Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
6 września 2024 @ 10:24
,,Teoretycznie sposób przeprowadzania badań technicznych wynikający z niniejszego projektu wydaje się możliwy do realizacji ,,
– Co to znaczy?!!
Śmiać się czy płakać?…
… VIII Zasadą jest, iż akty prawne transponujące dyrektywy Unii Europejskiej do krajowego porządku prawnego powinny mieć charakter generalny oraz abstrakcyjny. Niemniej jednak podkreślenia wymaga, że w wielu przypadkach samo uchwalenie (wydanie) aktu transponującego jest niewystarczające do zapewnienia pełnej efektywności prawa unijnego w krajowym porządku prawnym. Dokładnie rzecz ujmując, chodzi o to, aby akt transponujący dyrektywę „oddawał ducha i cel dyrektywy”42. Dodatkowe kryterium, które powinno być brane pod uwagę przy transpozycji dyrektyw do krajowego porządku prawnego, jest związane z zapewnieniem prawu Unii Europejskiej „praktycznej efektywności”, która pozwoli na osiągnięcie w niej określonego rezultatu . (źródło; Przegląd Prawa Konstytucyjnego”——- Nr 1 (13)/2013 —— Artur Trubalski Wybrane aspekty implementacji dyrektyw Unii Europejskiej do systemu prawnego Rzeczypospolitej Polskiej)
Celem dyrektywy 2010/48/WE jak i 2014/45/WE jest zapewnienie bezpieczeństwa funkcjonalnego i ŚRODOWISKOWEGO oraz przeciwdziałanie czynom nieuczciwej konkurencji co wykazane jest w motywach preambuł tych dyrektyw. Stały się one obowiązujące w polskim systemie prawnym po datach w nich wyznaczonych jako obowiązek Państwa Członkowskiego do powiadomienia Komisji Europejskiej o sposobie transpozycji przepisów w nich zawartych do prawa krajowego. W praktyce regulacje dyrektywy 2014/45/WE obowiązują w RP od 20 maja 2018 r.
* * *
Jak zdaniem SITK ma być poprawnie realizowany cel dyrektywy 2014/45/WE w kwestii zapewnienia bezpieczeństwa środowiskowego?
Rozumiem, że w wykazie wymienianych koniecznych inwestycji dotyczących konieczności zakupu ,,mobilnej stacji kontroli pojazdów,, mieści się aparatura kontrolno-pomiarowa w zakresie badania emisji spalin pojazdów w sposób wykazujący, że pojazdy podlegające harmonizowanemu prawu Unii (?), które są objęte obowiązkiem homologacyjnym będąc w eksploatacji i należy skontrolować czy nie utraciły w znacznym stopniu swoich właściwości technicznych i nie odbiegają w znacznym stopniu od wymagań technicznych, jakie były dla nich określone w przepisach homologacyjnych w czasie ich pierwszego wprowadzania do obrotu w UE bądź pierwszej rejestracji?
To potwierdzi diagnosta SKP w stodole u rolnika (albo za stodołą) i poświadczy pod odpowiedzialnością karną, że pojazd spełnia wymagania techniczne, o których mowa powyżej.
GRATULACJE i Brawa!
Przecież pomimo obowiązku posiadania tej aparatury (wymaganej dla przeprowadzenia OBT w sposób legalny, czyli zgodnie z obowiązującym póki co w RP prawem wspólnotowym) SKP nie dysponują taką aparaturą stacjonarną a co dopiero mówić o MOBILNAJ wersji!
Już teraz nie realizuje się podczas OBT celów Unii i nie realizują tych celów i obowiązków SKP.
W razie „W” to SKP będą w pierwszej kolejności ponosić za to odpowiedzialność z K.C.
Teoretycznie ciekawe rzeczy SITK opowiada.
Przytoczę cytat z filmu Pana Barei ; … A co o tym sądzą lekarze?
SITK, zamiast podlizywać się urzędnikom DTD i skupiać się na stawkach za BT najpierw powinno skupić się na potrzebie respektowania prawa, przestrzegania praworządności UE przez Ministra Infrastruktury a dopiero później żądać godziwego wynagrodzenia za legalnie wykonywane badania bo takie wynagrodzenie jest prawem zapisanym w Konstytucji, w tym prawem wyrażonym w przepisie dotyczącym prawa do swobody gospodarczej.