Samochód dostawczy ważył na pusto więcej o prawie 1,5 tony, niż wynosiła jego dopuszczalna masa całkowita. Inspekcyjne wagi wskazały blisko 5 ton. Inspektorzy lubelskiej Inspekcji Transportu Drogowego zatrzymali dowód rejestracyjny pojazdu.
W czwartek (13 czerwca) inspektorzy z Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Lublinie na S19 w Zemborzycach zatrzymali do kontroli samochód dostawczy z zabudową chłodniczą. Pojazd przewożący puste łubianki na truskawki ważył ponad 5 ton. Po rozładowaniu i ponownym zważeniu, okazało się, że masa własna dostawczaka wynosi 4,9 tony – o 1,4 tony więcej niż jego dopuszczalna masa całkowita. Pojazd nie miał też ważnego okresowego badania technicznego.
Lubelscy inspektorzy zatrzymali dowód rejestracyjny pojazdu – opuścił on miejsce kontroli na lawecie, a kierującego nim mężczyznę ukarali mandatem karnym. – – – – – – źródło: https://www.gov.pl/web/gitd/masa-wlasna-duzo-wieksza-od-dopuszczalnej
Nacisk osi napędowej dostawczaka, którego skontrolowali inspektorzy warmińsko-mazurskiej Inspekcji Transportu Drogowego wynosił o 5,5 tony więcej niż jego dopuszczalna masa całkowita, a jego rzeczywista masa sięgała blisko 11 ton.
W środę (19 czerwca), na drodze wojewódzkiej nr 595 w Łapce, inspektorzy z Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Olsztynie zatrzymali do kontroli samochód dostawczy marki Iveco. Uwagę inspektorów zwrócił stopień obciążenia tylnej osi. Podejrzenie, że pojazd jest znacznie przeciążony, potwierdziły inspekcyjne wagi. Dostawczak o dmc 3,5 tony ważył blisko 11 ton, a nacisk osi napędowej pojazdu na drogę wynosił 9 ton. Funkcjonariusze stwierdzili też szereg usterek technicznych samochodu.
Kierowcę ukarano mandatem karnym i wydano zakaz dalszej jazdy. Zatrzymany został również dowód rejestracyjny pojazdu.
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
cze 27 2024
DMC A MASA WŁASNA. GITD NIE RADZI SOBIE OD LAT Z PROBLEMEM
1/
Masa własna dużo większa od dopuszczalnej
19.06.2024
Samochód dostawczy ważył na pusto więcej o prawie 1,5 tony, niż wynosiła jego dopuszczalna masa całkowita. Inspekcyjne wagi wskazały blisko 5 ton. Inspektorzy lubelskiej Inspekcji Transportu Drogowego zatrzymali dowód rejestracyjny pojazdu.
W czwartek (13 czerwca) inspektorzy z Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Lublinie na S19 w Zemborzycach zatrzymali do kontroli samochód dostawczy z zabudową chłodniczą. Pojazd przewożący puste łubianki na truskawki ważył ponad 5 ton. Po rozładowaniu i ponownym zważeniu, okazało się, że masa własna dostawczaka wynosi 4,9 tony – o 1,4 tony więcej niż jego dopuszczalna masa całkowita. Pojazd nie miał też ważnego okresowego badania technicznego.
Lubelscy inspektorzy zatrzymali dowód rejestracyjny pojazdu – opuścił on miejsce kontroli na lawecie, a kierującego nim mężczyznę ukarali mandatem karnym.
– – – – – –
źródło: https://www.gov.pl/web/gitd/masa-wlasna-duzo-wieksza-od-dopuszczalnej
= = = = = = = = = = = = = = =
2/
11-tonowy dostawczak
21.06.2024
Nacisk osi napędowej dostawczaka, którego skontrolowali inspektorzy warmińsko-mazurskiej Inspekcji Transportu Drogowego wynosił o 5,5 tony więcej niż jego dopuszczalna masa całkowita, a jego rzeczywista masa sięgała blisko 11 ton.
W środę (19 czerwca), na drodze wojewódzkiej nr 595 w Łapce, inspektorzy z Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Olsztynie zatrzymali do kontroli samochód dostawczy marki Iveco. Uwagę inspektorów zwrócił stopień obciążenia tylnej osi. Podejrzenie, że pojazd jest znacznie przeciążony, potwierdziły inspekcyjne wagi. Dostawczak o dmc 3,5 tony ważył blisko 11 ton, a nacisk osi napędowej pojazdu na drogę wynosił 9 ton. Funkcjonariusze stwierdzili też szereg usterek technicznych samochodu.
Kierowcę ukarano mandatem karnym i wydano zakaz dalszej jazdy. Zatrzymany został również dowód rejestracyjny pojazdu.
– – – – – – – – –
źródło: https://www.gov.pl/web/gitd/11-tonowy-dostawczak
By dP • Nasi Goście i Współpracownicy diagnozują 0 • Tags: BRD, diagnosta, GITD, jakość badań technicznych, kontrola drogowa, Prawo o Ruchu Drogowym (PoRD), WITD