W nawiązaniu do korespondencji dotyczącej naruszania konkurencji oraz skargi CHAP(2021)03317 przesyłam kolejne dokumenty potwierdzające nie realizowanie przez ministra do spraw transportu Rzeczpospolitej Polskiej ( Ministra Infrastruktury )przepisów szczególnych harmonizowanego prawa Unii – rozporządzenia (UE) 167/2013, rozporządzenia (UE) 2016/1628 i rozporządzenia (UE) 2019/1020 poprzez nie zapobieganie wprowadzaniu do obrotu, dopuszczaniu i pierwszej rejestracji na terenie Unii poprzez obszar RP fabrycznie nowych ciągników rolniczych kategorii T1 marki MTZ Belarus jako używane,nie posiadających ważnych homologacji typu WE ani innych równoważnych dokumentów homologacyjnych wymaganych prawem Unii i nie posiadających na tabliczkach znamionowych wymaganych oznaczeń zgodności (oznaczeń homologacyjnych)oraz nie wypełniających norm emisji substancji szkodliwych do środowiska co stwarza zagrożenie dla środowiska, bezpieczeństwa ruchu drogowego i funkcjonalnego oraz sprzyja nieuczciwej konkurencji na co Komisja wskazała już w motywie 1 preambuły dyrektyw 2010/48/UE z dnia 5 lipca 2010 r.
Procederwprowadzania do obrotu w Unii przez obszar RP ciągników bez homologacji był od 2019 r wielokrotnie zgłaszany przeze mnie wszystkim kompetentnym organom RP tj.:
Ministrowi Infrastruktury (ministrowi do spraw transportu),
Głównemu Inspektorowi Ochrony Środowiska, Prezesowi Urzędu Konkurencji i Konsumentów (powoływanemu przez Prezesa Rady Ministrów),
Prezesowi Rady Ministrów,
Dyrektorowi Biura Poselskiego Posła Mateusza Morawieckiego (w czasie pełnienia funkcji premiera),
Prokuratorowi Krajowemu,
Rzecznikowi MŚP (powoływanemu przez Prezesa Rady Ministrów na wniosek ministra gospodarki)oraz do
Centralnego Biura Antykorupcyjnego i
Centralnego Biura Śledczego Policji.
Zgłoszenia były dokonywanew czasie gdy premierem był pan Mateusz Morawiecki, a prokuratura była politycznie podporządkowana Ministrowi Sprawiedliwości pełniącego funkcje Prokuratora Generalnego. Sprawy zgłaszane do prokuratury były umarzane bez przeprowadzenia jakichkolwiek czynności sprawdzających (co potwierdzone jest w orzeczeniu sądowym) lub są prowadzone w sposób przewlekły przez prokuratorów powołanych przez poprzedni rząd. Był też przypadek odsunięcia bardziej dociekliwego prokuratora od sprawy poprzez awansowanie go z Prokuratury Okręgowej do Prokuratury Krajowej z pominięciem szczebla Prokuratury Regionalnej.
Z uwagi, że żadna z powyższych instytucji w tym czasie nie podjęła skutecznych działań (pomimo wpisania producenta MTZ na listę sankcyjną), a proceder nielegalnego udostępniania ciągników trwa nadal, co dowodzi załączone zestawienie pierwszych rejestracji dokonywanych w RP uważam, że sprawapowinnazostać poddane analizie OLAF z uwagi, że powyższe naruszenia szkodąbudżetowi UE oraz rynkowi wspólnotowemu, zaburzają konkurencję i wyrządzają szkodę dla wszystkich unijnych producentów ciągników rolniczych i ich kooperantów działających zgodnie z prawem.
Załączane zestawienie zawiera oznaczenie modeli ciągników MTZ Belarus fabrycznie nowych a rejestrowanych po raz pierwszy w Rzeczpospolitej Polskiej (UE) jako używane, datę ich produkcji, rok i miesiąc pierwszej rejestracji w RP oraz wykaz jednostki samorządu terytorialnego ( starostwa powiatowego) w której dokonano pierwszej rejestracji.
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
lip 13 2024
PISMO DO KOMISJI EUROPEJSKIEJ
Komisja Europejska
W nawiązaniu do korespondencji dotyczącej naruszania konkurencji oraz skargi CHAP(2021)03317 przesyłam kolejne dokumenty potwierdzające nie realizowanie przez ministra do spraw transportu Rzeczpospolitej Polskiej ( Ministra Infrastruktury ) przepisów szczególnych harmonizowanego prawa Unii – rozporządzenia (UE) 167/2013, rozporządzenia (UE) 2016/1628 i rozporządzenia (UE) 2019/1020 poprzez nie zapobieganie wprowadzaniu do obrotu, dopuszczaniu i pierwszej rejestracji na terenie Unii poprzez obszar RP fabrycznie nowych ciągników rolniczych kategorii T1 marki MTZ Belarus jako używane, nie posiadających ważnych homologacji typu WE ani innych równoważnych dokumentów homologacyjnych wymaganych prawem Unii i nie posiadających na tabliczkach znamionowych wymaganych oznaczeń zgodności (oznaczeń homologacyjnych) oraz nie wypełniających norm emisji substancji szkodliwych do środowiska co stwarza zagrożenie dla środowiska, bezpieczeństwa ruchu drogowego i funkcjonalnego oraz sprzyja nieuczciwej konkurencji na co Komisja wskazała już w motywie 1 preambuły dyrektyw 2010/48/UE z dnia 5 lipca 2010 r.
Proceder wprowadzania do obrotu w Unii przez obszar RP ciągników bez homologacji był od 2019 r wielokrotnie zgłaszany przeze mnie wszystkim kompetentnym organom RP tj.:
Dyrektorowi Transportowego Dozoru Technicznego (organowi homologacyjnemu),
Ministrowi Infrastruktury (ministrowi do spraw transportu),
Głównemu Inspektorowi Ochrony Środowiska, Prezesowi Urzędu Konkurencji i Konsumentów (powoływanemu przez Prezesa Rady Ministrów),
Prezesowi Rady Ministrów,
Dyrektorowi Biura Poselskiego Posła Mateusza Morawieckiego (w czasie pełnienia funkcji premiera),
Prokuratorowi Krajowemu,
Rzecznikowi MŚP (powoływanemu przez Prezesa Rady Ministrów na wniosek ministra gospodarki) oraz do
Centralnego Biura Antykorupcyjnego i
Centralnego Biura Śledczego Policji.
Zgłoszenia były dokonywane w czasie gdy premierem był pan Mateusz Morawiecki, a prokuratura była politycznie podporządkowana Ministrowi Sprawiedliwości pełniącego funkcje Prokuratora Generalnego. Sprawy zgłaszane do prokuratury były umarzane bez przeprowadzenia jakichkolwiek czynności sprawdzających (co potwierdzone jest w orzeczeniu sądowym) lub są prowadzone w sposób przewlekły przez prokuratorów powołanych przez poprzedni rząd. Był też przypadek odsunięcia bardziej dociekliwego prokuratora od sprawy poprzez awansowanie go z Prokuratury Okręgowej do Prokuratury Krajowej z pominięciem szczebla Prokuratury Regionalnej.
Z uwagi, że żadna z powyższych instytucji w tym czasie nie podjęła skutecznych działań (pomimo wpisania producenta MTZ na listę sankcyjną), a proceder nielegalnego udostępniania ciągników trwa nadal, co dowodzi załączone zestawienie pierwszych rejestracji dokonywanych w RP uważam, że sprawa powinna zostać poddane analizie OLAF z uwagi, że powyższe naruszenia szkodą budżetowi UE oraz rynkowi wspólnotowemu, zaburzają konkurencję i wyrządzają szkodę dla wszystkich unijnych producentów ciągników rolniczych i ich kooperantów działających zgodnie z prawem.
Załączane zestawienie zawiera oznaczenie modeli ciągników MTZ Belarus fabrycznie nowych a rejestrowanych po raz pierwszy w Rzeczpospolitej Polskiej (UE) jako używane, datę ich produkcji, rok i miesiąc pierwszej rejestracji w RP oraz wykaz jednostki samorządu terytorialnego ( starostwa powiatowego) w której dokonano pierwszej rejestracji.
(. . . ).
By dP • Nasi Goście i Współpracownicy diagnozują 0 • Tags: ciągniki rolnicze, decyzje urzędnicze, DTD, Dyrektywa, Homologacje, Prawo o Ruchu Drogowym (PoRD), resort transportu, starostwo, Wydział Komunikacji, wyrok sądu