lip 21 2023
KOLEJNE SKANDALICZNE POZBAWIENIE UPRAWNIEŃ
Kolejne i skandaliczne pozbawienie uprawnień za pojazd z GAZ-em, gdy nie było żadnego, Żadnego, ŻADNEGO zagrożenia dla BRD!
13 czerwca 2023 r. WSA w Łodzi – Wydział III rozpoznał sprawę ze skargi naszego kolegi T. B. na decyzję SKO w Łodzi z 8 listopada 2022 r., nr SKO.4121.121.2022 w przedmiocie cofnięcia uprawnienia diagnosty samochodowego do wykonywania BT pojazdów.1
Wcześniej SKO w Łodzi, po rozpatrzeniu odwołania naszego kolegi T.B. od decyzji Prezydenta Miasta Łodzi z 12 września 2022 roku także (i tradycyjnie!) utrzymało w mocy zaskarżoną decyzję.
To Prezydent Miasta Łodzi 9 czerwca 2000 r. wydał naszemu koledze T.B. „Uprawnienie diagnosty samochodowego nr 011”, którego zakres został następnie rozszerzony decyzją Prezydenta Miasta Łodzi z 30 grudnia 2005 r. (Uprawnienie diagnosty samochodowego nr EL/D/0011).
A wszystko zaczęło się od tego, że nasz kolega T.B. 3 stycznia 2022 roku pracował na Okręgowej SKP – EL/112. Tam też przeprowadził OBT samochodu ciężarowego Dacia Dokker, który to pojazd był przystosowany do zasilania GAZ-em od dnia 16 marca 2021 r., czyli w okresie krótszym niż rok od ostatniego OBT.
To OBT zakończył wynikiem „P”-pozytywnym, pomimo braku w DR odpowiedniej adnotacji o przystosowaniu go do zasilania GAZ-em (sic!).
W treści zaświadczenia nasz kolega zamieścił informację o przystosowaniu pojazdu do zasilania gazem. Dodatkowo informacja o zasilaniu ww. pojazdu gazem znajduje się w pozycji rejestru „Informacje dodatkowe”.
Naszemu koledze umknęło, że właściciel/użytkownik tego pojazdu nie dokonał/nie zrealizował swojego obowiązku udania się do WK/starostwa w celu uzyskania wpisu „Gaz” w DR.
Prezydent Miasta Łodzi pismem z 21 kwietnia 2022 roku zawiadomił naszego kolegę o wszczęciu z urzędu postępowania administracyjnego w przedmiocie cofnięcia mu uprawnienia do wykonywania BT i wezwał go osobiście lub przez pełnomocnika do zajęcia stanowiska i złożenia pisemnych wyjaśnień w przedmiotowej sprawie.
W piśmie z 16 maja 2022 roku nasz kolega T.B. wyjaśnił, że na sposób wykonania wskazanego OBT znacząco wpłynęły niekorzystne warunki w jakich to BT przeprowadził, tj. duża wilgotność powietrza i niska temperatura panująca na tej OSKP oraz utrudniony kontakt z kierowcą pojazdu wynikający z obostrzeń sanitarnych podyktowanych ogłoszeniem na terytorium RP stanu epidemii (obowiązek zakrywania ust i nosa). Równocześnie nasz kolega przywołał „wykaz dobrych praktyk” zaproponowanych przez DTD Ministerstwa Infrastruktury w piśmie z dnia 17 marca 2020 r.2, a następnie podniósł, że przedmiotowe praktyki miały ewidentne zastosowanie w niniejszej sprawie i mogły wpłynąć na sposób wykonania tego OBT.
Argumenty naszego kolegi oraz jego pełnomocnika nie znalazły uznania w oczach tamtejszych urzędników i decyzją z dnia 12 września 2022 r. Prezydent Miasta Łodzi orzekł o cofnięciu uprawnienia do wykonywania BT pojazdów na SKP. W jej uzasadnieniu wskazał, że zaskarżona decyzja jest konsekwencją wydania przez naszego kolegę zaświadczenia oraz dokonania wpisu do DR pojazdu niezgodnie ze stanem faktycznym oraz przepisami.
Było to tylko i jedynie formalne niedopatrzenie, bez żadnego wpływu na BRD (!), kwalifikujące się do nałożenia kary dyscyplinującej (pouczenie, ostrzeżenie, uwaga z wpisem do akt, kara finansowa, itd., itp., et’cetera) zaś ostateczny skutek w postaci pozbawienia uprawnień do wykonywania zawodu na 5 lat jest prawny skandalem – charakterystycznym dla państw autorytarnych, jakim jest obecnie III RP.
Także ta sprawa ilustruje tezę, że obecna Polska jest w ruinie prawnej. Bo założę się (o każdą sumę?), że zaskarżenie tego wyroku do sądownictwa UE spowoduje, że ten skandaliczny wyrok zostanie uchylony a nasze drakońskie przepisy zostaną wreszcie zmienione.
I swoistym branżowym skandalem jest też ten fakt, że liderzy naszych organizacji przez ostatnie 10 lat tak niewiele potrafili zrobić w tej sprawie dla naszych Koleżanek i Kolegów, dla naszego całego środowiska zawodowego.
Trzymajmy się
dziadek Piotra
– – – – – – – – – – – – –
1 III SA/Łd 71/23 – Wyrok WSA w Łodzi; Data orzeczenia: 2023-06-13; orzeczenie nieprawomocne; Data wpływu: 2023-02-07; Symbol z opisem: 6038 Inne uprawnienia do wykonywania czynności i zajęć w sprawach objętych symbolem 603; Hasła tematyczne: Ruch drogowy; Skarżony organ: SKO (Samorządowe Kolegium Odwoławcze); Treść wyniku: Oddalono skargę.
21 lipca 2023 @ 07:44
Dlaczego skandaliczne? Zgodne z zasadami więc zasłużone cofnięcie. Jaki to miało wpływ na brd? Po co to oceniać skoro w przepisie jest jasno że brak adnotacji = N. Ktoś tak wymyślił i nam pozostaje egzekwować to. Swoją drogą słusznie bo skoro takie patole się dzieją na skp to dobrze że za to zabrali kwity. Brak adnotacji lpg powinno dla nas oznaczać że gaz został założony ze szwagrem w stodole bez stosownych standardów i należy uznać taką instalację za niebezpieczną. W pełni słuszne zabranie. Mógł chłop robić rzetelnie przeglądy, a nie być frontem do klienta.
21 lipca 2023 @ 19:29
Cyt.: „Ktoś tak wymyślił i nam pozostaje egzekwować to.”
– To nic innego, jak skażenie PiS-owską narracją, gdzie za nic mają łamanie Konstytucji i Prawa UE.
A te kwestie z tym „szwagrem i stodołą” to może dobre było 15 lat temu, ale nie dziś.
Bo to było zresztą tylko zwykłe przeoczenie/niedopatrzenie.
Ja zaś jestem zainteresowany kontrolą, i to nie tylko w tym WK, ale w całej Polsce (np. przez NIK), żeby sprawdzić, ile oni sami wydali DR, gdzie dopuścili do ruchu tysiące „wesołych autobusów” w ramach nielegalnych zmian konstrukcyjnych typu Bus na Autobus – ze zwiększeniem DMC i kilkukrotnym zwiększeniem liczby miejsc siedzących!
Już nie będę się znęcał i pisał o przymykaniu oczu na szereg innych kwestii przez pracowników WK/starostwa i o wiele gorszych sytuacjach, które na pewno nie były tylko przeoczeniem lub zwykłym niedopatrzeniem, jak np. (… – ?).
dP