Jedna naczepa nie miała koła, a w drugiej była niecała i pęknięta tarcza hamulcowa.
Z kolei ciągnik siodłowy miał uszkodzony układ oczyszczania spalin (SCR).
Niesprawne technicznie pojazdy zostały wycofane z ruchu przez funkcjonariuszy wielkopolskiej, świętokrzyskiej oraz warmińsko-mazurskiej Inspekcji Transportu Drogowego.
We wtorek (17 stycznia), na krajowej 74-ce w pobliżu Kielc, patrol świętokrzyskiej ITD zatrzymał do kontroli ciągnik siodłowy z podpiętą naczepą. Zestawem należącym do polskiego przedsiębiorcy były przewożone odpady z Czech do Polski. W trakcie kontroli stanu technicznego, inspektorzy zauważyli, że przy prawym kole na trzeciej osi naczepy jest niecała oraz pęknięta tarcza hamulcowa. Zatrzymali dowód rejestracyjny pojazdu i wydali zakaz jego dalszej jazdy. Wobec przewoźnika i zarządzającego transportem w przedsiębiorstwie zostaną wszczęte postępowania administracyjne zagrożone karami pieniężnymi.
Z kolei w poniedziałek (16 stycznia), na krajowej „piętnastce”, inspektorzy warmińsko-mazurskiej ITD z Iławy zatrzymali do kontroli polską ciężarówkę z niesprawnym układem oczyszczania spalin (SCR). W tym przypadku silnik ciągnika siodłowego emitował do atmosfery spaliny zawierające zbyt dużą ilość toksycznych związków. Inspektorzy zatrzymali dowód rejestracyjny samochodu ciężarowego, wydali zakazali jego dalszej jazdy i ukarali kierowcę mandatem karnym.
Cysternę z usterką niebezpieczną wycofali z dalszej jazdy też funkcjonariusze wielkopolskiej ITD. Zestaw jadący z Niemiec do Polski zatrzymano do kontroli w piątek (13 stycznia) na autostradzie A2. W naczepie brakowało lewego koła na pierwszej osi. Ustalono, że koło zostało zdemontowane z powodu awarii łożyska i podwozia. Inspektorzy zatrzymali dowód rejestracyjny naczepy i zakazali jej dalszej jazdy z miejsca kontroli drogowej. Kierowcę ukarali mandatem karnym. Wobec przewoźnika i osoby zarządzającej transportem zostaną też wszczęte postępowania administracyjne. Grożą im kary pieniężne.
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
sty 20 2023
STAN TECHNICZNY CIĘŻARÓWEK NA NASZYCH DROGACH
Kontrole ciężarówek z zakazami dalszej jazdy
19.01.2023
Jedna naczepa nie miała koła, a w drugiej była niecała i pęknięta tarcza hamulcowa.
Z kolei ciągnik siodłowy miał uszkodzony układ oczyszczania spalin (SCR).
Niesprawne technicznie pojazdy zostały wycofane z ruchu przez funkcjonariuszy wielkopolskiej, świętokrzyskiej oraz warmińsko-mazurskiej Inspekcji Transportu Drogowego.
We wtorek (17 stycznia), na krajowej 74-ce w pobliżu Kielc, patrol świętokrzyskiej ITD zatrzymał do kontroli ciągnik siodłowy z podpiętą naczepą. Zestawem należącym do polskiego przedsiębiorcy były przewożone odpady z Czech do Polski. W trakcie kontroli stanu technicznego, inspektorzy zauważyli, że przy prawym kole na trzeciej osi naczepy jest niecała oraz pęknięta tarcza hamulcowa. Zatrzymali dowód rejestracyjny pojazdu i wydali zakaz jego dalszej jazdy. Wobec przewoźnika i zarządzającego transportem w przedsiębiorstwie zostaną wszczęte postępowania administracyjne zagrożone karami pieniężnymi.
Z kolei w poniedziałek (16 stycznia), na krajowej „piętnastce”, inspektorzy warmińsko-mazurskiej ITD z Iławy zatrzymali do kontroli polską ciężarówkę z niesprawnym układem oczyszczania spalin (SCR). W tym przypadku silnik ciągnika siodłowego emitował do atmosfery spaliny zawierające zbyt dużą ilość toksycznych związków. Inspektorzy zatrzymali dowód rejestracyjny samochodu ciężarowego, wydali zakazali jego dalszej jazdy i ukarali kierowcę mandatem karnym.
Cysternę z usterką niebezpieczną wycofali z dalszej jazdy też funkcjonariusze wielkopolskiej ITD. Zestaw jadący z Niemiec do Polski zatrzymano do kontroli w piątek (13 stycznia) na autostradzie A2. W naczepie brakowało lewego koła na pierwszej osi. Ustalono, że koło zostało zdemontowane z powodu awarii łożyska i podwozia. Inspektorzy zatrzymali dowód rejestracyjny naczepy i zakazali jej dalszej jazdy z miejsca kontroli drogowej. Kierowcę ukarali mandatem karnym. Wobec przewoźnika i osoby zarządzającej transportem zostaną też wszczęte postępowania administracyjne. Grożą im kary pieniężne.
– https://www.gov.pl/web/gitd/kontrole-ciezarowek-z-zakazami-dalszej-jazdy
By dP • Nasi Goście i Współpracownicy diagnozują 0 • Tags: diagnosta, GITD, Hamulce, jakość badań technicznych, kontrola drogowa, stan techniczny ciężarówek, WITD