Tylko „wieczne przegrywy” i „reksie” oraz bez „uprawnień umożliwiających samodzielną ocenę stanu urządzenia technicznego jakim jest zbiornik LPG.” w branży SKP?
Kolejny kolega pozbawiony uprawnień po skandalicznie długich 8 latach sądowej batalii, która jest efektem tzw. „dobrej zmiany”.
To już trzecia nasza odsłona tej samej krakowskiej sprawy. Pierwszy raz poruszaliśmy ten temat w 2017 r.1 Po raz drugi poruszaliśmy ten sam temat w 2019 r.2 No i teraz przyszedł czas na to przegrane i ostateczne (?) rozstrzygnięcie, którego przed paroma dniami dokonał nasz (bo należący do PiS-u?) NSA.3
Sprawa ta była bulwersująca, bo dotyczyła naszego kolegi, który wówczas nie miał nawet półrocznego doświadczenia w naszym trudnym zawodzie.4 Całe nasze środowisko zawiodło go w takim znaczeniu, że:
Pracodawca wrzucił go od razu na głębokie wody pojazdu z ADR, już w czwartym miesiącu pracy na OSKP.5
Nasze środowisko całkowicie poniechało walki o konstytucyjną ochronę naszych Praw i Obowiązków.
Firmy transportowe błędnie i asekuracyjnie (na wszelki wypadek) rejestrowały przeznaczenie swoich cystern do przewozów paliw płynnych, gdy w rzeczywistości służyły do przewozu materiałów sypkich,
Choć nasza Rewolucyjna Dyrektywa nr 45 funkcjonuje na Cywilizowanym Rynku Prawa w UE już od 2014 r., to ani razu nie została wymieniona w treści tych kolejnych wyroków w tej sprawie – na obronę naszego kolegi.
Nasze środowisko całkowicie poniechało walki o cywilizacyjne, w więc zgodne z Prawem UE rozwiązania w zakresie funkcjonowania naszej branży:
z naszą zawodową niezależnością,
systematycznymi szkoleniami prowadzonymi przez DTD po każdej zmianie Prawa,
z cyklem warsztatów doskonalenia zawodowego, gdyż podobno nie potrafimy właściwie ocenić wszystkich elementów w pojazdach pod względem ich sprawności technicznej.6
Efekty tych 10-cio letnich zaniechań są widoczne w naszej branży na każdym wręcz kroku, także w tym niesprawiedliwym wyroku.7
Z pisma/donosu przysłanego przez TDT z dnia 5 listopada 2015 r. wynika, że w okresie od dnia 1 września 2014 r. do dnia 18 października 2015 r. ww. naczepa ciężarowa (o rzekomym przeznaczeniu do przewozu paliw płynnych) nie posiadała ważnego protokołu z badania technicznego stwierdzającego sprawność urządzenia technicznego podlegającego dozorowi technicznemu wydanego przez TDT.
Już w dniu 28 grudnia 2015 r. Starosta z urzędu wszczął postępowanie administracyjne (zatroskany stanem finansów TDT?) wobec naszego kolegi z powodu przeprowadzenia OBT z rzekomym naruszeniem wymagań z przepisu art. 81 ust. 11 pkt 4 oraz art. 81 ust. 12 ustawy PoRD.
Chodziło o wynik „P”-pozytywny z OBT naczepy ciężarowej „cysterny”, która przystosowana była do przewozu materiałów sypkich, a która zdaniem tamtejszych urzędników powinna łożyć na TDT w tym znaczeniu, że powinna być jeszcze przystosowana do przewozu paliw płynnych – materiałów niebezpiecznych.
A, że nie miała wykonanych DBT oraz nie miała dokumentów wydanych przez TDT stwierdzających sprawność urządzenia technicznego podlegającego dozorowi technicznemu, więc uruchomiono tę 8 letnią procedurę sądowo-administracyjną, której skutkiem było pozbawienie kolejnego już naszego kolegi uprawnień.
Przypomnieć wypada jeszcze tylko, że na początkowym etapie sprawy wszystko przebiegało niesamowicie szybko, bo tamtejsze SKO decyzją z dnia 1 lipca 2016 roku utrzymało w mocy wcześniejszą decyzję Starosty, jeszcze z 2015 roku o cofnięciu naszemu koledze R. S. (skarżący) uprawnienia diagnosty samochodowego do wykonywania BT pojazdów na SKP. Chociaż pismo TDT z dnia 2 listopada 2015 r., nie potwierdza, że pojazd w dniu OBT był przystosowany do przewożenia paliw płynnych, albowiem sam TDT w swoim piśmie wskazuje, że w okresie od dnia 1 września 2014 r. do dnia 18 października 2015 r. naczepa ta nie posiadała ważnego protokołu z badania technicznego stwierdzającego sprawność urządzenia technicznego podlegającego dozorowi technicznemu wydanego przez TDT, oraz nie była ujęta w ewidencji TDT (sic!).8
Jeśli WSA stwierdza, cyt.:
„Nie sposób w takiej sytuacji uznać, że przepis art. 84 ust. 3 p.r.d. pozostaje w sprzeczności z art. 2 Konstytucji RP.”,
a potwierdza to nasz (bo należący do PiS-u?) NSA, to oznacza:
jak wielką robotę jeszcze mamy do wykonania w zakresie promocji Wiedzy Konstytucyjnej,
jak wielka robotę jeszcze mamy do wykonania w zakresie walki o konstytucyjność naszych przepisów i o Dyrektywę 45/2014,
jak wielką mamy jeszcze robotę do wykonania w zakresie promocji wiedzy o tym, co trzeba zrobić, aby także w naszej branży przestrzegano Konstytucji i Prawa UE.
Ten wyrok jest także policzkiem dla całego naszego środowiska, które w widoczny sposób często akceptuje fakt, że jakaś część cieszy się z podobnych porażek.
Jako „wieczne przegrywy”, „reksie”, „Diagności, którzy nie posiadają uprawnień umożliwiających samodzielną ocenę stanu urządzenia technicznego jakim jest zbiornik LPG.”9czekamy na następne porażki (z zainteresowaniem?), bo – jak rozumiem – nie macie pojęcia jak wreszcie wygrać, prawda?
3II GSK 1535/19 – Wyrok NSA; Data orzeczenia: 2023-03-07; orzeczenie prawomocne; Data wpływu: 2019-12-30; Symbol z opisem: 6038 Inne uprawnienia do wykonywania czynności i zajęć w sprawach objętych symbolem 603; Sygnatury powiązane: III SA/Kr 1294/16 – Wyrok WSA w Krakowie z 2019-06-12; Skarżony organ: Samorządowe Kolegium Odwoławcze (SKO); Treść wyniku: Oddalono skargę kasacyjną;
4Posiadał imienne uprawnienie diagnosty do wykonywania BT pojazdów wydane przez Starostę w dniu 6 maja 2015 r..
5Nasz kolega pracował wówczas na Okręgowej SKP należącej do przedsiębiorstwa Firma A Sp. j. M D w W.
6TDT na egzaminach jakoś nie rezygnuje z pytań z zakresu „Gaz”, gdy z drugiej strony odmawia nam prawo do oceny stanu technicznego zbiorników.
7III SA/Kr 1294/16 – Wyrok WSA w Krakowie; Data orzeczenia: 2019-06-12; orzeczenie nieprawomocne; Data wpływu: 2016-09-09; Symbol z opisem: 6038 Inne uprawnienia do wykonywania czynności i zajęć w sprawach objętych symbolem 603; Hasła tematyczne: Ruch drogowy; Sygnatury powiązane: II GSK 1535/19 – Wyrok NSA z 2023-03-07; Skarżony organ: SKO; Treść wyniku: oddalono skargę;
8Informację o kwestionowanym badaniu TDT uzyskał podczas weryfikacji wniosku B Sp. z o.o., z dnia 13 października 2015 r., o przyjęcie pod dozór techniczny naczepy.
9Dlaczego TDT na egzaminach nie rezygnuje z pytań z zakresu „Gaz”, gdy z drugiej strony odmawia nam prawo do oceny stanu technicznego zbiorników.
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
mar 15 2023
WIECZNE PRZEGRYWY, REKSIE, NIESAMODZIELNI W OCENIE STANU TECHNICZNEGO
Tylko „wieczne przegrywy” i „reksie” oraz bez „uprawnień umożliwiających samodzielną ocenę stanu urządzenia technicznego jakim jest zbiornik LPG.” w branży SKP?
Kolejny kolega pozbawiony uprawnień po skandalicznie długich 8 latach sądowej batalii, która jest efektem tzw. „dobrej zmiany”.
To już trzecia nasza odsłona tej samej krakowskiej sprawy. Pierwszy raz poruszaliśmy ten temat w 2017 r.1 Po raz drugi poruszaliśmy ten sam temat w 2019 r.2 No i teraz przyszedł czas na to przegrane i ostateczne (?) rozstrzygnięcie, którego przed paroma dniami dokonał nasz (bo należący do PiS-u?) NSA.3
Sprawa ta była bulwersująca, bo dotyczyła naszego kolegi, który wówczas nie miał nawet półrocznego doświadczenia w naszym trudnym zawodzie.4 Całe nasze środowisko zawiodło go w takim znaczeniu, że:
Pracodawca wrzucił go od razu na głębokie wody pojazdu z ADR, już w czwartym miesiącu pracy na OSKP.5
Nasze środowisko całkowicie poniechało walki o konstytucyjną ochronę naszych Praw i Obowiązków.
Firmy transportowe błędnie i asekuracyjnie (na wszelki wypadek) rejestrowały przeznaczenie swoich cystern do przewozów paliw płynnych, gdy w rzeczywistości służyły do przewozu materiałów sypkich,
Choć nasza Rewolucyjna Dyrektywa nr 45 funkcjonuje na Cywilizowanym Rynku Prawa w UE już od 2014 r., to ani razu nie została wymieniona w treści tych kolejnych wyroków w tej sprawie – na obronę naszego kolegi.
Nasze środowisko całkowicie poniechało walki o cywilizacyjne, w więc zgodne z Prawem UE rozwiązania w zakresie funkcjonowania naszej branży:
z naszą zawodową niezależnością,
systematycznymi szkoleniami prowadzonymi przez DTD po każdej zmianie Prawa,
z cyklem warsztatów doskonalenia zawodowego, gdyż podobno nie potrafimy właściwie ocenić wszystkich elementów w pojazdach pod względem ich sprawności technicznej.6
Efekty tych 10-cio letnich zaniechań są widoczne w naszej branży na każdym wręcz kroku, także w tym niesprawiedliwym wyroku.7
Z pisma/donosu przysłanego przez TDT z dnia 5 listopada 2015 r. wynika, że w okresie od dnia 1 września 2014 r. do dnia 18 października 2015 r. ww. naczepa ciężarowa (o rzekomym przeznaczeniu do przewozu paliw płynnych) nie posiadała ważnego protokołu z badania technicznego stwierdzającego sprawność urządzenia technicznego podlegającego dozorowi technicznemu wydanego przez TDT.
Już w dniu 28 grudnia 2015 r. Starosta z urzędu wszczął postępowanie administracyjne (zatroskany stanem finansów TDT?) wobec naszego kolegi z powodu przeprowadzenia OBT z rzekomym naruszeniem wymagań z przepisu art. 81 ust. 11 pkt 4 oraz art. 81 ust. 12 ustawy PoRD.
Chodziło o wynik „P”-pozytywny z OBT naczepy ciężarowej „cysterny”, która przystosowana była do przewozu materiałów sypkich, a która zdaniem tamtejszych urzędników powinna łożyć na TDT w tym znaczeniu, że powinna być jeszcze przystosowana do przewozu paliw płynnych – materiałów niebezpiecznych.
A, że nie miała wykonanych DBT oraz nie miała dokumentów wydanych przez TDT stwierdzających sprawność urządzenia technicznego podlegającego dozorowi technicznemu, więc uruchomiono tę 8 letnią procedurę sądowo-administracyjną, której skutkiem było pozbawienie kolejnego już naszego kolegi uprawnień.
Przypomnieć wypada jeszcze tylko, że na początkowym etapie sprawy wszystko przebiegało niesamowicie szybko, bo tamtejsze SKO decyzją z dnia 1 lipca 2016 roku utrzymało w mocy wcześniejszą decyzję Starosty, jeszcze z 2015 roku o cofnięciu naszemu koledze R. S. (skarżący) uprawnienia diagnosty samochodowego do wykonywania BT pojazdów na SKP. Chociaż pismo TDT z dnia 2 listopada 2015 r., nie potwierdza, że pojazd w dniu OBT był przystosowany do przewożenia paliw płynnych, albowiem sam TDT w swoim piśmie wskazuje, że w okresie od dnia 1 września 2014 r. do dnia 18 października 2015 r. naczepa ta nie posiadała ważnego protokołu z badania technicznego stwierdzającego sprawność urządzenia technicznego podlegającego dozorowi technicznemu wydanego przez TDT, oraz nie była ujęta w ewidencji TDT (sic!).8
Jeśli WSA stwierdza, cyt.:
„Nie sposób w takiej sytuacji uznać, że przepis art. 84 ust. 3 p.r.d. pozostaje w sprzeczności z art. 2 Konstytucji RP.”,
a potwierdza to nasz (bo należący do PiS-u?) NSA, to oznacza:
jak wielką robotę jeszcze mamy do wykonania w zakresie promocji Wiedzy Konstytucyjnej,
jak wielka robotę jeszcze mamy do wykonania w zakresie walki o konstytucyjność naszych przepisów i o Dyrektywę 45/2014,
jak wielką mamy jeszcze robotę do wykonania w zakresie promocji wiedzy o tym, co trzeba zrobić, aby także w naszej branży przestrzegano Konstytucji i Prawa UE.
Ten wyrok jest także policzkiem dla całego naszego środowiska, które w widoczny sposób często akceptuje fakt, że jakaś część cieszy się z podobnych porażek.
Jako „wieczne przegrywy”, „reksie”, „Diagności, którzy nie posiadają uprawnień umożliwiających samodzielną ocenę stanu urządzenia technicznego jakim jest zbiornik LPG.”9 czekamy na następne porażki (z zainteresowaniem?), bo – jak rozumiem – nie macie pojęcia jak wreszcie wygrać, prawda?
Dziadek Piotra
– – – – – – – – – – – –
1 – https://www.diagnostasamochodowy.pl/2017/kolejne-zawieszenie/
2 – https://www.diagnostasamochodowy.pl/2019/tdt-pozbawia-uprawnien/
3 II GSK 1535/19 – Wyrok NSA; Data orzeczenia: 2023-03-07; orzeczenie prawomocne; Data wpływu: 2019-12-30; Symbol z opisem: 6038 Inne uprawnienia do wykonywania czynności i zajęć w sprawach objętych symbolem 603; Sygnatury powiązane: III SA/Kr 1294/16 – Wyrok WSA w Krakowie z 2019-06-12; Skarżony organ: Samorządowe Kolegium Odwoławcze (SKO); Treść wyniku: Oddalono skargę kasacyjną;
4 Posiadał imienne uprawnienie diagnosty do wykonywania BT pojazdów wydane przez Starostę w dniu 6 maja 2015 r..
5 Nasz kolega pracował wówczas na Okręgowej SKP należącej do przedsiębiorstwa Firma A Sp. j. M D w W.
6 TDT na egzaminach jakoś nie rezygnuje z pytań z zakresu „Gaz”, gdy z drugiej strony odmawia nam prawo do oceny stanu technicznego zbiorników.
7 III SA/Kr 1294/16 – Wyrok WSA w Krakowie; Data orzeczenia: 2019-06-12; orzeczenie nieprawomocne; Data wpływu: 2016-09-09; Symbol z opisem: 6038 Inne uprawnienia do wykonywania czynności i zajęć w sprawach objętych symbolem 603; Hasła tematyczne: Ruch drogowy; Sygnatury powiązane: II GSK 1535/19 – Wyrok NSA z 2023-03-07; Skarżony organ: SKO; Treść wyniku: oddalono skargę;
8 Informację o kwestionowanym badaniu TDT uzyskał podczas weryfikacji wniosku B Sp. z o.o., z dnia 13 października 2015 r., o przyjęcie pod dozór techniczny naczepy.
9 Dlaczego TDT na egzaminach nie rezygnuje z pytań z zakresu „Gaz”, gdy z drugiej strony odmawia nam prawo do oceny stanu technicznego zbiorników.
By dP • DIAGNOSTA od PoRD 0 • Tags: ADR, art. 84 ust. 3 PoRD, decyzje urzędnicze, diagnosta, diagnosta samochodowy, jakość badań technicznych, nadzór nad SKP, NSA, Samorządowe Kolegium Odwoławcze (SKO), WSA, wyrok sądu