sty 4 2023
OKRĘGOWE SKP NA CENZUROWANYM
Okręgowe SKP znowu na cenzurowanym – i to od bardzo wielu lat. Czyli kolejne sfałszowane OBT.1
Na forum Norcom2 znalazłem kolejne potwierdzenie tego faktu, o którym wiadomo jest od ponad 15 lat. To na okręgowych stacjach kontroli pojazdów dochodziło i nadal dochodzi do największych branżowych patologii. Spowodowane jest to głównie wadliwym nadzorem właścicielskim.
Te najczęstsze możliwe błędy nadzoru właścicielskiego polegają na tym, że:
-
świadomie łamie moralny kręgosłup naszych kolegów namawiając ich do popełniania przestępstw,
-
świadomie nie realizuje żadnych zadań wynikających z właścicielskiego nadzoru,
-
świadomie nadzór właścicielski wykonywany jest wadliwie i zbyt sporadycznie,
-
świadomie pozbawia się naszych kolegów zatrudnionych na okręgowych skp jakiegokolwiek doradztwa w codziennej pracy poprzez rezygnację ze wsparcia np. PISKP lub celowo i świadomie ograniczając dostęp do branżowych szkoleń.
W ten oto sposób mamy już prawie kompletny obraz przyczyn, dla których na wielu oskp jest tak źle.
Wypada jeszcze tylko dodać, że inwestycja w Okręgową SKP więcej kosztowała niż w przypadku Podstawowej SKP, więc i ryzyko jej zamknięcia z powodu braku właściwych obrotów powoduje nieco (?) większy stres dla właściciela. To dlatego też jest on w stanie więcej zaryzykować dla utrzymania miesięcznych przychodów, niż właściciel Podstawowej SKP. Często nieoficjalne umowy zawarte przez właścicieli OSKP z szefami firm transportowych obligują ich do tolerowania takich przypadków, gdy dany np. TIR nie zdążył na czas wrócić do Kraju na OBT. Często tak się też dzieje w przypadkach, gdy firma transportowa posiada własną OSKP. Kalkulacja jest tu zawsze prosta: pracownik OSKP (i ewentualne kłopoty dla niego) mniej tu się liczy niż ewentualne kłopoty na drodze z kontrolą WITD i minimalną karą 2.000 zł za sam brak OBT.
Gdy do tych w/w faktów dołożymy jeszcze:
-
wieloletnią bierność nadzoru WK/starostwa w zakresie tolerowania patologii na okręgowych skp (wyraźna niechęć do artykułowania potrzeb związanych z właściwą realizacją nadzoru WK/starostwa nad skp z punktu widzenia interesu społecznego, wybiórcze i według własnego widzimisię nadawanie oficjalnego biegu znanym przypadkom łamania Prawa na skp, umowy o pracę na skp niezgodne z ustawą PoRD, brak partnerskiej współpracy z WITD w zakresie właściwego nadzoru, widoczna od wielu lat tolerancji dla zatrudnieniowej fikcji na skp, czy też niechęć do realizowania interesu społecznego związanego z BRD, itd., itp., et’cetera).
-
Bierność naszego (?) DTD, czyli resortu transportu w zakresie tolerowania branżowych patologii na skp, co widać od 2004 r., gdy można było przyjąć skandynawskie rozwiązania w zakresie funkcjonowania naszej branży. Nasze branżowe „inżynierstwo” wprowadziło własne i autorskie rozwiązania i mamy tego efekt – co kwartał!
-
Niechęć naszych liderów oraz branżowych organizacji do posprzątania tej patologicznej sytuacji lub do wsparcia tych, którzy wiedzą jak to zrobić.
Więc mamy tu swoisty paradoks, który trafnie ilustruje to stare niemieckie sformułowanie, pejoratywnie określającego nasze gospodarcze umiejętności: „polnische Wirtschaft”. Z ekonomicznych powodów zamykane są obecnie Podstawowe SKP, które rzetelnie wykonują BT, zaś rośnie w siłę patologia na OSKP. Tylko pogratulować.
To z tych właśnie powodów najczęściej i najbardziej tracimy wizerunkowo w oczach społeczeństwa, gdy raz po raz i dość systematycznie (co kwartał?) media ujawniają kolejną aferę na naszych SKP, cyt.:
„Sfałszowane okresowe badanie techniczne oraz przeładowanie pojazdu ujawnili inspektorzy WITD z Grudziądza.
W piątek (9 grudnia) we wczesnych godzinach porannych, na drodze A1 a wysokości węzła Nowe Marzy, kontrolujący inspektorzy zatrzymali kierowcę ciężarówki, który kierował zestawem z naczepą niskopodwoziową.
Podczas kontroli wagi pojazdu dodatkowo inspektorzy stwierdzili podejrzenie sfałszowania okresowego badania technicznego ciągnika siodłowego.
Jak do tego doszło? Na podstawie danych z systemu CEPIK ustalono, iż pojazd około tygodnia przed kontrolą drogową został poddany okresowemu badaniu technicznemu. Jednakże zapisy tachografu wskazywały, iż w czasie wykonania okresowego badania technicznego pojazd był na terenie Niemiec, gdzie kierujący odbierał odpoczynek tygodniowy.
Sprawą podejrzenia sfałszowania badania technicznego zajęli się wezwani na miejsce kontroli funkcjonariusze Policji. (…).
Info: WITD Bydgoszcz”
Trzymajmy się Kolego młody,
bo czekają nas gorsze czasy,
a na dodatek idą niezłe chłody
dziadek Piotra
– – – – – – – – – – – –
4 stycznia 2023 @ 09:59
[..] został poddany okresowemu badaniu technicznemu. Jednakże zapisy tachografu wskazywały, iż w czasie wykonania okresowego badania technicznego pojazd był na terenie Niemiec, gdzie kierujący odbierał odpoczynek tygodniowy[..].
Wstrzymałbym się z ostateczną winą diagnosty. Możliwa jest manipulacja na tachografie. Temat do dokładnego sprawdzenia danych z tachografu oraz możliwej manipulacji.
4 stycznia 2023 @ 13:42
Dzięki za merytoryczny komentarz.
Być może, że jakiemuś naszemu koledze się tym razem uda, możliwe.
Jak rozumiem, pozostałe kwestie, które poruszyłem nie są kontrowersyjne.
Jeszcze raz dzięki i pozdrawiam
dP
4 stycznia 2023 @ 12:35
Ad1. Patologia była i jest nie tylko na OSKP także ze strony Inspektorów TDT np. niedopuszczalne przez prawo funkcje w użytkowanych programach. Może dp się wykazać dokładnie sprawdzając i wykazać niezgodności użytkowanego programu.
Ad2. DTD ma tyle wspólnego z decydowaniem od kogo i jaką wdrożyć aplikację do prowadzenia CEP co zeszłoroczny śnieg.
Ad3. Farmazony
4 stycznia 2023 @ 17:02
Potwierdzenie do Ad2:
Wykonanie i wdrożenie oraz obsługę eksploatacyjną i rozwój systemu informatycznego Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców – CEPiK wraz z robotami budowlanymi (adaptacyjnymi) pomieszczeń przeznaczonych na ten cel˝ MSWiA wybrało ofertę firmy Softbank S.A jako najkorzystniejszą. Zgodnie z oceną dokonaną przez komisję przetargową, oferta ta spełniała wszystkie konieczne wymagania formalne i techniczne opisane w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia i jednocześnie była ofertą najtańszą (230 mln zł). Kolejne oferty spełniające wymagania opiewały na kwoty rzędu: 300 mln zł, 400 mln zł i 440 mln zł. MSWiA – kierując się zasadą oszczędności w wydatkowaniu środków publicznych – przyjęło w SIWZ wysoką (55%) wagę dla ceny oferowanego rozwiązania. Pomimo iż rozwiązania techniczne zaoferowane przez firmę Softbank nie uzyskały najwyższej oceny Komisji, to ostatecznie owyborze oferty firmy SoftbankS.A zadecydowała cena. Należy zaznaczyć, że wartość dodana wynikająca z zaproponowania przez innych oferentów wyżej ocenianych przez Komisję rozwiązań technicznych nie była adekwatna do kwoty, jaką MSWiA musiałoby za nie zapłacić.
14 stycznia 2023 @ 08:54
https://pl.news.mordplik.narkive.com/PCS262Ek/spam-z-moim-adresem
4 stycznia 2023 @ 17:12
Przetarg został unieważniony i ogłoszony kolejny chyba w 2003 roku.
4 stycznia 2023 @ 17:54
Przetarg będzie nowy w 2003 roku?????
hi. hi, hi,, kto z nas to dożyje???????
4 stycznia 2023 @ 18:50
Z nim od dawna coś nie tak?
5 stycznia 2023 @ 11:15
od dawna z tobą idioto jest coś nie tak, a nie SUNGK-iem
5 stycznia 2023 @ 17:42
się odgryzł.
7 stycznia 2023 @ 11:32
SUNGLUŚ…
4 stycznia 2023 @ 17:04
genialny specjalista z każdej dziedziny …..
ŚLUSARZ narzędziowy – po zawodówce.
DORADZAJĄCY SITR-owi Z KROSNA.
PREZES klubu diagnostów.
5 stycznia 2023 @ 12:39
Moim zdaniem dobrze byłoby by własciciel PSKP jak i OSKP posiadał uprawnienia DIAGNOSTY.
Pozdrawiam