Zmiany konstrukcyjne z wadą prawną i merytoryczną, czyli kolejny „wesoły autobus?1
Było to 7 czerwca 2023 r., gdy WSA w Łodzi rozpoznał sprawę ze skargi naszego kolegi S. G. na wcześniejszą decyzję SKO w Piotrkowie Trybunalskim z 23 stycznia 2023 r. nr KO.480.84.2022 w przedmiocie stwierdzenia nieważności decyzji w sprawie zarejestrowania pojazdu.
Po długich 7 latach tamtejsi urzędnicy wreszcie uznali swoją własną decyzję o rejestracji pojazdu (z wydaniem DR, TR z zalegalizowanym znakiem legalizacyjnym, nalepki kontrolnej i Karty Pojazdu) Mercedes-Benz Sprinter 519CDI za błędną, zaś postępowanie naszego kolegi S. G. – w zakresie wystawienia stosownych dokumentów po zmianach konstrukcyjnych – za wadliwe.
Już decyzją z 10 listopada 2016 r. – pochopnie i bezrefleksyjnie! – Starosta Powiatu Piotrkowskiego zarejestrował na rzecz naszego kolegi S.G. Mercedesa Sprintera.
Gdy zorientowano się w urzędniczym błędzie, to 31 sierpnia 2022 r. Starosta Powiatu Piotrkowskiego zwrócił się do SKO w Piotrkowie Trybunalskim z polityczną prośbą o rozważenie (???) możliwości stwierdzenia nieważności ww. decyzji z 10 listopada 2016 r. (sic!).
Argumentem przemawiającym za przychylenie się do tej prośby był fakt, że wymieniony pojazd został zarejestrowany pomimo dokonania w nim zmian konstrukcyjnych, na które nie wyraził zgody producent pojazdu. Albowiem DMC nadana przez producenta pojazdu wynosiła 3500 kg. Tymczasem ubiegając się o rejestrację ww. Sprintera nasz kolega przedstawił wystawione przez siebie dokumenty, z których wynikało, że:
DMC nadana przez producenta wynosi 5900 kg,
liczba miejsc siedzących z 3 zwiększono na 27,
liczba miejsc stojących wzrosła z 0 na 1 miejsce.
Ponadto nasz kolegaprzedłożył angielską fakturę, holenderskie dokumenty rejestracyjne oraz załączył zaświadczenie o „P”-pozytywnym przeprowadzonym przez siebie BT wraz z DIP oraz opisem zmian dokonanych w pojeździe i oświadczeniem o braku TR, jako uprawiony diagnosta samochodowy oraz jakąś opinię techniczną nr 780/2016.
SKO decyzją z 17 listopada 2022 roku stwierdziło z urzędu nieważność wcześniejszej decyzji Starosty Powiatu Piotrkowskiego z 10 listopada 2016 r. Argumentowano, że „autorem” dokonanych modyfikacji tego Sprintera jest niebędący producentem pojazdu, ani jego przedstawicielem nasz kolega S. G.
Nasz kolega nie poddawał się i walczył z uporem godnym lepszej sprawy. Wystąpił z wnioskiem o ponowne rozpatrzenie sprawy do WSA, zarzucając naruszenie prawa materialnego, a także przepisów postępowania, itd., itp., et’cetera.
Jak wynika z DR, przedmiotowy pojazd marki Mercedes-Benz Sprinter to pojazd kategorii Nl/BB 03 (kategoria NI dotyczy samochodów ciężarowych), o DMC 3500 kg (poz. F.2 w DR), o liczbie miejsc siedzących 3 (poz. S.l w DR).
Natomiast z załącznika do zaświadczenia o przeprowadzonym BT z dnia 10 października 2016 r. nr 1222/2016 wynika, że objęty rejestracją pojazd marki Mercedes-Benz Sprinter 519 CDI, to autobus, o DMC 5900 kg, liczbie miejsc siedzących 27/28.
Ponadto, jak wynika z pisma A. Polska Sp. z o.o., z 3 stycznia 2022 r., znak H/VAN/3074/MZ/21, pojazd marki Mercedes-Benz Sprinter 519 CDI o tym numerze identyfikacyjnym był wyprodukowany na zamówienie rynku holenderskiego – kierownica po lewej stronie, liczba miejsc 2.
Przedmiotowy pojazd był wyprodukowany jako samochód ciężarowy kategorii N I , w oparciu o świadectwo homologacji europejskiej nr el*2007/46*0295*04, wariant – LMNE1350N, wersja – MFC33VA3.
Wskazano również, że A. Sp. z o.o. nie współpracuje z firmą naszego kolegi „B. S.G., […] G., ul. Ł. 13” w żadnym zakresie. Firma naszego kolegi nie występowała również o zaświadczenie o braku zastrzeżeń w związku ze swoimi modyfikacjami pojazdów marki Mercedes-Benz.
Firma naszego kolegi nie przedstawiła też oświadczenia wystawione przez producenta lub przedstawiciela producenta potwierdzającego, że pojazd był homologowany zgodnie z wnioskowanymi danymi technicznymi.2
W tej sytuacji okazało się wreszcie i dopiero po 7 latach (sic!), że wcześniejsza decyzja Starosty Powiatu Piotrkowskiego z 10 listopada 2016 r. w sprawie zarejestrowania na rzecz naszego kolegi S.G. pojazdu marki Mercedes-Benz Sprinter została wydana z rażącym naruszeniem § 14 ust. 4 pkt 2 rozporządzenia w zw. z art. 76 ust. 1 pkt 1 lit. a PoRD.
A przykład ten dobitnie świadczy o tym, w jak wielkiej ruinie prawnej jesteśmy unurzani, jak błędnie skonstruowano nasze przepisy, które pozwalają na wykonywanie naszego zawodu i jednocześnie na prowadzenie w tym zakresie nielegalnej działalności gospodarczej.
W sprawie tej WSA w Łodzi stwierdził (odnośnie skargi naszego kolegi i jego pełnomocnika na decyzję WK i SKO), cyt. „Skarga jest niezasadna.”.
Więc po raz n-ty apeluję o skandynawskie rozwiązania w tym zakresie! Ten apel jest o tyle zasadny, że takich „wesołych autobusów” mamy jeszcze w Polsce . . . . . . . . . . . . – (…?)!
I pozdrawiam
dziadek Piotra
– – – – – – – – – – – –
1 III SA/Łd 156/23 – Wyrok WSA w Łodzi; Data orzeczenia: 2023-06-07; orzeczenie nieprawomocne; Data wpływu: 2023-03-21; Symbol z opisem: 6030 Dopuszczenie pojazdu do ruchu; Hasła tematyczne: Administracyjne postępowanie; Skarżony organ: Samorządowe Kolegium Odwoławcze (SKO); Treść wyniku: Oddalono skargę;
2Żaden z dokumentów przedstawionych przez stronę przy rejestracji nie stanowi oświadczenia wystawionego przez producenta lub przedstawiciela tego producenta potwierdzającego, że pojazd był homologowany zgodnie z wnioskowanymi danymi technicznymi.
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
lip 10 2023
ZMIANY KONSTRUKCYJNE Z WADĄ
Zmiany konstrukcyjne z wadą prawną i merytoryczną, czyli kolejny „wesoły autobus?1
Było to 7 czerwca 2023 r., gdy WSA w Łodzi rozpoznał sprawę ze skargi naszego kolegi S. G. na wcześniejszą decyzję SKO w Piotrkowie Trybunalskim z 23 stycznia 2023 r. nr KO.480.84.2022 w przedmiocie stwierdzenia nieważności decyzji w sprawie zarejestrowania pojazdu.
Po długich 7 latach tamtejsi urzędnicy wreszcie uznali swoją własną decyzję o rejestracji pojazdu (z wydaniem DR, TR z zalegalizowanym znakiem legalizacyjnym, nalepki kontrolnej i Karty Pojazdu) Mercedes-Benz Sprinter 519CDI za błędną, zaś postępowanie naszego kolegi S. G. – w zakresie wystawienia stosownych dokumentów po zmianach konstrukcyjnych – za wadliwe.
Już decyzją z 10 listopada 2016 r. – pochopnie i bezrefleksyjnie! – Starosta Powiatu Piotrkowskiego zarejestrował na rzecz naszego kolegi S.G. Mercedesa Sprintera.
Gdy zorientowano się w urzędniczym błędzie, to 31 sierpnia 2022 r. Starosta Powiatu Piotrkowskiego zwrócił się do SKO w Piotrkowie Trybunalskim z polityczną prośbą o rozważenie (???) możliwości stwierdzenia nieważności ww. decyzji z 10 listopada 2016 r. (sic!).
Argumentem przemawiającym za przychylenie się do tej prośby był fakt, że wymieniony pojazd został zarejestrowany pomimo dokonania w nim zmian konstrukcyjnych, na które nie wyraził zgody producent pojazdu. Albowiem DMC nadana przez producenta pojazdu wynosiła 3500 kg. Tymczasem ubiegając się o rejestrację ww. Sprintera nasz kolega przedstawił wystawione przez siebie dokumenty, z których wynikało, że:
DMC nadana przez producenta wynosi 5900 kg,
liczba miejsc siedzących z 3 zwiększono na 27,
liczba miejsc stojących wzrosła z 0 na 1 miejsce.
Ponadto nasz kolega przedłożył angielską fakturę, holenderskie dokumenty rejestracyjne oraz załączył zaświadczenie o „P”-pozytywnym przeprowadzonym przez siebie BT wraz z DIP oraz opisem zmian dokonanych w pojeździe i oświadczeniem o braku TR, jako uprawiony diagnosta samochodowy oraz jakąś opinię techniczną nr 780/2016.
SKO decyzją z 17 listopada 2022 roku stwierdziło z urzędu nieważność wcześniejszej decyzji Starosty Powiatu Piotrkowskiego z 10 listopada 2016 r. Argumentowano, że „autorem” dokonanych modyfikacji tego Sprintera jest niebędący producentem pojazdu, ani jego przedstawicielem nasz kolega S. G.
Nasz kolega nie poddawał się i walczył z uporem godnym lepszej sprawy. Wystąpił z wnioskiem o ponowne rozpatrzenie sprawy do WSA, zarzucając naruszenie prawa materialnego, a także przepisów postępowania, itd., itp., et’cetera.
Jak wynika z DR, przedmiotowy pojazd marki Mercedes-Benz Sprinter to pojazd kategorii Nl/BB 03 (kategoria NI dotyczy samochodów ciężarowych), o DMC 3500 kg (poz. F.2 w DR), o liczbie miejsc siedzących 3 (poz. S.l w DR).
Natomiast z załącznika do zaświadczenia o przeprowadzonym BT z dnia 10 października 2016 r. nr 1222/2016 wynika, że objęty rejestracją pojazd marki Mercedes-Benz Sprinter 519 CDI, to autobus, o DMC 5900 kg, liczbie miejsc siedzących 27/28.
Ponadto, jak wynika z pisma A. Polska Sp. z o.o., z 3 stycznia 2022 r., znak H/VAN/3074/MZ/21, pojazd marki Mercedes-Benz Sprinter 519 CDI o tym numerze identyfikacyjnym był wyprodukowany na zamówienie rynku holenderskiego – kierownica po lewej stronie, liczba miejsc 2.
Przedmiotowy pojazd był wyprodukowany jako samochód ciężarowy kategorii N I , w oparciu o świadectwo homologacji europejskiej nr el*2007/46*0295*04, wariant – LMNE1350N, wersja – MFC33VA3.
Wskazano również, że A. Sp. z o.o. nie współpracuje z firmą naszego kolegi „B. S.G., […] G., ul. Ł. 13” w żadnym zakresie. Firma naszego kolegi nie występowała również o zaświadczenie o braku zastrzeżeń w związku ze swoimi modyfikacjami pojazdów marki Mercedes-Benz.
Firma naszego kolegi nie przedstawiła też oświadczenia wystawione przez producenta lub przedstawiciela producenta potwierdzającego, że pojazd był homologowany zgodnie z wnioskowanymi danymi technicznymi.2
W tej sytuacji okazało się wreszcie i dopiero po 7 latach (sic!), że wcześniejsza decyzja Starosty Powiatu Piotrkowskiego z 10 listopada 2016 r. w sprawie zarejestrowania na rzecz naszego kolegi S.G. pojazdu marki Mercedes-Benz Sprinter została wydana z rażącym naruszeniem § 14 ust. 4 pkt 2 rozporządzenia w zw. z art. 76 ust. 1 pkt 1 lit. a PoRD.
A przykład ten dobitnie świadczy o tym, w jak wielkiej ruinie prawnej jesteśmy unurzani, jak błędnie skonstruowano nasze przepisy, które pozwalają na wykonywanie naszego zawodu i jednocześnie na prowadzenie w tym zakresie nielegalnej działalności gospodarczej.
W sprawie tej WSA w Łodzi stwierdził (odnośnie skargi naszego kolegi i jego pełnomocnika na decyzję WK i SKO), cyt. „Skarga jest niezasadna.”.
Więc po raz n-ty apeluję o skandynawskie rozwiązania w tym zakresie! Ten apel jest o tyle zasadny, że takich „wesołych autobusów” mamy jeszcze w Polsce . . . . . . . . . . . . – (…?)!
I pozdrawiam
dziadek Piotra
– – – – – – – – – – – –
1 III SA/Łd 156/23 – Wyrok WSA w Łodzi; Data orzeczenia: 2023-06-07; orzeczenie nieprawomocne; Data wpływu: 2023-03-21; Symbol z opisem: 6030 Dopuszczenie pojazdu do ruchu; Hasła tematyczne: Administracyjne postępowanie; Skarżony organ: Samorządowe Kolegium Odwoławcze (SKO); Treść wyniku: Oddalono skargę;
2 Żaden z dokumentów przedstawionych przez stronę przy rejestracji nie stanowi oświadczenia wystawionego przez producenta lub przedstawiciela tego producenta potwierdzającego, że pojazd był homologowany zgodnie z wnioskowanymi danymi technicznymi.
By dP • DIAGNOSTA od PoRD 0 • Tags: art. 84 ust. 3 PoRD, decyzje urzędnicze, diagnosta, nadzór nad SKP, patologie branżowe, Prawo o Ruchu Drogowym (PoRD), wyrok sądu, zmiany konstrukcyjne