lut 9 2023
ZANIŻONE DMC. JEŚLI JUŻ, TO TYLKO NA OKRĘGOWEJ SKP
Pojazd nawet na pusto był za ciężki
01.02.2023
Solidny pojazd ciężarowy z czterolitrowym silnikiem diesla został zarejestrowany z dopuszczalną masą całkowitą do 3,5 t. Wezwani przez inspektorów policjanci z Leszna mieli wyjaśnić ewentualną możliwość fałszowania dokumentacji przed zarejestrowaniem pojazdu.
Nietypowy bus bez ładunku ważył więcej niż jego dopuszczalna masa całkowita
26 stycznia patrol Inspekcji Transportu Drogowego z Leszna kontrolował pojazdy ciężarowe w miejscowości Maryszewice. Inspektorzy zauważyli samochód ciężarowy, którym przewożono zaledwie kilka palet na potrzeby własne. Pojazd wzbudził podejrzenia inspektorów z uwagi na swoje duże gabaryty, dość niestandardowe jak na popularnego busa. W związku z tym, że ciężarówka była zarejestrowana z masą do 3,5 t skierowano ją na punkt wagowy. Pomiar wykazał, że bez ładunku ważyła 4,4 t przy dopuszczalnej masie całkowitej pojazdu wynoszącej 3,5 t. W związku z niezgodnością mas pojazdu zatrzymano dowód rejestracyjny za stan niezgodny z rzeczywistym. Wezwano też patrol policji, by wyjaśnić pojawiające się wątpliwości.
9 lutego 2023 @ 18:58
Dziękuję Koledze „dmc” za wskazanie tego przypadku: https://www.diagnostasamochodowy.pl/2023/dmc-wlasciwosc-miejscowa-jakosc-nadzoru-nad-skp-i-jego-efekty/
Mam nadzieję, że Policja ustali, jak do tego doszło.
Mam też nadzieję, że nadzór WK/starostwa nie będzie tradycyjnie bierny i pomoże organom ścigania w ustaleniu rzeczywistego sprawcy i inicjatora tej patologii.
dP
9 lutego 2023 @ 20:01
Miałem ostatnio na zmiany konstrukcyjne i klient chciał mnie zrobić w balona i zaniżyć MW o pół tony. Waga podana w papierach z firmy przerabiającej. Zważyłem na amorach i pogoniłem, ale na drugi dzień jakiś artysta mu zrobił. I co na to powiecie?
10 lutego 2023 @ 05:12
A do mnie na pskp przyjeżdża iveco. Z tyłu bliźniaki, resor plus resor pomocniczy , razem dziewięć lag. dmc 3500 kg, masa własna 2900 kg, ładowność 600 kg. I co mi zrobicie?
10 lutego 2023 @ 08:31
Ale jaki tu problem? Dla nas wszystko ok jak ładowności jeszcze trochę ma, a co nas obchodzi że klient będzie go notorycznie przeladowywal, jego sprawa.
10 lutego 2023 @ 11:24
można też sięgnąć do danych katalogowych i porównać:
– to, co wskazują nasze urządzenia, np. w zakresie wagi i nacisków osi,
– organoleptycznie wymiary.
A wynik BT uzależnić od tego, czy te dane się zgadzają.
Trzymajmy się
dP
21 lutego 2023 @ 05:38
Ale po co? W papierach się zgadza. Dam N i będę się potem po sądach włóczył.