W GITD zgubili: Konstytucję, Prawo i Merytorykę, bo bawili się w wizyty pary prezydenckiej, w odwiedziny Papieża, w „krokodylki” i w Politykę. Czyli kolejna przegrana GITD w krakowskim Sądzie z uwagi na:
Bezprawne zarządzenia w GITD (sic!).
Bezprawne stosowanie w praktyce drogowych kontroli bezprawnych dokumentów (w/w zarządzeń).
Ta sprawa to dowód na to, w jak wielkiej RUINIE PRAWNEJ znajduje się Polska po 8 latach rządów PiS-u.
21 września 2023 roku była rozpatrywana ta sprawa ze skargi firmy transportowej F. S.A. na decyzję GITD z 10 listopada 2022 r. nr BP.501.2032.2021.1186.KA12.290264 w przedmiocie kary pieniężnej.1 Była to kara, którą GITD utrzymał w mocy po wcześniejszej decyzji Śląskiego WITD z 13 września 2021 r. nr WITD.DI.0152.XII1373/19/21 o nałożeniu kary pieniężnej w wysokości 1.000 zł (słownie: jeden tysiąc złotych) na firmę transportową F. S.A. (dalej: skarżący).2
A wszystko to się zaczęło 9 lipca 2021 r. w m. G., od kontroli na A4 pojazdu członowego, który składał się z dwuosiowego ciągnika siodłowego marki Volvo wraz z trzyosiową naczepą marki Feber. Pojazdem członowym kierował J. C., który wykonywał przejazd drogowy z ładunkiem żwiru w ilości 26.000 kg3 (ładunek podzielny)4 w imieniu firmy, na trasie K. – K.1. Przebieg kontroli utrwalono stosownym protokołem z 9 lipca 2021 r.
W odwołaniu wniesionym od decyzji Śląskiego WITD (organ I instancji) z dnia 13 września 2021 roku firma argumentowała, że wydano ją po prostu bezzasadnie! Albowiem w tej sprawie wydano już decyzję nr WITD.DI.0152.W.XII1373/3/21 (sic!). A każdy ostatni „ogon” prawny nawet wie, że przecież nie wolno dwa razy karać za ten sam czyn!5
Ponadto firma podniosła, że decyzja została wydana pomimo, iż nie została przekroczona DMC. Po odjęciu błędu w wysokości 2% DMC wynosi 39,45 t. W związku z powyższym doszło jedynie do przekroczenia dopuszczalnego nacisku na osi i za takie naruszenie może ewentualnie ponosić odpowiedzialność.
Ale GITD miał jakąś inną (?) wiedzę na ten temat, więc w ten sposób ta sprawa trafiła przed oblicze tegoż WSA.
W skardze wniesionej do WSA w Krakowie firma zwróciła także uwagę na:
rażące naruszenie przepisów ustawy PoRD,
rażące naruszenie Konstytucji RP,
złamanie świętej zasady, że przepisy ustawy pozostają w stosunku nadrzędnym do przepisów zarządzenia, na które powołuje się organ wydający decyzję, a które z natury rzeczy pozostaje uzupełnieniem zapisów ustawy.6
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie uznał, że skarga tej firmy transportowej jest uzasadniona.
Zdaniem Sądu, dokonując interpretacji powoływanego zarządzenia GITD wskazać należy, iż katalog źródeł prawa powszechnie obowiązującego określony w art. 87 ust. 1 i 2 Konstytucji RP nie zawiera zarządzeń organów władzy publicznej (w tym zarządzeń GITD).7
„W tym stanie sprawy, uznając że skarga jest usprawiedliwiona, Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie na podstawie art. 145 § 1 pkt 1 lit. a p.p.s.a. w zw. z art. 135 p.p.s.a., uchylił decyzje organów obu instancji.
Sąd stwierdza także, że w niniejszej sprawie zaszły przesłanki do umorzenia postępowania”.8
A mi brak słów na to, co stało się z Państwem Polskim w okresie tych ostatnich 8 lat. Łamanie Konstytucji, ewidentne łamanie obowiązującego Prawa, skandaliczna nieznajomość zasad wykonywania Prawa przez urzędników tak ważnego urzędu, jakim jest GITD oraz WITD . . . . . .
Jak do tego wszystkiego mogło dojść? Tzw. „grupie webera” się nie dziwię, ale dlaczego pozwalał na to sam minister Adamczyk?
Czy Minister Infrastruktury nie ma żadnych narzędzi do nadzorowania podległych mu struktur i instytucji?
Która to już z kolei przegrana WITD/GITD w sądach?
Pyta i pozdrawia
dziadek Piotra
– – – – – – – – – – – –
1I. uchyla zaskarżoną decyzję oraz poprzedzającą ją decyzję organu I instancji; II. umarza postępowanie administracyjne; III. zasądza od Głównego Inspektora Transportu Drogowego na rzecz skarżącego S. A. kwotę 100 (sto) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania.
2III SA/Kr 564/23 – Wyrok WSA w Krakowie; Data orzeczenia: 2023-10-05; orzeczenie nieprawomocne; Data wpływu: 2023-04-06; Symbol z opisem: 6037 Transport drogowy i przewozy; Hasła tematyczne: Transport; Skarżony organ: Inne; Treść wyniku: uchylono zaskarżoną decyzję i poprzedzającą decyzję I instancji;
3Pojazd i jego naciski osi zostały zważone przy pomocy wagi samochodowej do ważenia pojazdów producenta METEOR o nr METEO-E-066. Waga ta legitymowała się świadectwem deklaracji zgodności z dnia 6 marca 2020 r.
4Stosownie do art. 2 pkt 35 lit. b p.r.d., ładunek niepodzielny, to taki ładunek, który bez niewspółmiernie wysokich kosztów lub ryzyka powstania szkody, nie może być podzielony na dwa lub więcej mniejszych ładunków. A contrario, ładunek podzielny może zostać podzielony na dwa lub więcej mniejszych ładunków.
5O starożytnej i nieśmiertelnej zasadzie Ne bis in idem pisaliśmy już szereg razy.
6Działanie organu pozostaje w oczywistej sprzeczności z art. 93 ust. 2 Konstytucji Rzeczpospolitej Polskiej zgodnie z którym „zarządzenia są wydawane tylko na podstawie ustawy.
7Zarządzenie to więc nie może stanowić podstawy nakładania na obywateli kar i obowiązków, bądź być podstawą nierównego traktowania podmiotów znajdujących się w tej samej sytuacji faktycznej i prawnej.
8Zgodnie z art. 145 § 3 p.p.s.a., w przypadku o którym mowa w § 1 pkt 1 i 2, sąd stwierdzając podstawę do umorzenia postępowania administracyjnego, umarza jednocześnie to postępowanie. W orzecznictwie wskazuje się, że umorzenie postępowania nie zależy od woli sądu, lecz od stwierdzenia istnienia obiektywnej przyczyny bezprzedmiotowości postępowania administracyjnego. Taką przyczyną jest niemożność wydania decyzji w przedmiocie nałożenia kary na skarżącego w rozumieniu art. 105 k.p.a.
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
paź 27 2023
W GITD ZGUBILI PRAWO I KONSTYTUCJĘ BO BAWILI SIĘ W POLITYKĘ
W GITD zgubili: Konstytucję, Prawo i Merytorykę, bo bawili się w wizyty pary prezydenckiej, w odwiedziny Papieża, w „krokodylki” i w Politykę. Czyli kolejna przegrana GITD w krakowskim Sądzie z uwagi na:
Bezprawne zarządzenia w GITD (sic!).
Bezprawne stosowanie w praktyce drogowych kontroli bezprawnych dokumentów (w/w zarządzeń).
Ta sprawa to dowód na to, w jak wielkiej RUINIE PRAWNEJ znajduje się Polska po 8 latach rządów PiS-u.
21 września 2023 roku była rozpatrywana ta sprawa ze skargi firmy transportowej F. S.A. na decyzję GITD z 10 listopada 2022 r. nr BP.501.2032.2021.1186.KA12.290264 w przedmiocie kary pieniężnej.1 Była to kara, którą GITD utrzymał w mocy po wcześniejszej decyzji Śląskiego WITD z 13 września 2021 r. nr WITD.DI.0152.XII1373/19/21 o nałożeniu kary pieniężnej w wysokości 1.000 zł (słownie: jeden tysiąc złotych) na firmę transportową F. S.A. (dalej: skarżący).2
A wszystko to się zaczęło 9 lipca 2021 r. w m. G., od kontroli na A4 pojazdu członowego, który składał się z dwuosiowego ciągnika siodłowego marki Volvo wraz z trzyosiową naczepą marki Feber. Pojazdem członowym kierował J. C., który wykonywał przejazd drogowy z ładunkiem żwiru w ilości 26.000 kg3 (ładunek podzielny)4 w imieniu firmy, na trasie K. – K.1. Przebieg kontroli utrwalono stosownym protokołem z 9 lipca 2021 r.
W odwołaniu wniesionym od decyzji Śląskiego WITD (organ I instancji) z dnia 13 września 2021 roku firma argumentowała, że wydano ją po prostu bezzasadnie! Albowiem w tej sprawie wydano już decyzję nr WITD.DI.0152.W.XII1373/3/21 (sic!). A każdy ostatni „ogon” prawny nawet wie, że przecież nie wolno dwa razy karać za ten sam czyn!5
Ponadto firma podniosła, że decyzja została wydana pomimo, iż nie została przekroczona DMC. Po odjęciu błędu w wysokości 2% DMC wynosi 39,45 t. W związku z powyższym doszło jedynie do przekroczenia dopuszczalnego nacisku na osi i za takie naruszenie może ewentualnie ponosić odpowiedzialność.
Ale GITD miał jakąś inną (?) wiedzę na ten temat, więc w ten sposób ta sprawa trafiła przed oblicze tegoż WSA.
W skardze wniesionej do WSA w Krakowie firma zwróciła także uwagę na:
rażące naruszenie przepisów ustawy PoRD,
rażące naruszenie Konstytucji RP,
złamanie świętej zasady, że przepisy ustawy pozostają w stosunku nadrzędnym do przepisów zarządzenia, na które powołuje się organ wydający decyzję, a które z natury rzeczy pozostaje uzupełnieniem zapisów ustawy.6
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie uznał, że skarga tej firmy transportowej jest uzasadniona.
Zdaniem Sądu, dokonując interpretacji powoływanego zarządzenia GITD wskazać należy, iż katalog źródeł prawa powszechnie obowiązującego określony w art. 87 ust. 1 i 2 Konstytucji RP nie zawiera zarządzeń organów władzy publicznej (w tym zarządzeń GITD).7
„W tym stanie sprawy, uznając że skarga jest usprawiedliwiona, Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie na podstawie art. 145 § 1 pkt 1 lit. a p.p.s.a. w zw. z art. 135 p.p.s.a., uchylił decyzje organów obu instancji.
Sąd stwierdza także, że w niniejszej sprawie zaszły przesłanki do umorzenia postępowania”.8
A mi brak słów na to, co stało się z Państwem Polskim w okresie tych ostatnich 8 lat. Łamanie Konstytucji, ewidentne łamanie obowiązującego Prawa, skandaliczna nieznajomość zasad wykonywania Prawa przez urzędników tak ważnego urzędu, jakim jest GITD oraz WITD . . . . . .
Jak do tego wszystkiego mogło dojść? Tzw. „grupie webera” się nie dziwię, ale dlaczego pozwalał na to sam minister Adamczyk?
Czy Minister Infrastruktury nie ma żadnych narzędzi do nadzorowania podległych mu struktur i instytucji?
Która to już z kolei przegrana WITD/GITD w sądach?
Pyta i pozdrawia
dziadek Piotra
– – – – – – – – – – – –
1 I. uchyla zaskarżoną decyzję oraz poprzedzającą ją decyzję organu I instancji; II. umarza postępowanie administracyjne; III. zasądza od Głównego Inspektora Transportu Drogowego na rzecz skarżącego S. A. kwotę 100 (sto) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania.
2 III SA/Kr 564/23 – Wyrok WSA w Krakowie; Data orzeczenia: 2023-10-05; orzeczenie nieprawomocne; Data wpływu: 2023-04-06; Symbol z opisem: 6037 Transport drogowy i przewozy; Hasła tematyczne: Transport; Skarżony organ: Inne; Treść wyniku: uchylono zaskarżoną decyzję i poprzedzającą decyzję I instancji;
3 Pojazd i jego naciski osi zostały zważone przy pomocy wagi samochodowej do ważenia pojazdów producenta METEOR o nr METEO-E-066. Waga ta legitymowała się świadectwem deklaracji zgodności z dnia 6 marca 2020 r.
4 Stosownie do art. 2 pkt 35 lit. b p.r.d., ładunek niepodzielny, to taki ładunek, który bez niewspółmiernie wysokich kosztów lub ryzyka powstania szkody, nie może być podzielony na dwa lub więcej mniejszych ładunków. A contrario, ładunek podzielny może zostać podzielony na dwa lub więcej mniejszych ładunków.
5 O starożytnej i nieśmiertelnej zasadzie Ne bis in idem pisaliśmy już szereg razy.
6 Działanie organu pozostaje w oczywistej sprzeczności z art. 93 ust. 2 Konstytucji Rzeczpospolitej Polskiej zgodnie z którym „zarządzenia są wydawane tylko na podstawie ustawy.
7 Zarządzenie to więc nie może stanowić podstawy nakładania na obywateli kar i obowiązków, bądź być podstawą nierównego traktowania podmiotów znajdujących się w tej samej sytuacji faktycznej i prawnej.
8 Zgodnie z art. 145 § 3 p.p.s.a., w przypadku o którym mowa w § 1 pkt 1 i 2, sąd stwierdzając podstawę do umorzenia postępowania administracyjnego, umarza jednocześnie to postępowanie. W orzecznictwie wskazuje się, że umorzenie postępowania nie zależy od woli sądu, lecz od stwierdzenia istnienia obiektywnej przyczyny bezprzedmiotowości postępowania administracyjnego. Taką przyczyną jest niemożność wydania decyzji w przedmiocie nałożenia kary na skarżącego w rozumieniu art. 105 k.p.a.
By dP • DIAGNOSTA od PoRD 0 • Tags: diagnosta, GITD, Konstytucja, ne bis in idem, Prawo o Ruchu Drogowym (PoRD), WITD, WSA, wyrok sądu