Wszyscy najważniejsi zawitali do Poznania. Było to na Forum Motoryzacyjnym w czasie niedawnych TTM, których organizatorem było STM Prezesa Rafała Sosnowskiego.
To Forum Motoryzacyjne było w jakimś sensie przełomowe. I nie tylko z tego powodu, że zjawili się na tę debatę najważniejsi branżowi liderzy, także przedstawiciele zagranicznych organizacji. Zaś ci, których nie było, tym samym sami określili swoją minimalna rolę na branżowym rynku.
Zaczynając analizę tego naszego branżowego wydarzenia od powyższego stwierdzenia, to doniosła waga tego Forum w Poznaniu wynika jeszcze z faktu, że:
zadeklarowano cykliczność tego Forum. Tym samym będziemy mieli tę ciekawą możliwość, aby zweryfikować – w postępującym po sobie przedziale czasowym – zasadność postawionych tez oraz zasadność postawionych diagnoz przez poszczególnych liderów. Targi Techniki Motoryzacyjnej (TTM) w Poznaniu są jedynym miejscem w Polsce, które przez swoje korzystne usytuowanie oraz tysiące gości może stanowić gwarancję spotkania się wszystkich uczestników naszej branżowej gry. Żałować tylko należy, że to nie będzie jednak coroczne spotkanie. Ale może i na ten „ból” uczestnicy tego Forum wymyślą jakieś lekarstwo?
„Okrągły Stół” w branży to tak cenna inicjatywa, że jej znaczenia trudno nie docenić. Jest ona zawsze aktualna. Idea takiego „okrągłego stołu” przewija się u nas od 2012 r.1, choć nie tylko i nie zawsze w tak wąskim zakresie.2Mam nadzieję, że niezbędną rolę organizatora i mediatora w tym przedsięwzięciu weźmie na siebie inicjator tego pomysłu, którym jest Prezes Sosnowski z STM.
BRD to temat, którego Organizatorzy tego Forum nie bali się. Nie muszę tłumaczyć, że temat ten ma dość ścisły związek z problematyką jakości BT na SKP. Nastąpiło bardzo mocne wsparcie w temacie BRD ze strony DEKRY, firmy BETIS oraz z firmy AUTOLIV i jej hasłem „ratować więcej żyć”. Stanowi to gwarancję, że uczestnicy tego Forum na długo zapamiętają tę ważną część tego wydarzenia. Choćby z tytułu merytorycznej wiedzy i obiektywnie zaprezentowanych statystyk w tym zakresie.
Nie tylko ja odniosłem wrażenie, że wystąpienie Prezesa Waldemara WITKA z OSDS-u spotkało się ze zrozumieniem wszystkich uczestników tego Forum. Wypada mieć w związku z tym nadzieję, że jego Uczestnicy znajdą sposób na pozytywną realizację postulatu, aby odpowiedzialność za stan techniczny pojazdu przenieść wyłącznie na właściciela pojazdu. I choć trzymam kciuki za tę ideę, to jednak proponuję także, aby na wszelki wypadek przygotować jeszcze jakiś plan „B”, bo to będzie bardzo trudne. Należy uniknąć w ten sposób sytuacji, którą już opisaliśmy.3 Przypomnę tylko, że Sąd w wyroku apelacyjnym uznał, że właściciel pojazdu nie ponosi żadnej odpowiedzialności za tragiczny stan techniczny swojego pojazdu (przyczepy), pomimo wskazującej opinii dwóch rzeczoznawców (sic!).
Obserwując merytoryczne wystąpienie Dyrektora Karola Rytla z PISKP trzeba zaznaczyć, że po zmianach w Zarządzie na szczęście nie doszło do jakiegokolwiek zachwiania kadrową stabilnością. Nie muszę przypominać, jak ważną organizacją jest PISKP dla całej naszej branży.
Nie pominięto żadnego ważnego dla naszej branży problemu. Było także o znaczeniu:
regulacji prawnych ze strony UE (czekają nas kolejne Dyrektywy, gdy dotychczasowych z 2014 roku jeszcze nie realizujemy),
o problemach z legislacją w kontekście marnej jakości stanowionego Prawa,
o nieuczciwej konkurencji – w prezentacji Prezesa Norberta Jezierskiego,
o roli waloryzacji dla przyszłości naszej branży – w wystąpieniu Prezesa Marcina Barankiewicza,
o spalinach w kontekście cząsteczek stałych i o konieczności okresowej kalibracji naszych urządzeń, co przecież także ma znaczenie z punktu widzenia ochrony naszego środowiska oraz BRD,
itd., itp., et’cetera.
Pozdrawiam Organizatorów oraz wszystkich uczestników tego Forum Motoryzacyjnego licząc na kolejne tak udane spotkanie
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
kwi 8 2024
FORUM MOTORYZACYJNE ZA NAMI
Forum Motoryzacyjne na TTM w Poznaniu za nami.
Wszyscy najważniejsi zawitali do Poznania. Było to na Forum Motoryzacyjnym w czasie niedawnych TTM, których organizatorem było STM Prezesa Rafała Sosnowskiego.
To Forum Motoryzacyjne było w jakimś sensie przełomowe. I nie tylko z tego powodu, że zjawili się na tę debatę najważniejsi branżowi liderzy, także przedstawiciele zagranicznych organizacji. Zaś ci, których nie było, tym samym sami określili swoją minimalna rolę na branżowym rynku.
Zaczynając analizę tego naszego branżowego wydarzenia od powyższego stwierdzenia, to doniosła waga tego Forum w Poznaniu wynika jeszcze z faktu, że:
zadeklarowano cykliczność tego Forum. Tym samym będziemy mieli tę ciekawą możliwość, aby zweryfikować – w postępującym po sobie przedziale czasowym – zasadność postawionych tez oraz zasadność postawionych diagnoz przez poszczególnych liderów. Targi Techniki Motoryzacyjnej (TTM) w Poznaniu są jedynym miejscem w Polsce, które przez swoje korzystne usytuowanie oraz tysiące gości może stanowić gwarancję spotkania się wszystkich uczestników naszej branżowej gry. Żałować tylko należy, że to nie będzie jednak coroczne spotkanie. Ale może i na ten „ból” uczestnicy tego Forum wymyślą jakieś lekarstwo?
„Okrągły Stół” w branży to tak cenna inicjatywa, że jej znaczenia trudno nie docenić. Jest ona zawsze aktualna. Idea takiego „okrągłego stołu” przewija się u nas od 2012 r.1, choć nie tylko i nie zawsze w tak wąskim zakresie.2 Mam nadzieję, że niezbędną rolę organizatora i mediatora w tym przedsięwzięciu weźmie na siebie inicjator tego pomysłu, którym jest Prezes Sosnowski z STM.
BRD to temat, którego Organizatorzy tego Forum nie bali się. Nie muszę tłumaczyć, że temat ten ma dość ścisły związek z problematyką jakości BT na SKP. Nastąpiło bardzo mocne wsparcie w temacie BRD ze strony DEKRY, firmy BETIS oraz z firmy AUTOLIV i jej hasłem „ratować więcej żyć”. Stanowi to gwarancję, że uczestnicy tego Forum na długo zapamiętają tę ważną część tego wydarzenia. Choćby z tytułu merytorycznej wiedzy i obiektywnie zaprezentowanych statystyk w tym zakresie.
Nie tylko ja odniosłem wrażenie, że wystąpienie Prezesa Waldemara WITKA z OSDS-u spotkało się ze zrozumieniem wszystkich uczestników tego Forum. Wypada mieć w związku z tym nadzieję, że jego Uczestnicy znajdą sposób na pozytywną realizację postulatu, aby odpowiedzialność za stan techniczny pojazdu przenieść wyłącznie na właściciela pojazdu. I choć trzymam kciuki za tę ideę, to jednak proponuję także, aby na wszelki wypadek przygotować jeszcze jakiś plan „B”, bo to będzie bardzo trudne. Należy uniknąć w ten sposób sytuacji, którą już opisaliśmy.3 Przypomnę tylko, że Sąd w wyroku apelacyjnym uznał, że właściciel pojazdu nie ponosi żadnej odpowiedzialności za tragiczny stan techniczny swojego pojazdu (przyczepy), pomimo wskazującej opinii dwóch rzeczoznawców (sic!).
Obserwując merytoryczne wystąpienie Dyrektora Karola Rytla z PISKP trzeba zaznaczyć, że po zmianach w Zarządzie na szczęście nie doszło do jakiegokolwiek zachwiania kadrową stabilnością. Nie muszę przypominać, jak ważną organizacją jest PISKP dla całej naszej branży.
Nie pominięto żadnego ważnego dla naszej branży problemu. Było także o znaczeniu:
regulacji prawnych ze strony UE (czekają nas kolejne Dyrektywy, gdy dotychczasowych z 2014 roku jeszcze nie realizujemy),
o problemach z legislacją w kontekście marnej jakości stanowionego Prawa,
o nieuczciwej konkurencji – w prezentacji Prezesa Norberta Jezierskiego,
o roli waloryzacji dla przyszłości naszej branży – w wystąpieniu Prezesa Marcina Barankiewicza,
o spalinach w kontekście cząsteczek stałych i o konieczności okresowej kalibracji naszych urządzeń, co przecież także ma znaczenie z punktu widzenia ochrony naszego środowiska oraz BRD,
itd., itp., et’cetera.
Pozdrawiam Organizatorów oraz wszystkich uczestników tego Forum Motoryzacyjnego licząc na kolejne tak udane spotkanie
dziadek Piotra
– – – – – – – – – – –
– – – – – – – – – – – –
1 https://www.diagnostasamochodowy.pl/2012/okragly-stol-w-zarach/
2 https://www.diagnostasamochodowy.pl/2015/debata-srodowiskowa/
3 https://www.diagnostasamochodowy.pl/2024/skandaliczny-wyrok-co-do-katastrofy-w-rd-po-bt-niesprawnej-przyczepki/
By dP • Różne sprawy, nie zdiagnozujesz bez kawy 0 • Tags: BETIS, branżowe organizacje, BRD, Dekra, jakość badań technicznych, NORCOM, OSDS, PISKP, STM, TTM