gru 14 2024
KŁAMSTWA, KŁAMSTWA I TYLKO KŁAMSTWA
Kłamstwa, kłamstwa i tylko kłamstwa.
Czyli Prawo UE w naszym wykonaniu i zasadne pytanie, czy nasza branża na kłamstwach stoi, kłamstwem się karmi, kłamstwem się poi, kłamstwa się już nic a nic nie boi?
Pamiętacie może jeszcze zapewnienia wielu naszych liderów od kilku ostatnich lat o tym, że my tu w Polsce już w pełnym zakresie (?) lub cyt.: „w prawie pełnym zakresie” wypełniamy wymogi Prawa UE, w tym Naszej Rewolucyjnej Dyrektywy nr 45 z 2014 r.?
Więc dlaczego jeszcze nie wdrożono do obowiązującego nas zakresu PoRD poniższych elementów Europejskiego Prawa:
-
nasze środowisko zawodowego nie spełnia prawnego obowiązku niezależności, która wymagana jest w pracy na SKP?1
-
WK/starostwa rejestrują pojazdy nie tylko bez homologacji, ale także takie, które nie były wcześniej rejestrowane na terenie UE?2
-
brak jest obowiązkowego szkolenia po każdej zmianie PoRD (w zakresie nas obowiązującym).
I nie tylko o tym napisał na forum Norcom Kolega „dominik_z” we wrześniu br.,3 bo zacytował słusznie szereg innych brakujących nam elementów tej układanki, którą wielu liderów starało się zamieść pod dywan, jak np.:
„(…)
d) monitorowanie z zastosowaniem środków, takich jak:
— ponowne badanie statystycznie ważnej części badanych pojazdów,
— badania „tajemniczego klienta” (stosowanie uszkodzonego pojazdu nieobowiązkowe),
— analiza wyników badania zdatności do ruchu drogowego (metody statystyczne),
— badania sprawdzające,
— badanie skarg;
e) zatwierdzanie wyników pomiarów przeprowadzonych podczas badania zdatności do ruchu;
f) proponowanie cofnięcia lub zawieszenia upoważnienia stacji kontroli pojazdów lub licencji diagnostów:
— w przypadku gdy stacja lub diagnosta nie spełniają ważnego wymogu w zakresie upoważnienia,
— w przypadku wykrycia poważnych nieprawidłowości,
— w przypadku powtarzających się negatywnych wyników audytu,
— w przypadku utraty dobrej reputacji przez daną stację lub danego diagnostę.4
2. Wymogi dotyczące organu nadzoru
Wymogi mające zastosowanie do personelu zatrudnionego przez organ nadzoru obejmują następujące obszary:
— kompetencje techniczne,
— bezstronność,
— normy w zakresie kwalifikacji i szkoleń.”5
I tego wszystkiego brakuje nam nie od tygodnia, miesiąca lub roku! Tego wszystkiego brakuje nam od dekady, za chorą akceptacją liderów naszej branży, składającej się z samych wystraszonych miękiszonów!
A ten poniższy dokument także ilustruje tę politykę ministerstwa infrastruktury oraz DTD (resortu transportu), która polega na kłamstwach, na celowej dezinformacji, na systemowej łamaniu Prawa UE. I wszystko to się nadal dzieje, choć jest już rok po wygranych wyborach przez „Koalicję 15 października 2023” – sic!
Musimy zauważyć, że o nieprawidłowościach z brakiem homologacji – już w 2020 r.! – nie informuje znowu jakiś kolejny Szary Człowiek, tylko ważna centralna instytucja państwowa. I jak myślicie, co z tym swoim obowiązkiem zrobili urzędnicy MI/DTD?
Dosłownie przed paroma godzinami Komisja Europejska wydała zakaz wykonywania lotów liniom lotniczym Air Tanzania na terenie Unii Europejskiej z uwagi na niespełnione podstawowych warunków bezpieczeństwa, które obowiązują w krajach europejskiej wspólnoty.6 Zaś homologacje dla pojazdów na rynku UE także spełniają taka samą i identyczną rolę. Więc jak to się stało, że tyle takich pojazdów – wspólnie i w porozumieniu? – dopuściliśmy na nasz rynek?
Ciekawe, czy znowu ktoś będzie na ten temat kłamał . . . . . .
Może czas stanąć oko w oko z Prawdą?
Trzymajmy się
dziadek Piotra
– – – – – – – – – – – –
1 Tej niezależności nie gwarantuje ustawa Kodeks Pracy, a jest wręcz przeciwnie. Bo podporządkowuje naszą pracę insp. UDS-a naszemu pracodawcy, czyli właścicielowi SKP.
2 O czym napisał wczoraj Kolega Radecki – https://www.diagnostasamochodowy.pl/2024/szczegolny-wniosek-do-rr/
3 dominik_z; Forumowicz; 626; Napisano 4 Wrzesień; No chyba nie bardzo, bo brakuje (…): https://forum.norcom.pl/index.php?/topic/16775-%C5%9Bmieszne-ceny-za-badania-techniczne/page/68/
4 PL 29.4.2014 Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej L 127/127
5 Z forum Norcom.
6 Czytaj więcej na https://wydarzenia.interia.pl/zagranica/news-linie-lotnicze-na-cenzurowanym-do-krajow-unii-europejskiej-j,nId,7875708#utm_source=paste&utm_medium=paste&utm_campaign=firefox
15 grudnia 2024 @ 10:13
Skoro wprowadzanie pojazdów bez homologacji jest przestępstwem, o czym samo informowało DTD MI w jednej ze swoich odpowiedzi, a o takim wprowadzaniu do obrotu był powiadomiony pan Dyrektor Bogdan Oleksiak już w w 2020 r., to zasadnym jest pytanie kto jeszcze z DTD o tym przestępstwie wiedział ?
Czy wiedział o tym pan Krzysztof Tomczak, pan Jerzy Król, pani Tina Lewandowska, pan Rafał Weber, pan Andrzej Adamczyk, pani Olga Tworek, pani Renata Rychter, a może nie wiedział o tym pan Andrzej Bittel Sekretarz Stanu Ministerstwa Infrastruktury w rządzie pana Mateusza Morawieckiego, pełniący wcześniej funkcje dyrektora jednego z departamentów w CBA ?
No bo przecież, jeśli któraś z tych osób też by wiedziała o fakcie wprowadzania tych pojazdów bez homologacji do obrotu, to powinna o tym powiadomić prokuraturę, bo gdyby tego nie dokonała sama naraziłaby się na zarzut przestępstwa urzędniczego.
Interesu w tym by nie powiadamiać, więc nie miała by żadnego…
Zapewne.
art. 304 Kodeksu karnego
§ 1. Każdy, dowiedziawszy się o popełnieniu przestępstwa ściganego z urzędu, ma społeczny obowiązek zawiadomić o tym prokuratora lub Policję. Przepisy art. 148a dane pokrzywdzonych i świadków zamieszczane w protokole z czynności oraz art. 156a udostępnianie danych lub oryginałów dokumentów z załącznika adresowego stosuje się odpowiednio.
§ 2. Instytucje państwowe i samorządowe, które w związku ze swą działalnością dowiedziały się o popełnieniu przestępstwa ściganego z urzędu, są obowiązane niezwłocznie zawiadomić o tym prokuratora lub Policję oraz przedsięwziąć niezbędne czynności do czasu przybycia organu powołanego do ścigania przestępstw lub do czasu wydania przez ten organ stosownego zarządzenia, aby nie dopuścić do zatarcia śladów i dowodów przestępstwa.
art. 231 k.k.
§ 1. Funkcjonariusz publiczny, który, przekraczając swoje uprawnienia lub nie dopełniając obowiązków, działa na szkodę interesu publicznego lub prywatnego,
podlega karze pozbawienia wolności do lat 3.
§ 2. Jeżeli sprawca dopuszcza się czynu określonego w § 1 w celu osiągnięcia korzyści majątkowej lub osobistej,
podlega karze pozbawienia wolności od roku do lat 10.
§ 3. Jeżeli sprawca czynu określonego w § 1 działa nieumyślnie i wyrządza istotną szkodę,
podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2.
§ 4. Przepisu § 2 nie stosuje się, jeżeli czyn wyczerpuje znamiona czynu zabronionego określonego w art. 228 sprzedajność pełniącego funkcję publiczną.
Oczywiście pan Bogdan Oleksiak zawsze może powiedzieć, że o piśmie Prezesa UOKiK nic nie wie bo być może sekretarka je gdzieś zgubiła, pies je zżarł, albo wyfrunęło przez otwarte okno, jak zrobił się przeciąg w gabinecie.
Albo po prostu nic mu się z tym tematem nie udało zrobić, bo po prostu miał na to zbyt mało czasu, zbyt szybko przeciąg go wywiał w skutek ,,bezpodstawnych,, zarzutów dotyczących wycieku pytań egzaminacyjnych na prawo jazdy. 😉
W tak zacnym i dużym gronie tłumaczeń i wersji może być wiele – co głowa to pomysł.
Już widzę pocącego się prokuratora jeszcze przed wzięciem się do pracy.
Nie mniej jednak trzeba wierzyć, że przy innej, bardziej prawej obsadzie Departamentu Transportu Drogowego wiele problemów jakie mają dzisiaj szkoły jazdy, WORD-y, branża SKP, czy krajowi producenci pojazdów dałoby się szybko rozwiązać.
Z korzyścią dla bezpieczeństwa ruchu drogowego, bezpieczeństwa funkcjonalnego, bezpieczeństwa środowiskowego i uczciwej konkurencji.
15 grudnia 2024 @ 13:06
P.S. Ten Indianiec na masce to chyba urzędnik DTD, sądząc po jego ,,lewej,, ręce w której dzierży tomahawk. 🙂
15 grudnia 2024 @ 13:37
Wszystko możliwe. Nawet to, że urzędnicy DTD i MI mają dwie lewe ręce. Ale skąd o tym wie ChatGPT?
Ale ja chciałem w ten sposób sprostować, że to nie amerykańsko-włoska mafia i nie gangi motorowe stoją za tym nielegalnym przemytem do Polski pojazdów bez homologacji.
Bo to tylko rdzenni mieszkańcy USA, czyli prawowici Indianie tak skutecznie w USA walczą o swoje środowisko naturalne, pozbywając się możliwości składowania ich samochodowych złomów na terytorium amerykańskich rezerwatów oraz ogródków działkowych i placów zabaw dla dzieci.
Pozdrawiam weekendowo
dP