Plany i cele PISKP, na podstawie wywiadu z Panią Prezes Jolantą Źródłowską.
Na internetowej stronie PISKP znalazł się ten ciekawy wywiad, do którego postanowiłem się trochę (?) odnieść.1 Choćby dlatego, że:
cyt.: „W największej w Polsce organizacji, reprezentującej interesy środowiska stacji kontroli pojazdów zaszły ostatnio poważne zmiany, których skutkiem było powołanie nowej osoby na stanowisko prezesa zarządu.”2
jeszcze niedawno uważałem, że przyzwolenie i akceptacja na odejście Prezesa Marcina Barankiewicza w tym krytycznym dla branży momencie było ze strony Rady PISKP sporym błędem. Bo – jak mówi przysłowie – nie zmienia się koni podczas przeprawy przez rzekę. A waloryzacja, to nie jedyny i palący problem naszej branży. W tym kontekście nie dziwi mnie brak odpowiedzi Pani Prezes na pytanie Witolda Hańczka o to, czy w PISKP spodziewano się odejścia Prezesa Barankiewicza.
Ale to już za nami, więc popatrzmy co proponuje środowisku Prezes Jolanta Źródłowska.
W odróżnieniu od poprzedniego Prezesa posiada bogate branżowe doświadczenie. Jak wiadomo jest przedsiębiorczynią, która czynnie prowadzi Okręgową SKP. Jest to więc niewątpliwa wartość dodana do obecnie sprawowanej funkcji Prezesa PISKP.
Ten powyższy fakt (prowadzenie SKP) sprawił, moim skromnym zdaniem, że cyt.:
„Oczywiście najistotniejszym celem w krótkiej perspektywie czasu jest doprowadzenie do urealnienia wysokości opłat za badania techniczne pojazdów, która bez zmian obowiązuje od blisko 20 lat.”
Jestem przekonany, że przyjęcie tego pierwszoplanowego celu akceptują wszyscy nasi pracodawcy SKP oraz zdecydowana większość zatrudnionych przez nich pracowników lub współpracowników.
Szkoda tylko, że Witold Hańczka nie dopytał o tę „krótką perspektywę”. Bo mamy już pół roku nowej i demokratycznej oraz pro zachodniej władzy, a tu nadal cisza?
No jednak nie cisza, bo 3 kwietnia br. z inicjatywy PISKP odbyło się to bardzo ważne posiedzenie senackiej Komisji Infrastruktury. Więc nie tracimy nadziei, bo może ta krótka perspektywa wcale nie dotyczy okresu nieco (?) późniejszego, czyli po wyborach europejskich czy też może dopiero po wyborach prezydenckich w przyszłym roku…..
Na naszą uwagę zasługuje ponadto trochę (?) niedoceniane wcześniej zagadnienie, jakim jest postulowane przez Panią Prezes zwiększenie liczby członków PISKP. Zbyt mała liczba członków, to nie tylko bolączka PISKP. Tyle, że ta „niedogodność” stała się przyczyną, dla której w wielu wypadkach nie osiągnięto zakładanych celów. Nie dziwi mnie więc słuszny apel Pani Prezes o większą aktywność środowiska, albowiem cyt.:
„Warto działać razem w ważnych dla nas tematach, bo w innym przypadku tracimy na tym wszyscy.”
Moim skromnym zdaniem należy także dokonać analizy przypadków odejść z PISKP, aby uchronić się przed tą niewątpliwą bolączką PISKP. Myślę, że w tym celu pomocna będzie zmiana dotychczasowej polityki polegającej na wspieraniu popełniających większe i mniejsze błędy na SKP na rzecz wspierania tych, którzy takich błędów wcale nie popełniają i nie będą popełniać. Bo jak wskazuje na to nasze branżowe doświadczenie, ci którzy mniej i bardziej świadomie naruszają nasze przepisy nie są potem (już po skutecznej obronie) lojalnymi członkami naszych organizacji. Przyzwyczajenie do naruszania przepisów najczęściej pozostaje w postaci przyzwyczajenia do naruszania norm lojalnościowych.
Powyższe może też przyczynić się do ewentualnej zmiany wizerunku branży. Jeśli mamy bronić, to tylko i wyłącznie BRD a nie tych, którzy to BRD mają w . . . . . . – w nosie?
Trudno też nie zgodzić się z Panią Prezes, gdy wskazuje, że cyt.:
„Kolejny, ważny dla mnie cel to szkolenie diagnostów oraz stworzenie warunków do tego, aby do branży przychodzili młodzi ludzie.”3
Dotychczasowe zaniechania, jakie do tej pory tolerowano na naszych SKP,
brak misji dla SKP, szczególnie ważnej dla Młodych Ludzi w postaci dbałości o BRD,
brak finansowej atrakcyjności,
niska jakość socjalu, który powinien wspomagać zatrudnionych,
akceptacja nadzoru dla przypadków feudalnych stosunków pracy,
powszechna akceptacja dla przypadków łamania Prawa, także Europejskiego (szkolenia),
to prawdopodobnie nie wszystko, co można na ten temat jeszcze powiedzieć.
Także w powyższym kontekście z uwagą odnotowuję te słowa Pani Prezes o tym, że cyt.:
„Zdajemy sobie sprawę, że istnieje konieczność podniesienia jakości badań, co może wiązać się ze zmodyfikowaniem systemu nadzoru nad stacjami kontroli pojazdów.”
Musimy to sobie powiedzieć jasno, że dotychczasowy nadzór nad SKP nie sprawdził się w tym ostatnim okresie 20 lat. Przespał ten okres i ZPP, przespały ten okres także organizacje zrzeszające środowiska pracownicze oraz zdecydowana większość pracowników WK/starostw.
Ale to nie wszystko, o czym jest mowa w tym wywiadzie. Dlatego też polecam Wam ten cały wywiad w nadziei, że stanowi wstęp do naszej nowej branżowej rzeczywistości.4
Trzymajmy się
dziadek Piotra
– – – – – – – – – – – – – – – –
1Autor wywiadu: Witold Hańczka, 26 kwietnia 2024, 10:51
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
maj 8 2024
PLANY I CELE PISKP – Z WYWIADU Z PREZES JOLANTĄ ŹRÓDŁOWSKĄ
Plany i cele PISKP, na podstawie wywiadu z Panią Prezes Jolantą Źródłowską.
Na internetowej stronie PISKP znalazł się ten ciekawy wywiad, do którego postanowiłem się trochę (?) odnieść.1 Choćby dlatego, że:
cyt.: „W największej w Polsce organizacji, reprezentującej interesy środowiska stacji kontroli pojazdów zaszły ostatnio poważne zmiany, których skutkiem było powołanie nowej osoby na stanowisko prezesa zarządu.”2
jeszcze niedawno uważałem, że przyzwolenie i akceptacja na odejście Prezesa Marcina Barankiewicza w tym krytycznym dla branży momencie było ze strony Rady PISKP sporym błędem. Bo – jak mówi przysłowie – nie zmienia się koni podczas przeprawy przez rzekę. A waloryzacja, to nie jedyny i palący problem naszej branży. W tym kontekście nie dziwi mnie brak odpowiedzi Pani Prezes na pytanie Witolda Hańczka o to, czy w PISKP spodziewano się odejścia Prezesa Barankiewicza.
Ale to już za nami, więc popatrzmy co proponuje środowisku Prezes Jolanta Źródłowska.
W odróżnieniu od poprzedniego Prezesa posiada bogate branżowe doświadczenie. Jak wiadomo jest przedsiębiorczynią, która czynnie prowadzi Okręgową SKP. Jest to więc niewątpliwa wartość dodana do obecnie sprawowanej funkcji Prezesa PISKP.
Ten powyższy fakt (prowadzenie SKP) sprawił, moim skromnym zdaniem, że cyt.:
„Oczywiście najistotniejszym celem w krótkiej perspektywie czasu jest doprowadzenie do urealnienia wysokości opłat za badania techniczne pojazdów, która bez zmian obowiązuje od blisko 20 lat.”
Jestem przekonany, że przyjęcie tego pierwszoplanowego celu akceptują wszyscy nasi pracodawcy SKP oraz zdecydowana większość zatrudnionych przez nich pracowników lub współpracowników.
Szkoda tylko, że Witold Hańczka nie dopytał o tę „krótką perspektywę”. Bo mamy już pół roku nowej i demokratycznej oraz pro zachodniej władzy, a tu nadal cisza?
No jednak nie cisza, bo 3 kwietnia br. z inicjatywy PISKP odbyło się to bardzo ważne posiedzenie senackiej Komisji Infrastruktury. Więc nie tracimy nadziei, bo może ta krótka perspektywa wcale nie dotyczy okresu nieco (?) późniejszego, czyli po wyborach europejskich czy też może dopiero po wyborach prezydenckich w przyszłym roku…..
Na naszą uwagę zasługuje ponadto trochę (?) niedoceniane wcześniej zagadnienie, jakim jest postulowane przez Panią Prezes zwiększenie liczby członków PISKP. Zbyt mała liczba członków, to nie tylko bolączka PISKP. Tyle, że ta „niedogodność” stała się przyczyną, dla której w wielu wypadkach nie osiągnięto zakładanych celów. Nie dziwi mnie więc słuszny apel Pani Prezes o większą aktywność środowiska, albowiem cyt.:
„Warto działać razem w ważnych dla nas tematach, bo w innym przypadku tracimy na tym wszyscy.”
Moim skromnym zdaniem należy także dokonać analizy przypadków odejść z PISKP, aby uchronić się przed tą niewątpliwą bolączką PISKP. Myślę, że w tym celu pomocna będzie zmiana dotychczasowej polityki polegającej na wspieraniu popełniających większe i mniejsze błędy na SKP na rzecz wspierania tych, którzy takich błędów wcale nie popełniają i nie będą popełniać. Bo jak wskazuje na to nasze branżowe doświadczenie, ci którzy mniej i bardziej świadomie naruszają nasze przepisy nie są potem (już po skutecznej obronie) lojalnymi członkami naszych organizacji. Przyzwyczajenie do naruszania przepisów najczęściej pozostaje w postaci przyzwyczajenia do naruszania norm lojalnościowych.
Powyższe może też przyczynić się do ewentualnej zmiany wizerunku branży. Jeśli mamy bronić, to tylko i wyłącznie BRD a nie tych, którzy to BRD mają w . . . . . . – w nosie?
Trudno też nie zgodzić się z Panią Prezes, gdy wskazuje, że cyt.:
„Kolejny, ważny dla mnie cel to szkolenie diagnostów oraz stworzenie warunków do tego, aby do branży przychodzili młodzi ludzie.”3
Dotychczasowe zaniechania, jakie do tej pory tolerowano na naszych SKP,
brak misji dla SKP, szczególnie ważnej dla Młodych Ludzi w postaci dbałości o BRD,
brak finansowej atrakcyjności,
niska jakość socjalu, który powinien wspomagać zatrudnionych,
akceptacja nadzoru dla przypadków feudalnych stosunków pracy,
powszechna akceptacja dla przypadków łamania Prawa, także Europejskiego (szkolenia),
to prawdopodobnie nie wszystko, co można na ten temat jeszcze powiedzieć.
Także w powyższym kontekście z uwagą odnotowuję te słowa Pani Prezes o tym, że cyt.:
„Zdajemy sobie sprawę, że istnieje konieczność podniesienia jakości badań, co może wiązać się ze zmodyfikowaniem systemu nadzoru nad stacjami kontroli pojazdów.”
Musimy to sobie powiedzieć jasno, że dotychczasowy nadzór nad SKP nie sprawdził się w tym ostatnim okresie 20 lat. Przespał ten okres i ZPP, przespały ten okres także organizacje zrzeszające środowiska pracownicze oraz zdecydowana większość pracowników WK/starostw.
Ale to nie wszystko, o czym jest mowa w tym wywiadzie. Dlatego też polecam Wam ten cały wywiad w nadziei, że stanowi wstęp do naszej nowej branżowej rzeczywistości.4
Trzymajmy się
dziadek Piotra
– – – – – – – – – – – – – – – –
1 Autor wywiadu: Witold Hańczka, 26 kwietnia 2024, 10:51
2 https://motofocus.pl/prawo-i-przepisy/122001/wywiad-z-jolanta-zrodlowska-nowa-prezes-piskp
3 cyt.: „Obecnie ponad 60% diagnostów ma ponad 50 lat, a tylko ok. 3% jest poniżej 30 roku życia.”
4 źródło: https://piskp.pl/plany-i-cele-nowej-prezes-piskp-wywiad-z-jolanta-zrodlowska/
By dP • Różne sprawy, nie zdiagnozujesz bez kawy 0 • Tags: cennik BT, diagnosta, jakość badań technicznych, nadzór nad SKP, PISKP, projekt PoRD, szkolenia, waloryzacja opłat za BT, zmiany do ustawy PoRD