To i owo i zawsze branżowo. Czyli o wygranej potyczce prawnej Kolegów w Piotrkowie Trybunalskim oraz o roli pośredników w wykonywaniu BT na SKP.
I. Sukces naszych dwóch Kolegów w Piotrkowie Trybunalskim.
To są jednak dość tajemnicze te dwie wygrane naszych Kolegów w Piotrkowie Trybunalskim – choć jeszcze nieprawomocnie – tak z tamtejszym SKO, jak i z WK/starostwem.
Nie tak dawno, bo 26 kwietnia 2023 roku WSA w Łodzi – Wydział III, po rozpoznaniu na rozprawie sprawy ze skargi naszego Kolegi o inicjałach D. D. na decyzję SKO w Piotrkowie Trybunalskim z dnia 5 października 2022 r. nr KO.484.50.2022 w przedmiocie cofnięcia uprawnienia diagnosty samochodowego do wykonywania BT pojazdów
1) uchyla zaskarżoną decyzję oraz poprzedzającą ją decyzję Prezydenta Miasta Piotrkowa Trybunalskiego z dnia 29 kwietnia 2022 roku nr DRK.5422.2.2022;
2) zasądza od SKO w Piotrkowie Trybunalskim na rzecz naszego skarżącego Kolegi D. D. kwotę 697 (sześćset dziewięćdziesiąt siedem) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania.1
Podobnie zakończył się także rozpatrywany w tym samym terminie, czyli 26 kwietnia 2023 roku etap sprawy przed WSA w Łodzi – Wydział III ze skargi naszego Kolegi o inicjałach T. D. na decyzję SKO w Piotrkowie Trybunalskim z tego samego dnia jak wyżej, czyli z 5 października 2022 r. nr KO.484.49.2022 w przedmiocie cofnięcia uprawnienia diagnosty samochodowego do wykonywania BT pojazdów
1) uchyla zaskarżoną decyzję oraz poprzedzającą ją decyzję Prezydenta Miasta Piotrkowa Trybunalskiego z dnia 29 kwietnia 2022 roku nr DRK.5422.1.2022;
2) zasądza od Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Piotrkowie Trybunalskim na rzecz naszego skarżącego Kolegi T. D. kwotę 697 (sześćset dziewięćdziesiąt siedem) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania.2
Będę zobowiązany za jakiekolwiek info o tym, co było sukcesem tych naszych dwóch Kolegów, albowiem brak jest takiego uzasadnienia w treści tych wyroków.
II. Branżowe złogi.
Czyli o roli pośredników w zakresie BT na SKP i o ich krętych drogach do ekonomiczno-finansowego sukcesu.
Od paru lat obserwujemy, że w wielu miastach rośnie w siłę grupa osób, które oferuje dość specyficzną usługę, która związana jest z naszą branżą. A konkretnie chodzi o pośredników w naszej branży, którzy oferuje przeprowadzenie BT na SKP.
Wielu właścicieli pojazdów:
nie ma na to czasu, bo są każdego dnia autentycznie zapracowani,
inna grupa, to starsze osoby, które świadomie unikają stresów,
jeszcze inna grupa, to kobiety, dla których to zagadnienie jest całkowicie niezrozumiałe,
więc wolą wysłać na SKP swojego „zastępcę”, czyli jakiegoś przedstawiciela.
Takim przedstawicielem często bywa właśnie nasz pośrednik, dla którego ta funkcja staje się, choć nieco (?) specyficznym, to jednak pełnoprawnym zawodem.
Tak na marginesie warto wspomnieć, że przy tej okazji oferuje on często także usługi powiązane z załatwianiem spraw w naszych WK/starostwach, a dotyczących na przykład rejestracji pojazdów, czy dokonania zmian konstrukcyjnych.
Od paru już lat bezkrytycznie obserwujemy to powstawanie tego nowego zawodu/specjalności. Ale sprawa, o której dowiedziałem się niedawno każe nam zastanowić się nad rosnącą skalą tego zjawiska. Albowiem okazało się, że ci pośrednicy wyłudzają dość różne i stale rosnące systematycznie kwoty od właścicieli pojazdów w zamian za swoją usługę (choć cena BT od 19 lat stoi w miejscu!). Podobno w zamian za rosnące łapówki, które rzekomo „muszą (?)” wręczać naszym Kolegom na SKP, aby OBT było z wynikiem „P” (sic!).
Szkalują nas z lewa i z prawa . . . . . – !!!
W związku z powyższym, w naszym środowiskowym interesie jest, aby ten proceder natychmiast powstrzymać. Choć mam wątpliwości, jak tego można skutecznie dokonać. Może poprzez prawne wyeliminowanie możliwości takiego „pośrednictwa”, czyli poprzez spowodowanie aby na SKP przyjeżdżał jedynie właściciel?
Sam nie wiem, bo to dość restrykcyjne rozwiązanie . . . . . .
A może Wy macie jakiś pomysł?
Pyta i pozdrawia
dziadek Piotra
– – – – – – – – – – –
1III SA/Łd 864/22 – Wyrok WSA w Łodzi; Data orzeczenia: 2023-04-26; orzeczenie nieprawomocne; Data wpływu: 2022-12-23; Symbol z opisem: 6038 Inne uprawnienia do wykonywania czynności i zajęć w sprawach objętych symbolem 603; Skarżony organ: SKO (Samorządowe Kolegium Odwoławcze); Treść wyniku: Uchylono decyzję I i II instancji;
2III SA/Łd 865/22 – Wyrok WSA w Łodzi; Data orzeczenia: 2023-04-26; orzeczenie nieprawomocne; Data wpływu: 2022-12-23; Symbol z opisem: 6038 Inne uprawnienia do wykonywania czynności i zajęć w sprawach objętych symbolem 603; Skarżony organ: SKO; Treść wyniku: Uchylono decyzję I i II instancji;
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
maj 7 2023
TO I OWO O NASZYCH POŚREDNIKACH I O WYGRANEJ PRZED WSA
To i owo i zawsze branżowo. Czyli o wygranej potyczce prawnej Kolegów w Piotrkowie Trybunalskim oraz o roli pośredników w wykonywaniu BT na SKP.
I. Sukces naszych dwóch Kolegów w Piotrkowie Trybunalskim.
To są jednak dość tajemnicze te dwie wygrane naszych Kolegów w Piotrkowie Trybunalskim – choć jeszcze nieprawomocnie – tak z tamtejszym SKO, jak i z WK/starostwem.
Nie tak dawno, bo 26 kwietnia 2023 roku WSA w Łodzi – Wydział III, po rozpoznaniu na rozprawie sprawy ze skargi naszego Kolegi o inicjałach D. D. na decyzję SKO w Piotrkowie Trybunalskim z dnia 5 października 2022 r. nr KO.484.50.2022 w przedmiocie cofnięcia uprawnienia diagnosty samochodowego do wykonywania BT pojazdów
1) uchyla zaskarżoną decyzję oraz poprzedzającą ją decyzję Prezydenta Miasta Piotrkowa Trybunalskiego z dnia 29 kwietnia 2022 roku nr DRK.5422.2.2022;
2) zasądza od SKO w Piotrkowie Trybunalskim na rzecz naszego skarżącego Kolegi D. D. kwotę 697 (sześćset dziewięćdziesiąt siedem) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania.1
Podobnie zakończył się także rozpatrywany w tym samym terminie, czyli 26 kwietnia 2023 roku etap sprawy przed WSA w Łodzi – Wydział III ze skargi naszego Kolegi o inicjałach T. D. na decyzję SKO w Piotrkowie Trybunalskim z tego samego dnia jak wyżej, czyli z 5 października 2022 r. nr KO.484.49.2022 w przedmiocie cofnięcia uprawnienia diagnosty samochodowego do wykonywania BT pojazdów
1) uchyla zaskarżoną decyzję oraz poprzedzającą ją decyzję Prezydenta Miasta Piotrkowa Trybunalskiego z dnia 29 kwietnia 2022 roku nr DRK.5422.1.2022;
2) zasądza od Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Piotrkowie Trybunalskim na rzecz naszego skarżącego Kolegi T. D. kwotę 697 (sześćset dziewięćdziesiąt siedem) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania.2
Będę zobowiązany za jakiekolwiek info o tym, co było sukcesem tych naszych dwóch Kolegów, albowiem brak jest takiego uzasadnienia w treści tych wyroków.
II. Branżowe złogi.
Czyli o roli pośredników w zakresie BT na SKP i o ich krętych drogach do ekonomiczno-finansowego sukcesu.
Od paru lat obserwujemy, że w wielu miastach rośnie w siłę grupa osób, które oferuje dość specyficzną usługę, która związana jest z naszą branżą. A konkretnie chodzi o pośredników w naszej branży, którzy oferuje przeprowadzenie BT na SKP.
Wielu właścicieli pojazdów:
nie ma na to czasu, bo są każdego dnia autentycznie zapracowani,
inna grupa, to starsze osoby, które świadomie unikają stresów,
jeszcze inna grupa, to kobiety, dla których to zagadnienie jest całkowicie niezrozumiałe,
więc wolą wysłać na SKP swojego „zastępcę”, czyli jakiegoś przedstawiciela.
Takim przedstawicielem często bywa właśnie nasz pośrednik, dla którego ta funkcja staje się, choć nieco (?) specyficznym, to jednak pełnoprawnym zawodem.
Tak na marginesie warto wspomnieć, że przy tej okazji oferuje on często także usługi powiązane z załatwianiem spraw w naszych WK/starostwach, a dotyczących na przykład rejestracji pojazdów, czy dokonania zmian konstrukcyjnych.
Od paru już lat bezkrytycznie obserwujemy to powstawanie tego nowego zawodu/specjalności. Ale sprawa, o której dowiedziałem się niedawno każe nam zastanowić się nad rosnącą skalą tego zjawiska. Albowiem okazało się, że ci pośrednicy wyłudzają dość różne i stale rosnące systematycznie kwoty od właścicieli pojazdów w zamian za swoją usługę (choć cena BT od 19 lat stoi w miejscu!). Podobno w zamian za rosnące łapówki, które rzekomo „muszą (?)” wręczać naszym Kolegom na SKP, aby OBT było z wynikiem „P” (sic!).
Szkalują nas z lewa i z prawa . . . . . – !!!
W związku z powyższym, w naszym środowiskowym interesie jest, aby ten proceder natychmiast powstrzymać. Choć mam wątpliwości, jak tego można skutecznie dokonać. Może poprzez prawne wyeliminowanie możliwości takiego „pośrednictwa”, czyli poprzez spowodowanie aby na SKP przyjeżdżał jedynie właściciel?
Sam nie wiem, bo to dość restrykcyjne rozwiązanie . . . . . .
A może Wy macie jakiś pomysł?
Pyta i pozdrawia
dziadek Piotra
– – – – – – – – – – –
1 III SA/Łd 864/22 – Wyrok WSA w Łodzi; Data orzeczenia: 2023-04-26; orzeczenie nieprawomocne; Data wpływu: 2022-12-23; Symbol z opisem: 6038 Inne uprawnienia do wykonywania czynności i zajęć w sprawach objętych symbolem 603; Skarżony organ: SKO (Samorządowe Kolegium Odwoławcze); Treść wyniku: Uchylono decyzję I i II instancji;
2 III SA/Łd 865/22 – Wyrok WSA w Łodzi; Data orzeczenia: 2023-04-26; orzeczenie nieprawomocne; Data wpływu: 2022-12-23; Symbol z opisem: 6038 Inne uprawnienia do wykonywania czynności i zajęć w sprawach objętych symbolem 603; Skarżony organ: SKO; Treść wyniku: Uchylono decyzję I i II instancji;
By dP • Różne sprawy, nie zdiagnozujesz bez kawy 0 • Tags: Prawo o Ruchu Drogowym (PoRD), Samorządowe Kolegium Odwoławcze (SKO), starostwo, WSA, Wydział Komunikacji, wyrok sądu