznie z urzędu i stanowią narzędzia nadzoru starostów nad funkcjonowaniem stacji diagnostycznych, zaś stronami tych postępowań są odpowiednio diagnosta i przedsiębiorca prowadzący stację diagnostyczną.”
Więc wszystkie sprawy wszczęte z inicjatywy TDT były nielegalne?
A co uchwałą NSA w składzie 7 sędziów z 21 marca 2012 r., sygn. akt II GPS 2/11, w której NSA orzekł, że cyt.:
„sposób ujawnienia dopuszczenia się przez diagnostę naruszenia określonego w art. 84 ust. 3 pkt 2 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – PoRD2 nie ma znaczenia dla oceny możliwości zastosowania sankcji przewidzianej w tym przepisie”.
Przypominam, że o tej skandalicznej sprawie pisałem już wcześniej:
1.
https://www.diagnostasamochodowy.pl/2022/odmowa-wykonania-bt-na-oskp-i-jej-skutek/
2.
https://www.diagnostasamochodowy.pl/2022/odmowa-wykonania-bt-nadal-bez-konsekwencji/
3.
https://www.diagnostasamochodowy.pl/2023/odmowa-wykonania-bt-a-prawa-nabyte-i-lamanie-praw-czlowieka/
Trzymajmy się Konstytucji i Europejskiego Prawa
a normalność wróci i zniknie każda obawa
dziadek Piotra
– – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
1 II SA/Go 445/23 – Wyrok WSA w Gorzowie Wlkp.; Data orzeczenia: 2023-11-22; orzeczenie nieprawomocne; Data wpływu: 2023-07-20; Symbol z opisem: 6038 Inne uprawnienia do wykonywania czynności i zajęć w sprawach objętych symbolem 603; Hasła tematyczne: Administracyjne postępowanie; Skarżony organ: Samorządowe Kolegium Odwoławcze (SKO); Treść wyniku: Oddalono skargę;
2 (tekst jednolity: Dz. U. z 2005 r. Nr 108, poz. 908 ze zm.)
By dP • DIAGNOSTA od BRD 0 • Tags: art. 84 ust. 3 PoRD, decyzje urzędnicze, diagnosta, jakość badań technicznych, nadzór nad SKP, Prawo o Ruchu Drogowym (PoRD), Samorządowe Kolegium Odwoławcze (SKO), starostwo, WSA, Wydział Komunikacji, wyrok sądu