Trwają wzmożone kontrole autokarów 27.06.2023 134 skontrolowane autokary, 16 zatrzymanych dowodów rejestracyjnych i wydane 3 zakazy dalszej jazdy – to efekt weekendowych działań tylko kujawsko-pomorskiej, lubuskiej oraz śląskiej Inspekcji Transportu Drogowego. Najczęściej stwierdzane uchybienia w stanie technicznym dotyczyły przede wszystkim ogumienia, oświetlenia zewnętrznego i prawidłowości rozkładu siły hamowania na koła tej samej osi.
Jednym z miejsc, gdzie w ostatni weekend (23-25 czerwca) przeprowadzono wzmożone kontrole autokarów i ich kierowców, był MOP Nowa Wieś przy autostradzie A1. Funkcjonariusze kujawsko-pomorskiej Inspekcji Transportu Drogowego, skontrolowali tam 105 autobusów turystycznych.
W 13 pojazdach stwierdzili usterki skutkujące zatrzymaniem dowodów rejestracyjnych oraz wydaniem 3 zakazów dalszej jazdy. Z miejsca kontroli nie mógł odjechać m.in. autokar, w którym podczas kontroli pękł przerdzewiały siłownik hamulcowy na pierwszej osi. W innym z autobusów była mocno zużyta opona na pierwszej osi – widoczny był już kord. Za stwierdzone usterki niebezpieczne przewoźnicy i zarządzający transportem w firmach mogą spodziewać się kar pieniężnych. Wobec nich zostaną teraz wszczęte postępowania administracyjne.
Z kolei w sobotę (24 czerwca), na ekspresowej „trójce” w pobliżu Skwierzyny, inspektorzy lubuskiej Inspekcji Transportu Drogowego skontrolowali 17 autokarów. W 3 autobusach stwierdzili usterki skutkujące zatrzymaniem dowodów rejestracyjnych. Dwa autobusy miały zużyte lub uszkodzone opony. W jednym występowała zbyt duża różnica sił hamowania na kołach tej samej osi. Oprócz tego, jeden z autobusów, którym podróżowały dzieci, nie był oznakowany tablicami informującymi o przewozie takiej grupy osób. Kierowcę ukarano mandatem karnym i do jego konta dopisano punkty karne. Musiał również oznakować pojazd wymaganymi tablicami przed wyruszeniem w dalszą podróż. Inny kierowca został ukarany mandatem karnym, ponieważ nie okazał do kontroli karty kierowcy. Kilku innych kierowców ukarano mandatami za nieprawidłową obsługę tachografów.
(…).
Wzmożone kontrole autokarów turystycznych, szczególnie przewożących dzieci i młodzież, potrwają do końca wakacji. Więcej informacji o działaniach prowadzonych przez Inspekcję Transportu Drogowego w ramach akcji „Bezpieczny Autokar – wakacje 2023”: https://www.gov.pl/web/gitd/bezpieczne-wakacje-ruszyla-akcja-bezpieczny-autokar
Skorodowany i pęknięty siłownik hamulcowy przy kole na przedniej osi autokaru.
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
cze 28 2023
USTERKA STARSZA NIŻ ROK (?)
Trwają wzmożone kontrole autokarów
27.06.2023
134 skontrolowane autokary, 16 zatrzymanych dowodów rejestracyjnych i wydane 3 zakazy dalszej jazdy – to efekt weekendowych działań tylko kujawsko-pomorskiej, lubuskiej oraz śląskiej Inspekcji Transportu Drogowego. Najczęściej stwierdzane uchybienia w stanie technicznym dotyczyły przede wszystkim ogumienia, oświetlenia zewnętrznego i prawidłowości rozkładu siły hamowania na koła tej samej osi.
Jednym z miejsc, gdzie w ostatni weekend (23-25 czerwca) przeprowadzono wzmożone kontrole autokarów i ich kierowców, był MOP Nowa Wieś przy autostradzie A1. Funkcjonariusze kujawsko-pomorskiej Inspekcji Transportu Drogowego, skontrolowali tam 105 autobusów turystycznych.
W 13 pojazdach stwierdzili usterki skutkujące zatrzymaniem dowodów rejestracyjnych oraz wydaniem 3 zakazów dalszej jazdy. Z miejsca kontroli nie mógł odjechać m.in. autokar, w którym podczas kontroli pękł przerdzewiały siłownik hamulcowy na pierwszej osi. W innym z autobusów była mocno zużyta opona na pierwszej osi – widoczny był już kord. Za stwierdzone usterki niebezpieczne przewoźnicy i zarządzający transportem w firmach mogą spodziewać się kar pieniężnych. Wobec nich zostaną teraz wszczęte postępowania administracyjne.
Z kolei w sobotę (24 czerwca), na ekspresowej „trójce” w pobliżu Skwierzyny, inspektorzy lubuskiej Inspekcji Transportu Drogowego skontrolowali 17 autokarów. W 3 autobusach stwierdzili usterki skutkujące zatrzymaniem dowodów rejestracyjnych. Dwa autobusy miały zużyte lub uszkodzone opony. W jednym występowała zbyt duża różnica sił hamowania na kołach tej samej osi. Oprócz tego, jeden z autobusów, którym podróżowały dzieci, nie był oznakowany tablicami informującymi o przewozie takiej grupy osób. Kierowcę ukarano mandatem karnym i do jego konta dopisano punkty karne. Musiał również oznakować pojazd wymaganymi tablicami przed wyruszeniem w dalszą podróż. Inny kierowca został ukarany mandatem karnym, ponieważ nie okazał do kontroli karty kierowcy. Kilku innych kierowców ukarano mandatami za nieprawidłową obsługę tachografów.
(…).
Wzmożone kontrole autokarów turystycznych, szczególnie przewożących dzieci i młodzież, potrwają do końca wakacji.
Więcej informacji o działaniach prowadzonych przez Inspekcję Transportu Drogowego w ramach akcji „Bezpieczny Autokar – wakacje 2023”: https://www.gov.pl/web/gitd/bezpieczne-wakacje-ruszyla-akcja-bezpieczny-autokar
By dP • Nasi Goście i Współpracownicy diagnozują 0 • Tags: art. 84 ust. 3 PoRD, BRD, decyzje urzędnicze, GITD, Hamulce, kontrola drogowa, nadzór nad SKP, stan techniczny autobusów, WITD