gru 11 2023
NOWA NADZIEJA
Stało się, mamy nowy i demokratyczny Rząd i nową NADZIEJĘ.
Polskie Społeczeństwo zadecydowało w dniu 15 października o tym, że będziemy mieli to „nowe” w postaci Koalicyjnego Rządu pod przewodnictwem Premiera Donalda Tuska, który dziś właśnie się zrealizował w postaci uzyskania wotum zaufania!
Z winy prezydenta A. Dudy mamy to dwumiesięczne opóźnienie w przejęciu władzy z rąk dotychczasowego PiS-u, który tak mocno trzymał się stołków, że aż mu kłamał (tradycyjnie?) w sprawie możliwości uzyskania wotum zaufania przez odchodzącego M. Morawieckiego.
Można oczywiście powiedzieć: noooo, cóż tam . . . . ., było minęło . . . . . .
Tylko, że w ten sposób o co najmniej dwa miesiące opóźni się możliwość waloryzacji naszego Cennika BT na SKP!
A to już jest inna sprawa, prawda?
Nie zaczęło się tak różowo i niestety nie będzie różowo.
Bo w ostatnim dwutygodniowym rządzie Morawieckiego był nasz bardzo dobry znajomy od wielu lat, czyli A. Gajadhur. Piastował stanowisko Ministra Infrastruktury. A do tego bardzo dobrze znał i podobno nawet rozumiał nasze problemy. Gościł przecież nie tylko na przedostatnim zjeździe PISKP w Zakopanem. Więc mógł w okresie tych dwóch ostatnich tygodni zwaloryzować nasz Cennik BT jednym pociągnięciem pióra podpisując rozporządzenie, czego jednak nie zrobił (sic!).
No maszszsz, to było mocne, niczym z liścia w twarz!
A podobno był z nami taki (prawie?) zaprzyjaźniony. No powiedzcież, no kto budował mu te piękne mobilne SKP, którymi się mógł chwalić na lewo i prawo . . . . . – ?
I nic, żadnej wdzięczności, żadnego zrozumienia naszej trudnej sytuacji?
Mam nadzieję, że już wszyscy rozumiecie, jak błędną politykę prowadziliśmy. Niewielu tak bardzo skorzystało, że aż wstyd. Gdy w tym samym czasie tak bardzo wielu aż tyle straciło.
Na dodatek nowym Ministrem Infrastruktury ma zostać Dariusz Klimczak1 z PSL, który będzie tworzył także kierownictwo resortu transportu, czyli DTD. A to rolnicze środowisko od bardzo wielu lat przyprawia nas o ból głowy z uwagi na widoczną tendencję do patologicznych zachowań na styku SKP i szeroko rozumiana „wieś”. A więc nie dotyczy to tylko pojazdów rolniczych, ale także mieszkańców wsi, których znaczna część posiada także pojazdy inne niż rolnicze. A więc problem ten może nie być wcale zauważalny w wielkich miastach lub prawie niezauważalny w miastach średniej wielkości. Ale już na terenie wsi i małych miasteczek jest to zjawisko dość powszechne i jednak zauważalne.
W sytuacji, gdy od bardzo wielu lat PSL tradycyjnie chciało zmniejszyć rygory wynikające ze sposobu przeprowadzania BT na SKP, to całe nasze środowisko (w tym nasi liderzy) może mieć trudność z definiowaniem interesu społecznego, który jest nierozerwalnie związany z BRD. Bo, jak znam życie, to PSL będzie chciało coś ugrać w zamian za waloryzację Cennika BT. A tym czymś mogą być kolejne ułatwienia dla pojazdów rolniczych, co może negatywnie odbić się na BRD.
I obym był złym prorokiem, bo już oczyma wyobraźni widzę, jak nasi liderzy obiecują nawet zgodę na zwolnienie „rolniczych” z OBT w zamian za waloryzację Cennika BT. I z tego punktu widzenia żałuję, że MI w koalicyjnych negocjacjach nie przypadło innej partii, jakiejkolwiek, nawet Konfederacji, byle nie PSL . . . . .
Ale na pocieszenie powiem/napiszę, że jesteśmy dopiero na początku, więc jeszcze nie wszystko jest przesądzone. Ponadto zostają jeszcze przecież twarde rozmowy naszych liderów z nowym kierownictwem MI, DTD, GITD i TDT, prawda?
Aby nie pozostawiać wszystkiego w rękach naszych liderów, to przecież mamy jeszcze możliwość dotarcia/dojścia do szeregowych członków Sejmowej Komisji Infrastruktury. Bo na posiedzeniu Sejmu w dniu 21 listopada 2023 roku wybrano jej nowy skład osobowy. Nowym Przewodniczącym został Pan Poseł Mirosław Suchoń z Polski 2050 – Trzecia Droga.
W związku z opisaną sytuacją proszę o zapoznanie się z całym składem tej tak ważnej dla nas Komisji. Wystarczy wejść na internetową stronę WSSKP: https://wsskp.pl/nowy-sejm-pracuje/
To się może przydać, gdyby okazało się, że ktoś z nas ma tzw. „dojście” do jednego z tych posłów. Może członkowie tej Komisji są Waszymi Posłami? Bo to w rękach tej Komisji będzie spoczywała przyszłość naszych SKP, a także – tym samym – nasza przyszłość. Więc nie chodzi tylko o waloryzację.
Trzymajmy się ciepło
dziadek Piotra
– – – – – – – – – – – – –
13 grudnia 2023 @ 11:33
W poprzedniej kadencji gdy komisja infrastruktury pracowała nad zmianami PORD (druk 2540) poseł Suchoń jako jedyny z posłów zadawał pytania, miał propozycje zmian aby poprawić ten wadliwy projekt. Widać było (filmiki z posiedzeń komisji można było oglądać na żywo), że znał temat badań technicznych. Czasami zadanie dobrego pytania jest trudniejsze niż odpowiedź. Więc znając temat badań technicznych i problemów branży badań technicznych można mieć nadzieje że coś zrobi. Waloryzacja cennika to podstawa. Tym bardziej znając tą tematykę będzie go to bardziej obciążać gdyby nic nie zrobił
14 grudnia 2023 @ 00:25
O podjętych obecnie działaniach w sprawie opłat za badania techniczne pojazdów i niesprawiedliwych kar dla diagnostów samochodowych można się zapoznać na stronie SITK RP z Krosna (100 zł netto za link – admin) i podanej poniżej.
Jest filmik, pismo z możliwością pobrania.
Na mojej stronie (100 zł netto za link z reklamą – admin) zamieściłem pismo w sprawie funkcjonowania programu SKPPRO w świetle obowiązujących przepisów / Czas przeprowadzenia badania technicznego z odpowiedzią na pytanie: czy można w ciągu kilku minut określić prawidłowo stan techniczny pojazdu?
Usunie dp to trudno, nie będziemy płakać.