Całkiem niedawno opublikowaliśmy plan „A” dla naszej branży.1 Ten plan nie cieszył się chyba zbytnim zainteresowaniem naszego Koleżeństwa, nie odnotowaliśmy jakichś głosów wsparcie dla tej idei. Nie było chętnych, którzy chcieli się zaangażować w realizację tego planu. Więc – jak rozumiem – przyszedł już czas, aby udostępnić Wam nasz plan „B” dla branży SKP.
Plan „B” zbudowany został na gruncie przemyśleń i obserwacji branży SKP od nowego początku jego funkcjonowania po zmianach w 2004 r., ze szczególnym uwzględnieniem elementu porządkującego, jakim miał być nasz OSDS oraz braku waloryzacji Cennika BT.
Problem ten znalazł wreszcie swoją branżową ścieżkę realizacyjną w postacie idei „okrągłego stołu organizacji i podmiotów branżowych”, która to idea została wyartykułowana przez Prezesa Rafała Sosnowskiego z STM w trakcie wiosennego spotkania w Poznaniu na TTM.
Tyle, że czas płynie, waloryzacji nadal nie ma, a terminu i miejsca takiego spotkania jeszcze nie wyznaczono. W związku z tym ze wszech miar aktualna wydaje się oferta, jaką wystosował wobec nas GOK w Leszczynku k. Kutna, aby po dekadzie jednak wrócić do branżowych spotkań w drugiej połowie września br. Bo dłużej już nie można czekać. Będzie luzik bez organizacyjnego zadęcia, bez nachalnych reklam, same merytoryczne rozmowy na bieżące tematy (np.: homologacje i konsekwencje ich braku), także z przedstawicielami naszych sieci SKP. Co Wy na to?
2. Nasze oprogramowanie.
Chcę tu jasno podkreślić, że nadal uważam to nasze środowiskowe rozproszenie za podstawową przyczynę większości naszych problemów. Dlatego stoję na stanowisku, że wszystkie nasze SKP powinny pracować na jednym oprogramowaniu. A wybór tego oprogramowania jest dość łatwy. To nie może być oprogramowanie:
żadnej państwowej instytucji, aby uniknąć jej podległości i wasalizacji ze strony urzędników MI i DTD (resortu transportu),
należące do podmiotu, który nie poparł nas w naszych słusznych protestach w 2023 r.,
z którym związana jest jakakolwiek osoba popierająca PiS.
3. Firmy szkoleniowe.
Pilne uregulowanie w/w kwestii spowoduje automatycznie, że na naszym rynku nie tylko pozostanie jeden dostawca oprogramowania, ale także w ślad za tym ograniczymy ilość podmiotów szkoleniowych, które bombardują nas błędnymi treściami, które na przykład nie mają umocowania w Prawie UE. W ten sposób należy doprowadzić do sytuacji, że obsługiwać nas będzie w zakresie niezbędnych szkoleń tylko jedna lub ewentualnie dwie współpracujące ze sobą firmy.
Jedną z tych firm szkolących miał być nasz OSDS, ale jak widać jego liderom nie zależało na realizacji tej misji, na której realizację mieli ponad 10 ostatnich lat.
Ale my nie narzekamy, tylko jedziemy dalej i zawsze do przodu (wołając alleluja?)!
4. Jakość nadzoru.
Nikt już nie kwestionuje faktu, w jak słabej kondycji jest nasz nadzór w WK/starostwie. Urzędnicy starostwa mieli na nauki ostatnie 20 lat. Wszyscy wiemy, jak to wygląda w praktyce, gdzie sąsiadujące ze sobą osoby z nadzoru (w sąsiednich starostwach) zalecają całkiem inny sposób przeprowadzania BT pojazdów. Czas więc powrócić do tej znanej nam wszystkim prawdy, że tylko insp. UDS (oczywiście z odpowiednio długim stażem pracy, np. 10 lat minimum) jest w stanie sprawdzić jakość pracy swojego Kolegi na SKP. Pomoże w tym nasz własny samorząd zawodowy (jak mają lekarze lub prawnicy).
Stara idea senatora Tadeusza Jarmuziewicza o „spaniu z bronią” lub idea Dekry o tajemniczym kliencie też już wreszcie powinna znaleźć jakieś ucieleśnienie. Do rozważenie w tym kontekście jest pomysł konkursu na najciekawszy film/video z przebiegu BT. Coraz więcej naszych kontrolowanych klientów posiada kamerki w samochodach, więc dostęp do tego rodzaju materiału nie powinien stanowić problemu. Problemem może być skład komisji wyłaniającej „najciekawszy” materiał oraz sponsorzy, którzy zechcą nagrodzić osobę, która przysłała nam najciekawszy materiał.
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
lip 23 2024
PLAN „B” DLA BRANŻY SKP
Plan „B” dla branży SKP.
Całkiem niedawno opublikowaliśmy plan „A” dla naszej branży.1 Ten plan nie cieszył się chyba zbytnim zainteresowaniem naszego Koleżeństwa, nie odnotowaliśmy jakichś głosów wsparcie dla tej idei. Nie było chętnych, którzy chcieli się zaangażować w realizację tego planu. Więc – jak rozumiem – przyszedł już czas, aby udostępnić Wam nasz plan „B” dla branży SKP.
Plan „B” zbudowany został na gruncie przemyśleń i obserwacji branży SKP od nowego początku jego funkcjonowania po zmianach w 2004 r., ze szczególnym uwzględnieniem elementu porządkującego, jakim miał być nasz OSDS oraz braku waloryzacji Cennika BT.
1. Środowiskowa jedność.
Podstawą tego planu jest zbudowanie naszej środowiskowej jedności, co do której wypowiadałem się w nieco (?) humorystycznym tonie jeszcze w 2011 r.: https://www.diagnostasamochodowy.pl/2011/baranki-boze/
Problem ten znalazł wreszcie swoją branżową ścieżkę realizacyjną w postacie idei „okrągłego stołu organizacji i podmiotów branżowych”, która to idea została wyartykułowana przez Prezesa Rafała Sosnowskiego z STM w trakcie wiosennego spotkania w Poznaniu na TTM.
Tyle, że czas płynie, waloryzacji nadal nie ma, a terminu i miejsca takiego spotkania jeszcze nie wyznaczono. W związku z tym ze wszech miar aktualna wydaje się oferta, jaką wystosował wobec nas GOK w Leszczynku k. Kutna, aby po dekadzie jednak wrócić do branżowych spotkań w drugiej połowie września br. Bo dłużej już nie można czekać. Będzie luzik bez organizacyjnego zadęcia, bez nachalnych reklam, same merytoryczne rozmowy na bieżące tematy (np.: homologacje i konsekwencje ich braku), także z przedstawicielami naszych sieci SKP. Co Wy na to?
2. Nasze oprogramowanie.
Chcę tu jasno podkreślić, że nadal uważam to nasze środowiskowe rozproszenie za podstawową przyczynę większości naszych problemów. Dlatego stoję na stanowisku, że wszystkie nasze SKP powinny pracować na jednym oprogramowaniu. A wybór tego oprogramowania jest dość łatwy. To nie może być oprogramowanie:
żadnej państwowej instytucji, aby uniknąć jej podległości i wasalizacji ze strony urzędników MI i DTD (resortu transportu),
należące do podmiotu, który nie poparł nas w naszych słusznych protestach w 2023 r.,
z którym związana jest jakakolwiek osoba popierająca PiS.
3. Firmy szkoleniowe.
Pilne uregulowanie w/w kwestii spowoduje automatycznie, że na naszym rynku nie tylko pozostanie jeden dostawca oprogramowania, ale także w ślad za tym ograniczymy ilość podmiotów szkoleniowych, które bombardują nas błędnymi treściami, które na przykład nie mają umocowania w Prawie UE. W ten sposób należy doprowadzić do sytuacji, że obsługiwać nas będzie w zakresie niezbędnych szkoleń tylko jedna lub ewentualnie dwie współpracujące ze sobą firmy.
Jedną z tych firm szkolących miał być nasz OSDS, ale jak widać jego liderom nie zależało na realizacji tej misji, na której realizację mieli ponad 10 ostatnich lat.
Ale my nie narzekamy, tylko jedziemy dalej i zawsze do przodu (wołając alleluja?)!
4. Jakość nadzoru.
Nikt już nie kwestionuje faktu, w jak słabej kondycji jest nasz nadzór w WK/starostwie. Urzędnicy starostwa mieli na nauki ostatnie 20 lat. Wszyscy wiemy, jak to wygląda w praktyce, gdzie sąsiadujące ze sobą osoby z nadzoru (w sąsiednich starostwach) zalecają całkiem inny sposób przeprowadzania BT pojazdów. Czas więc powrócić do tej znanej nam wszystkim prawdy, że tylko insp. UDS (oczywiście z odpowiednio długim stażem pracy, np. 10 lat minimum) jest w stanie sprawdzić jakość pracy swojego Kolegi na SKP. Pomoże w tym nasz własny samorząd zawodowy (jak mają lekarze lub prawnicy).
Stara idea senatora Tadeusza Jarmuziewicza o „spaniu z bronią” lub idea Dekry o tajemniczym kliencie też już wreszcie powinna znaleźć jakieś ucieleśnienie. Do rozważenie w tym kontekście jest pomysł konkursu na najciekawszy film/video z przebiegu BT. Coraz więcej naszych kontrolowanych klientów posiada kamerki w samochodach, więc dostęp do tego rodzaju materiału nie powinien stanowić problemu. Problemem może być skład komisji wyłaniającej „najciekawszy” materiał oraz sponsorzy, którzy zechcą nagrodzić osobę, która przysłała nam najciekawszy materiał.
Trzymajmy się tylko Prawa, w tym europejskiego,
a zniknie każda obawa i etykieta „zaściankowego”
dziadek Piotra
– – – – – – – – – – – –
1 https://www.diagnostasamochodowy.pl/2024/plan-a-dla-branzy-skp/
By dP • Różne sprawy, nie zdiagnozujesz bez kawy 0 • Tags: branżowe organizacje, cennik BT, decyzje urzędnicze, diagnosta, nadzór nad SKP, szkolenia, waloryzacja opłat za BT