Byłem na szkoleniu PISKP w Łobzie i . . . . . . – nic się od lat nie zmieniło!
To dobrze, bo wysoki poziom tych szkoleń jest stałą i rozpoznawalną wizytówką Izby od lat. Gwarantuje to Kadra Izby z Prezesem Marcinem Barankiewiczem na czele. Zaś w dniu wczorajszym w Łobzie znakomicie uzupełniali się p. Artur Granoszewskim, który jest znakomitym specjalistą ds. Technicznych.
Ale powyższe stwierdzenie nie jest jedynym pozytywem tych jesiennych szkoleń. Bo jakby na odrębną ocenę zasługuje ten drugi i nie mniej ważny aspekt, którym jest element integrujący nasze branżowe środowisko. Żadna inna nasza branżowa organizacja skutecznie nie była w stanie podjąć się takiego wysiłku.
Bo była pełnia sala, czyli ponad 50 uczestników stanowiących reprezentację:
SKP z ościennych miast i miasteczek,
Uprawnionych Diagnostów Samochodowych,
pracowników okolicznych WK/starostw.
Poruszono najbardziej aktualne obecnie zagadnienia, w tym m.in.:
Czy nastąpią zmiany w systemie badań technicznych pojazdów w Polsce – Ustawa – Druk sejmowy 2540,
O badaniach ciągników i przyczep rolniczych poza SKP,
O badaniach do zgodności z warunkami technicznymi samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych,
O wirtualnym zatrzymywaniu DR przez diagnostów oraz likwidacji pobierania opłaty ewidencyjnej przez SKP,
O najczęściej spotykanych problemach po zmianach procedury wykonywania BT i zmianach w warunkach technicznych pojazdów,
O nowych wymaganiach dla pojazdów wynikających z ADR 2023-2025,
O badaniach pokolizyjnych, usterkowych i ich pochodnych.
Otrzymaliśmy solidną dawkę (naszej części) ustawy PoRD w jej europejskim i międzynarodowym aspekcie.
Ponadto oczywiście, że nie mogło zabraknąć informacji o podejmowanych przez PISKP działaniach na rzecz waloryzacji opłat za BT na SKP wraz z dość szczegółową informacją o przebiegu ostatniego Protestu w Warszawie, o roli szymczykowej formacji oraz o konsekwencjach, jakie ten fakt niesie dla całego naszego środowiska. Całego w szerokim tego słowa znaczeniu.
Ostatnim i tradycyjnym oraz nie mniej ciekawym elementem każdego spotkania z kadrą PISKP jest dyskusja.
Sytuacja w jakiej się znajdujemy nie napawa optymizmem. W naszym branżowym obiegu funkcjonuje wiele mniej i bardziej wiarygodnych informacji. Stąd też padały trudne pytania o przyszłość branży, o skalę nowych inwestycji, o ilość upadających SKP, o prawdziwość niektórych danych (podawanych przez urzędników) oraz o możliwe sposoby rozwiązania obecnego kryzysu.
Nie padły żadne gotowe recepty. Ale jedno stwierdzenie, które zostało dość mocno wyartykułowane jest na 100 procent pewne: bez większego niż dotychczas wsparcia PISKP przegramy wszyscy.
Wasze uczestnictwo w tych spotkaniach szkoleniowych być może umożliwi zwiększenie palety propozycji i znalezienie jakiego rozwiązania tej obecnej tragicznej sytuacji. Nie rozmawiając zaprzepaścicie nie tylko swoją szansę! Więc nie róbcie sobie krzywdy. Weźcie udział w tych spotkaniach pod egidą PISKP i dyskutujcie, rozmawiajcie, proponujcie cokolwiek (choćby na zasadzie burzy mózgów!) i . . . . . . – wymyślcie coś wreszcie!
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
paź 6 2023
SZKOLENIE PISKP W ŁOBZIE
Byłem na szkoleniu PISKP w Łobzie i . . . . . . – nic się od lat nie zmieniło!
To dobrze, bo wysoki poziom tych szkoleń jest stałą i rozpoznawalną wizytówką Izby od lat. Gwarantuje to Kadra Izby z Prezesem Marcinem Barankiewiczem na czele. Zaś w dniu wczorajszym w Łobzie znakomicie uzupełniali się p. Artur Granoszewskim, który jest znakomitym specjalistą ds. Technicznych.
Ale powyższe stwierdzenie nie jest jedynym pozytywem tych jesiennych szkoleń. Bo jakby na odrębną ocenę zasługuje ten drugi i nie mniej ważny aspekt, którym jest element integrujący nasze branżowe środowisko. Żadna inna nasza branżowa organizacja skutecznie nie była w stanie podjąć się takiego wysiłku.
Bo była pełnia sala, czyli ponad 50 uczestników stanowiących reprezentację:
SKP z ościennych miast i miasteczek,
Uprawnionych Diagnostów Samochodowych,
pracowników okolicznych WK/starostw.
Poruszono najbardziej aktualne obecnie zagadnienia, w tym m.in.:
Czy nastąpią zmiany w systemie badań technicznych pojazdów w Polsce – Ustawa – Druk sejmowy 2540,
O badaniach ciągników i przyczep rolniczych poza SKP,
O badaniach do zgodności z warunkami technicznymi samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych,
O wirtualnym zatrzymywaniu DR przez diagnostów oraz likwidacji pobierania opłaty ewidencyjnej przez SKP,
O najczęściej spotykanych problemach po zmianach procedury wykonywania BT i zmianach w warunkach technicznych pojazdów,
O nowych wymaganiach dla pojazdów wynikających z ADR 2023-2025,
O badaniach pokolizyjnych, usterkowych i ich pochodnych.
Otrzymaliśmy solidną dawkę (naszej części) ustawy PoRD w jej europejskim i międzynarodowym aspekcie.
Ponadto oczywiście, że nie mogło zabraknąć informacji o podejmowanych przez PISKP działaniach na rzecz waloryzacji opłat za BT na SKP wraz z dość szczegółową informacją o przebiegu ostatniego Protestu w Warszawie, o roli szymczykowej formacji oraz o konsekwencjach, jakie ten fakt niesie dla całego naszego środowiska. Całego w szerokim tego słowa znaczeniu.
Ostatnim i tradycyjnym oraz nie mniej ciekawym elementem każdego spotkania z kadrą PISKP jest dyskusja.
Sytuacja w jakiej się znajdujemy nie napawa optymizmem. W naszym branżowym obiegu funkcjonuje wiele mniej i bardziej wiarygodnych informacji. Stąd też padały trudne pytania o przyszłość branży, o skalę nowych inwestycji, o ilość upadających SKP, o prawdziwość niektórych danych (podawanych przez urzędników) oraz o możliwe sposoby rozwiązania obecnego kryzysu.
Nie padły żadne gotowe recepty. Ale jedno stwierdzenie, które zostało dość mocno wyartykułowane jest na 100 procent pewne: bez większego niż dotychczas wsparcia PISKP przegramy wszyscy.
Wasze uczestnictwo w tych spotkaniach szkoleniowych być może umożliwi zwiększenie palety propozycji i znalezienie jakiego rozwiązania tej obecnej tragicznej sytuacji. Nie rozmawiając zaprzepaścicie nie tylko swoją szansę! Więc nie róbcie sobie krzywdy. Weźcie udział w tych spotkaniach pod egidą PISKP i dyskutujcie, rozmawiajcie, proponujcie cokolwiek (choćby na zasadzie burzy mózgów!) i . . . . . . – wymyślcie coś wreszcie!
Trzymajcie się
dziadek Piotra
– – – – – – – – – – – –
By dP • Różne sprawy, nie zdiagnozujesz bez kawy 0 • Tags: akcja protestacyjna, cennik BT, konferencje branżowe, PISKP, Prawo o Ruchu Drogowym (PoRD), PROTEST ŚRODOWISKA, szkolenia, waloryzacja opłat za BT