Imię i nazwisko diagnosty wykonującego BT pojazdów jest także informacją publiczną.
Ja nie wiem o co tam poszło w tych Siemiatyczach, że ta sprawa musiała aż trafić do WSA.1
Myślę, że to była inicjatywa związana z walką konkurencyjną na rynku usług warsztatowych oraz na rynku związanym z funkcjonowaniem naszych SKP. Czyżby oczekiwano innych cen za BT niż oficjalne?
Ciekawe, czy sprawa ta jakoś wpłynęła na tamtejsze wybory samorządowe . . . . .
Nie wiem na ile była to próba udowodnienia jakichś większych nieprawidłowości, jednak w tej sprawie Wójtowi Gminy Siemiatycze udowodniono bezczynność z tego powodu, że w pełni nie zrealizował wniosku o udostępnienie informacji publicznej, zgodnie z pismem z 1 grudnia 2023 r.:
o wskazanie nazw podmiotów realizujących na zlecenie i zamówienie Wójta Gminy Siemiatycze i Prezesa PUK Siemiatycze Stacja usług związanych z bieżącą naprawą, serwisem oraz badaniami technicznymi samochodów osobowych/ dostawczych, stanowiących majątek Gminy Siemiatycze oraz PUK Siemiatycze Stacja bądź będących w ich posiadaniu i użytkowaniu w roku kalendarzowym 2022;
o udostępnienie kopii poświadczonych za zgodność z oryginałem umów na świadczenie usług w ww. zakresie z wyłonionym podmiotem oraz wszystkich wystawionych w 2022 r. faktur vat z tytułu tych usług, jak również podanie imienia i nazwiska diagnosty wykonującego usługi związane z badaniami technicznymi pojazdów.
Zdaniem Wójta, sugerowanie przez wnoszącego skargę (skarżącego), jakoby nie przekazano mu wszystkich faktur i być może część zatajono, stanowi insynuację i godzi w dobre imię Wójta Gminy Siemiatycze. Zdaniem Wójta nie stanowi podstawy żądania informacji publicznej (wcześniej otrzymanej) nieuzasadnione i bezpodstawne sugerowanie, że wcześniej otrzymana informacja jest niepełna i nieprawdziwa.
13 marca 2024 roku zapadł w tej sprawie wyrok w WSA w Białymstoku o tym, że „Skarga zasługuje na uwzględnienie.”2
Zgodnie z art. 1 ust. 1 u.d.i.p. informacją publiczną jest każda informacja o sprawach publicznych. Z kolei w świetle art. 4 ust. 1 u.d.i.p. obowiązane do udostępniania informacji publicznej są władze publiczne oraz inne podmioty wykonujące zadania publiczne, w szczególności: organy władzy publicznej, organy samorządów gospodarczych i zawodowych, podmioty reprezentujące zgodnie z odrębnymi przepisami Skarb Państwa, podmioty reprezentujące państwowe osoby prawne albo osoby prawne samorządu terytorialnego oraz podmioty reprezentujące inne państwowe jednostki organizacyjne albo jednostki organizacyjne samorządu terytorialnego, podmioty reprezentujące inne osoby lub jednostki organizacyjne, które wykonują zadania publiczne lub dysponują majątkiem publicznym oraz osoby prawne, w których Skarb Państwa, jednostki samorządu terytorialnego lub samorządu gospodarczego albo zawodowego mają pozycję dominującą w rozumieniu przepisów o ochronie konkurencji i konsumentów.
WSA stwierdził, że nie można zgodzić się z Wójtem, jakoby wnioskowana informacja została udostępniona skarżącemu w odpowiedzi na wniosek z 1 grudnia 2023 r. Albowiem, cyt.:
„Wystarczy bowiem wskazać, że wnioski te pokrywać się mogą tylko częściowo.
Wniosek z 1 grudnia 2023 r. dotyczył bowiem wskazania podmiotów świadczących usługi i faktur wystawionych w 2022 r.
Tymczasem wniosek z 5 grudnia 2023 r. dotyczy listy transakcji z konkretnym podmiotem i odnosi się do innego okresu tj. od 1 stycznia 2023 r. do 5 grudnia 2023 r.”
„Nieudostępnienie żądanej informacji czy brak stosownej informacji w terminie określonym w art. 13 ust. 1 ustawy, tj. 14 dni od dnia złożenia wniosku, musiało więc zostać ocenione przez Sąd jako bezczynność organu – art. 149 § 1 pkt 1 p.p.s.a.
W tych okolicznościach Sąd zobowiązał Wójta Gminy Siemiatycz do rozpoznania wniosku skarżącego z 5 grudnia 2023 r.”3
I tak się mają w Siemiatyczach te sprawy,
w walkę wyborczą naszą SKP zaangażowano,
nasz kolega zapewne jest bardzo ciekawy,
czemu do tej walki także i jego wybrano.
Trzymajmy się
dziadek Piotra
– – – – – – – – – – – –
1II SAB/Bk 9/24 – Wyrok WSA w Białymstoku; Data orzeczenia: 2024-03-13; orzeczenie nieprawomocne; Data wpływu: 2024-02-12; Symbol z opisem: 6480 658; Hasła tematyczne: Dostęp do informacji publicznej; Skarżony organ: Wójt Gminy; Treść wyniku: Stwierdzono bezczynność organu lub przewlekłe prowadzenie postępowania przez organ; Powołane przepisy: Dz.U. 2001 nr 112 poz. 1198 art. 1 ust. 1, art. 6 ust. 1, art. 13 ust. 1 Ustawa z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
2w trybie uproszczonym sprawy ze skargi W.S. na bezczynność Wójta Gminy Siemiatycze w przedmiocie informacji publicznej 1. zobowiązuje Wójta Gminy Siemiatycze do załatwienia, w trybie ustawy z dnia 6 września 2001 roku o dostępie do informacji publicznej, wniosku W.S. z dnia 5 grudnia 2023 roku; 2. stwierdza, że organ dopuścił się bezczynności; 3. stwierdza, że bezczynność organu nie miała miejsca z rażącym naruszenia prawa; 4. nie wymierza organowi grzywny; 5. zasądza od Wójta Gminy Siemiatycze na rzecz skarżącego W.S. kwotę 100 (sto) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego.
3Sąd nie dopatrzył się rażącego charakteru zaistniałej w sprawie bezczynności. Samo przekroczenie terminu załatwienia sprawy nie świadczy o rażącym charakterze opóźnienia.
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
kwi 12 2024
PRACA NA SKP A ZAKRES INFORMACJI PUBLICZNEJ
Imię i nazwisko diagnosty wykonującego BT pojazdów jest także informacją publiczną.
Ja nie wiem o co tam poszło w tych Siemiatyczach, że ta sprawa musiała aż trafić do WSA.1
Myślę, że to była inicjatywa związana z walką konkurencyjną na rynku usług warsztatowych oraz na rynku związanym z funkcjonowaniem naszych SKP. Czyżby oczekiwano innych cen za BT niż oficjalne?
Ciekawe, czy sprawa ta jakoś wpłynęła na tamtejsze wybory samorządowe . . . . .
Nie wiem na ile była to próba udowodnienia jakichś większych nieprawidłowości, jednak w tej sprawie Wójtowi Gminy Siemiatycze udowodniono bezczynność z tego powodu, że w pełni nie zrealizował wniosku o udostępnienie informacji publicznej, zgodnie z pismem z 1 grudnia 2023 r.:
o wskazanie nazw podmiotów realizujących na zlecenie i zamówienie Wójta Gminy Siemiatycze i Prezesa PUK Siemiatycze Stacja usług związanych z bieżącą naprawą, serwisem oraz badaniami technicznymi samochodów osobowych/ dostawczych, stanowiących majątek Gminy Siemiatycze oraz PUK Siemiatycze Stacja bądź będących w ich posiadaniu i użytkowaniu w roku kalendarzowym 2022;
o udostępnienie kopii poświadczonych za zgodność z oryginałem umów na świadczenie usług w ww. zakresie z wyłonionym podmiotem oraz wszystkich wystawionych w 2022 r. faktur vat z tytułu tych usług, jak również podanie imienia i nazwiska diagnosty wykonującego usługi związane z badaniami technicznymi pojazdów.
Zdaniem Wójta, sugerowanie przez wnoszącego skargę (skarżącego), jakoby nie przekazano mu wszystkich faktur i być może część zatajono, stanowi insynuację i godzi w dobre imię Wójta Gminy Siemiatycze. Zdaniem Wójta nie stanowi podstawy żądania informacji publicznej (wcześniej otrzymanej) nieuzasadnione i bezpodstawne sugerowanie, że wcześniej otrzymana informacja jest niepełna i nieprawdziwa.
13 marca 2024 roku zapadł w tej sprawie wyrok w WSA w Białymstoku o tym, że „Skarga zasługuje na uwzględnienie.”2
Zgodnie z art. 1 ust. 1 u.d.i.p. informacją publiczną jest każda informacja o sprawach publicznych. Z kolei w świetle art. 4 ust. 1 u.d.i.p. obowiązane do udostępniania informacji publicznej są władze publiczne oraz inne podmioty wykonujące zadania publiczne, w szczególności: organy władzy publicznej, organy samorządów gospodarczych i zawodowych, podmioty reprezentujące zgodnie z odrębnymi przepisami Skarb Państwa, podmioty reprezentujące państwowe osoby prawne albo osoby prawne samorządu terytorialnego oraz podmioty reprezentujące inne państwowe jednostki organizacyjne albo jednostki organizacyjne samorządu terytorialnego, podmioty reprezentujące inne osoby lub jednostki organizacyjne, które wykonują zadania publiczne lub dysponują majątkiem publicznym oraz osoby prawne, w których Skarb Państwa, jednostki samorządu terytorialnego lub samorządu gospodarczego albo zawodowego mają pozycję dominującą w rozumieniu przepisów o ochronie konkurencji i konsumentów.
WSA stwierdził, że nie można zgodzić się z Wójtem, jakoby wnioskowana informacja została udostępniona skarżącemu w odpowiedzi na wniosek z 1 grudnia 2023 r. Albowiem, cyt.:
„Wystarczy bowiem wskazać, że wnioski te pokrywać się mogą tylko częściowo.
Wniosek z 1 grudnia 2023 r. dotyczył bowiem wskazania podmiotów świadczących usługi i faktur wystawionych w 2022 r.
Tymczasem wniosek z 5 grudnia 2023 r. dotyczy listy transakcji z konkretnym podmiotem i odnosi się do innego okresu tj. od 1 stycznia 2023 r. do 5 grudnia 2023 r.”
„Nieudostępnienie żądanej informacji czy brak stosownej informacji w terminie określonym w art. 13 ust. 1 ustawy, tj. 14 dni od dnia złożenia wniosku, musiało więc zostać ocenione przez Sąd jako bezczynność organu – art. 149 § 1 pkt 1 p.p.s.a.
W tych okolicznościach Sąd zobowiązał Wójta Gminy Siemiatycz do rozpoznania wniosku skarżącego z 5 grudnia 2023 r.”3
I tak się mają w Siemiatyczach te sprawy,
w walkę wyborczą naszą SKP zaangażowano,
nasz kolega zapewne jest bardzo ciekawy,
czemu do tej walki także i jego wybrano.
Trzymajmy się
dziadek Piotra
– – – – – – – – – – – –
1 II SAB/Bk 9/24 – Wyrok WSA w Białymstoku; Data orzeczenia: 2024-03-13; orzeczenie nieprawomocne; Data wpływu: 2024-02-12; Symbol z opisem: 6480 658; Hasła tematyczne: Dostęp do informacji publicznej; Skarżony organ: Wójt Gminy; Treść wyniku: Stwierdzono bezczynność organu lub przewlekłe prowadzenie postępowania przez organ; Powołane przepisy: Dz.U. 2001 nr 112 poz. 1198 art. 1 ust. 1, art. 6 ust. 1, art. 13 ust. 1 Ustawa z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
2 w trybie uproszczonym sprawy ze skargi W.S. na bezczynność Wójta Gminy Siemiatycze w przedmiocie informacji publicznej 1. zobowiązuje Wójta Gminy Siemiatycze do załatwienia, w trybie ustawy z dnia 6 września 2001 roku o dostępie do informacji publicznej, wniosku W.S. z dnia 5 grudnia 2023 roku; 2. stwierdza, że organ dopuścił się bezczynności; 3. stwierdza, że bezczynność organu nie miała miejsca z rażącym naruszenia prawa; 4. nie wymierza organowi grzywny; 5. zasądza od Wójta Gminy Siemiatycze na rzecz skarżącego W.S. kwotę 100 (sto) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego.
3 Sąd nie dopatrzył się rażącego charakteru zaistniałej w sprawie bezczynności. Samo przekroczenie terminu załatwienia sprawy nie świadczy o rażącym charakterze opóźnienia.
By dP • Różne sprawy, nie zdiagnozujesz bez kawy 0 • Tags: decyzje urzędnicze, diagnosta, diagnosta samochodowy, Dostęp do informacji publicznej, WSA, wyrok sądu