Wiceprezes Zarządu Polskiej Izby Gospodarczej Transportu Samochodowego i Spedycji Franciszek Kowaluk1:
„Szanowny Panie Przewodniczący! Szanowna Pani Dyrektor!
Nazywam się Franciszek Kowaluk i chciałbym powiedzieć parę słów od strony praktycznej. Ja już 44 lata pracuję w branży, od 36 lat jestem prezesem PKS w najmniejszej miejscowości w kraju, w której jest PKS, czyli w Łosicach, a jednocześnie jestem czwartą kadencje wiceprezesem Polskiej Izby Gospodarczej Transportu Samochodowego i Spedycji i od początku jestem we władzach Polskiej Izby Stacji Kontroli Pojazdów. Tak że kilka słów od strony praktycznej.
Nasza izba wspiera, tak jak wszyscy państwo tutaj, działania dotyczące waloryzacji opłat za badania techniczne. W naszej firmie też mamy okręgową stację kontroli pojazdów i wszyscy to rozumiemy. Chciałbym też powiedzieć, że rola pani dyrektor jest bardzo trudna, nie zazdroszczę. Badania techniczne są usługą w pewnym sensie publiczną, bo wykonywaną w imieniu państwa polskiego na rzecz bezpieczeństwa ruchu drogowego. Jest to działalność regulowana, a ceny są urzędowe. I to oczywiste, że powinny być zwaloryzowane. Ministerstwo Infrastruktury jest zobowiązane, zgodnie z prawem, brać pod uwagę koszty wykonywania czynności związanych z badaniem technicznym pojazdu. Wszyscy powinniśmy się dzisiaj skupić na tym, żeby rozwiązać problem, wprowadzić w życie…
Jak mówię, rola pani dyrektor nie jest łatwa. Dziękujemy też panu senatorowi Tadeuszowi Jarmuziewiczowi, z którym ja już od tylu lat współpracuję.
Muszę jednak powiedzieć, że ani obecny tutaj pan senator, który był przecież wiceministrem transportu, ani obecny tutaj odpowiednik pani dyrektor, czyli pan Andrzej Bogdanowicz, który był dyrektorem Departamentu Transportu Drogowego, nie spowodowali, że zwaloryzowano ceny za badania techniczne po 2004 r.
Apeluję tutaj w imieniu naszej izby gospodarczej transportu samochodowego, podobnie jak poprzednicy, o podjęcie zdecydowanych działań, oczywistych działań w celu waloryzacji tych opłat. Jak już tutaj było mówione, płaca minimalna wzrosła pięciokrotnie. Te koszty też na pewno pięciokrotnie wzrosły, a ceny za badania techniczne są takie same. Ja już nie będę mówił, że w naszej okręgowej stacji kontroli pojazdów, jak robimy analizę tych kosztów…
No, nie ma tutaj żadnego biznesu. Takie działanie, zostawienie tych cen bez zmiany spowoduje, że ze stacjami kontroli pojazdów będzie tak jak kiedyś z PKS-ami, których było 194 i 3/4 tych przedsiębiorstw padło.
Oby tak się nie stało ze stacjami kontroli pojazdów.
Przecież te stacje kontroli pojazdów muszą inwestować, muszą kupować coraz droższe urządzenia, żeby spełnić wymogi techniczne, żeby Transportowy Dozór Techniczny odebrał te stacje kontroli pojazdów i one mogły funkcjonować. Stąd mój apel. I dziękuję za te wszystkie głosy…
Andrzej, nie gniewajcie się – mówię do dyrektora Andrzeja Bogdanowicza, ale także do pana senatora Tadeusza – ale ani poprzedni minister, to znaczy nowy minister, choć poprzedni też…
On kilka lat temu na posiedzeniu sejmowej Komisji Infrastruktury jako poseł też apelował, interpelację złożył. Tak że, Panie Ministrze Poprzedni, dlaczego nie zmieniacie, nie waloryzujecie cen badań technicznych?
Pan Adamczyk jako minister mógł to zrobić, ale pomimo wszelkich apeli, protestów nawet, Polskiej Izby Stacji Kontroli Pojazdów, niestety – powiedzmy sobie szczerze, otwarcie – nie zajął się tym tematem. I w dalszym ciągu robi się te analizy, czy robić tę waloryzację, czy nie robić…
Pani Dyrektor, życzę wytrwałości i sukcesów.”
– – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
źródło: https://www.senat.gov.pl/
= = = = = = = = = = = = = = = = = =
1na posiedzeniu Komisji Infrastruktury Senatu RP (nr 7) w dniu 03-04-2024.
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
maj 1 2024
PREZES PKS-u O NASZEJ BRANŻY
Wiceprezes Zarządu Polskiej Izby Gospodarczej Transportu Samochodowego i Spedycji Franciszek Kowaluk1:
„Szanowny Panie Przewodniczący! Szanowna Pani Dyrektor!
Nazywam się Franciszek Kowaluk i chciałbym powiedzieć parę słów od strony praktycznej. Ja już 44 lata pracuję w branży, od 36 lat jestem prezesem PKS w najmniejszej miejscowości w kraju, w której jest PKS, czyli w Łosicach, a jednocześnie jestem czwartą kadencje wiceprezesem Polskiej Izby Gospodarczej Transportu Samochodowego i Spedycji i od początku jestem we władzach Polskiej Izby Stacji Kontroli Pojazdów. Tak że kilka słów od strony praktycznej.
Nasza izba wspiera, tak jak wszyscy państwo tutaj, działania dotyczące waloryzacji opłat za badania techniczne. W naszej firmie też mamy okręgową stację kontroli pojazdów i wszyscy to rozumiemy. Chciałbym też powiedzieć, że rola pani dyrektor jest bardzo trudna, nie zazdroszczę. Badania techniczne są usługą w pewnym sensie publiczną, bo wykonywaną w imieniu państwa polskiego na rzecz bezpieczeństwa ruchu drogowego. Jest to działalność regulowana, a ceny są urzędowe. I to oczywiste, że powinny być zwaloryzowane. Ministerstwo Infrastruktury jest zobowiązane, zgodnie z prawem, brać pod uwagę koszty wykonywania czynności związanych z badaniem technicznym pojazdu. Wszyscy powinniśmy się dzisiaj skupić na tym, żeby rozwiązać problem, wprowadzić w życie…
Jak mówię, rola pani dyrektor nie jest łatwa. Dziękujemy też panu senatorowi Tadeuszowi Jarmuziewiczowi, z którym ja już od tylu lat współpracuję.
Muszę jednak powiedzieć, że ani obecny tutaj pan senator, który był przecież wiceministrem transportu, ani obecny tutaj odpowiednik pani dyrektor, czyli pan Andrzej Bogdanowicz, który był dyrektorem Departamentu Transportu Drogowego, nie spowodowali, że zwaloryzowano ceny za badania techniczne po 2004 r.
Apeluję tutaj w imieniu naszej izby gospodarczej transportu samochodowego, podobnie jak poprzednicy, o podjęcie zdecydowanych działań, oczywistych działań w celu waloryzacji tych opłat. Jak już tutaj było mówione, płaca minimalna wzrosła pięciokrotnie. Te koszty też na pewno pięciokrotnie wzrosły, a ceny za badania techniczne są takie same. Ja już nie będę mówił, że w naszej okręgowej stacji kontroli pojazdów, jak robimy analizę tych kosztów…
No, nie ma tutaj żadnego biznesu. Takie działanie, zostawienie tych cen bez zmiany spowoduje, że ze stacjami kontroli pojazdów będzie tak jak kiedyś z PKS-ami, których było 194 i 3/4 tych przedsiębiorstw padło.
Oby tak się nie stało ze stacjami kontroli pojazdów.
Przecież te stacje kontroli pojazdów muszą inwestować, muszą kupować coraz droższe urządzenia, żeby spełnić wymogi techniczne, żeby Transportowy Dozór Techniczny odebrał te stacje kontroli pojazdów i one mogły funkcjonować. Stąd mój apel. I dziękuję za te wszystkie głosy…
Andrzej, nie gniewajcie się – mówię do dyrektora Andrzeja Bogdanowicza, ale także do pana senatora Tadeusza – ale ani poprzedni minister, to znaczy nowy minister, choć poprzedni też…
On kilka lat temu na posiedzeniu sejmowej Komisji Infrastruktury jako poseł też apelował, interpelację złożył. Tak że, Panie Ministrze Poprzedni, dlaczego nie zmieniacie, nie waloryzujecie cen badań technicznych?
Pan Adamczyk jako minister mógł to zrobić, ale pomimo wszelkich apeli, protestów nawet, Polskiej Izby Stacji Kontroli Pojazdów, niestety – powiedzmy sobie szczerze, otwarcie – nie zajął się tym tematem. I w dalszym ciągu robi się te analizy, czy robić tę waloryzację, czy nie robić…
Pani Dyrektor, życzę wytrwałości i sukcesów.”
– – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
źródło: https://www.senat.gov.pl/
= = = = = = = = = = = = = = = = = =
1 na posiedzeniu Komisji Infrastruktury Senatu RP (nr 7) w dniu 03-04-2024.
By dP • Nasi Goście i Współpracownicy diagnozują 0 • Tags: cennik BT, decyzje urzędnicze, DTD, Komisja Infrastruktury, PIGTSiS, PISKP, PKS, resort transportu, waloryzacja opłat za BT