lut 15 2023
TRAGICZNY STAN AUTOBUSU Z DZIEĆMI – DZIEŃ PO OBT!
Autokar z serią usterek dzień po przeglądzie
14.02.2023
Autokar z dużym luzem na końcówce drążka kierowniczego, wyciekiem płynu eksploatacyjnego z piasty koła, pękniętą przednią szybą oraz niesprawnym oświetleniem przewoził dzieci z Grodziska Mazowieckiego do Poronina.
Okazało się, że autobus dzień przed kontrolą mazowieckiej Inspekcji Transportu Drogowego miał przeprowadzony przegląd techniczny przez uprawnionego diagnostę samochodowego.
W trakcie kontroli podstawionego autokaru zastępczego, inspektorzy także stwierdzili naruszenia przepisów.
Znaczny luz na końcówce drążka kierowniczego przy kole autokaru przewożącego dzieci na zimowy wypoczynek. Przegub kulowy w tak złym stanie groził rozłączeniem się w trakcie jazdy.
W sobotę (11 lutego), na odcinku ekspresowej „siódemki” koło Radomia, patrol ITD zatrzymał autokar należący do polskiego przedsiębiorcy. Przewożono nim grupę dzieci z Grodziska Mazowieckiego do Poronina.
Kontrola stanu technicznego wykazała kilka usterek, w tym jedną zagrażającą BRD. Funkcjonariusze stwierdzili:
-
duży luz na końcówce drążka kierowniczego. Przegub kulowy w tak złym stanie mógł rozłączyć się w trakcie jazdy, co w konsekwencji doprowadziłoby do nagłej utraty panowania nad autobusem.
-
Oprócz tego z piasty koła wyciekał płyn eksploatacyjny.
-
Autokar miał też pękniętą szybę przednią oraz
-
niesprawne światła obrysowe i jedno drogowe.
W toku dalszych czynności kontrolnych okazało się, że pojazd dzień przed kontrolą przeszedł pozytywnie przegląd techniczny. W tej sytuacji funkcjonariusze zatrzymali DR autokaru i zakazali kierowcy dalszej jazdy.
Przewoźnik podstawił autobus zastępczy na miejsce kontroli. Tym razem inspektorzy nie mieli uwag do stanu technicznego drugiego autokaru, ale stwierdzili inne naruszenia. Kierowca podstawionego autobusu nie przedstawił wymaganego wypisu z zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego. Oprócz tego dane cyfrowe z tachografu pojazdu i karty kierowcy nie zostały sczytane w wymaganym terminie.
Wobec przewoźnika zostaną wszczęte postępowania administracyjne zagrożone karami pieniężnymi.
Konsekwencji prawnych może spodziewać się też diagnosta, który przeprowadził przegląd autobusu, w którym dzień po badaniu technicznym wykryto szereg usterek. Wojewódzki Inspektorat Transportu Drogowego w Radomiu poinformuje o tym fakcie starostę, który sprawuje nadzór nad stacją kontroli pojazdów.
– – – – – – – – – – – –
Do obejrzenia wideo – https://www.gov.pl/web/gitd/autokar-z-seria-usterek-dzien-po-przegladzie
15 lutego 2023 @ 09:37
Szczerze? Nie życzę nikomu źle, ale jak przeczytałem, że „Konsekwencji prawnych może spodziewać się też diagnosta,” to troszkę się ucieszyłem, że tą patologią na Polskich SKP ktoś się w końcu zaczyna interesować.
Oby takie informacje trafiały do wszystkich „nieśmiertelnych” diagnostów co nie boją się stawiać stempla na lewo i prawo.
Pozdrawiam jako były już diagnosta 🙂
18 lutego 2023 @ 14:18
Cyt.: „(…) troszkę się ucieszyłem, …”
– ?
Tak na marginesie, to przypominam, że z podobnym przypadkiem mieliśmy do czynienia całkiem niedawno, bo 30 stycznia 2023 r. – https://www.diagnostasamochodowy.pl/2023/jakosc-badan-technicznych/
pozdrawiam
dP
15 lutego 2023 @ 09:55
nasz (?) DTD z niekompetentnym kierownictwem, czyli ten stary (i często przestępczy) układ w resorcie transportu wpycha nas w ten obecny patologiczny stan, w którym likwidacji ulegają te najlepsze Podstawowe SKP, a gdzie rosną nam, niczym trujące grzyby liczne okręgowe SKP w firmach transportowych. Gwarantowana nam Prawem UE niezależność naszej pracy pozostaje w sferze niespełnialnych marzeń, bo liderzy naszych organizacji nie mają wiedzy prawnej, jak tę „niezależność” wprowadzić w życie.
Zgoda takich Adamczyków i Weberów z MI na łamanie Prawa UE od 2014 r. (patrz Dyrektywa nr 45) ilustruje obecną sytuację, w jakiej się znajdujemy. „Polska w ruinie prawnej”, to nie jest tylko pusty slogan dotyczący wyłącznie naszej branży.
dP
15 lutego 2023 @ 11:29
Dp zanim podejmiesz pracę wymagaj, aby w regulaminie świadczenia pracy był odpowiedni zapis gwarantujący ci niezależność w podejmowaniu decyzji na twoim stanowisku pracy. Nie ma, to się nie zatrudniaj ponieważ zawód diagnosty samochodowego stał się na rynku pracy deficytowy. W projekcie ustawy p.r.d. w jakimś ułamku coś tam usiłują wprowadzić, jednak też uważam, że to zbyt mało.
Kolejny raz proszę wskazuj jacy liderzy nie mają wiedzy prawnej w takim, czy innym temacie, a nie wrzucaj wszystkich do jednego worka.
15 lutego 2023 @ 11:45
A jakim zawodem ma być zawód diagnosty? Dorobkiewicze myślą, że wezmą kredyt na biznes, i będą wyżywać się na człowieku (diagnoście) dlaczego wszystkiego co wtoczyło się na plac nie podstemplował? I bardzo dobrze, że zawód ten staje się deficytowy, tak samo jak i zawód kierowcy. W firmach i branżach w których pracownik jest szanowany i zarabia odpowiednie wynagrodzenie do swoich umiejętności, nie ma tego problemu, to pracownicy czekają na zatrudnienie w takiej firmie.
Pełne wynagrodzenie na umowie?, Odzież robocza?, Ekwiwalent za pranie odzieży roboczej? Zawsze gdy byłem na rozmowie o pracę na SKP to słyszałem „no u nas takich dodatków nie ma”… „dodatków”, które mają być zapewnione przez Kodeks Pracy. Dlatego ja z niecierpliwością czekam aż zwyczaje w branży SKP zostaną przeorane i być może na nowej ziemi zapanuje nowy porządek 🙂
15 lutego 2023 @ 13:08
Nie licz na to, że jak będzie rządzić nowa opcja polityczna to będzie lepiej. Nie wiem czy wiesz, że w wielu krajach UE funkcjonuje wzajemne uznawanie okresowych badań technicznych pojazdów. Niestety nasz system badań technicznych jest źle zorganizowany właśnie od strony systemowej, zaś jego największe wady: to rozproszenie organów nadzoru oraz brak
środków na prowadzenie nadzoru z prawdziwego zdarzenia przy użyciu narzędzi, które w Europie są stosowane od dawna, a w nieodległej perspektywie staną się obowiązkowe także w RP.
Obecny projekt ustawy to woda na młyn dla nadzoru w zakresie ograniczenia ilości SKP, do tego celu może też posłużyć brak nowelizacji cennika za BT.
Co z tego przekazu wynika:
1) Ma być jeden organ nadzoru.
2) Mniejsza ilość SKP.
3) Zabieranie uprawnień diagnostom samochodowym z błahych powodów w majestacie prawa.
4) Wymuszony deficyt związany z dostępnością diagnostów samochodowych na rynku pracy.
Nikogo nie obchodzi czyim kosztem, że będzie brak diagnostów itd…
15 lutego 2023 @ 17:35
i z kim ten facet dyskutuje??
18 lutego 2023 @ 10:38
Tylko tutaj może przedstawić poglądy licząc na uzyskanie sławy i pochlebstwa. Pewnie próbował już gdzie indziej i nie wzbudził specjalnego zainteresowania. A może nie to forum???
15 lutego 2023 @ 11:52
Diagnosta to powinien iść sobie odpocząć na państwowym wikcie. Jak można coś takiego wysłać na drogę. Tu nie ma tłumaczenia że pracuje na poczcie i musi stemplować wszystko co ma miejsce w dowodzie na kolejny wpis. Weber mówi o reksiach i chyba ma rację. Niezależność diagnosty kończy się gdy przychodzi rano do pracy… .
15 lutego 2023 @ 14:21
Niezależność diagnosty kończy się wówczas, kiedy daje sobie wejść na głowę i sobą pomiatać. Gdyby każdy diagnosta w tym kraju się ogarną i powiedział pracodawcy wal się i sam klep, to od razu by wszyscy zmądrzeli jakby nie było komu pracować w tym zawodzie.
16 lutego 2023 @ 08:50
Jak dotąd to nikt Webera nie oskarżył o zniesławienie 😉
16 lutego 2023 @ 10:05
No tak, prawda.
Nie wszyscy członkowie PISKP oraz WSSKP posiadają nasze uprawnienia.
W odróżnieniu od OSDS.
Pozdrawiam
dP
15 lutego 2023 @ 16:54
Ostatnio jadąc na ferie podczas tankowania na shellu na parkingu w Strzegomiu dostałem ulotkę i zaproszenie od pana który powiedział jedżcie tam, bo to stacja mojego kuzyna i tam oko na wszystko przymykają, przeglądy się przechodzi bez problemu, kawa za darmo…. To chyba obrazuje co wyjeżdża ze stacji. Jako szeregowy pracownik wydziału komunikacji myślałem że takie rzeczy się skończyły, ale to tylko przykład takiego postępowania które jest widać praktykowane i stało się codziennością, nie trzeba złego przewożnika skoro sami zapraszają
16 lutego 2023 @ 08:49
Mam nadzieję,że jako pracownik WK coś z tym zrobiłeś…
16 lutego 2023 @ 10:05
Ale pracownik WK też musi gdzieś przeglądy robić więc po co ma sobie robić pod górę? U mnie gość z nadzoru ma leciwy pojazd który daje wiele do życzenia a przeglądy robi na największej klepalni w okolicy
16 lutego 2023 @ 16:44
Tak, wyrzuciłem ulotkę do kosza, nie nasz teren
16 lutego 2023 @ 10:38
SKP powinny być państwowe,a diagności zatrudnieni z urzędu z odpowiednim wynagrodzeniem.Żadne przepisy,czy zmiana nadzoru nie wyeliminuje patologii
związanych z badaniami technicznymi,bo przedsiębiorca zainwestował duże pieniądze i chce zarabiać ,walczy o klienta oferując różne gratisy,zatrudnia diagnostów „klepaczy”.a Ci uczciwi nie mogą znależć pracy.tak to wygląda na dzień dzisiejszy.
16 lutego 2023 @ 11:05
A jak będą PAŃSTWOWE to diagnosta wszystko przyklepie i przy tym zarobi
w „rączkę” dodatkowo. Tak jak było kiedyś!
16 lutego 2023 @ 13:04
Cyt.: „państwowe SKP”
– już to przerabialiśmy i było tak bardzo źle, że podjęto decyzję o zmianie.
To był stary sprzęt, odrapane ściany, z sufitów sypał się tynk, nędzne pensje co powodowało, że koledzy musieli (?) dorabiać na boku, bo nie było z czego utrzymać Rodziny.
Więc zmieniło się.
Ale zmiany poszły źle, albowiem:
1/
bez stosownej wiedzy prawnej w tym zakresie (patrz: niekonstytucyjność przepisów) oraz
2/
bez planu co do właściwego poziomu BRD oraz
3/
bez woli do monitorowania sytuacji w zakresie patologii i do elastycznego wprowadzania zmian (patrz: patrz wzór skandynawski)
– ze strony naszego (?) resortu transportu, czyli DTD.
Pozdrawiam
dP
16 lutego 2023 @ 20:05
Zmiany u nas to tylko wprowadzanie sankcji i stawianie diagnosty między młotem a kowadłem. Kary i strach przed utratą pracy (utrata uprawnień) mają zastąpić niezależność , którą niby ma zagwarantować nowelizacja UPoRD. Ta akurat utknęła w sejmie minimum do lipca (prolongata) ale tak po prawdzie poza sankcjami niewiele wnosi. Dla diagnosty który chciałby pracować zgodnie z przepisami, uczciwie wykonując swoją pracę w tym systemie brak miejsca. Albo klepie albo „musimy się z panem pożegnać” i szukaj pracy coraz dalej od miejsca zamieszkania. A kolejne rządy robią sobie jaja z ludzi którzy powinni stać na straży BRD. Instytucje branżowe robią co mogą tyle że akurat dla właścicieli stacji nie dla diagnostów i BRD.
18 lutego 2023 @ 10:29
Wstąpić do OSDS i zacząć działać a nie tylko stękać jak niedobrze i co mają inni zrobić.
16 lutego 2023 @ 21:51
W firmach transportowych, które mają własne OSKP jest od dawien dawna ciche przyzwolenie na narażanie Życia i Zdrowia naszych Dzieci! Za przyzwoleniem Adamczyków, Weberów, Szymczyków, Gajadhurów, całego składu MI i DTD z większością WK/starostw.
Mnie ciekawi, czy tamtejszy nadzór wesprze organa ścigania i stanie na wysokości zadania ustalając merytorycznie wszelkie i wszystkie okoliczności tej sprawy.
Trzymajmy się
dP