maj 29 2024
CO UKRYWA POLICJA ?
Co ukrywa Policja? Czyżby Policja czegoś się bała?
To było w dniu 18 kwietnia 2024 r., gdy wysłałem to pismo do Biura Prasowego KW Policji w Szczecinie (poniżej).
– – – – – – – – – – – – –
Biuro Prasowe Komendy Wojewódzkiej Policji w Szczecinie.
Szanowni Państwo,
Podobno Wasza Policja prowadzi ok. 100 postępowań p-ko diagnostom, czy też p-ko właścicielom SKP w Wałczu.
Wydaje się, że to nietuzinkowa sprawa, choćby z tytułu skali (jak na tak mały powiat).
Kierując się interesem branży SKP i zasadami prewencji ogólnej zwracam się z uprzejmą prośbą o wskazanie:
1.
rzeczywistej skali prowadzonych postępowań w środowisku SKP,
2.
podstawy prawnej
3.
ilości ewentualnie przedstawionych zarzutów,
4.
wskazanie ilości zakończonych już postępowań ze wskazaniem podstawy prawnej dla ich zakończenia.
5.
innych informacji, które mogą przyczynić się do wzrostu świadomości prawnej środowiska uprawnionych diagnostów samochodowych i właścicieli SKP (stacji kontroli pojazdów).
(…).
– – – – – – – – – – – – –
Minął już ten cywilizowany czas na udzielenie odpowiedzi, której jednak nadal brakuje. Jeszcze pół roku temu, czyli za rządów PiS-u wcale bym się tej sytuacji nie dziwił.
Ale teraz, po zmianie władzy?
Patrzę na te swoje pytania i zastanawiam się, czy nie są zbyt skomplikowane dla tamtejszej Policji? Może przesadziłem pytając o tak bardzo trudne (?) kwestie prawne? A może oni nic nie wiedzą w tym Szczecinie, czym jest „prewencja ogólna”?
Myślę, że i Was zastanawia to dość niespotykane milczenie.
Tym bardziej, że przecież od pół roku trochę (?) zmieniło się w naszym Kraju. Czyżby te ostatnie i bardzo pożądane zmiany nie obejmowały Zachodniopomorskiego, czyli Wałcza i Szczecina?
W tej sprawie już próbowaliśmy coś ustalić kontaktując się z tamtejszym Starostwem. To było 10 maja br., gdy napisałem o tej sprawie: https://www.diagnostasamochodowy.pl/2024/walcz-i-pytanie-to-afera-czy-szydera/
Jak sami widzicie, jest jakaś dziwna zmowa milczenia w tej sprawie. Co oni mają do ukrycia?
Po co bierze w tym udział Policja w Szczecinie?
Czyżby kogoś chcieli chronić? Ale kogo i dlaczego?
Jaki mają w tym interes?
Czy w takiej prostej sprawie trzeba pisać o wyjaśnienia aż do Warszawy i im tam zawracać głowę sprawami jakiejś gminnej patologi?
Przyznaję bez bicia, nie wiem czy interweniować dalej, czy jeszcze czekać. Ale jak długo jeszcze?
Pyta i pozdrawia
dziadek Piotra
– – – – – – – – – – – – –
4 czerwca 2024 @ 22:37
Najpierw to Policja musiałaby zrozumieć, że SKP nie jest uprawniona do przeprowadzania BT dla celu pierwszej rejestracji w RP pojazdów sprowadzanych spoza wspólnotowego obszaru celnego i że takimi badaniami są badania na dopuszczenie jednostkowe pojazdu do których uprawniona jest wyłącznie służba techniczna. Ale to wiedza tajemna którą niechętnie dzieli się Ministerstwo Infrastruktury ani TDT. Ot i w kałabanie popadli.. Sprawa się rozkręci jak zapadną prawomocne orzeczenia uznające decyzje o rejestracji za nieważne. Wtedy zacznie szukać się winnych.
5 czerwca 2024 @ 01:12
Artykuł 4
Kategorie pojazdów
Do celów niniejszego rozporządzenia zastosowanie mają następujące kategorie pojazdów:
1) „kategoria T” obejmuje wszystkie ciągniki kołowe; na końcu oznaczenia każdej z kategorii ciągników kołowych opisanych w pkt 2–8 dodaje się indeks „a” lub „b”, zależnie od prędkości konstrukcyjnej:
a) „a” dla ciągników kołowych o maksymalnej prędkości konstrukcyjnej mniejszej lub równej 40 km/h;
b) „b” dla ciągników kołowych o maksymalnej prędkości konstrukcyjnej większej niż 40 km/h;
2)„kategoria T1” obejmuje ciągniki kołowe, w których rozstaw kół osi położonej najbliżej kierowcy wynosi nie mniej niż 1 150 mm, masa własna w stanie gotowości do jazdy przekracza 600 kg, a prześwit jest nie większy niż 1 000 mm;
3) „kategoria T2” obejmuje ciągniki kołowe o minimalnym rozstawie kół mniejszym niż 1 150 mm, masie własnej w stanie gotowości do jazdy przekraczającej 600 kg, prześwicie nie większym niż 600 mm; jeżeli iloraz wysokości środka ciężkości ciągnika (mierzonej od podłoża) przez średni minimalny rozstaw kół każdej osi przekracza 0,90, maksymalna prędkość konstrukcyjna jest ograniczona do 30 km/h;
4) „kategoria T3” obejmuje ciągniki kołowe o masie własnej w stanie gotowości do jazdy nieprzekraczającej 600 kg;
5) „kategoria T4” obejmuje ciągniki kołowe specjalnego przeznaczenia;
6) „kategoria T4.1” (ciągniki o dużym prześwicie) obejmuje ciągniki przeznaczone do pracy przy uprawach roślin wysokopiennych, na przykład winorośli. Charakteryzują się one wysokim podwoziem lub częścią podwozia, które umożliwia ruch równoległy do upraw, przy czym rząd lub rzędy upraw znajdują się między lewymi i prawymi kołami ciągnika. Ciągniki te są przystosowane do przenoszenia lub napędzania narzędzi mocowanych z przodu ciągnika, między jego osiami, z tyłu lub na skrzyni. Wysokość prześwitu ciągnika w pozycji roboczej mierzona prostopadle do rzędów upraw przekracza 1 000 mm. Jeżeli iloraz wysokości środka ciężkości ciągnika mierzonej od podłoża, przy zastosowaniu zwykle montowanych opon, przez średni rozstaw kół wszystkich osi przekracza 0,90, to maksymalna prędkość konstrukcyjna ciągnika nie może przekroczyć 30 km/h;
7) „kategoria T4.2” (ciągniki o bardzo dużej szerokości) obejmuje ciągniki charakteryzujące się dużymi wymiarami i przeznaczone przede wszystkim do pracy na rozległych obszarach uprawnych;
8) „kategoria T4.3” (ciągniki o małym prześwicie) obejmuje ciągniki z napędem na cztery koła, których wyposażenie wymienne jest przeznaczone do zastosowań rolniczych lub leśnych i które charakteryzują się posiadaniem ramy nośnej, są wyposażone w jeden lub więcej wałów odbioru mocy, o technicznie dopuszczalnej masie nie większej niż 10 ton, przy czym stosunek tej masy do maksymalnej masy własnej w stanie gotowości do jazdy jest mniejszy niż 2,5, a wysokość środka ciężkości mierzona od podłoża przy zastosowaniu zwykle montowanych opon wynosi mniej niż 850 mm;
9) „kategoria C” obejmuje ciągniki gąsienicowe napędzane za pomocą gąsienic lub za pomocą kół i gąsienic, przy czym ich podkategorie są zdefiniowane analogicznie do kategorii T;
10) „kategoria R” obejmuje przyczepy; na końcu oznaczenia każdej z kategorii przyczep opisanych w pkt 11–14 dodaje się indeks „a” lub „b”, zależnie od prędkości konstrukcyjnej:
a) „a” dla przyczep o maksymalnej prędkości konstrukcyjnej mniejszej lub równej 40 km/h;
b) „b” dla przyczep o maksymalnej prędkości konstrukcyjnej większej niż 40 km/h;
11) „kategoria R1” obejmuje przyczepy, w których suma technicznie dopuszczalnych mas na oś nie przekracza 1 500 kg;
12) „kategoria R2” obejmuje przyczepy, w których suma technicznie dopuszczalnych mas na oś przekracza 1 500 kg, lecz nie przekracza 3 500 kg;
13) „kategoria R3” obejmuje przyczepy, w których suma technicznie dopuszczalnych mas na oś przekracza 3 500 kg, lecz nie przekracza 21 000 kg;
14) „kategoria R4” obejmuje przyczepy, w których suma technicznie dopuszczalnych mas na oś przekracza 21 000 kg;
15) „kategoria S” obejmuje wymienne urządzenia ciągnięte.
Na końcu oznaczenia każdej z kategorii wymiennych urządzeń ciągniętych dodaje się indeks „a” lub „b”, zależnie od prędkości konstrukcyjnej:
a) „a” dla wymiennych urządzeń ciągniętych o maksymalnej prędkości konstrukcyjnej mniejszej lub równej 40 km/h;
b) „b” dla wymiennych urządzeń ciągniętych o maksymalnej prędkości konstrukcyjnej większej niż 40 km/h;
16) „kategoria S1” obejmuje wymienne urządzenia ciągnięte, w których suma technicznie dopuszczalnych mas na oś nie przekracza 3 500 kg;
17) „kategoria S2” obejmuje wymienne urządzenia ciągnięte, w których suma technicznie dopuszczalnych mas na oś przekracza 3 500 kg.
https://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/?uri=celex%3A32013R0167
Po wejściu na stronę można się zapoznać z ROZDZIAŁ-em II OGÓLNE OBOWIĄZKI
W artykułach od 5 do 16 opisano co wynika z podanych reguł, tj nic dodać i ująć w przedmiotowej sprawie. Nie wspominając o wyroku TSUE.